Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Denk wel dat ge een upgrade kunt vinden op wish of ali express. Ge zou nog verstomd staan van wat die chinezen allemaal nog maken voor allerlei wagens.
Inclusief hele kopieën van duurdere wagens
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Blijft me toch opvallen voor zo een knappe wagen dat ge hem zeer weinig op de baan aiet;
Ik vind het leuk dat er weinig op de baan zijn. Blijf ik lekker exclusief met de mijne en dat voor een goed betaalbare prijs. In het wit en braakversie zoals de mijne ben ik er eerlijk gezegd nog geen andere tegengekomen.
Ik vind het leuk dat er weinig op de baan zijn. Blijf ik lekker exclusief met de mijne en dat voor een goed betaalbare prijs. In het wit en braakversie zoals de mijne ben ik er eerlijk gezegd nog geen andere tegengekomen.
Een auto die niemand wil ‘exclusief’ noemen, vind ik wel grappig .
Exclusieve auto’s behouden ook heel goed hun prijs. Ik vrees daar wel een beetje voor in geval van de Talisman.
Maar ik had thans een massaverkoop verwacht ervan. Hele knappe wagen.
Collega van mij heeft er ook ene, maar die heeft er ook al het één en ander mee voorgehad.
Hij is te duur als leasewagen in vergelijking met een VW Passat, Skoda Superb, Opel Insignia etc. De twijfelachtige betrouwbaarheid zal daar wel iets mee te maken hebben.
Niet alleen als leasewagen, ook puur qua aankoop valt een Talisman wat duurder uit dan de concurrenten, of die indruk had ik toch. Koppel dat aan lagere restwaarde en je krijgt idd een hoge leasekost. Doe er dan nog een hoge CO2 uitstoot bij en het wordt helemaal lastig als leasewagen.
Hij ziet er zeker niet slecht uit, maar vooral met die uitgesproken lichtpartijen is het ook wel een polariserend ontwerp.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Bovendien biedt hij buiten zijn lijn ook geen enkele plus tov zijn concurrenten, als een Passat, Superb of een Peugeot 508 vind ik persoonlijk.
Slechtere ophanging, slechtere afwerking en minder zitcomfort.
Bovendien biedt hij buiten zijn lijn ook geen enkele plus tov zijn concurrenten, als een Passat, Superb of een Peugeot 508 vind ik persoonlijk.
Slechtere ophanging, slechtere afwerking en minder zitcomfort.
Dat helpt natuurlijk ook niet. En de concurrentie in dit segment is groot...
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Een auto die niemand wil ‘exclusief’ noemen, vind ik wel grappig .
Exclusieve auto’s behouden ook heel goed hun prijs. Ik vrees daar wel een beetje voor in geval van de Talisman.
Maar ik had thans een massaverkoop verwacht ervan. Hele knappe wagen.
Collega van mij heeft er ook ene, maar die heeft er ook al het één en ander mee voorgehad.
Mijne heeft na de eerste dag al een maand stil gedaan bij de dealer ... problemen met de gaskleppen blijkbaar....sindsdien bolt hij als een zonnetje....
Mijne is de initiale paris met massagezetels en zo goed als full-option en dat voor 31000 euro btw in........... dan mag het waardeverlies al groot zijn...
als je echt gaat vergelijken met een BMW of zo.........zal het nog meevallen denk ik...........
Als hij nieuw slecht verkoopt, os de kans enorm groot dat hij occasie ook heel slecht verkoopt. Dus enerzijds ‘kan’ het waardeverlies groter zijn als gedacht, maar anderzijds kunt ge er ook heel lang mee blijven zitten. Maar als ge hel inruilt om een nieuwe renault, mogen die 2 zaken geen probleem zijn.
Toen de break uitkwam, ben ik gaan informeren voor één. Met gelijke uitrusting had ik meer leasebudget nodig dan voor een Mercedes C.
Wat ik toen storend vond, was het kleine niveauverschilletje in de laadvloer bij een neergeklapte achterbank. Dat was iets waar ik me wekelijks zou aan ergeren.
En veel te veel LED's op de snoet, maar sinds er een containerschip met LED'jes is toegekomen in Le Havre zijn alle nieuwe Franse auto's ziek in dat bedje (maar dat is persoonlijke smaak)
De introductie van de Renault Talisman lijkt hooguit een paar maanden geleden, maar stiekem heet Renaults grote middenklasser alweer sinds 2015 geen Laguna meer. Een faceliftversie is op komst en laat zich nu als Estate zien.
Alles wijst erop dat de Talisman een facelift van de traditionele, subtiele soort krijgt toebedeeld. Liefhebbers van het markante front hoeven dan ook niet te vrezen, want de basisopzet van de met opvallende led-banen getooide voorzijde blijft behouden. De eigenlijke koplampen krijgen wel een nieuwe indeling, waarbij de ledjes hun licht net als bij de Clio met spiegels verspreiden. De precieze indeling is ongetwijfeld uitvoeringsafhankelijk, waarbij de kans groot is dat ook de basisuitvoering na de facelift beschikt over led-dimlicht. Onderaan de voorbumper treffen we net iets anders gelijnde luchtinlaten aan.
Ook aan de achterzijde blijven de basislijnen ogenschijnlijk intact. Wel krijgen de lichtunits ook hier een andere indeling. Doordat de testrijders zo vriendelijk is om richting aan te geven, is die indeling op de foto’s goed te zien. Zo weten we dat de richtingaanwijzer zich niet langer in een vakje binnen het lichtgevende deel van de unit bevindt, maar nu als een streep onderaan het geheel een plaatsje krijgt.
