Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQS (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik overweeg een EQS, want ik wil elektrisch rijden, en ik wil top comfort. Autonoom rijden is nog niet voor morgen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik snap zelf ook al dat hoera-geroep over de zelf rijdende Tesla's niet. De helft van de tijd wilt mijn wagen 20 km/h trager rijden dan de toegelaten snelheid, ik heb vaak meerder flinke phantombrakes op één dag en ik heb al meerdere keren moeten ingrijpen om te voorkomen dat de wagen ergens tegen aan reed.
    Ik vind ook dat de wagen iets teveel naar links rijdt in mijn rijbaan, om dan de remmen volledig dicht te gooien wanneer ik een vrachtwagen kruis.

Ik zet die autopilot bijna nooit op.
    BMW 420dA : >>>

Comment

• leaked... https://twitter.com/OtsileJK/status/1382588347206483971

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
        Nice! Thx!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• edit.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ruim 750 elektro-pk's uitgelaten op de nürburgring-nordschleife

mercedes-amg eqs voor het eerst te zien

Comment

• ELEKTRISCHE TOP-SUV NAAST EQS

MERCEDES-BENZ EQS SUV BETRAPT

Mercedes-Benz heeft een uitgebreide elektrische modelfamilie in het vat zitten. De elektrische topsedan EQS krijgt binnenkort een forse elektrische SUV naast zich: de EQS SUV. Het is dat hoogpotige neusje van de automobiele elektrozalm die op deze set spionagefoto's te zien is.

De Mercedes-Benz EQS SUV wordt in feite tot de GLS wat de elektrische EQS tot de S-klasse is. Een elektrisch alternatief dus, maar wel met een volledig eigen platform en geheel eigen design. Daarmee bewandelt Mercedes-Benz een ander pad dan bijvoorbeeld concurrent BMW dat met z'n i-modellen - met uitzondering van de iX - elektrische versies op hetzelfde platform parkeert als de conventioneler aangedreven versies.

Mercedes-Benz EQS SUV

Dat op deze foto's een elektrisch EQ-model te zien is, is evident. Ondanks dat de voorkant van de auto nog fanatiek in de plakkers hangt, is het 'EQ-gezicht' duidelijk waarneembaar. De elektrische EQS SUV deelt zijn techniek straks met de EQS en dat betekent dat ook de EQS SUV ongetwijfeld een grote actieradius krijgt. De EQS heeft immers een elektrisch bereik van tot 770 kilometer, al zal de EQS SUV door zijn hogere koets wat minder ver komen. Of de EQS SUV net als de EQS ook met alleen achterwielaandrijving beschikbaar komt, wagen we te betwijfelen. Het grootste accupakket dat Mercedes-Benz in de EQS levert, heeft een capaciteit van 108 kWh. Reken op een vergelijkbaar pakket in de EQS SUV, al moet je niet gek opkijken als ook de kleinere 90 kWh batterij z'n weg naar de elektrische SUV vindt.

Mercedes-Maybach EQS SUV teaser

Van de S-klasse en GLS bestaan weelderige Maybach-varianten en het is aannemelijk dat ook de EQS een dergelijke extra opulente versie krijgt. Dat de EQS SUV een Mercedes-Maybach-versie krijgt, staat eigenlijk al vast. Mercedes-Benz heeft de komst van de Mercedes-Maybach EQS SUV feitelijk al aangekondigd.

De Mercedes-Benz EQS SUV rolt vanaf volgend jaar van de band in Mercedes' fabriek in Tuscaloosa. In een later stadium breidt Mercedes-Benz z'n elektro-line-up onder meer uit met de EQE en EQE SUV. Momenteel heeft Mercedes-Benz met de EQA, EQB, EQC, EQS en EQV al een behoorlijk elektrisch modellengamma.

Hier lees je meer over de grootse plannen van Mercedes-Benz op het gebied van elektrische auto's.

