ik dacht dat bmwmb hem kwa comfort toch naast een 5-serie die hij ook bezat
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes EQS (2020)
Collapse
X
-
De Tesla's die we hier hebben opt werk kunnen daar toch ni aan tippen. Misschien ben ik wel wa bevooroordeeld omdat ik dat minimalistisch en lelijk interieur echt zo een bummer vind... Ook het feit dat we eens niet in de auto konden en een technieker moesten opbellen omdat de batterij plat was en we dus ook het paneel om de kabel in te steken niet open kregen doet af aan het comfortlets have some more member berries
Comment
-
Ik heb mijn C450 break na 1,5 jaar net verkocht omdat ik gek werd van het rammelend interieur. Met mijn Tesla heb ik na 3 jaar en goed 90k km nog niks gerammel gehoord. Ik ben ermee akkoord dat mensen het geen knap interieur vinden, maar kwalitatief vind ik niet dat het moet onderdoen voor BMW of Mercedes. Alles is netjes bekleed met 'Vegan' nepleder wat de textuur heeft van Nappa, en dat nu nog steeds geen gebruikssporen heeft. Het plafond is in alcantara en ik heb carbon sierlijsten, dus zo slecht is het allemaal niet. Maar nogmaals, het is minimalistisch van concept, en daar moet je van houden. Ik vind het alvast superknap, en heel functioneel met dat grote scherm, dat trouwens door die Duitse merken werd weggelachen, maar dat ik nu wel zie verschijnen in alle nieuwe Duitse wagens...
Ik vind de EQS heel zeker een concurrent/alternatief voor de Model S, want de Model S trekt de kaart van het comfort, en dat zal ook zo zijn bij de EQS. Ook verwacht ik dat de Model S ongeveer dezelfde afmetingen zal hebben, en dus veel groter en ruimer zal zijn dan de Taycan en E-tron GT, en heeft 'm een grote achterklep waardoor ook de koffer zeer praktisch is.
De EQS gaat qua afwerking binnen wel de lat zeer hoog leggen, maar ik verwacht dan ook dat de prijs navenant zal zijn. Als ik zie dat de nieuwe Model S die in de zomer beschikbaar wordt, als basis al 670pk heeft, met een prijs van minder dan 100k euro, dan verwacht ik dat deze EQS met vergelijkbaar vermogen en uitrusting heel zeker 50% duurder zal zijn.
Het grootste voordeel van Tesla blijft hun netwerk van superchargers. Zolang ik niet zeker ben dat ik vlot onderweg kan superchargen met een ander merk, blijf ik als EV Tesla rijden.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenDe Tesla's die we hier hebben opt werk kunnen daar toch ni aan tippen. Misschien ben ik wel wa bevooroordeeld omdat ik dat minimalistisch en lelijk interieur echt zo een bummer vind... Ook het feit dat we eens niet in de auto konden en een technieker moesten opbellen omdat de batterij plat was en we dus ook het paneel om de kabel in te steken niet open kregen doet af aan het comfort
Dat is dus niet typisch Tesla, maar dus wel typische elektrische auto's. ;-)
ik merk dat er mensen zijn die wel houden van Tesla en elektrisch rijden, maar dat er ook mensen zijn die het absoluut niets vinden, en dat voel ik bij u. Geniet dan maar van de verbrandingsmotor, want ooit zal je ook moeten veranderen. :-)
Weet dat ik een echte petrolhead ben, met een 964 en 992 hier in de garage om in de vrije tijd mee te rijden, maar als daily bestaat er voor mij niks beter dan een Tesla. Volgend jaar ga ik 'm omzetten, en weet nog niet wat het zal worden, een Tesla of een ander merk, maar het zal wel heel zeker terug een EV zijn.Last edited by BMWMB; 13/04/2021, 22:39.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik dacht dat bmwmb hem kwa comfort toch naast een 5-serie die hij ook bezatOO 00 OO
Comment
-
electrische motor an sich is supercomfy
maar alle geluk verliest de fiat wel geen batt door stil te staan...heeft nu 10 dagen stil gestaan, of zelfs een maand tijdens procedure en het is me toch niet opgevallen...ja mss procentje of 2 (daar hangt ook wel minder randapparatuur aan vast )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk vind de EQS heel zeker een concurrent/alternatief voor de Model S, want de Model S trekt de kaart van het comfort, en dat zal ook zo zijn bij de EQS. Ook verwacht ik dat de Model S ongeveer dezelfde afmetingen zal hebben, en dus veel groter en ruimer zal zijn dan de Taycan en E-tron GT, en heeft 'm een grote achterklep waardoor ook de koffer zeer praktisch is.
