Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQS (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    2021 Mercedes EQS Electric Sedan Shows Production Interior With S-Class Like Dash




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      MODEL S-KLASSE

      BLIK TO THE FUTURE: MERCEDES-BENZ EQS

      Het moet maar eens afgelopen zijn met Tesla’s hegemonie in het elektrische topsegment, vinden ze bij Mercedes-Benz. Een volledig elektrische S-klasse moet naast de Model S ook de Porsche Taycan en Jaguars toekomstige XJ het vuur na aan de schenen gaan leggen.

      EQ heet de elektrische droom bij Mercedes-Benz en met de EQC is er een startschot afgevuurd. Omdat er altijd moet blijven worden gedroomd, reiken de elektrische plannen ook in het Duitse Sindelfingen echter veel verder. Bijna letterlijk tot in de hemel, want ook het absolute topmodel van Mercedes, sinds jaar en dag de S-klasse, moet ooit (volledig) aan de stekker. Dat ‘volledig’ moet er voor de volledigheid bij, want als plug-in hybride kennen we de S alweer sinds 2014. De doorgewinterde S-rijder heeft dus al geruime tijd kunnen oefenen met het verschijnsel pluggen. Het verschil is dat het straks geen keuze meer is, maar bittere noodzaak zodra hij zijn EQS in ontvangst neemt.

      Al is deze artist’s impression nog precies wat de naam impliceert, de plannen voor de EQS zijn hard als graniet. Voormalig topman Dieter Zetsche deed eerder dit jaar op de valreep nog even die belofte, die zijn opvolger Ola Källenius nu waar mag maken. Ook door de komst van de Vision EQS-concept tijdens de afgelopen IAA is er geen speld meer tussen te krijgen. De EQS wordt het klapstuk van tien volledig elektrische auto’s die Mercedes-Benz in 2022 in de showroom wil hebben staan, naast een serie plug-in hybrides, terwijl zelfs de conventioneel aangedreven modellen dan inmiddels allemaal een mild hybrid-duwtje in de rug hebben.

      Eigen koets

      De EQS wordt in elk geval geen van verbrandingsmotor ontdane en accu’s voorziene S zoals we hem kennen. Net als de EQC, die ook uiterlijk wezenlijk verschilt van de GLC, krijgt de EQS een geheel eigen koets. De grotere flexibiliteit van een elektrische aandrijflijn schept grote mogelijkheden voor de wielbasis, wat op zijn beurt voor het interieur weer balzaalervaringen belooft. Terwijl de EQC en de komende EQA nog zijn gebaseerd op het eerste MEA-platform, dat voor een deel uit bestaande componenten bestaat, krijgt de EQS het MEA2-platform als ruggengraat, het eerste vanaf de eerste schroef volledig op elektrische mobiliteit gerichte modulaire onderstel. Ook daar zit een groot verschil met de gewone S-klasse, want die staat – ook de vernieuwde versie die volgend jaar in de planning staat – op het MRA-platform, dat ongeschikt is voor volledig elektrisch rijden.
      Opvallend is dat de EQS geen klassieke sedan lijkt te worden, maar eerder een vierdeurscoupé-achtige. Dat zou geen onlogische keuze zijn, gezien de Model S en de Taycan. Klanten in het topsegment mogen dan gemiddeld wat conservatiever zijn, wanneer ze voor volledig elektrisch kiezen, wordt dat toch een ander verhaal. We hebben in elk geval nog even de tijd om daar over na te denken, want de EQS staat pas voor 2021 op de agenda.

      EQ

      In 2022 moet de EQ-reeks tien volledig elektrische modellen omvatten. De EQC heeft inmiddels het spits afgebeten en vorige week onthulde Mercedes-Benz de EQV, een personenbusje. Binnenkort verwachten we de productieversie van de EQA, waarvan twee jaar geleden al een concept op de IAA Frankfurt stond.