Comment

• SUV-BROER VOOR EQS

MERCEDES-MAYBACH EQS CONCEPT: DUBBELE VOORUITBLIK

Bergen Mercedes-nieuws uit München. Ditmaal is het de Maybach-afdeling van Mercedes-Benz dat met iets groots uitpakt. In letterlijke zin. We heten welkom: de Mercedes-Maybach EQS, een auto die ondanks z'n Maybach-glimmers relevanter is dan je denkt.

Mercedes-Benz heeft een uitgebreide reeks EQ-modellen in het vat zitten. We kennen de EQA, EQB, EQC, de fonkelnieuwe EQE én de luxueuze EQS natuurlijk al. De EQE en EQS krijgen SUV-broertjes die je respectievelijk moet zien als wat de GLE tot de E-klasse en de GLS tot de S-klasse zijn. In München schittert deze Concept Mercedes-Maybach EQS, een auto die niet alleen laat zien wat je van een elektrisch Maybach-model kunt verwachten, maar die ook een goed beeld geeft van de EQS SUV.

Mercedes-Benx EQS SUV

De Mercedes-Maybach is natuurlijk volgepropt met lekkers dat je van het Maybach-label kunt verwachten. Zo heeft de weelderige elektrische SUV uiterst comfortabel ogende stoelen achterin en tal van andere glimmers. Mercedes-Maybach noemt het studiemodel net als de Concept EQG die naast de auto zijn debuut beleeft een bijna productierijp model. De EQS SUV zelf lijkt een behoorlijke kolos te worden, compleet met een relatief korte neus en een achterspoiler bovenaan de achterruit. Aan de voorkant zien we onder meer een zwart paneel dat vrijwel de hele breedte van het front beslaat. Het geheel is opgevuld met verticale chroomkleurige strips met een 3D-effect. Ook opvallend is de ledverlichting die uit diverse kleine segmentjes is opgebouwd en zelfs een Maybach-beeldmerk bevat. Ook in de achterbumper nemen we chroomkleurige strips waar. De Mercedes-Maybach EQS is in een zwart-rode two-tone kleurstelling gespoten, heeft opvallende chroomkleurige B-stijlen, een Maybach-logo op de D-stijlen en staat op intens 24-inch Maybach-kenmerkend lichtmetaal. Een geinig designfoefje is de manier waarop Mercedes de ruit van de achterste portieren optisch heeft samengesmolten met de derde zijruit.

Mercedes-Benx EQS SUV

Dat dit een relatief productierijp model betreft, blijkt wel uit de beschrijving van een van de opties die Mercedes-Maybach omschrijft. Zo komt de auto er onder meer met portieren die zich automatisch openen als de bestuurder in de buurt komt. De in de koets verzonken handgrepen schuiven eerst naar buiten. Kom je nog dichterbij, dan opent het portier zich. De achterportieren zijn via het MBUX-systeem automatisch te openen. Het in wit en donkerblauw uitgevoerde interieur zelf is afgewerkt met een kakafonie van roségoudkleurige strips en witkleurig chroom. Opvallend is niet alleen het stuurwiel, maar ook de stoffen in plaats van vollederen bekleding die we met name achterin de Mercedes-Maybach EQS tegenkomen. Net als de bekende EQS heeft deze Maybach-EQS het MBUX Hyperscreen dat over de gehele breedte van het interieur loopt. Het is opgebouwd uit drie displays waarvan één exemplaar helemaal ten faveure van de bijrijder is.

De reguliere versies van de EQS gaan volgend jaar al in productie en komen uiteraard eerder dan een van dit studiemodel afgeleide Maybach-versie. Mercedes-Benz mikt op een WLTP-bereik van zo'n 600 kilometer voor de EQS. Verdere technische gegevens geeft het merk niet vrij en dus moeten we ook naar de afmetingen van deze ogenschijnlijke kolos nog even gissen.

