Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    mss ligt het gewoon aan het feit dat vag een speciale sjoemelafdeling opgericht heeft om de klanten een rad voor de ogen te draaien?
    tja internetverhalen kunnen nu eenmaal hardnekkig zijn.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Maar de Talisman blijft een specialleke. Uitgebracht om de miserie van zijn voorganger Laguna te vergeten
      Dat denk ik niet, de miserie van de Laguna 2 was al lang vergeten met de Laguna 3 die uiterst goed scoorde qua betrouwbaarheid en afwerkingskwaliteit.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
        Niet alleen als leasewagen, ook puur qua aankoop valt een Talisman wat duurder uit dan de concurrenten, of die indruk had ik toch. Koppel dat aan lagere restwaarde en je krijgt idd een hoge leasekost. Doe er dan nog een hoge CO2 uitstoot bij en het wordt helemaal lastig als leasewagen.

        Hij ziet er zeker niet slecht uit, maar vooral met die uitgesproken lichtpartijen is het ook wel een polariserend ontwerp.
        Ik vind zo'n uitspraken over restwaarde altijd grappig. Op het moment dat ik hier op het forum verdwaald binnenwandel bij een topic van een zogenaamde premium, zie ik die dingen ook staan.

        Daarom heb ik me even gebaseerd op andere uitspraken hier over wat de mogelijke concurrentie zou zijn:

        Skoda Superb vs Renault Talisman
        Via autoscout even 2 jaar oude wagens uitgekozen die volgens de website "Top aanbod" zijn, dat moet als budgetvriendelijke tweedehandskoper.
        De Skoda is geworden https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...dd17?cldtidx=1.
        De Renault is geworden: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...fe9a?cldtidx=1

        Laat het algoritme van dat "Top aanbod" gedoe duidelijk zijn. Men maakt een gewogen gemiddelde van de aangeboden wagens van dat model en bepaalt of het goed is of niet.

        Daarna ben ik de configurator ingedoken van beide merken om zo goed of kwaad mogelijk dat te repliceren:
        Renault Talisman nieuw: 31.975 euro
        Renault Talisman 2017 met ongeveer 60k km-stand: 16.400

        Skoda Superb nieuw: 38.795
        Skoda Superb 2017 met ongeveer 60k km-stand: 16.500

        Of de configuratie 100% klopt, dat zal wel niet. Toch even procentueel bekijken. Onze Skoda is op twee jaar tijd 57% van zijn waarde verloren. Onze Renault is 48% van zijn waarde verloren. Het voordeel is hier voor de Renault, maar je kan deze oefening 20 keer maken en er zal nooit een duidelijke winnaar zijn.

        De grootste fout bij het vergelijken van restwaarde die mensen maken is het bekijken van een absoluut getal en dat te vergelijken. Ik mag hopen dat de auto die 80.000 euro heeft gekost, na twee jaar een absoluut hogere waarde heeft dan de auto van 40.000 euro, anders loopt het wel heel krom (en zouden alle tweedehandskoper een dikke auto kopen van twee jaar oud). De enige juiste vergelijking is een procentuele vergelijking en dan ontloop een BMW of Audi de Peugeot of Renault niet.

        Goed, na enkele jaren terug dat horror-topic gelezen te hebben met alle foto's van de koetswerkproblemen, zou ik deze auto zelf mijden als de pest.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
          Dat denk ik niet, de miserie van de Laguna 2 was al lang vergeten met de Laguna 3 die uiterst goed scoorde qua betrouwbaarheid en afwerkingskwaliteit.
          yep, de laguna 3 miest het goed maken, maar het vertrouwen kwam niet terug. Maw het kwaad was geschied. Daarom dat ze met een schine lei wilde beginnen en met de Talisman kwamen.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
            mss ligt het gewoon aan het feit dat vag een speciale sjoemelafdeling opgericht heeft om de klanten een rad voor de ogen te draaien?
            tja internetverhalen kunnen nu eenmaal hardnekkig zijn.
            Tja, dat is bu al een compleet afgezaagd liedje en renault was den tweede waar ze de boel hebben onderzocht

            Maar aan het einde telt de afzet. Iets dat renault met de talislan niet echt heeft. En het voornaamste blijft nog altijd de afzet.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
              Je kan met elke auto pech hebben. Ik rij al bijna 15 jaar Frans (wel vaker Peugeot dan renault), en heb op 1 auto na (koppeling), nooit problemen gehad. Mijn pa rijdt al 30 jaar Renault zonder problemen en ene maat heeft ene Passat SW van 6 jaar die constant stuk gaat. Om maar aan te geven dat 1 persoon, of 15, totaal niet representatief zijn. De buren hebben trouwens een talisman van 2 jaar, die onder garantie al voor meer dan €12000 heeft moeten laten vervangen. Maar 1 zwaluw maakt de lente niet. Kan met elk merk, ken ook zulke verhalen van Mercedes etc.

