Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Talisman - Facelift (2020)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

DRUKTE BIJ RENAULT

RENAULT TALISMAN SPOEDIG ONDER HET MES

Renault heeft het er maar druk mee. Het merk maakt zich op voor de marktintroductie van de nieuwe Clio, werkt aan een nieuwe Captur én heeft een gefacelifte Mégane achter de coulissen staan. Ook de Talisman gaat op korte termijn onder het mes, zo blijkt uit deze verse set spionagefoto's.

Je zou het hem wellicht niet geven, maar Renaults Talisman werd inmiddels al bijna vier jaar geleden gepresenteerd. De medio 2015 voor het eerst getoonde Talisman is nog lang geen oudgediende, maar Renault acht de tijd wel rijp voor een subtiele bijpuntsessie. Net als bij de op stapel staande vernieuwde Mégane lijken de aanpassingen die Renault op de Talisman gaat doorvoeren, niet al te ingrijpend te zijn.

Zowel de voor- als achterkant van deze Talisman Sedan hangen nog fanatiek in de plakkers. De L-vormige dagrijverlichting op de snuit blijft behouden, maar Renault lijkt de reguliere koplampunits wel enigszins aan te passen. Ook de verlichting achterop wordt aangepast; reken maar op een nieuwe indeling van deze lichtunits. Andere aanpassingen hebben betrekking op het bumperwerk en het interieur van de Talisman. Mogelijkerwijs wordt de middenconsole vernieuwd om beter aan te sluiten bij het exemplaar dat Renault in de nieuwe Clio hangt. Andere aanpassingen hebben hier waarschijnlijk te maken met het infotainment en het materiaalgebruik. Reken op een publieksdebuut tijdens de IAA van Frankfurt die in september plaatsvindt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Altijd mooi gevonden deze toch wat onderschatte auto. Benieuwd wat ze ervan gaan maken bij deze facelift.

Comment

Ik was van in het begin ook gek van het design, maar toevallig zag ik er vanmorgen nog eentje rijden, en ik vind hem toch redelijk snel verouderd.

Blijkbaar zijn er ook nogal wat kwaliteitsproblemen geweest. De Fransen blijven het daar toch moeilijk mee hebben.
        Jammer, want ze maken zeker mooie producten tegenwoordig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Altijd mooi gevonden deze toch wat onderschatte auto. Benieuwd wat ze ervan gaan maken bij deze facelift.
          Dat ze onderschat worden, hebben ze aan hun eigen.
          Ik dacht dat ze met de Laguna 2 enorm veel problemen hadden dat ze hoopte op te lossen met de Laguna 3, maar de schade was reeds aangericht en die verkocht niet super. Dus snel de Talisman in de plaats die het moest redden, maar naar het schijnt kwamen de modellen de eerste 6 maanden met enorm veel koetswerkproblemen het fabriek uit dat zich snel verspreidde en mensen dus iets anders deed kopen. En denk dat ze nu nog steeds de gevolgen ervan dragen.

Persoonlijk vind ik het een hele mooie auto aan de buitenzijde. Van binnen vind ik hem wat goedkoop ogen.

Comment

TJA,wat de ene 'wat goedkoop ogen' noemt vind de andere een verademing tov de duitse kilheid.
            om nog maar te zwijgen van het saaie kale interieur van sommige tegenwoordig.
            en geen namen genoemd he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
              TJA,wat de ene 'wat goedkoop ogen' noemt vind de andere een verademing tov de duitse kilheid.
              om nog maar te zwijgen van het saaie kale interieur van sommige tegenwoordig.
              en geen namen genoemd he
              Smaken verschillen idd. De ene houdt van eenvoud, de andere van futuristisch. Het belangrijkste voor die fabrikanten zijn de verkoopscijfers. En ze doen het beiden niet slecht.
              Collega van mij heeft de Talisman en als ik dan die plastiek rond de navigatie zie, dan weet ik niet welke killer is. Mijne Tiguan of zijne Talisman

Comment

Het plastic rond dat navi scherm vind ik persoonlijk ook echt een afknapper in dat interieur.
                Mss dat dat met de facelift ook wel verholpen wordt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Het plastic rond dat navi scherm vind ik persoonlijk ook echt een afknapper in dat interieur.
                  Mss dat dat met de facelift ook wel verholpen wordt?
                  Dat is heel opvallend en hoor ik dus overal. Had het de eerste keer opgemerkt in de nieuwe Clio en Megane tijdens de slipcursus. Een maand later had mijne collega zijne Talisman en daar ook. Zoals ge zegt, een complete afknapper. Raar dat iemand dat heeft goedgekeurd bij Renault. Denk niet dat ze 1 auto minder zouden verkopen moesten ze daar €5 meer voor betaald hebben en aan de klant doorgerekend. Integendeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat is heel opvallend en hoor ik dus overal. Had het de eerste keer opgemerkt in de nieuwe Clio en Megane tijdens de slipcursus. Een maand later had mijne collega zijne Talisman en daar ook.
                    Het eigenaardige is dat ze het op de Espace wél netjes hebben gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Het eigenaardige is dat ze het op de Espace wél netjes hebben gedaan.
                      Dat is inderdaad zo. En op een Clio en Megane begrijp ik dat ook. Maar bij de Talisman hadden ze toch dat tikkeltje meer mogen doen.

