Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Yaris (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota Yaris (2020)

Nieuwe Toyota Yaris verkent de Ring

Ook Yaris aan de TNGA. Toyota is al even aan het testen met een volledig nieuwe Yaris. Voor het eerst is de auto met zijn definitieve productiekoets in het openbaar vastgelegd.

De Yaris die je momenteel in de showrooms van Toyota vindt, is in die vorm sinds 2017 te koop. In feite is die twee jaar geleden gepresenteerde Yaris een uitgebreid gemoderniseerde variant van de derde generatie Yaris (XP130) die al sinds 2011 in de orderboeken staat. Achter de schermen is Toyota logischerwijs druk in de weer met een volledig nieuwe generatie van zijn compacte model. Die auto werd al eerder betrapt, maar draagt nu ook echt zijn definitieve koets.

Net als alle recente Toyota's staat ook de nieuwe Yaris straks op een variant van Toyota's modulaire TNGA-platform, dat we al kennen van auto's als de C-HR, Corolla, RAV4 en Camry. Deze vierde generatie Yaris belooft daarbij een fijn sturende machine te worden. De koets van de nieuwkomer lijkt iets lager, maar vooral breder dan die van het huidige model en dat geeft de auto waarschijnlijk een dynamischer voorkomen dan de Yaris die je nu kunt kopen.

Natuurlijk zet Toyota benzinemotoren op de leveringslijst van de nieuwe Yaris, maar ga er maar van uit dat er ook weer een Hybrid van verschijnt. De nieuwe Yaris zal de oversteek naar de Verenigde Staten waarschijnlijk niet maken. De Yaris die wij kennen, werd er onlangs van de markt gehaald en de naam Yaris keerde terug op een door Toyota gerebadgede Mazda 2. Een onthulling van de volledig nieuwe Yaris verwachten we niet voor het eind van het jaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Europe’s 2020 Toyota Yaris Makes Spy Debut In GR Sport And Hybrid Flavors

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

is bijna een 208 van opzij gezien

Comment

Impressie,

Comment

Lijkt weer een tikje gegroeid te zijn? Ik vind de huidige Yaris/108/C1 best leuke stadsautootjes eigenlijk.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Dit kan een toffertje worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Lijkt weer een tikje gegroeid te zijn? Ik vind de huidige Yaris/108/C1 best leuke stadsautootjes eigenlijk.
              Yaris heeft niks te zien met 108/C1. Je verwart de Yaris met de Aygo... En dan is hij natuurlijk serieus gegroeid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Europe’s 2020 Toyota Yaris Makes Spy Debut In GR Sport And Hybrid Flavors

ferm verlaagd en serieuze laagprofielen. Nu nog een blauw kleurke en je zou al aan een Wiwi denken met die gouden velgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Yaris heeft niks te zien met 108/C1. Je verwart de Yaris met de Aygo... En dan is hij natuurlijk serieus gegroeid

Laat ons gewoon doen alsof ik dat nooit gezegd heb...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Laat ons gewoon doen alsof ik dat nooit gezegd heb...
                    Deal!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Impressie,

Die impressie, das toch gewoon een mazda 2 met een andere badge, voorbumper en lichten. Als je de lijnen gaat vergelijken, is gewoon exact hetzelfde. Lijn van de achterste lichten naar voren aflopend. Lijn van de voorste lichten naar achter, aflopend. Lijn vanonder aan de auto, oplopend naar het einde toe.

Hoe ik het tegenkom zouden er twee verschillende Yaris'en gaan zijn. Voor de Europese markt op hun eigen platform, zoals vermeld in het artikel vanboven. Maar voor de Amerikaanse markt zou het een rebadged Mazda 2 worden.

Dus lijkt me eerder dat deze render de nieuwe amerikaanse Yaris van 2020 zal zijn. Lijkt me straf dat een yaris op eigen platform zo hard op de Mazda 2 zou lijken. Dan zou men deze niet op een eigen platform gaan uitbrengen, maar gewoon het mazda-platform gebruiken wat men elders ook doet. Niet?

Comment

Comment

Comment

Hoewel Toyota zijn uiterste best doet om de auto van het suffe imago af te helpen, is de Yaris nog altijd niet de meest sprankelende auto van het B-segment. Als het aan Toyota ligt, wordt dat met de geheel nieuwe generatie allemaal anders.