              Je ziet meer passats dan talismannen, heeft wss met leaseprijzen te maken. Ik rij privé, en als je langer dan 3 jaar rijdt (en zeker als je binnen het merk blijft), is die restwaarde van geen tel.

              Toen ik mijn grand scenic nieuw kocht in januari, had VW een Touran staan, de concurrent, als stockwagen met een hoop kortingen. Die kon ik toen goedkoper krijgen dan mijn gs. Als ik dan zie hoe saai die auto in mijn ogen is, zowel binnen als buiten, pas ik toch hoor, 't is gewoon niet mijn ding.
              De Tiguan vond in mooier dan de Touran, maar te klein en de allspace te duur.

              Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
              Sorry, maar het internet staat vol van de horrorverhalen van de talisman. Het is idd zo dat ge met elke auto chance moet hebben, maar bij de Talisman ligt dat wel een beetje anders.

              Mss moet ge al eens beginnen met dees topic door te lezen: https://www.renaultforum.nl/forum/ta...es-t22868.html
              En geef toe, welke andere reden zou er dan zijn waarom ze niet echt goed verkopen?

              Uw buren hebben er problemen mee, minne collega heeft er problemen mee en nog een vriendin van ons hebben er problemen mee. Idd, 1 zwaluw maakt de lente niet Ik heb met mijn Citroëns zeer weinig aan de hand gehad. De C-Crosser was eerder een Mitsubishi met citroënlogo’s en de C5 was pas een saaie wagen. De DS5 hangt wss bij PSA zelf aan the wall of shame Die hebben ze ni voor niets afgevoerd.

              Van Renault zeker geen slecht woord, maar de Talisman is een uitzondering. In heel mijn vrienden en familiekring is er enkel ne maat die ooit zijne Megane na 2 jaar heeft weggedaan omdat die effectief meer dan een jaar onderbroken in de garege heeft gestaan. Ik zelf heb met mijne Megane destijds ook geen problemen gehad.

              Kan moeilijk geloven dat een Passat in Leasing met gelijke uitrusting goedkoper gaat zijn dan een Passat. Het zal eerder een kwestie van goesting zijn.
              Wel raar dat ge de Passat saai vindt en de Tiguan niet, want zo heel veel verschillen ze biet

              Maar goed, het is allemaal een kwestie van smaak. Ik zie,bij Renault enkel de Espace en de Koleos graag, waar komen niet in aanmerking. Koleos te veel CO2 en de Espace geen zetels voor mijne slechte rug.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Tja, dat is bu al een compleet afgezaagd liedje en renault was den tweede waar ze de boel hebben onderzocht

                Maar aan het einde telt de afzet. Iets dat renault met de talislan niet echt heeft. En het voornaamste blijft nog altijd de afzet.
                afgezaagd of niet,regeren doe je toch he,lol
                trouwens,er zijn wel meer merken waar een onderzoek ingesteld is of nog lopende,alleen van vag is alles bewezen.
                blijkbaar zijn er 2 constructeurs die ,met toestemming van de klanten,de boel mogen belazeren
                aan u om uit te maken wie de tweede is

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                  afgezaagd of niet,regeren doe je toch he,lol
                  trouwens,er zijn wel meer merken waar een onderzoek ingesteld is of nog lopende,alleen van vag is alles bewezen.
                  blijkbaar zijn er 2 constructeurs die ,met toestemming van de klanten,de boel mogen belazeren
                  aan u om uit te maken wie de tweede is
                  En desondanks dat het bij VAG is bewezen, hebben ze nog steeds een afzet waar de meeste concurrenten jaloers op zijn. En daar draait het om.

                  Comment


                  • #49
                    awel da zeg ik toch,toestemming van de klanten om de boel te belazeren,
                    kheb geld zat,kloot mij aub....loooooool

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                      awel da zeg ik toch,toestemming van de klanten om de boel te belazeren,
                      kheb geld zat,kloot mij aub....loooooool
                      Gij kunt daar van vinden wat ge wilt, maar als straks de ID3 van VW er is, verkopen ze wss op 1 jaar tijd er meer van dan er Zoë's rondrijden.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

                        Ik vind zo'n uitspraken over restwaarde altijd grappig. Op het moment dat ik hier op het forum verdwaald binnenwandel bij een topic van een zogenaamde premium, zie ik die dingen ook staan.

