Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan X-Trail (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nissan X-Trail (2020)

PRODUCTIE-X-MOTION

TESTWERK NIEUWE NISSAN ROGUE / X-TRAIL VAN START

De huidige Nissan Rogue staat sinds 2014 in de Amerikaanse showrooms en is in de VS bepaald succesvol. Deze auto maakt duidelijk dat Nissan werkt aan een opvolger van de auto, die bij ons X-Trail heet.

In de VS is de opmars van de SUV nog wat indrukwekkender dan in Europa. Zo kon het gebeuren dat de Rogue het in 2018 tot de tweede plek van de personenauto-verkoopranglijsten schopte, waarbij de auto alleen z’n directe concurrent Honda CR-V voor zich hoefde te dulden.

De Europese evenknie is voor de Nederlandse markt wat te groot om tot dat soort prestaties te komen en moet hier in de schaduw staan van de kleinere Qashqai. Desalniettemin moge duidelijk zijn dat de Rogue/X-Trail voor Nissan een enorm belangrijke auto is. Vandaag kunnen we een eerste blik werpen op de nieuwe generatie. De camouflage is behoorlijk effectief, maar toch zijn er al wat zaken te onderscheiden. Uiteraard zien we de bekende U-vormige grille die Nissan de laatste Jaren consequent voert. Daarin zijn de contouren van een fors logo zichtbaar. De koplampen lijken te worden opgedeeld in een hoger en een lager gepositioneerd gedeelte. De X-Motion Concept uit 2018 geldt als een voorbode van de nieuwe Rogue en laat zien dat beide ‘lichtlagen’ wellicht met elkaar worden verbonden.

De nieuwe Rogue en X-Trail delen straks wellicht hun platform met de Outlander van Mitsubishi, dat met Nissan verbonden is via partner Renault. Of dat ook betekent dat we een plug-in hybrideversie van de Nissan mogen verwelkomen, is nog niet duidelijk. De Amerikanen reppen voor de Rogue wel vast over een 2,5-liter viercilinder, maar bij het huidige model krijgen we in Europa aanzienlijk kleinere motoren voorgeschoteld dan in de VS. Reken hier op bescheiden turbo-exemplaren die het theoretische verbruik zoveel mogelijk moeten drukken. Een ander belangrijk verschil tussen de Rogue en de X-Trail vinden we in het aantal zitplaatsen. In Europa geldt de X-Trail als behoorlijk groot en is het een zevenzitter, in de VS wordt de Rogue een vrij compacte SUV. De huidige variant was daar kortstondig leverbaar met een derde zitrij, maar is die in deze klasse ongebruikelijke voorziening onlangs kwijtgeraakt.

De verwachting is dat de nieuwe X-Trail volgend jaar op de markt verschijnt.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

2021 Nissan Rogue/X-Trail Spy Shots Reveal Juke-Like Face, Display-Rich Interior

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De trend van de digitale meters is niet meer te stoppen.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        De trend van de digitale meters is niet meer te stoppen.
        Zalig toch? Maar veel merken voorzien het nog als optie, dus geen zorgen
        Ik wil alvast niet meer zonder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Zalig toch? Maar veel merken voorzien het nog als optie, dus geen zorgen
          Ik wil alvast niet meer zonder.
          Ik ook niet, binnen enkele jaren ga je trouwens geen nieuwe auto meer zonder kunnen kopen, dat kan je toch zo voorspellen.

Niks mis mee imo, integendeel! Een mens moet met zijn tijd mee hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik ook niet, binnen enkele jaren ga je trouwens geen nieuwe auto meer zonder kunnen kopen, dat kan je toch zo voorspellen.

Niks mis mee imo, integendeel! Een mens moet met zijn tijd mee hé
            Volgens mij is dat op grote schaal mss zelfs goedkoper dan een klokkenspel met wat extra's. En ge kunt ge het gewoon simpel updaten.

Eerste keer dat ik er mee reed was in de 520GT van mijne baas die hij 2 auto's terug had. Toen was ik direct verkocht. Als ik met mijn vrouw hare C4 rij, is dat altijd wel een hele tijd wennen aan die klokken. Ik kijk ook nooit naar de wijzer, maar altijd naar het digitale getal net onder de wijzerplaat bij de Tiguan.

Comment

Hoewel ik best wel een fan ben van klassieke tellers, ben ik ondertussen ook wel overtuigd van de digitale systemen.
              Als ik van de mijne in die van mijn vrouw stap, is het toch altijd even zoeken bij het aflezen van een analoge naald.

Wel benieuwd naar dit model. De huidige heb ik altijd wel knap gevonden.
              Hopelijk een beetje meer Europees getinte motoren in de aanbieding.

Comment

Impressie:

Comment

QASHQAI XL

NIEUWE NISSAN X-TRAIL NU AL TE ZIEN

Nissan heeft een compleet nieuwe X-Trail in de ontwikkelingskamers staan en het is die nieuwe generatie van de SUV waar nu de eerste patentplaten van zijn opgedoken.

Het is 2013 als Nissan de huidige X-Trail en Qashqai op de markt brengt. De twee sterk aan elkaar gerelateerde modellen delen hun versie van het CMF-platform met onder meer de Renault Kadjar. Zowel de Qashqai als de X-Trail zijn al eens gefacelift en dat betekent dat de volgende vernieuwingsronde uit een complete generatiewissel bestaat. In de database van een Braziliaans patentbureau zijn de eerste patentplaten van de nieuwe X-Trail te zien.

