Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Transporter T7 (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW Transporter T7 (2021)

    Volkswagen Transporter 'T7' voor het eerst in beeld

    Voor het eerst met eigen koets. We zijn nog maar net bekomen van de nieuwe grille op de T6-generatie van Volkswagens middelgrote besteller, maar op de achtergrond is men al druk bezig met de ontwikkeling van een geheel nieuwe generatie. Dit is de T7!


    Ondanks die recente facelift is de komst van een geheel nieuwe Transporter geen overbodige luxe. De huidige T6 loopt op papier sinds 2015 mee, maar is in de praktijk een stevig bijgewerkte versie van de al in 2003 gepresenteerde T5. Hoewel zo’n lange carrière in bestelautoland heel wat gebruikelijker is dan bij personenauto’s, is nóg een flinke update van het bestaande model niet meer op z’n plek.

    Dat betekent niet dat we een revolutionair ander voertuig kunnen verwelkomen, want ook de nieuwe Transporter moet vooral veel ruimte en praktisch gebruiksgemak bieden. De auto laat zich vandaag voor het eerst met z’n definitieve koets zien, na eerder al in een T6-jasje te zijn gespot. Dat de auto helemaal nieuw is blijkt onder meer uit de raampartij. De neus is opvallend kort en laag, waardoor er ruimte overblijft voor een gigantische voorruit. Die ligt wat vlakker en loopt optisch door tot ‘om de hoek’, zodat er tussen voorruit en voorportier ruimte is voor een kleine extra zijruit.

    De voorzijde kenmerkt zich verder door een ‘gezicht’ dat lijkt op wat we tot nu toe van de Golf 8 hebben gezien. Koplampen en grille vormen een vrij smalle combinatie die de hele breedte van de auto in beslag neemt en aan de bovenkant wordt afgesneden door één doorlopende, volledig horizontale lijn.

    Ook aan de achterkant domineren horizontale lijnen het beeld. De hoge, vierkante achterlichten van de laatste generaties lijken te zijn vervangen door platte, liggende exemplaren. Ook lijkt een dakspoiler een integraal onderdeel van het ontwerp te worden, gezien dat element al op dit testexemplaar aanwezig is.

    Hoe de Transporter er vanbinnen en onderhuids precies uit komt te zien, zal de toekomst uitwijzen. Wel zal het voertuig hoogstwaarschijnlijk gebruikmaken van het MQB-platform én weten we dat er wordt gewerkt aan een plug-in hybride, die eveneens in T6-vermomming is gespot. Of er een volledig elektrische versie komt, valt te bezien, aangezien Volkswagen de neiging heeft om z’n EV’s als compleet losstaand (ID.-)model te presenteren. Een productieversie van de ID.-Buzz past beter bij dat beleid.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        edit.
        Last edited by Jocar; 20/12/2019, 09:25.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          ik ging er - verkeerdelijk - vanuit dat de nieuwe vito/v-klasse een knauw had gegeven had aan de verkoopscijfers van de t6...maar niets is minder waar...beide modellen kennen een sterke groei de laatste jaren, de benz heeft geen invloed op de verkoop van de vw

          van 2000 tot 2014 verkoopt vw ongeveer 50000 stuks in eu, de vito zit rond de 20000, vanaf 2015 gaat de vw naar 65000, de vito gaat iets naar beneden naar 18000...maar er komen 30000 v-klasses bij (de transporter/multivan wordt samengeteld)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik ging er - verkeerdelijk - vanuit dat de nieuwe vito/v-klasse een knauw had gegeven had aan de verkoopscijfers van de t6...maar niets is minder waar...beide modellen kennen een sterke groei de laatste jaren, de benz heeft geen invloed op de verkoop van de vw

            van 2000 tot 2014 verkoopt vw ongeveer 50000 stuks in eu, de vito zit rond de 20000, vanaf 2015 gaat de vw naar 65000, de vito gaat iets naar beneden naar 18000...maar er komen 30000 v-klasses bij (de transporter/multivan wordt samengeteld)
            Met dank aan de pakjesbezorgers, en de sneltransporten zonder tacho.

            Comment


            • #7
              ZICHT OP BETER ZICHT

              NIEUWE VOLKSWAGEN TRANSPORTER GESNAPT

              Hoewel de gefacelifte T6 pas enkele maanden geleden op de markt verscheen, is Volkswagen al lang en breed aan het testen met een volledig nieuwe generatie van zijn Transporter en Multivan. Onze spionagefotograaf wist de 'T7' op de gevoelige plaat vast te leggen.