Comment

Smaken verschillen idd. De ene houdt van eenvoud, de andere van futuristisch. Het belangrijkste voor die fabrikanten zijn de verkoopscijfers. En ze doen het beiden niet slecht.
                        Collega van mij heeft de Talisman en als ik dan die plastiek rond de navigatie zie, dan weet ik niet welke killer is. Mijne Tiguan of zijne Talisman

franse nuchterheid tov duitse kilheid?
                        maar inderdaad ieder zijn meug.
                        mij stoort het totaal niet,
                        Last edited by ; 10/04/2019, 09:19.

Comment

franse nuchterheid tov duitse kilheid?
                          maar inderdaad ieder zijn meug.
                          mij stoort het totaal niet,
                          Nu, geef toe, dat plastiek rond de navigatie bij de Clio, Megane en Talisman is nu niet bepaald franse nuchterheid hé? Eerder gierigheid
                          De rest van de wagen is wel knap, maar het kraakt de auto wel een beetje.

Blijft een knappe auto, maar de verkoop ervan is volgens mij toch niet volgens hun verwachtingen.

Comment

ik heb toch 3 collega's (van de ong 150) die partikulier met een break rijden, dat zegt nix...maar er veel op zien + goeie comments, steekt aan

Comment

Nu, geef toe, dat plastiek rond de navigatie bij de Clio, Megane en Talisman is nu niet bepaald franse nuchterheid hé? Eerder gierigheid
                              De rest van de wagen is wel knap, maar het kraakt de auto wel een beetje.

Blijft een knappe auto, maar de verkoop ervan is volgens mij toch niet volgens hun verwachtingen.
                              wanneer het uiteindelijk genoeg scheelt op de prijs van een auto heeft het volgens mij niks met gierigheid maar met nuchterheid te maken.
                              je kan een chroombiesje ook gierigheid noemen tenopzichte van een gouden biesje
                              nee alle gekheid op een stokje,voor mij hoeft al dat vertoon niet.dus ik heb geen probleem met dergelijke details.
                              uiteindelijk ben ik meestal nogal snel tevreden en geef geen geld uit aan dure luxe.

Comment

wanneer het uiteindelijk genoeg scheelt op de prijs van een auto heeft het volgens mij niks met gierigheid maar met nuchterheid te maken.
                                je kan een chroombiesje ook gierigheid noemen tenopzichte van een gouden biesje
                                nee alle gekheid op een stokje,voor mij hoeft al dat vertoon niet.dus ik heb geen probleem met dergelijke details.
                                uiteindelijk ben ik meestal nogal snel tevreden en geef geen geld uit aan dure luxe.
                                Maar dat is het hem net. Mensen die meer willen geven aan luxe, krijgen evenzeer dat lelijk plastiekje in de Talisman

Comment

Vanmorgen toevallig nog bewust gaan kijken naar het scherm van een Espace die hier geparkeerd staat. Uiteindelijk is het niet meer dan die rand die glanzend gemaakt is, tov het matte bij de Talisman. Maar het is gewoon een wereld van verschil in het interieur.

Comment

Maar dat is het hem net. Mensen die meer willen geven aan luxe, krijgen evenzeer dat lelijk plastiekje in de Talisman
                                    en mensen die niet meer willen betalen krijgen hun plastiekje,
                                    mss is er wel een op maat gemaakt gouden(heikes) randje beschikbaar voor diegenen die persee hun geld kwijt willen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Vanmorgen toevallig nog bewust gaan kijken naar het scherm van een Espace die hier geparkeerd staat. Uiteindelijk is het niet meer dan die rand die glanzend gemaakt is, tov het matte bij de Talisman. Maar het is gewoon een wereld van verschil in het interieur.
                                      beetje vernis opspuiten en t'is opgelost

Comment

en mensen die niet meer willen betalen krijgen hun plastiekje,
                                        mss is er wel een op maat gemaakt gouden(heikes) randje beschikbaar voor diegenen die persee hun geld kwijt willen
                                        Denk wel dat ge een upgrade kunt vinden op wish of ali express. Ge zou nog verstomd staan van wat die chinezen allemaal nog maken voor allerlei wagens.

Comment

Working...
                                        X