De X-Trail, een auto die buiten de Europese grenzen veelal Rogue heet, blijft trouw aan het concept van zijn voorganger en dat betekent dat je de SUV wat kort door de bocht gezegd moet zien als een Qashqai XL, zo beschikt de X-Trail in Europa bijvoorbeeld over een derde zitrij wat het tot een zevenzitter maakt. Deze patentplaten geven dan ook tot op zekere hoogte weg wat men op designvlak van de nieuwe Qashqai kan verwachten. De X-Trail krijgt relatief platte koplampen en een hoekigere en veel bredere versie van Nissan's V-Motion-grille. Het geheel doet enigszins denken aan de snuit van de nieuwe Juke, al moet de X-Trail het zonder de over twee 'verdiepingen' verspreide set verlichtingsunits doen. Opnieuw vinden we ter hoogte van de D-stijl een scherpe knip in de schouderlijn en de achterzijde laat zich typeren als een relatief sober geheel. Geen over de gehele breedte van de koets lopende lichtbalk of chroomstrip hier.

Op de prijslijst komen in ieder geval DIG-T-benzinemotoren te staan en het ligt in de lijn ver verwachting dat in ieder geval de internationale motorenlijst ook weer dCi-dieselversies zal omvatten. Voor het eerst zal de X-Trail, en waarschijnlijk ook de nieuwe Qashqai, beschikbaar komen met geëlektrificeerde aandrijflijnen.

Comment

Zo te zien wel een redelijk zware achterpartij door dat kleine zijruitje, voor de rest wel ok op't eerste zicht.

Comment

Bron: https://engnews24h.com/definitive-ni...ated-for-2021/

Comment

Impressie:

Comment

Geen derde zitrij? Da's wel zonde. Dat maakt de meerwaarde tov de qq war kleiner.

DIG-T-benzinemotoren? Niet de Tce van Renault zoals in de huidige X-Trail ligt? Gekke keuzes. Die Tce hebben ze bij de X-Trail pas sinds januari geloof ik. Raar dat die er al uit zou gaan in het nieuwe model.

Edit. Eens op de site gekeken. Blijkbaar noemen ze de motor nu ook al dig-t. Maar het betreft gewoon de Renault Tce motor (die ook in de mb a-b ligt, maar gewoon anders heet).

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Last edited by metalpe; 07/04/2020, 09:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                            Geen derde zitrij? Da's wel zonde. Dat maakt de meerwaarde tov de qq war kleiner.
                            Waar heb je dat gelezen? Ik vind daar niks van terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Waar heb je dat gelezen? Ik vind daar niks van terug.
                              't is blijkbaar m'n dag niet
                              In de US niet als zevenzitter, hier wel.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Comment

KORRELIG, MAAR TOCH COMPLEET

NISSAN X-TRAIL VOLLEDIG IN BEELD ALS ROGUE

De compleet nieuwe Nissan X-Trail slaagt er niet in om zichzelf onder de pet te houden. Eerder kregen we al patenttekeningen te zien, nu is het de beurt aan gelekt foldermateriaal.

Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar het materiaal dat nu via Worldscoops wereldkundig is gemaakt, lijkt bijzonder echt. De ietwat te gelikte beelden lijken regelrecht uit de folder te komen en tonen een zeer compleet beeld van de SUV, die bij ons hoogstwaarschijnlijk gewoon weer X-Trail gaat heten. In dit geval betreft het de Amerikaanse Rogue-versie, maar die verschilt eigenlijk alleen voor wat betreft de motorisering en het typeplaatje van de hier bekende variant.

De beelden tonen een auto die om te beginnen precies gelijk is aan het exemplaar op de eerdere schetsen, al is hij deze keer ingekleurd. Het uit twee lagen opgebouwde front, waarbij de dimlichten zich een verdieping lager bevinden dan de dagrij- en stadslichten en richtingaanwijzers, is een opvallend designkenmerk. Nissan gebruikt deze opstelling al tijden op de eigenwijze Juke, maar paste het ‘grapje’ niet eerder toe op andere modellen. Aan de achterkant zijn de verschillen tussen het uitgaande en het nieuwe model minder groot. De achterlichten blijven optisch aan de achterruit geplakt, maar het geheel oogt wel wat strakker, forser en gewoon moderner dan we gewend zijn.

De grootste revolutie vindt afgaande op deze beelden echter in het interieur plaats. Het binnenste van de huidige X-trail is zeker niet de meest verfijnde en moderne werkplek die we kennen en is een erg traditioneel en ook wat inspiratieloos geheel. De nieuwe lijkt daar rigoureus een einde aan te maken. Het dashboard oogt vele malen strakker en oogt door de vele horizontaal georiënteerde elementen lekker breed. Een fors digitaal instrumentarium en dito touchscreen geven het geheel een hightech-sausje, daarbij bijgestaan door de shift-by-wire-automaatpook op de opvallend hoge middentunnel.

De Amerikaanse Rogue moet het in tegenstelling tot onze X-Trail met maximaal vijf zitplaatsen doen. In Europa biedt de derde zitrij het model een belangrijk meerwaarde boven de kleinere Qashqai, dus het lijkt logisch dat ook de nieuwe X-trail zo’n bankje krijgt. Wanneer de nieuwe Rogue/X-trail zijn opwachting maakt, is niet bekend, maar de auto is er afgaande op deze beelden in elk geval klaar voor. Overigens is de Rogue een zeer belangrijke auto voor Nissan. In de VS scoort het model de laatste jaren steevast een positie in de verkoop-top-10 en ook elders is dit middelgrote segment erg in trek.

Comment

Mooi! Zoals verwacht.

Comment

Mooi.

Comment

Working...
                                    X