Bron: Autoweek

Comment

• Mercedes-Maybach Concept EQS | Erster Elektro-Maybach wird ein SUV

Comment

• MERCEDES-BENZ EQS SUV TOONT COMPLETE INTERIEUR

R-KLASSE ANNO NU

Mercedes gooit zomaar even het complete interieur van de EQS SUV online. Daarmee hebben we ineens een hoop te bespreken, want het SUV-broertje van de EQS is een ruim ding. Ook de buitenzijde krijgen we beter te zien.

Mercedes maakt deze platen officieel wereldkundig om te vieren dat de Amerikaanse fabriek in Tuscaloosa County, Alabama van start is gegaan met het produceren van accu’s voor onder meer dit model. De EQS SUV zelf zal hier ook worden gebouwd, maar het eigenlijke nieuws van vandaag - althans tenzij je in Tuscaloosa werkt – is natuurlijk de enorme fotogalerij die ermee gepaard gaat. Die toont onder meer het interieur van de EQS SUV, in volle glorie.

De auto, die overigens daadwerkelijk ‘EQS SUV’ gaat heten, combineert de schermenpracht van de reguliere EQS met veel meer ruimte en een derde zitrij. Daarmee biedt de EQS ineens plaats aan maximaal zeven personen. Mercedes wil met een door het zand rossende EQS graag laten zien dat het hier om een ware alleskunner gaat, maar stiekem doet het binnenste van deze ‘SUV’ ons vooral denken aan de R-klasse van weleer. Juist: een soort super-MPV dus. Belangrijk verschil is uiteraard wel dat de EQS geheel elektrisch is.

Gladde vorm

Naast de EQS SUV wordt in Alabama straks ook de EQE SUV gebouwd. Net als zijn sedan-broertje is die auto lastig te onderscheiden van de EQS, maar er zijn aanwijzingen. Die zitten vooral in de verhoudingen. De EQS is langer, de EQE oogt door zijn beperktere lengte wat boller. De ‘lage’ EQE en EQS laten zich graag voorstaan op hun goede stroomlijn. Dat is bij een SUV wat lastiger te realiseren, maar voor een hoog model lijken deze auto’s wel goed te scoren. Zo heeft ook de EQS een vrij gladde vorm en staat hij zeker niet overdreven hoog op de poten. Het ruimte interieur wordt mede mogelijk gemaakt door een relatief korte neus, die hem ook die MPV-achtige uitstraling oplevert.

Mercedes-Benz EQS SUV

De EQS SUV wordt op 19 april helemaal onthuld. De auto zal ook voor de Europese markt in Tuscaloosa worden gebouwd, zoals dat ook geldt voor de GLE en GLS. En weetje welke auto hier ooit ook van de band rolde? Juist, de R-klasse.

Comment

• Een cinemazaal is er niks tegen but I like

Comment

• Want er zijn nog niet genoeg suv's...
                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          Want er zijn nog niet genoeg suv's...
                          Ik had het over het interieur

En die SUV's zijn nu eenmaal de huidige trend, net als EV's. Like it or not

Comment

• Stuur al die SUV rijders maar naar Rusland. Rusland verdiend het!
                            lets have some more member berries

Comment

• Comment

• 2023 All-NEW Mercedes EQS SUV - Most Luxurious Electric SUV - TEST Review Interior Exterior

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  SUV-BROER VOOR EQS

MERCEDES-MAYBACH EQS CONCEPT: DUBBELE VOORUITBLIK

Bergen Mercedes-nieuws uit München. Ditmaal is het de Maybach-afdeling van Mercedes-Benz dat met iets groots uitpakt. In letterlijke zin. We heten welkom: de Mercedes-Maybach EQS, een auto die ondanks z'n Maybach-glimmers relevanter is dan je denkt.

