Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Tucson (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai Tucson (2020)

Generatie 4 komt er al aan.

Bron: [thekoreancarblog.com]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Beetje lager en iets langer zo lijkt het.

Comment

Ben eens benieuwd. Zijn niet slecht bezig!

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Impressie:

Comment

Ben benieuwd of de Koreanen nu ook gaan meedoen met de CO2-wedloop.

Comment

MET GRANDMASTER-INVLOEDEN

GESNAPT: NIEUWE HYUNDAI TUCSON

Hyundai is druk in de weer met de ontwikkeling van een nieuwe Tucson. De vierde generatie van die SUV laat zich nu - gestoken in een camouflagekostuum - voor het eerst bekijken.

De Autosalon van Genève was in 2015 het podium waarop Hyundai de derde generatie van de Tucson presenteerde. Die aan Kia's Sportage gerelateerde SUV werd vorig jaar op de snijtafel gelegd en dus wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een volledig nieuwe generatie. Het eerste dat opvalt aan dit ingepakte testexemplaar, is de grille. De vorm ervan doet namelijk sterk denken aan die van het rooster dat we voorop de HDC2 Grandmaster Concept zagen en waar al sterk naar gehint werd op de Fil Rouge Concept. De grille wordt geflankeerd door platte led-kijkers die we kennen van recente hoog-op-de-poten-Hyundais als de Kona, de Palisade en de Venue.

Het lijkt er overigens op dat de nieuwe, vierde generatie Tucson een maatje groeit ten opzichte van het huidige model. Mogelijkerwijs komt de auto zelfs beschikbaar in een variant die plek biedt aan zeven in plaats van vijf inzittenden. Verwacht de nieuwe Tucson overigens niet voor eind volgend jaar zonder stickerwerk te zien. Reken op een internationaal motorengamma waar naast benzine- en dieselversies ook geëlektrificeerde aandrijflijnen staan. Het huidige model kent geen reguliere hybride- of plug-in uitvoering, maar is wel leverbaar met een dieselmotor die voorzien is van mild hybrid-techniek.

Sailliant weetje over de huidige Tucson: de onlangs bijgewerkte Chinese variant draagt een compleet andere snuit dan het Europese model. Ook de achterkant van die auto wijkt af van de kont die op 'onze' Tucson een plek heeft gekregen.

Comment

Comment

beetje eqc achtig imo
                  las onlangs pas dat de designer huidige mooie s-klasse ook een koreaan is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    beetje eqc achtig imo
                    las onlangs pas dat de designer huidige mooie s-klasse ook een koreaan is
                    Hahaha, de omgekeerde wereld, de Hyundai/Kia's worden tegenwoordig ontwikkeld door de beste Europese designers en de Mercedessen door de beste Koreanen

Comment

GENERATIE VIER

NIEUWE HYUNDAI TUCSON VERKENT DE 'RING

Hyundai heeft een vierde generatie van de Tucson in de ontwikkelingskamers staan, een auto die nu meer van zijn definitieve koetswerk laat zien.

Uit eerdere spionagefoto's van de nieuwe, vierde generatie Tucson viel op te maken dat Hyundai zijn SUV een heftige neus geeft. Het front van de nieuwe Tucson is namelijk heftig gebaseerd op dat van de HDC2 Grandmaster Concept. Van die nieuwe snuit, waarbij de opvallende grille wordt geflankeerd door platte led-kijkers, zien we nu niets nieuws. Wél is meer zichtbaar van de rest van de auto.

Hyundai geeft de Tucson 'vierkante' wielkasten, een sterk oplopende taillelijn en een achterzijde waar zeer waarschijnlijk brede lichtunits een plek krijgen. De achterlichten die op dit testexemplaar zichtbaar zijn, zijn niet de definitieve exemplaren. De Tucson lijkt enigszins te groeien en in de wandelgangen wordt gesproken aan de komst van een variant plek biedt aan zeven in plaats van vijf inzittenden.

Reken op een internationaal motorengamma waar naast benzine- en dieselversies ook geëlektrificeerde aandrijflijnen staan. Van de actuele Tucson zijn geen reguliere hybride- of plug-in uitvoeringen. Wel zijn er diesels met mild-hybridtechniek.

Comment

Recente impressie:

Comment

Laat maar komen.

Comment

TUCSON-VOORBODE

HYUNDAI PRESENTEERT VISION T CONCEPT

Hyundai heeft in Los Angeles de Vision T Concept aan de wereld voorgesteld. Die 'T' staat daar niet voor niets. Het studiemodel geeft namelijk zeer waarschijnlijk een impressie van wat we op designvlak van de nieuwe Tucson kunnen verwachten!

De Vision T Concept is een SUV wiens hoekige koets zich over een afstand van 4,61 meter uitstrekt. Het studiemodel is 2,01 meter breed, 1,7 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,8 meter. Diverse designelementen, waaronder de bijzonder vormgegeven snuit, die eerder al op de HDC2 Grandmaster Concept en op de Fil Rouge Concept te zien was, dook al op op een ingepakt testexemplaar van de nieuwe Tucson en ook de complete raampartij en het achtersteven vertonen overeenkomsten met die gecamoufleerde Koreaan.