      Impressie:


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Mercedes-Benz EQS Aims To Become The Luxury King Of Electric Cars









        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Wagens van tegenwoordig worden precies allemaal eenheidsworsten.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #25
            SUBTIELE TEASER

            MERCEDES-BENZ ZET NIEUWKOMER ONDER DOEK

            Mercedes-Benz heeft een brede reeks elektrische nieuwkomers in de ontwikkelingskamers staan. De grootste van het stel is de EQS, een auto waar het merk zeer waarschijnlijk nu een eerste teaserafbeelding van laat zien.

            Tenminste, van een losstaande teaserplaat is in dit geval geen sprake. Mercedes-Benz stuurt een afbeelding de wereld in waarmee het naar eigen zeggen grote innovaties op het gebied van verlichtingstechniek door de jaren heen laat zien. Niet alleen worden daarbij diverse bekende historische modellen belicht, ook kijkt Mercedes-Benz vooruit. Het merk omschrijft de bijzondere verlichting van de Vision EQS, het studiemodel dat in september dit jaar in Frankfurt debuteerde. Die showauto was voorzien van een digitale grille die uit maar liefst 940 ledjes was opgebouwd. Op de afbeelding zien we een auto onder een doek staan, maar het lijkt niet simpelweg om de Vision EQS te gaan.

            De Vision EQS is de voorbode van de EQS, een volledig elektrische sedan in het segment van de S-klasse. Het lijkt er sterk op dat het de snuit is van de productieversie die hier onder een bruin doek is geparkeerd. De vorm van de grille en het licht dat uit de kijkers komt, wijken af van die van de wel erg futuristisch ogende Vision EQS.

            Veel meer worden we echter niet wijzer van deze teaser en ook moeten we nog even gissen naar de exacte specificaties van de aandrijflijn van de EQS. De Vision EQS beschikt in ieder geval over een 100 kWh groot accupakket, goed voor een actieradius van 700 kilometer.








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Last edited by Jocar; 25/07/2020, 09:25.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  700km met 100kWh batterij zou heel straf zijn. Dat is een verbruik van 14 kWh per 100 km en ineens beter dan de Tesla model3.
                  Eerst zien en dan geloven.

                  Comment


                  • #29
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      2021 Mercedes EQS Is Shaping Up To Become A Sleek Porsche Taycan Rival

                      Last edited by Jocar; 25/07/2020, 09:25.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        GELIKT OGEND ELEKTRISCH VLAGGENSCHIP

                        MERCEDES-BENZ LAAT EQS ZIEN

                        De S-klasse krijgt een volledig elektrisch equivalent: de EQS. Van dat volledig elektrische topmodel heeft Mercedes-Benz nu een eerste afbeelding vrijgegeven.

                        Mercedes-Benz trekt nog dit jaar het doek van zijn elektrische topmodel: de EQS. De auto die zijn leven in 2019 tijdens de IAA begon in de vorm van de futuristisch ogende Vision EQS, is al meerdere malen in testkostuum gesnapt. Ditmaal is het echter Mercedes-Benz zélf dat meer van de auto laat zien.

                        Hoewel de EQS de elektrische broer van de nieuwe S-klasse lijkt te worden, zorgt Mercedes-Benz onderling voor een groot onderscheid. Sterker nog, de nieuwe S-klasse en de EQS zullen totaal andere auto's zijn. Daarmee gaat Mercedes-Benz bij zijn elektrische topmodel dus verder dan het bij modellen als de EQA en EQC gaat. Die twee zijn immers vanbuiten prima te herkennen als respectievelijk de GLA en de GLC. De EQS komt op een basis te staan die MEA2 heet, een modulair elektrisch platform dat meer dan het MRA-platform van de op stapel staande nieuwe S-klasse geschikt is voor elektrische auto's.

