Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQS (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

SLIMMER DAN OOIT

MERCEDES-BENZ TOONT MBUX HYPERSCREEN IN EQS

Het interieur van de Mercedes-Benz EQS krijgt een primeur: het MBUX Hyperscreen. Niet alleen de vorm van het scherm is compleet nieuw, maar nog meer dan voorheen ligt de nadruk op de zelflerende eigenschap van het MBUX-systeem.

De onthulling van de EQS laat nog even op zich wachten, maar het MBUX Hyperscreen geeft in ieder geval al een goede indruk van het interieur van het elektrische topmodel van Das Haus. Je kunt er namelijk moeilijk omheen: het gebogen display is 1,41 meter breed en beslaat daarmee nagenoeg de volledige breedte van het dashboard. Het scherm bestaat uit meerdere displays die optisch naadloos in elkaar overlopen, waardoor het lijkt alsof je met één scherm van doen hebt. De luchtstroomopeningen voor de ventilatie liggen bovenop het scherm. Door de sfeerverlichting achter het display 'zweeft' het Hyperscreen als het ware bovenop het dashboard. Over krassen hoef je je geen zorgen te maken, want het gebogen glas bestaat uit krasvast aluminiumsilicaat met twee coatings. Dat moet tevens zorgen dat het scherm minder reflecteert in de zon en makkelijker te reinigen is.

Het Hyperscreen is een aanraakgevoelig oled-scherm met haptische feedback, vergelijkbaar met het touchscreen in de jongste S-klasse. Volgens Mercedes-Benz is het Hyperscreen nóg intuïtiever. De visualisaties voor onder meer de klokken in het cockpitdisplay zijn herzien en alle graphics zijn ondergebracht in een nieuw blauw en oranje kleurenschema. De navigatie, radio en telefonie worden via het zogeheten 'zero-layer' altijd in het gezichtsveld weergegeven, waardoor het eindeloos wisselen tussen deze zaken tot het verleden moet behoren. In de EQS krijgt de passagier een deel van het scherm met eigen bedieningsmogelijkheden toegewezen. Tot zeven verschillende passagiers kunnen hun eigen profiel aanmaken. Wanneer geen passagier aanwezig is, verandert dat deel van het scherm in een sierdeel met zwevende Mercedes-sterren. Door de oled-technologie lijkt het scherm in uitgeschakelde toestand diepzwart.

Kunstmatige intelligentie

Verder doet de EQS via het scherm suggesties op basis van het gedrag van de klant. Deze suggestiemodules heten 'Magic Modules' en de bestuurder kan ze met één tik accepteren of afwijzen. Die suggesties zijn behoorlijk breed. Wanneer je iemand vaak belt op een bepaald tijdstip zal de EQS je daaraan in het vervolg herinneren, maar ook als je bij winterse temperaturen bijvoorbeeld meestal de 'hot stone'-massage inschakelt, stelt het systeem dat voor. Ook leuk: als je op een bepaald punt het onderstel van de EQS verhoogt, bijvoorbeeld bij een steile inrit van een parkeergarage, suggereert de auto dat bij een eventuele volgende keer op die GPS-positie opnieuw.

Het zelflerende vermogen van de EQS beslaat dus veel meer facetten dan voorheen. Eigenlijk wil de nieuwe generatie MBUX de bestuurder constant een stapje voor zijn. Hoe het MBUX Hyperscreen in de praktijk werkt, moet blijken uit een uitgebreide test. Het staat in ieder geval vast dat het nieuwe scherm een dominante factor gaat spelen in de gebruikerservaring van de EQS en ongetwijfeld ook andere modellen die daarna volgen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

MBUX-Hyperscreen im Mercedes EQS (2021)

Comment

Comment

Een auto met zo'n hyperscherm en slechts een garantietermijn van twee jaar. Nee, dank u.

Comment

hmm met die laatste foto toch wat teleurgesteld, had liever iets meer kont en iets minder schuin aflopende C stijl gezien, wat meer traditioneel sedan dus
              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

lijkt me een hatchback te worden? De Cx van deze wagen gaat in ieder geval erg goed zijn
                BMW 420dA : >>>

Comment

Comment

Nog een impressie:

Comment

Oei das een lelijke snuit van die laatste impressie
                      lets have some more member berries

Comment

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Comment

Tis toch weer Mercedes die next level gaat. Deze keer vreemd genoeg wel niet met de s class. Benieuwd hoe goed dat scherm in de praktijk gaat zijn. Ziet er wel 10000 keer beter uit dan dat onding van de c en s class

Comment

Next level of totale overkill, 't is maar hoe je het bekijkt.
                              Ik zou superzenuwachtig worden van zo'n mega scherm in mijn ooghoek, denk ik.

Comment

Kwa scherm oppervlak doet Tesla niet veel onder he... En de nieuwe s... De manier waarop ze het brengen is wel next level imo. Idd af te wachten hoe dat uitpakt voor de chauffeur

Comment

de 221 had al split-vieuw scherm waarbij de kijkhoek bepalend is wat je ziet, passagier keek dvd ofzo - en de chauffeur zijn gps...of nix, een zwart vlak, dat zal allemaal wel in orde zijn op dat gebied

de fiat zijn digidash is zo ook bij zonlicht soms kompleet onleesbaar, bij een benz is zoiets ondenkbaar

Comment

De lijn van de buitenkant vind ik voorlopig niet zo geweldig, maar dat scherm binnen vind ik supervet!
                                    OO 00 OO

Comment

Hij zou onder de cx van het record van de nieuwe Tesla s moeten zitten, voor mij althans noblesse en oblige, dan mag hij nog lelijk zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Dat boeit mij weinig. Eerst en vooral moet ik ‘m knap vinden, dan moet hij een deftige actieradius hebben (als EV), en pas dan ga ik testrijden om te zien hoe ‘m rijdt, en wat ‘m kan. Wat dat laatste betreft zal het Tesla niet kunnen overtreffen.
                                        Last edited by BMWMB; 13/03/2021, 10:59.
                                        OO 00 OO

Comment

ik zie in die lijn en Chrysler sebring....cab forward design
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X