De genoemde testauto, leek gegroeid te zijn ten opzichte van de huidige in 2015 op de markt gebracht Tucson en dat strookt met de afmetingen van de Vision T Concept. Zetten we de huidige Tucson ernaast, dan is de Vision T Concept 13 centimeter langer en is de wielbasis van die showauto eveneens 13 centimeter groter. Als we ervan uitgaan dat Hyundai die cijfers niet willekeurig heeft gekozen, dan weten we nu direct hoe groot de nieuwe Tucson daadwerkelijk wordt.

Het front van de Vision T Concept verdient het om even op terug te komen. Hyundai omschrijft de designstijl hier als 'Hidden Signature Lamp', en dat heeft alles te maken met dagrijverlichting die in de elementen van de grille zijn 'verstopt'. Ook de onlangs bijgewerkte Grandeur draagt een dergelijke masker. De grille van het studiemodel is overigens 'actief' en dat houdt in dat de grille gesloten is als de motor slechts stationair draait. De afzonderlijke 'cellen' openen vervolgens als de aandrijflijn koeling behoeft.

Hyundai hint al naar de komst van een plug-in hybride aandrijflijn. De Vision T heeft op zijn rechterflank bij het achterscherm namelijk een verborgen laadpunt. Reken in ieder geval op de komst van een plug-in hybride Tucson, al valt de komst van een volledig elektrische variant niet uit te sluiten.

Comment

TUCSON WIL ZIJN MARKT TERUG

BLIK TO THE FUTURE: HYUNDAI TUCSON

Met de Tucson was Hyundai er in 2004 als één van de eersten bij in het segment van de middelgrote SUV’s. Het model wist in de eerste jaren stevig van zijn voorsprong te profiteren, maar weet zijn pioniersrol de laatste jaren in ons land niet echt meer te verzilveren. Een geheel nieuwe generatie moet daar verandering in brengen.

De Nissan Qashqai wordt vaak genoemd als pionier van de hoogpotigen in het zogenaamde C-segment, maar Hyundai en Kia waren er met respectievelijk de Tucson en de Sportage nog iets eerder bij. Het technisch grotendeels gelijke tweetal scoorde in zijn beginjaren met een heleboel ruimte, een hoge instap, goede trekkwaliteiten en zelfs een uiterst voordelige V6-optie en werd in Nederland dan ook verrassend succesvol. Met dik 5.000 verkochte exemplaren was de Tucson in 2005 zelfs met afstand de populairste SUV van ons land, op gepaste afstand gevolgd door zijn Kia-broer. De SUV-markt was in die dagen lang niet zo groot als nu, maar ging mooi wel voor het overgrote deel naar de Koreanen.

Vision T

Inmiddels ziet het plaatje er heel wat minder rooskleurig uit voor de Tucson. Het feit dat veel kopers de kleinere Kona preferen, speelt daarin een rol, maar ook binnen zijn segment kan Hyundais voorloper het allemaal maar moeizaam bijbenen. Het model, dat in 2015 het stokje overnam van ‘tussenpaus’ ix35, deed het aanvankelijk nog erg netjes, maar weet het razende tempo van zijn overbevolkte segment anno 2019 niet meer helemaal bij te benen. Met de geheel nieuwe generatie, onlangs aangekondigd in de vorm van de Vision T-concept, helpt Hyundai het model in één klap van zijn wat brave karakter af. Met een veel scherper getekende koets hoeft de auto straks niet langer in de schaduw van de tot nu toe brutalere Sportage te staan. Een uit meerdere lagen opgebouwd front met een opvallend grote grille springt als eerste in het oog, zeker gezien de verlichting aan de voorkant. De Tucson wordt ook groter dan voorheen en neemt daarmee letterlijk meer afstand van de Kona.

Plug-in

Op technisch vlak staat uiteraard elektrificatie op de agenda. Prototypen met een laadpoort zijn al gespot, dus reken in elk geval op een plug-in hybride. Hyundai wedt echter doelbewust op allerlei paarden, dus net als bij de Ioniq en Kona valt ook een volledig elektrische versie niet uit te sluiten. Een grote broer van de Kona Electric wordt zelfs al terloops genoemd in de toekomstplannen van het merk. Het gros van de particuliere kopers zal echter ook bij de nieuwe Tucson kunnen vertrouwen op een reeks turbo-benzinemotoren, De klassieke atmosferische 1.6 GDi die nu nog als basismotor dient, mag dan met pensioen, want de 1.4T met 140 pk lijkt een uitstekende vervanger. Nu de voorbode van de Tucson al is gepresenteerd, is de volgende stap het tonen van de productieversie. Dat belangrijke moment staat waarschijnlijk voor volgend jaar op de rol, waarna in 2021 de marktintroductie volgt.

Impressie:

Comment

Deze gaat prachtig worden.

Comment

Nu volg ik niet meer. Had de Tucson niet pas een nieuwe snuit?

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                    Nu volg ik niet meer. Had de Tucson niet pas een nieuwe snuit?

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
                                    Dit is dan ook het nieuwe model vanaf 2021 (zie artikel).

Comment

Met en zonder digidash.

Comment

Meer impressies:

Comment

Working...
                                        X