De EQS gaat qua afwerking binnen wel de lat zeer hoog leggen, maar ik verwacht dan ook dat de prijs navenant zal zijn. Als ik zie dat de nieuwe Model S die in de zomer beschikbaar wordt, als basis al 670pk heeft, met een prijs van minder dan 100k euro, dan verwacht ik dat deze EQS met vergelijkbaar vermogen en uitrusting heel zeker 50% duurder zal zijn.
Het grootste voordeel van Tesla blijft hun netwerk van superchargers. Zolang ik niet zeker ben dat ik vlot onderweg kan superchargen met een ander merk, blijf ik als EV Tesla rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenAls ik zie dat de nieuwe Model S die in de zomer beschikbaar wordt, als basis al 670pk heeft, met een prijs van minder dan 100k euro, dan verwacht ik dat deze EQS met vergelijkbaar vermogen en uitrusting heel zeker 50% duurder zal zijn.
Comment
-
Nu effe nog iets anders over Tesla. Wat mij ook bevalt is de constante updates (verbeteringen) die ze over the air toesturen. Gaat Mercedes dat ook kunnen?
En dan hun service. Vorige zomer werkte op een bepaald de airco niet meer. Ik bel al rijdend naar de Tesla service, en krijg daar een man aan de lijn. Ik leg 'm het probleem uit, en hij zegt 'Een ogenblik mijnheer, ik kijk even in je wagen... ah, hier zie ik het. Het is een sensor die een foute melding geeft. Ik ga de wagen even resetten (vanop afstand hé, terwijl ik aan 't rijden ben)'. 1 minuut later werkt die airco weer. 'Mijnheer, ik ga u een bericht sturen via uw app, en dan kan u een datum vastleggen dat onze servicemobiel tot bij u komt, en dan wordt deze sensor onder garantie vervangen. Nog een prettige rit verder...' Dezelfde dag een afspraak vastgelegd via mijn app, en men is bij ons aan de firma deze sensor onder garantie komen vervangen. Tesla!!!OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenelectrische s moet echt wel de max zijn op gebied comfortOO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNu effe nog iets anders over Tesla. Wat mij ook bevalt is de constante updates (verbeteringen) die ze over the air toesturen. Gaat Mercedes dat ook kunnen?
Werkt van geen kanten zoals het hoort, ontbrekende en dubbele updates enz. Het enige wat wel goed werkt zijn de abo verval meldingen
Tesla is idd de referentie hierin volgens mij. Werkt super zo te lezen. Top!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Ik ben hier blijkbaar anders in maar ik heb liefst van al dat mijn auto behalve de GPS geen enkele connectie maakt met 1 of ander systeem die niet van mezelf is. Mijn auto hoeft mijn verwarming thuis niet te bedienen en updates kan ik wel via USB of via de dealer doen. Ik ben trouwens ook niet tegen Tesla, ze zijn op bepaalde vlakken zeker op dit moment gewoon de beste maar dat maakt hun wagens nog niet de beste in hun segmenten.
Zo een eqs vb zal ik nooit snappen dat iemand dat wil kopen terwijl je zelf nog moet rijden, eens die auto zelf kan rijden dan is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk.
Zou Wel eens willen de taycan testen om te zien of ik dan mijn mening zou bijschavenlets have some more member berries
Comment
-
Ik overweeg een EQS, want ik wil elektrisch rijden, en ik wil top comfort. Autonoom rijden is nog niet voor morgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkOO 00 OO
Comment
Comment