Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Model Y (2019)

MUSK GEEFT INFORMATIE OP TWITTER

TESLA MODEL Y KOMT IN MAART

Elon Musk is nog altijd niet van Twitter weg te slaan. Ditmaal plaatst de Tesla-CEO interessante berichten over de op stapel staande Model Y.

Momenteel werkt Tesla zich een slag in de rondte om de wereld van Models 3 te voorzien. Daarmee bestaat het leveringsgamma nu uit de Model S, de Model X en de Model 3. Daar komen in de toekomst nog een nieuwe Roadster en een pick-up bij en daarnaast heeft Tesla een elektrische truck in het vat zitten. Een belangrijker productiemodel is misschien wel de eerder al aangekondigde Model Y, een auto waar we nu meer van weten.

De Model Y wordt in theorie de SUV-broer van de Model 3. Musk bericht dat de Model Y zo'n tien procent groter zal zijn dan een Model 3. Dat betekent volgens de CEO ook dat de prijs zo'n tien procent hoger ligt. Ook geeft Elon Musk, logischerwijs, aan dat de actieradius van de Model Y zo'n tien procent lager ligt dan die van de Model 3 met hetzelfde accupakket. Ook niet geheel oninteressant: volgens Elon Musk wordt de Model Y op 14 maart al gepresenteerd.

Bron: Autoweek

Official: Tesla Model Y Unveiling March 14: Cost 10% More Than Model 3
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Benieuwd of deze de deadline wel gaat halen
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

dan is het toch echt S3XY, erg volwassen van musk

Comment

Duitsers hebben geluk met hun overheidsbonus op EV

In BE kost mijn model Y config 67.130 euro
        In DE momenteel zelfde config 62.750 euro

spijtig maar voorlopig niet binnen mijn budget

Comment

Dan kan je beter wachten tot de Y in duitsland wordt gebouwd . Wss zal de prijs aangepast worden . Dacht dat de 3 die in china gemaakt wordt ook de amerikaanse prijs benaderd .
          2015 Nissan Leaf Acenta .
          1986 Lamborghini Jalpa

Comment

Deze staat ondertussen al even bij 'nieuwe auto's'.

http://www.autoforum.be/forum/auto-a...a-model-y-2020

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              dan is het toch echt S3XY, erg volwassen van musk
              Zijn volgende modellen zullen waarschijnlijk de Model M en de Model F worden :-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
                Dan kan je beter wachten tot de Y in duitsland wordt gebouwd . Wss zal de prijs aangepast worden . Dacht dat de 3 die in china gemaakt wordt ook de amerikaanse prijs benaderd .
                Dan ga je nog lang kunnen wachten: nog 5000 man tekort en miserie met milieuvergunningen maken dat ze daar nog niet direct aan opstarten toe zijn.
                En of de prijs zoveel lager zal zijn valt ook af te wachten: personeelskosten zijn Europa veel hoger (vandaar ook de recruiteringsproblemen) die een groot stuk van de uitgespaarde importkosten zullen uitvlakken

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

transport en importtaksen die wegvallen... zou toch verschil moeten geven
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                    Duitsers hebben geluk met hun overheidsbonus op EV

In BE kost mijn model Y config 67.130 euro
                    In DE momenteel zelfde config 62.750 euro

spijtig maar voorlopig niet binnen mijn budget
                    Duitsers hebben nog tot eind van de maand 16% BTW, scheelt al direct 5% tov België. Vanaf 1 januari terug het oude tarief van 19%.

Comment

en een bonus van €10000 op een ev, als je dit mag geloven

https://www.auto-motor-und-sport.de/...tschen%20Markt.

Comment

Working...
                      X