Die foto's staan toch al in de vorige post.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat Centoventi Concept
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDie foto's staan toch al in de vorige post.
De tweede set zijn 1200x800 Pixels.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Zou iets van 15.000 tot 18.000 Euro moeten gaan kosten.Last edited by The Pretender; 06/08/2019, 15:47.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Fiat Centoventi è in fase di sviluppo.
Fiat Centoventi is in ontwikkeling.
La gamma di veicoli elettrici di Fiat si espanderà per includere altri modelli oltre alla 500e.
Una delle auto che entrerà in produzione nel prossimo futuro è stata presentata in anteprima dalla Centoventi Concept al Salone di Ginevra 2019.
Lo studio ispirato a Panda è in fase di sviluppo.
Fiat sta lavorando al progetto full electric minimalista e dal prezzo basso, e molto ispirata alla Panda.
Fiat non parla di tempi o se la versione di serie dello studio Centoventi sostituirà completamente la Panda.
La versione di produzione della Centoventi, probabilmente condividerà l'architettura elettrica con la nuova 500e.
Het aanbod van elektrische voertuigen van Fiat wordt uitgebreid met andere modellen naast de 500e.
Een van de auto's die in de nabije toekomst in productie zal gaan, kreeg een preview van de Centoventi Concept op de Autosalon van Genève 2019.
De door Panda geïnspireerde studie is in ontwikkeling.
Fiat werkt aan het minimalistische en laaggeprijsde volledig elektrische project, sterk geïnspireerd door de Panda.
Fiat heeft het niet over tijden of de productieversie van de Centoventi-studie de Panda volledig zal vervangen.
De productieversie van de Centoventi zal waarschijnlijk de elektrische architectuur delen met de nieuwe 500e.
https://www.passioneautoitaliane.com...-sviluppo.htmlThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Deze Centoventi concept zou dus de nieuwe (e)Panda worden:
Stellantis is volop bezig met de ontwikkeling van de volgende Fiat Panda, die nauw verwant zou zijn met de komende Citroën ë-C3. Dus reken op een elektrische aandrijving en een schappelijk prijskaartje. Wat weten we nog?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Die informatie is al lang achterhaald.
De nieuwe FIAT-Abarth designer "François Leboine" heeft al aangegeven dat de Panda naar het B-segment verhuist op Peugeot 208 basis, en zal qua design weer veel meer een Panda worden, met een blik naar het origineel.
Bij Renault was hij betrokken bij het design van de Nieuwe Renault 5 EV en de Renault Morphoz.
Laten we hopen dat hij in die richting denkt met een nieuwe interpretatie van de Panda, de Centoventi is een lelijk hok, en ontworpen door zijn voorganger.
Kan me niet voorstellen dat hij daar verder mee aan de gang gaat, ik hoop het NIET.
Auto media blijven maar voortborduren op oud nieuws, de nieuwe FIET Panda en nieuwe FIAT Argo gaan broertjes/zusjes worden.Last edited by The Pretender; 08/08/2023, 11:47.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FIAT PANDA WORDT ÉÉN VAN DE GOEDKOOPSTE ELEKTRISCHE AUTO'S
LACHT FIAT STRAKS IEDEREEN WEER UIT?
Het duurt niet lang voordat Fiat een geheel nieuwe Panda presenteert. Daarvan verschijnt ook een volledig elektrische versie en die belooft een van de goedkoopste elektrische auto’s op de markt te worden. Hoog tijd voor een vooruitblik op de auto waarmee Fiat zijn concurrenten straks misschien keihard uitlacht.
Highlights nieuwe Fiat Panda- Komt al snel!
- Nieuwe elektrische Panda moet vooral betaalbaar zijn
- Vanaf zo’n 20 mille
Het elektro-offensief van Stellantis lijkt niet gehinderd door enige vorm van beperking en dus gaat Fiat volledig mee in de jacht op de EV-koper. Het heeft al de elektrische 500e én een volledig elektrische 600e. Maar daar blijft het niet bij. Ook Fiat komt met een kleine elektrische hatchback en daarop plakt het een iconische modelnaam: Panda. Geheel volgens de traditie moet die elektrische Panda voor de meeste Europese particulieren betaalbaar zijn.