Op technisch vlak verwachten we geen groot nieuws, want de Talisman kreeg eerder dit jaar al nieuwe motoren toebedeeld.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
In procenten misschien wel. Maar als je deze vergelijkt met een gelijk aangeklede c, ben je een pak meer geld kwijt in aankoop.
In verkoop zal de Mercedes procentueel gezien minder verliezen, maar als je niet in procenten maar in euro's telt, zal je, na een verkoop na 5 of 6 jaar, bij de Mercedes waarschijnlijk meer geld verloren zijn dan bij de Renault.
Als je doorrijdt tot de auto versleten is, een jaar of 10-12, zijn ze allebei niks meer waard en heb je met je beter uitgeruste en goedkopere doch even ruime en luxueuze Renault, een pak goedkoper gereden.
Ik geloof niet in 'rekening houden met restwaarde' als ik particulier een auto koop. Als je least en maar een jaar of 3-4 rijdt, gaat die vlieger natuurlijk wel op, maar een koper rijdt meestal langer dan 3 jaar, en dan is restwaarde minder van tel en weegt het zéker niet op bij de extreme meerprijs in aankoop voor auto's van merken met meer restwaarde, maar nog meer, een duurdere aankoopprijs.
Ik zal daarom ook liever in een frivole Franse auto rijden dan in een saaie (bv VW) of te dure (de 3) Duitser.
De een ergert zich aan een plastieken randje, de ander ergert zich aan een saai interieur, smaken verschillen, maar over restwaarde tov meerprijs in aankoop voor een koper, op iets langere termijn, gaat het mijns inziens niet meer over smaken maar over geld.
Nu ben ik van saaie fransozen naar een gezellige VW gegaan. Dus smaken verschillen En ik zie op de baan toch een pak meer Passats rijden dan Talismannen. Wss omdat die VW’s te saai zijn Maar goed, de vergelijking met de Mercedes kan ik wel volgen.
Een collega van mij heeft de Talisman, maar de kans is klein dat hij hierna nog een renault neemt. Na de saaie Citroëns, de miserie van de Talisman, heeft hij wel zin in iets anders. En zijn gezin had hem gevraagd eens iets SUV te nemen en de Koleos is nu niet bepaald CO2 vriendelijk. En de Captur en Kadjar zijn te klein.
Fransen hebben het altijd heel goed gedaan met kleine wagens. De grote wagens minder en zo las ik ooit in een boekje in de wachtkamer, dat da vooral had te maken dat de herverkoopprijs van grote fransozen enorm snel zakken. De kleine modellen hebben daar geen last van.
Maar de Talisman blijft een specialleke. Uitgebracht om de miserie van zijn voorganger Laguna te vergeten, maar het eerste half jaar Talismannen afleveren waar bij de meesten iets scheelde. En die verhalen halen het internet en doen mensen al zeer snel twijfelen. Mijne collega heeft met mij zitten lachen toen ik met de Tiguan de module van de DSG kapot had. 2 maanden later had hij zijne hele automaat kapot en was de spiegel binnen afgevallen waardoor ze om 1 of andere reden zelfs een nieuwe vooruit moesten steken. Hij is zelfs van garage moeten veranderen omdat de garage die hem geleverd had, ijskoud zei dat ze geen ervaring hadden met het vervangen van automaten . En op de voorruit heeft hij 3 maanden moeten wachten. Heeft dan zo met een spiegel met zuignap gereden . Daarna nog ne keer of 5 voor telkens een dag tot meer dagen in de garage. En dan overlaatst nog de lijdensweg om Spotify kunnen af te spelen, want hij had nog de eerste R-Link. Maar dat heb ik uiteindelijk wel aan de praat gekregen.
Op het eerste zicht heeft Renault zichzelf wat in de voet geschoten door een product te vroeg op de markt te willen smijten. Hadden de productielijn eerst op punt moeten zetten. De eerste modellen hadden veel rpoblemen met het koetswerk dat krom en scheef zat. Waren mensen bij die hun hand onder de deur naar binnen konden steken.
Maar qua uiterlijk is het een enorm knappe wagen (zeker ook knapper als ne Passat). En ook zeer ruim. Maar geen idee of deze facelift de problemen doet vergeten. Mss dat de verkoop in andere landen het wel goed doet. Maar buiten die,van mijne collega zie ik er op en al 2 per week rijden en ik zit enorm veel op de baan.
Je kan met elke auto pech hebben. Ik rij al bijna 15 jaar Frans (wel vaker Peugeot dan renault), en heb op 1 auto na (koppeling), nooit problemen gehad. Mijn pa rijdt al 30 jaar Renault zonder problemen en ene maat heeft ene Passat SW van 6 jaar die constant stuk gaat. Om maar aan te geven dat 1 persoon, of 15, totaal niet representatief zijn. De buren hebben trouwens een talisman van 2 jaar, die onder garantie al voor meer dan €12000 heeft moeten laten vervangen. Maar 1 zwaluw maakt de lente niet. Kan met elk merk, ken ook zulke verhalen van Mercedes etc.
Je ziet meer passats dan talismannen, heeft wss met leaseprijzen te maken. Ik rij privé, en als je langer dan 3 jaar rijdt (en zeker als je binnen het merk blijft), is die restwaarde van geen tel.
Toen ik mijn grand scenic nieuw kocht in januari, had VW een Touran staan, de concurrent, als stockwagen met een hoop kortingen. Die kon ik toen goedkoper krijgen dan mijn gs. Als ik dan zie hoe saai die auto in mijn ogen is, zowel binnen als buiten, pas ik toch hoor, 't is gewoon niet mijn ding.
De Tiguan vond in mooier dan de Touran, maar te klein en de allspace te duur.
Comment