                        Mercedes-Benz giet de EQS ook niet in een standaard sedanvorm zoals het met de nieuwe S-klasse straks wél doet. De auto lijkt meer een enorme vierdeurs coupé-achtige te worden, compleet met een sterk aflopende daklijn. De Vision EQS, de concept-car die aan de EQS voorafging, had een beoogde actieradius van zo'n 700 kilometer. De eerste exemplaren van de EQS moeten volgens de oorspronkelijke planning nog dit jaar worden gebouwd. De marktintroductie verwachten we niet voor volgend jaar.


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          ABSOLUTE TOP

                          MERCEDES DOET ENORME ACTIERADIUS VAN EQS UIT DE DOEKEN

                          Mercedes-Benz heeft bij monde van Daimler-CEO Ola Kallenius laten weten hoever de volledig elektrische EQS op één acculading komt. Dat is niet mals.

                          Eind volgend jaar moet de Mercedes-Benz EQS (naar verwachting) op de markt komen. Een hypermoderne luxe toplimousine die van de grond af als EV ontwikkeld is. Mercedes' volledig elektrisch aangedreven alternatief voor haar eigen S-klasse. Dat we in dat segment ook een forse actieradius mochten verwachten, was al wel helder. Nu is ook helder hoe fors precies. Ola Kallenius laat volgens Automotive News de aandeelhouders van Daimler weten dat de EQS de 'absolute benchmark' wordt. Hij spreekt over een actieradius van ruim 700 kilometer volgens de WLTP-cyclus. Zo ongeveer hetzelfde als de Vision EQS, de conceptauto die een voorbode op de EQS was.

                          De EQS komt daarmee waarschijnlijk bovenaan de EV-voedselketen te staan, als we kijken naar de huidige stand van zaken. Alleen de Tesla Model S komt met vergelijkbare cijfers. Daarvan werd onlangs een nieuwe versie, de Long Range Plus, onthuld in de VS. Die heeft een actieradius van 643 kilometer volgens de EPA-test. In WLTP-cijfers komt dat ruwweg ook op net wat meer dan 700 km uit. Uiteraard staat de EQS wel fors hoger in de markt, maar wie weet kan de EQE als kleinere broer van de EQS met vergelijkbare techniek ook ongeveer zover komen. Interessante tijden.





                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            700 km actieradius, dat begint erop te lijken. Nu dat nog in betaalbare auto's.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              2021 Mercedes-Benz EQS Starts Dropping Camo, Reveals More Of Its Sleek Styling









                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                700 km actieradius, dat begint erop te lijken. Nu dat nog in betaalbare auto's.
                                Met voldoende snelladers heb je echt niet veel meer dan een echte range van 350 km nodig.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Met voldoende snelladers heb je echt niet veel meer dan een echte range van 350 km nodig.
                                  Bwa, ik doe veel 1000 km ritten richting Polen en dat doe ik liefst met 1 keer tanken onderweg, zo weinig mogelijk tijdverlies bij een tussenstop. Maar bij normaal dagdagelijks gebruik klopt dat wat je schrijft.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Bwa, ik doe veel 1000 km ritten richting Polen en dat doe ik liefst met 1 keer tanken onderweg, zo weinig mogelijk tijdverlies bij een tussenstop. Maar bij normaal dagdagelijks gebruik klopt dat wat je schrijft.
                                    Dus jij eet amper onderweg?
                                    Met een Tesla kan je al stevig door rijden als je om de 300km een stop inlast. Dat lijkt me toch haalbaar, ook bij zo'n rit.
                                    Feit is... er zijn echt weinig mensen die regelmatig zo'n afstanden rijden.
                                    Voor Corona zat ik regelmatig in Hannover, afstand van 480km. De terugrit deed ik ook regelmatig zonder stop, maar dat is toch echt de limiet.
                                    Met een electrische auto zou ik een stopje van 20 min moeten inlassen, en dat vind ik meer dan aanvaardbaar. Pipi, koffie en je kan weer verder.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Dus jij eet amper onderweg?
                                      Met een Tesla kan je al stevig door rijden als je om de 300km een stop inlast. Dat lijkt me toch haalbaar, ook bij zo'n rit.
                                      Feit is... er zijn echt weinig mensen die regelmatig zo'n afstanden rijden.
                                      Voor Corona zat ik regelmatig in Hannover, afstand van 480km. De terugrit deed ik ook regelmatig zonder stop, maar dat is toch echt de limiet.
                                      Met een electrische auto zou ik een stopje van 20 min moeten inlassen, en dat vind ik meer dan aanvaardbaar. Pipi, koffie en je kan weer verder.
                                      Hahaha, natuurlijk eet ik onderweg