Mercedes-Benz heeft een uitgebreide reeks EQ-modellen in het vat zitten. We kennen de EQA, EQB, EQC, de fonkelnieuwe EQE én de luxueuze EQS natuurlijk al. De EQE en EQS krijgen SUV-broertjes die je respectievelijk moet zien als wat de GLE tot de E-klasse en de GLS tot de S-klasse zijn. In München schittert deze Concept Mercedes-Maybach EQS, een auto die niet alleen laat zien wat je van een elektrisch Maybach-model kunt verwachten, maar die ook een goed beeld geeft van de EQS SUV.

De Mercedes-Maybach is natuurlijk volgepropt met lekkers dat je van het Maybach-label kunt verwachten. Zo heeft de weelderige elektrische SUV uiterst comfortabel ogende stoelen achterin en tal van andere glimmers. Mercedes-Maybach noemt het studiemodel net als de Concept EQG die naast de auto zijn debuut beleeft een bijna productierijp model. De EQS SUV zelf lijkt een behoorlijke kolos te worden, compleet met een relatief korte neus en een achterspoiler bovenaan de achterruit. Aan de voorkant zien we onder meer een zwart paneel dat vrijwel de hele breedte van het front beslaat. Het geheel is opgevuld met verticale chroomkleurige strips met een 3D-effect. Ook opvallend is de ledverlichting die uit diverse kleine segmentjes is opgebouwd en zelfs een Maybach-beeldmerk bevat. Ook in de achterbumper nemen we chroomkleurige strips waar. De Mercedes-Maybach EQS is in een zwart-rode two-tone kleurstelling gespoten, heeft opvallende chroomkleurige B-stijlen, een Maybach-logo op de D-stijlen en staat op intens 24-inch Maybach-kenmerkend lichtmetaal. Een geinig designfoefje is de manier waarop Mercedes de ruit van de achterste portieren optisch heeft samengesmolten met de derde zijruit.

Dat dit een relatief productierijp model betreft, blijkt wel uit de beschrijving van een van de opties die Mercedes-Maybach omschrijft. Zo komt de auto er onder meer met portieren die zich automatisch openen als de bestuurder in de buurt komt. De in de koets verzonken handgrepen schuiven eerst naar buiten. Kom je nog dichterbij, dan opent het portier zich. De achterportieren zijn via het MBUX-systeem automatisch te openen. Het in wit en donkerblauw uitgevoerde interieur zelf is afgewerkt met een kakafonie van roségoudkleurige strips en witkleurig chroom. Opvallend is niet alleen het stuurwiel, maar ook de stoffen in plaats van vollederen bekleding die we met name achterin de Mercedes-Maybach EQS tegenkomen. Net als de bekende EQS heeft deze Maybach-EQS het MBUX Hyperscreen dat over de gehele breedte van het interieur loopt. Het is opgebouwd uit drie displays waarvan één exemplaar helemaal ten faveure van de bijrijder is.

De reguliere versies van de EQS gaan volgend jaar al in productie en komen uiteraard eerder dan een van dit studiemodel afgeleide Maybach-versie. Mercedes-Benz mikt op een WLTP-bereik van zo'n 600 kilometer voor de EQS. Verdere technische gegevens geeft het merk niet vrij en dus moeten we ook naar de afmetingen van deze ogenschijnlijke kolos nog even gissen.

Bron: Autoweek

Nu dus getest.

Dit is onze eerste glimp van de 2024 Mercedes-Maybach EQS SUV

De familie Mercedes-Maybach zal binnenkort groeien met de lancering van een uber-luxe variant van de volledig elektrische EQS SUV.

Dit is de eerste keer is dat onze spionagefotografen de Maybach EQS SUV tijdens het testen hebben vastgelegd.

Comment

• Mercedes-Maybach EQS: Elektrische overdaad gesnapt

Elektrische verwennerij

Comment

• En een impressie:

Comment

• Mercedes Erlkönig Mercedes-Maybach EQS SUV

Comment

Working...
                                        X