Een uitgebreide ‘reskin’ met heftige lichtunits, een tweekleurige koets en zelfs een uiterst heftige GRMN-versie, niets kon de ietwat stoffige reputatie van de Yaris veranderen. We kunnen toch zeker niet zeggen dat Toyota het niet heeft geprobeerd, maar nu doet het merk er nog een schepje bovenop. Dat schepje is een compleet nieuwe generatie, de vierde van de in Europa bekende Yaris-reeks. Dat wordt tijd, want ondanks een zeer stevige vernieuwingsronde in 2017 is de huidige Yaris in feite nog dezelfde auto die in 2011 werd gepresenteerd.

Net als alle recente Toyota's staat ook de nieuwe Yaris op een variant van Toyota's modulaire TNGA-platform, dat we al kennen van auto's als de C-HR, Corolla, RAV4 en Camry. Deze vierde generatie Yaris belooft daarmee een fijn sturende machine te worden. De koets van de nieuwkomer lijkt iets lager, maar vooral breder dan die van het huidige model en dat geeft de auto waarschijnlijk een dynamischer voorkomen dan het huidige model. Ook de stevig uitgeklopte wielkasten en opvallend korte achterportieren dragen daaraan bij. De korte neus blijft wel, net als de ver naar voren geplaatste voorruit. Daarmee is ook de nieuwe Yaris voorzien van wat lichte MPV-elementen.

Natuurlijk zet Toyota benzinemotoren op de leveringslijst van de nieuwe Yaris, maar ga er maar van uit dat er ook weer een Hybrid verschijnt. Daarnaast lijkt de kans groot dat de GRNM een directe of indirecte opvolger krijgt. Toyota werkt met die auto, de GR-sport-versies van de Corolla en natuurlijk de Supra immers stevig aan zijn sportieve imago. De nieuwe Yaris zal de oversteek naar de Verenigde Staten waarschijnlijk niet maken. De Yaris die wij kennen, werd daar onlangs van de markt gehaald en de naam Yaris keerde terug op een door Toyota gerebadgede Mazda 2. Ook voor de Europese Yaris is een samenwerking met Mazda niet ondenkbaar. Een onthulling van de volledig nieuwe Yaris verwachten we niet voor het eind van het jaar.

Comment

Comment

HOOGPOTIG OP YARIS-BASIS

GESNAPT: TOYOTA'S CAPTUR-CONCURRENT

Toyota heeft een ingepakt én opgehoogd testmodel de deur uitgestuurd. Hoewel de auto oogt als een Yaris, is het dat niet helemaal!

Tijdens de Autosalon van Genève zou Toyota een van zijn misschien wel belangrijkste nieuwe modellen van de afgelopen jaren presenteren. Het merk zou tijdens de afgelaste Zwitserse beurs namelijk een compacte cross-over op basis van de nieuwe Yaris presenteren, een auto waarmee Toyota eindelijk de aanval opent op compacte cross-overs als de Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke en Volkswagen T-Cross. Mogelijk krijgen we de auto later dit jaar wél te zien. Eerst zullen we het met spionageplaten moeten doen.

Laat je niet misleiden door de van de vorige Yaris afkomstige carrosserie van het nabij de poolcirkel gefotografeerde testexemplaar. Hoewel Toyota's nieuwkomer net als de Yaris gebruikmaakt van het nieuwe modulaire TNGA-B-platform van het merk, wordt het niet slechts een opgehoogde Yaris en zéker geen opgehoogde Yaris van de vorige generatie. De auto op de foto's is dan ook een zogeheten 'mule', een testauto met een bekende koets maar met onderhuids (deels) nieuwe techniek. Eerdere teasers gaven al weg dat het nieuwe model een compleet eigen koets krijgt waarin designelementen van RAV4 verwerkt zijn.

De cross-over komt in ieder geval beschikbaar met een hybride aandrijflijn die in grote lijnen vergelijkbaar zal zijn met de hybride aandrijflijn in de nieuwe Yaris. Reken dus in ieder geval op een 1.5 die samenwerkt met een elektromotor, al kunnen de specificatie natuurlijk wél verschillen met die van de Yaris Hybrid. Daarbij komt de cross-over in ieder geval beschikbaar met iAWD-aandrijving, vierwielaandrijving waarbij de achteras wordt aangedreven door een elektromotor als de omstandigheden daar om vragen.

Toyota heeft hoge verwachtingen van het nieuwe model, en dat is niet zo gek ook. Compacte cross-overs zijn behoorlijk populair en derhalve verwacht Toyota dat de vooralsnog naamloze nieuwkomer omstreeks 2025 goed zal zijn voor 30 procent van de Europese verkopen. De nieuwe cross-over wordt straks net als de nieuwe Yaris gebouwd in het Franse Valenciennes.

Comment

Working...
                                X