                                      Als ik de afstand in 1 keer naar mijn schoonouders in Polen overbrug (920 km) stop ik 2 keer. De eerste keer een stuk voor Hannover waar ik een liter of 10 bijtank zodat ik toekom tot in Polen. En een tweede keer iets voorbij Berlijn, maar dan op een kleine parking met enkel een WC, een thermos met koffie hebben wij meestal bij.
                                      Met mijn diesels destijds moest ik onderweg niet tanken. Nu zou dat met mijn A200 en zijn minitankje van 43 liter benzine misschien ook wel lukken om net de grens over te geraken maar dat riskeer ik toch liever niet.
                                      Maar ik begrijp jouw punt wel hoor. Met een elektrische auto maakt dat prijsverschil met Polen waarschijnlijk niet zoveel uit. Door de jaren heen is de benzine/dieselprijs daar wel een stuk beter dan hier of in Duitsland. Vorige week nog getankt aan 0,9 € per liter.

                                      Nuja, ik wil in de toekomst zeker wel een betaalbare electrische auto maar had toch graag een actieradius van minstens +500 km gehad.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39

                                        Comment


                                        • #40
                                          ULTRALUXE EN ELEKTRISCH

                                          'MERCEDES-MAYBACH EQS OP KOMST'

                                          De Mercedes-Benz EQS moet het vlaggenschip onder Mercedes' EV's worden. Of toch niet? Er lijkt namelijk zelfs een Mercedes-Maybach-versie van te komen.

                                          Met de EQ-lijn van Mercedes moet op den duur het gehele scala aan segmenten zo'n beetje bedeeld worden op elektrisch gebied. De EQS is daarbij uiteraard het neusje van de zalm. De strakgelijnde vierdeurs, die weliswaar wezenlijk anders gaat ogen dan de nieuwe S-klasse, moet de 'S-klasse onder de EV's' worden. Van de S-klasse komt ook weer een Mercedes-Maybach-versie, dus dat wekt de vraag: geldt dat voor de EQS ook? Daimler-CEO Ola Kallenius laat in gesprek met Bloomberg doorschemeren dat dat inderdaad het geval is.

                                          Volgens de topman is het absolute topsegment niet alleen een prestigieuze tak van de auto-industrie, maar ook eentje waar erg veel geld te verdienen is. De marges zijn er immers groot. "We moeten onze financiële prestaties verbeteren," aldus Kallenius. "Er is ruimte om meer te doen met de Maybach-naam en het elektrische platform biedt een aantal kansen." Eerder gaven analisten al aan dat de nieuwe S-klasse weer groot geld voor Daimler binnen moet gaan halen. Dat geldt voor de Mercedes(-Maybach) EQS uiteraard ook.

                                          Waarschijnlijk onderscheidt de Maybach zich van de 'reguliere' EQS door middel van een licht gewijzigd uiterlijk met meer chroom en two-tone kleurstellingen, mogelijk een langere wielbasis en uiteraard ook door (nog) meer luxe aan boord. De EQS verwachten we op z'n vroegst ver in het volgende jaar. Een Maybach-versie laat waarschijnlijk nog langer op zich wachten. Er is tot op heden nog geen eerste levensteken van geweest.

                                          Bron: Autoweek
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X