              In april vorig jaar presenteerde Volkswagen de gefacelifte variant van de Transporter en de personenversie daarvan: de Multivan. Het vernieuwde ruimtelijke tweetal onderscheidt zich met name door z'n vernieuwde front van het in 2015 gepresenteerde origineel, al was dat in feite een grondige doorontwikkeling van de in 2003 gelanceerde T5. Deze nieuwe generatie Transporter (T7) gaat een stuk verder en is wél compleet nieuw.

              Hoewel Volkswagen met de nieuwe Transporter natuurlijk vasthoudt aan het bekende busjesrecept, gaat het uiterlijk wel relatief ingrijpend op de schop. De korte, stompe neus is ingevuld met vrij platte koplampen die met elkaar verbonden worden door een dunne grille. Dat maakt ruimte voor een opvallend ver naar beneden doorlopende voorruit. Opvallender misschien wel: Volkswagen knipt de A-stijl van de Transporter op in twee delen en vult de ruimte ertussen op met een extra zijruitje. Dat zorgt er samen met de diepere voorruit ongetwijfeld voor een beter zicht rondom. De verlichting aan de achterkant is stukken breder dan voorheen en dat betekent dat het gedaan is met de vierkante exemplaren op de huidige generatie Transporter.

              We mikken erop dat de nieuwe Transporter eindelijk de overstap maakt naar het MQB-platform. Eerder is al eens een plug-in hybride versie van de nieuwe Transporter gesnapt, reken dus in ieder geval op de komst van een gestekkerd exemplaar. Volkswagen komt op termijn ook met een volledig elektrische bestelbus, een auto waar het merk met de ID.Buzz al een vooruitblik van gaf. Die EV-besteller wordt dan ook onder het ID-label van Volkswagen gehangen.










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      T7 TREKT DE KAR

                      VOLKSWAGEN TRANSPORTER T7 OPNIEUW IN BEELD

                      Op de achtergrond werkt Volkswagen al een hele tijd aan een nieuwe generatie van z’n belangrijkste bedrijfsauto. De Transporter van de T7-generatie is nu opnieuw gespot, wederom met een zware aanhanger aan de trekhaak.

                      De gefacelifte ‘T6.1’-Transporter is pas een jaar onder ons, maar deze auto luidt mooi wel het einde in van de Transporter T6. De huidige Transporter is feitelijk een doorontwikkelde T5 en loopt daarmee in de basis al sinds 2003 mee, al zijn er eerder ook facelifts geweest.

                      In tegenstelling tot de T6 wordt de T7 een geheel nieuw model. Dat is de auto ook aan te zien, want zelfs door het camouflagemateriaal heen zijn allerlei verschillen aan te wijzen. De vorm van een bestelbus wordt grotendeels gedicteerd door z’n functie, maar de compleet andere neus maakt toch in één klap duidelijk dat de T7 een andere auto is.

                      De voorruit loopt opvallend ver naar beneden door en wordt geflankeerd door een stel grote, extra zijruiten in een dubbele A-stijl, zoals we die ook bij MPV’s wel zien. De glaspartij eindigt in een korte, ogenschijnlijk erg gladde neus die wellicht standaard wordt voorzien van ledkoplampen.

                      Ook van opzij is het glasoppervlak groot. De afwerking rond die raampartij is zeker voor een bestelbus opvallend glad en afgerond. De nagenoeg verticale achterzijde kenmerkt zich door kleine, horizontale achterlichten. Opvallend is dat de hier gespotte Transporter iets meer camouflagemateriaal meedraagt dan eerder gefotografeerde exemplaren. Zo zijn nu ook de achterste zijruiten weer afgeplakt. Ongetwijfeld zal er weer wat plakplastic verdwijnen als we dichterbij de introductiedatum komen, maar dat zal gezien de vers gefacelifte T6 best nog even duren.












                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        UITSTEKENDE NEUS

                        NIEUWE VOLKSWAGEN TRANSPORTER VRIJWEL ONGECAMOUFLEERD

                        Volkswagen heeft een splinternieuwe generatie Transporter in de ontwikkelingskamers staan, een bus die al meermaals uitgebreid in beeld is verschenen. Niet eerder liet de Transporter 'T7' zich echter zo goed bekijken als vandaag.