Fiat hoopt dat voor elkaar te krijgen door de nieuweling géén Italiaans zustermodel te laten zijn van de Peugeot 208, Opel Corsa of Lancia Ypsilon. In tegenstelling tot die hatchbacks en hun hoogpotige derivaten, komt de Panda niet op het (e-) CMP platform te staan. In plaats daarvan rust hij op wat Stellantis zijn Smart Car Platform noemt. Dat is een eenvoudigere variant van de CMP-hardware, bedoeld voor relatief goedkope modellen. Citroën past het al toe onder de nieuwe (ë)-C3 en ook de elektrische opvolger van de C3 Aircross maakt daarop zijn kilometers. Hetzelfde geldt voor Opel Frontera, die de Crossland aflost.
Tijdelijk twee Panda’s
De komst van een nieuwe Panda is voor autoland best ‘een dingetje’, want voor het eerst sinds 2011 komt Fiat met een honderd procent nieuwe Panda. Belangrijk daarbij: het wordt géén directe opvolger van het huidige model. Althans, niet vanaf zijn marktintroductie. De oude mild-hybride Panda staat nog tot zeker 2026 naast de nieuwe in de showroom. Op dezelfde wijze als de technisch totaal van elkaar verschillende 500e en 500 Hybrid naast elkaar bestaan.
Fiat maakt van de Panda geen retromodel en hij vertoont evenmin grote gelijkenissen met de Centoventi Concept, het studiemodel waarmee het al in 2019 op de nieuwe Panda vooruitblikte. Een soort Citroën C3 wordt de kleine Italiaan ook niet. Sterker nog, de Panda heeft vooral een heel eigen koetsje gekregen. Al zie je in onder meer de portieren en handgrepen toch nog wel enige overeenkomsten met de C3. Maar verder oogt alles helemaal eigen. De Panda krijgt zelfs derde zijruitjes die de ë-C3 niet heeft. Met zijn platte kijkers tuurt de Fiat geniepig de wereld in; een immens verschil met het aaibare gelaat van het huidige model. Tussen de koplampen zit een strip met daarin een stel streepjes waarvan Fiat straks ongetwijfeld beweert dat ze verwijzen naar de verticale sleufjes in de snuit van de oer-Panda.
Lager in het front nemen we speels vormgegeven led-dagrijverlichting waar. Voor de vormgeving van die lager geplaatste units heeft Fiat wél naar de Centoventi gekeken. Ook overleven de ‘ribbels’ die de showauto rondom sierden de overgang naar het productiestadium. Vrolijker is de achterzijde. Dat is te danken aan zijn eigenwijze en vierkante achterlichten met afgeronde hoeken. Ook in de huidige Panda tref je dergelijke vormen aan. Een over de gehele breedte van de bips lopende strip deelt de achterlichten in tweeën. We toveren die wetenschap natuurlijk niet allemaal uit onze kristallen bol. We doken onlangs de patenttekeningen van de nieuwe Panda op, die onze digitale tekenmeester vervolgens vakkundig heeft ingevuld. Daarbij moeten we wel aantekenen dat Fiat zelf onlangs enkele concepts liet zien met de Panda-naam die er anders uitzagen, maar die blikken mogelijk vooruit op modellen hoger in de markt, in een heuse Panda-familie.
Groeispurt
Niet alleen wat betreft EV-gehalte en vorm verandert de Panda rigoureus, ook wat formaat betreft gaat er straks ongetwijfeld een schokgolf door zijn leefgebied. De huidige Panda blijft in de lengte nipt onder de 3,7 meter, maar de nieuweling lijkt de 4 meter aan te tikken. Niet eerder was een Panda zo groot, al blijft het al met al een hatchback van bescheiden formaat.
Dan de vraag der vragen: wat heeft de Panda straks allemaal te bieden? Daarvoor kijken we wél naar zustermerk Citroën. De elektrische ë-C3 is er met een 113-pk elektromotor op de vooras, die zijn levenslust put uit een 44-kWh accu. Die combinatie levert de Fransman een actieradius op van 320 kilometer. De ë-C3 komt later ook in een milder gemotoriseerde variant, die genoegen moet nemen met een bereik van zo’n 200 kilometer. In ruil voor een lagere vanafprijs van zo’n 20 mille en minder spierkracht. Net als de nieuwe C3 is de verse Panda er straks niet alleen als EV; we verwachten enkele mild-hybride versies. Fiats jongste loopt straks in Servië van de productieband. Die verhuizing heeft naar verluidt te maken met het zo laag mogelijk houden van de productiekosten, zónder naar China te verkassen.
Bron: Autoweek
Fiat Panda (Illustratie: Larson)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment