Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Megane - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Megane - Facelift (2020)

Bron: https://www.carscoops.com/2019/03/20...he-first-time/
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

PHASE DEUX

RENAULT MÉGANE SPOEDIG ONDER HET MES

In september 2015 maakte de wereld tijdens de IAA van Frankfurt kennis met de vierde generatie Mégane, die dit jaar zijn tweede levensfase ingaat. De gefacelifte Mégane is nu voor het eerst in testkostuum buiten de deur betrapt.

Momenteel is Renault aan het testen met een nieuwe Trophy-R-versie van de huidige Mégane RS, maar dat is absoluut niet het enige Mégane-nieuws dat Renault in de incubatiekamers heeft liggen. De gehele modellijn ondergaat dit jaar een facelift. Die bijgewerkte Mégane verwachten we in september dit jaar tijdens de IAA van Frankfurt voor het eerst in levenden lijve te kunnen zien.

Wereldschokkend zullen de optische aanpassingen overigens niet zijn, maar het tape dat Renault op zowel de voor- als achterzijde van deze Mégane heeft geplakt, verhult natuurlijk wel het één en ander. Verwacht nieuwe verlichting, een nieuwe grille en gewijzigde bumpers. Natuurlijk wordt ook het binnenste van Renaults C-segmenter gemoderniseerd. Hier wordt de aandacht zeer waarschijnlijk vooral besteed aan het aanscherpen van het infotainment. Mik in elk geval op de komst van een nieuw digitaal instrumentarium en een groter infotainmentscherm.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2020 Renault Megane Is Up For A Facelift And It’s Coming To Frankfurt Show

Comment

KLAAR VOOR FRANKFURT

GEFACELIFTE RENAULT MÉGANE ESTATE GESNAPT

Renault is al even aan het testen met een bijgewerkte versie van de Mégane. De gefacelifte Mégane Estate strekt nu voor het eerst de benen.

Op de IAA van Frankfurt maakten pers en publiek in 2015 kennis met de huidige, vierde generatie van de Renault Mégane. Later dit jaar trekt Renault tijdens dezelfde beurs het doek van de gefacelifte Mégane, een auto die het vooral met optische wijzigingen moet stellen.

De vernieuwde Mégane, nu gesnapt als Estate, krijgt nieuwe bumpers aan zowel voor- als achterzijde. Daarnaast past Renault de indeling van de koplampunits aan en lijken de achterlichten een maatje te krimpen ten opzichte van de huidige exemplaren. In het interieur verwachten we betere materialen en een vernieuwd - en misschien wel groter - infotainmentsysteem tegen te komen.

De relatief nieuwe 1.3 TCe's lijken te blijven bestaan en ook op dieselgebied verwachten we weinig aanpassingen, al is het wel mogelijk dat Renault een hybrideversie aan het leveringsgamma toevoegt.

Comment

GEFACELIFTE RENAULT MÉGANE RS VRIJWEL STICKERLOOS BETRAPT

Renault lanceert binnenkort een rits aan gefacelifte modellen. Eén daarvan is de Mégane, die na zo’n drie jaar een bijpuntsessie krijgt. De extreme RS-variant van deze auto duikt nu vrijwel in zijn naakte hoedanigheid op.

Hoewel wij vaak over facelifts praten en dus onze aandacht vooral op de voorkant van de auto richten, kunnen we bij de gefacelifte Renault Mégane beter gelijk naar de achterkant lopen. Nieuwe spionagebeelden laten namelijk zien wat Renault allemaal in petto heeft met zijn compacte middenklasser, of in elk geval voor de extra uitgebouwde RS. Aan de voorkant houden de Renault-ontwerpen vast aan de meeste lijnen die zij eerder op de neus tekenden. We treffen kleine verschillen bij de indeling van de koplampen en ook de grille lijkt subtiel te zijn aangepakt. Rondom de bumper lijken de Fransen weinig te veranderen.

Aan de achterkant zijn de verschillen groter. Daar stelen vernieuwde lampen de show. Qua formaat lijkt er weinig te veranderen, maar het ontwerp gaat op de schop. Eerder monteerde Renault twee grote rode units achterin de vijfdeurs Mégane. Nu worden de onderste stroken van de achterlichten in een witte kleur gemonteerd. De knipper- en achteruitrijlichten die voorheen in het midden van de lampenpartij zaten, lijken dus een verdieping naar beneden te verhuizen. Andere mogelijke wijzigingen vallen op het eerste oog niet op.

Door Renaults komst naar de IAA is het goed mogelijk dat de vernieuwde Mégane (RS) daar te zien is. Officiële berichtgeving heeft dat alleen nog niet bevestigd.

Het opmerkelijke is dat in 2017 al patenttekeningen van deze gefacelifte Mégane RS op internet belandden. Daar waren de vernieuwde achterlichten al duidelijk op te zien.

Comment

Comment

2020 Renault Megane Facelift Spied Hiding New Face As It Heads To Geneva

Comment

Heeft er iemand meer info omtrent de facelift Megane RS?
                Mijn garage verwachte hem rond mei-juni maar door de Corona-crisis zal dat niet meer haalbaar zijn vermoed ik?
                Ik dacht dat hij voorgesteld ging worden op het salon van Genève maar dat is natuurlijk niet door gegaan... iemand die weet hoe het met deze auto zit qua voorstelling/levering?
                Wat denken jullie over de prijzen? Zouden er binnenkort extra kortingen gegeven worden op nieuwe auto's om de verkoop terug aan te zwengelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertL Bekijk Berichten
                  Heeft er iemand meer info omtrent de facelift Megane RS?
                  Mijn garage verwachte hem rond mei-juni maar door de Corona-crisis zal dat niet meer haalbaar zijn vermoed ik?
                  Ik dacht dat hij voorgesteld ging worden op het salon van Genève maar dat is natuurlijk niet door gegaan... iemand die weet hoe het met deze auto zit qua voorstelling/levering?
                  Wat denken jullie over de prijzen? Zouden er binnenkort extra kortingen gegeven worden op nieuwe auto's om de verkoop terug aan te zwengelen?
                  Voorlopig niet, de enige info voorlopig staat in het topic bij 'nieuwe auto's' (link).

Comment

Ok, bedankt!

Comment

Working...
                    X