                        Daarom heb ik me even gebaseerd op andere uitspraken hier over wat de mogelijke concurrentie zou zijn:

                        ...
                        Dat is niet mijn persoonlijke mening hé, over die restwaarde
                        Ik zag dat gewoon aan de hand van de leasing prijzen die wij voorgesteld kregen voor een Talisman, vergeleken met bv. een VW Passat of Audi A4 met ongeveer dezelfde aankoopprijs.

                        Over Skoda kan ik me niet uitspreken, dat staat bij ons niet in de lijst. Ik zou gedacht hebben dat die goed zaten qua restwaarde omdat je er zoveel in leasing ziet rond rijden, maar dat kan andere redenen hebben.
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Gij kunt daar van vinden wat ge wilt, maar als straks de ID3 van VW er is, verkopen ze wss op 1 jaar tijd er meer van dan er Zoë's rondrijden.
                          zal ervanefhangen of ze daar ook iets te sjoemelen in vinden zeker ?
                          nee serieus ff nu,
                          de id3 is de eerste vw sinds veeeele jaren die me wel aanstaat,
                          ben echt wel eens benieuwd naar de belgische prijzen bij lancering.
                          en,,,,,,,eindelijk wordt er werk gemaakt om niet alleen het meest kapitaalkrachtige publiek te bedienen,
                          we zijn er nog niet maar er komt schot in.....
                          hoewel ik de afhandeling van het sjoemeldossier een schande voor vw vind met de verschillende behandelingen in eu en usa
                          Last edited by ; 07/10/2019, 12:24.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                            zal ervanefhangen of ze daar ook iets te sjoemelen in vinden zeker ?
                            Zelfs dan nog. Sinds de schandalen, verkopen ze nog steeds evenveel auto's. Enkel zijn ze wat miljarden armer.

                            Nen inbreker schaamt zich ook niet voor wat hij doet hé

                            Comment


                            • #54
                              aja,nieuwe bijverdienste gevonden?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                                Dat is niet mijn persoonlijke mening hé, over die restwaarde
                                Ik zag dat gewoon aan de hand van de leasing prijzen die wij voorgesteld kregen voor een Talisman, vergeleken met bv. een VW Passat of Audi A4 met ongeveer dezelfde aankoopprijs.

                                Over Skoda kan ik me niet uitspreken, dat staat bij ons niet in de lijst. Ik zou gedacht hebben dat die goed zaten qua restwaarde omdat je er zoveel in leasing ziet rond rijden, maar dat kan andere redenen hebben.
                                Welke aankoopprijs?
                                In de folder, of die de leasingmaatschappij krijgt?
                                Ik heb al gemerkt dat de Duitsers veel meer korting geven dan andere merken.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten


                                  Ik heb al gemerkt dat de Duitsers veel meer korting geven dan andere merken.
                                  Bij leasingmaatschappijen mss wel. Maar als ik voor een firmawagen ga, die door onze firma wordt aangekocht, dan krijg ik bij alle Duitsers rond de 8 à 8,5% korting. Bij Renault kreeg ik zonder vragen direct 15% korting. Bij Citroën hadden we vroeger 17%.

                                  Bij Volvo krijg ik 14%.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Kan, maar dan ben je voor hen maar een kleine speler. Zeker als je bij verschillende merken mag shoppen.
                                    In het Mercedes A topic spreekt men toch van +20% korting!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                      Welke aankoopprijs?
                                      In de folder, of die de leasingmaatschappij krijgt?
                                      Ik heb al gemerkt dat de Duitsers veel meer korting geven dan andere merken.
                                      Zowel de folderprijs als de aankoopprijs die de leasemaatschappij toonde; er zaten daar wel verschillen tussen van een paar % maar minder dan op de maandelijkse lease kost.
                                      De kortingen die je krijgt, hangen van zoveel factoren af (leasemaatschappij, werkgever, levenscyclus van de wagen,...)
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Kan, maar dan ben je voor hen maar een kleine speler. Zeker als je bij verschillende merken mag shoppen.
                                        In het Mercedes A topic spreekt men toch van +20% korting!
                                        Wel een onderscheid maken tussen invoerder en garage hé. Bij hele grote volumes wordt alles geregeld bij de invoerder en mag de garage voor een habbekrats uwe auto afleveren en daarna onderhouden. En dat maakten ze destijds in de Citroëngarage waar mijn vrouw kwam haar ook wel direct duidelijk

                                        Die percentages van boven de 20% bij de leasingmaatschappijen, zijn met de invoerder geregeld zou ik zo eerder denken.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Impressie:



                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X