Een studie van Renault op het juiste moment
![Icon Mrgreen](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_mrgreen.gif)
Prototypes en conceptcars / Deze Renault e-Plein Air is de ideale remedie voor bloedhete zomerdagen
De R4 Plein Air heeft een charmante remake gekregen, waarbij Renault het klassieke ontwerp combineert met de elektrische aandrijflijn van de Twizy.
Bloedhete zomerdagen vragen op passend vervoer van het terras naar het strand en van het zwembad naar het ijssalon. Meer dan deze R4 e-Plein Air Concept heb je eigenlijk niet nodig. Deze sympathieke designstudie is het werk van Renault Classic, Renault Design en Melun Retro Passion, een bedrijfje dat gespecialiseerd is in onderdelen van klassieke auto's uit Frankrijk. Ze bouwden deze retromoderne Plein Air voor de tiende editie van het evenement "4L International", een jaarlijkse rally waaraan honderden R4-eigenaar deelnemen.
Het is geen klassieke remake van het uit 1968 stammende origineel geworden. Zoals de e in e-Plein Air reeds suggereert, doet deze R4 het immers met een elektrische aandrijflijn. Het gaat om de 17 pk sterke elektromotor en de 6,1 kWh krachtige batterij uit de Renault Twizy. Omdat het achterin gesitueerde accupakket wat extra plaats vraagt, werd de achterbank geschrapt. In de plaats komt een vastgegespt pick-nickmandje.
Bron: Autowereld.be
![](https://media.autoweek.nl/m/gopyahkb9jkb_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/6ykyyznbwakh_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/wafy0gxbglsz_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/01jyaukbktk2_800.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/32000/300/10/renault-e-plein-air-4.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/32000/300/10/renault-e-plein-air-5.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/32000/300/10/renault-e-plein-air-6.jpg)
![Icon Cool](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_cool.gif)
![Icon Mrgreen](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_mrgreen.gif)
Prototypes en conceptcars / Deze Renault e-Plein Air is de ideale remedie voor bloedhete zomerdagen
De R4 Plein Air heeft een charmante remake gekregen, waarbij Renault het klassieke ontwerp combineert met de elektrische aandrijflijn van de Twizy.
Bloedhete zomerdagen vragen op passend vervoer van het terras naar het strand en van het zwembad naar het ijssalon. Meer dan deze R4 e-Plein Air Concept heb je eigenlijk niet nodig. Deze sympathieke designstudie is het werk van Renault Classic, Renault Design en Melun Retro Passion, een bedrijfje dat gespecialiseerd is in onderdelen van klassieke auto's uit Frankrijk. Ze bouwden deze retromoderne Plein Air voor de tiende editie van het evenement "4L International", een jaarlijkse rally waaraan honderden R4-eigenaar deelnemen.
Het is geen klassieke remake van het uit 1968 stammende origineel geworden. Zoals de e in e-Plein Air reeds suggereert, doet deze R4 het immers met een elektrische aandrijflijn. Het gaat om de 17 pk sterke elektromotor en de 6,1 kWh krachtige batterij uit de Renault Twizy. Omdat het achterin gesitueerde accupakket wat extra plaats vraagt, werd de achterbank geschrapt. In de plaats komt een vastgegespt pick-nickmandje.
Bron: Autowereld.be
![](https://media.autoweek.nl/m/gopyahkb9jkb_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/6ykyyznbwakh_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/wafy0gxbglsz_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/01jyaukbktk2_800.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/32000/300/10/renault-e-plein-air-4.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/32000/300/10/renault-e-plein-air-5.jpg)
![](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/32000/300/10/renault-e-plein-air-6.jpg)
Comment