                        De huidige, zesde generatie van de Volkswagen Transporter ging vorig jaar onder het mes, maar aan een opvolger van de in de basis inmiddels zeer sterk op leeftijd rakende bus wordt hard gewerkt. De huidige Transporter, de zesde generatie, werd in 2015 aan de wereld voorgesteld, maar was in feite een doorontwikkeling van uit de 2003 stammende T5. Tijd voor vers bloed voor de Transporter.

                        De nieuwe, zevende generatie houdt natuurlijk vast aan het bekende busjesconcept, maar toch verandert er naar Transporter-maatstaven behoorlijk wat. De Transporter krijgt namelijk een optisch minder met de rest van de koets versmolten motorkap, een exemplaar dat iets meer naar voren steekt. Volkswagen knipt daarbij de A-stijl op in twee delen en vult de ruimte ertussen met een extra zijruitje. Iets dergelijks kennen we natuurlijk van MPV's als de Citroën C4 Space Tourer. Het zorgt niet alleen voor beter zicht rondom, het levert ook nog eens extra licht op in het binnenste van de bus. De nieuwe Transporter lijkt ID.3-achtige koplampen te krijgen die op dit testexemplaar met elkaar verbonden zijn door twee chroomstrips. De verlichting achterop dit testexemplaar lijkt nog niet de definitieve. De Transporter krijgt namelijk relatief platte en brede verlichting op zijn kont. Eerder werd al duidelijk dat de kleine vierkante lampjes achterop de huidige Transporter het veld moeten ruimen.

                        Natuurlijk komt er van de nieuwe Transporter ook weer een personenversie: de Multivan. Met het verdwijnen van de Sharan is het niet ondenkbaar dat Volkswagen die personenbus een iets grotere rol geeft. Landgenoot Opel paste een vergelijkbaar concept al toe door de 'luxuezue' personenversie van de Vivaro, de Zafira Life, als opvolger van de Zafira in het gamma te zetten.

                        In bedrijfswagenland hebben Ford en Volkswagen elkaar gevonden. Of de nieuwe Transporter onderhuids gerelateerd is aan de nieuwe Ford Transit, lijkt onwaarschijnlijk. Volkswagen is al enige tijd aan het testen met zijn nieuwe bus, terwijl de samenwerking op bedrijfswagengebied tussen de twee merken pas relatief kort geleden vorm heeft gekregen.
















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Dit wordt 'm toch niet voor mij.. Heel hoog PSA gehalte... Wat die 'deuk' onderaan in de zijflank daar doet is me ook een raadsel (de C4 Grand Picasso heeft ook iets vergelijkbaars maar daar ziet het er toch wat eleganter uit).

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • #14
                            Nog rap een T6 scoren dus.

                            Comment


                            • #15


                              Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              ... Wat die 'deuk' onderaan in de zijflank daar doet is me ook een raadsel (de C4 Grand Picasso heeft ook iets vergelijkbaars maar daar ziet het er toch wat eleganter uit).
                              Optionele side blades a la Porsche Macan, te krijgen in Alu, gloss black, Carbon (niet dat ik dat zie gebeuren hier) en kleur van de wagen.

                              Comment


                              • #16




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  2021 Volkswagen T7 prototype spied testing in the alps

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voor mij doet het nieuwe design weinig. Ik vind de simpele strakke vormgeving van m'n huidige T6 california busje gewoon mooier.
                                    Ik hoef geen vouw in de zijdeur, of een te drukke A stijl met extra raampje, of de afgehoekte zijruitjes achteraan.
                                    Keep it clean voor een busje.

                                    Kijk vandaag eens terug naar de strakke rechte lijnen van een GMC Vandura A-team busje uit de 80ties . Nog altijd stoer.
                                    Die rechttoe rechtaan lijnen heeft de T6 ook en dat werkt.

                                    maja, het zal wel wennen zeker en lelijk is ie nu ook niet
                                    Last edited by gvy; 17/09/2020, 20:46.
                                    1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lijkt eerder op een touran allspace om in vw termen te blijven.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • #20
                                        Touran allspace? Ken ik nog niet? Tiguan allspace wel
                                        Maar nu je het zegt , ik heb eens gekeken en je hebt wel een punt. VW heeft op de transporter de designtaal van de Touran en Tiguan willen doortrekken, en daar kan ik me wel in vinden.
                                        1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                        Comment

                                        Working...
                                        X