Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai 45 EV Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai 45 EV Concept

HOMMAGE AAN PONY COUPÉ CONCEPT

DÍT IS DE HYUNDAI 45 CONCEPT

Jawel, nog meer Hyundai-nieuws. In Frankfurt maken we kennis met de 45 Concept, een hommage aan de Pony Coupé Concept die 45 jaar geleden in Turijn zijn publieksdebuut maakte.

De Pony Coupé Concept die 45 jaar geleden in Turijn werd gepresenteerd, was een voorbode op de Pony die een jaar later in productie ging. Met dit splinternieuwe studiemodel brengt Hyundai naar eigen zeggen een eerbetoon aan die auto, waarmee het voor Hyundai allemaal begon.

Hoewel het getal in de naam van deze nieuwkomer uiteraard een verwijzing is naar het aantal jaren dat de Pony Coupé Concept nu oud is, is het volgens Hyundai ook een verwijzing naar de hoeken van 45 graden waarin de voor- en achterzijde zijn getekend. Volgens Hyundai is het 'diamantvormige' silhouet dat daardoor ontstaat iets wat we later op EV's van het merk zullen terugzien. De kenmerkende liftback- of fastbackvorm van de Pony en de concept-car die aan die auto voorafging, keert ook op dit nieuwe studiemodel terug. De auto heeft aan zowel de voor- als achterzijde een kenmerkend lichtarmatuur met vooral veel pixelachtige ledjes. Onderaan het portier geven ledlampen de capaciteit van het accupakket aan, want inderdaad: de 45 Concept is een EV.

Hyundai geeft de 45 Concept het Camera Monitoring System mee, een enorme set camera's die autonoom rijden in theorie mogelijk zou moeten maken. Reguliere zijspiegels ontbreken derhalve. In plaats daarvan heeft de auto kleine cameraatjes. Het binnenste van de 45 Concept is afgewerkt met hout, stof en leer en het geheel is zonder al te veel poespas vormgegeven. De stoelen achterin ogen opvallend comfortabel en de voorstoelen zijn te draaien, zodat je - als de auto autonoom rijdt of geparkeerd staat - ook met de achterpassagiers kunt babbelen. Een regulier infotainmentsysteem dat is gekoppeld aan een digitaal display vind je in de 45 Concept niet. Wel beschikt de 45 Concept over een infotainmentsysteem dat gebruikmaakt van projectie.

Verre toekomstmuziek? Waarschijnlijk, maar het totaalplaatje van de 45 Concept is wel een bijzondere combinatie van modern design dat doorspekt is met hints naar het verleden. Geslaagd?

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Moedig concept, veel toekomstmuziek. Qua stijl kan het me niet bekoren, zeker het interieur niet - maar misschien evolueren we binnen 10 jaar of zo allemaal in die richting.

Van buiten moet ik vreemd genoeg aan de Peugeot 508 denken door de lichtpartijen voor en achter

Wel verrassend dat er helemaal geen middentunnel is en het "schakelen" (vooral kiezen vooruit/achteruit) dus vermoedelijk met een draaiknop op het stuur of via een scherm gebeurt?
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Mooie designtaal! Lekker clean!
      Nu nog lager en alle plastiek weg, dan wil ik hem zeker kopen.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hyundai 45 Electric Crossover Makes Spy Debut, Combines Retro Styling With New Platform

Comment

Zit er wel iets van die concept in dat gecamoufleerd model? Want ik zie geen enkele gelijkenis tussen die twee
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Zit er wel iets van die concept in dat gecamoufleerd model? Want ik zie geen enkele gelijkenis tussen die twee
              Tja, dat zie je wel vaker bij concept cars hé. Toch maar effe afwachten tot 'm wat kleding uitgedaan heeft

Comment

Dat er zaken wegvallen ja natuurlijk, maar dat er niks van de concept overblijft
                Nu ja, we zullen idd moeten afwachten tot we meer te zien krijgen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

PONY-EERBETOON KRIJGT VORM

HYUNDAI '45 EV' MAAKT EERSTE TESTKILOMETERS

Hyundai maakt zich op voor de komst van zijn eerste volledig als EV ontwikkelde model. De Kona Electric en de Ioniq Electric krijgen op den duur gezelschap van modellen die op een nieuwe voor EV's ontwikkelde basis staan. Hier zien we de eerste daarvan: de productieversie van de 45 Concept.

Afgelopen najaar blikte Hyundai zowel terug als vooruit met de 45 Concept. Dat was een eerbetoon aan de Pony Coupé Concept (laatste drie foto's), die 45 jaar geleden het startschot gaf voor Hyundais autodivisie. Met de 45 Concept schotelde Hyundai ons een moderne reïncarnatie van de Pony-concept voor, waarmee wederom een nieuw tijdperk wordt ingeluid. De productieversie van de 45 is namelijk de eerste Hyundai op het E-GMP-platform. Dat is speciaal ontwikkeld voor auto's met een elektrische aandrijflijn. De 45 maakt nu in productievorm zijn eerste testkilometers.

Hoewel er kundig van alles en nog wat is verpakt, zien we aan de daklijn en diverse plooien in de neus dat het hier gaat om het op de 45 Concept gebaseerde model. De strak gelijnde omtrekken van de grille en koplampen zijn deels te ontwaren. Het is helder dat Hyundai voor zijn eerste volledig elektrische model een aanzienlijk minimalistischer en strakkere ontwerptaal hanteert dan we gewend zijn van het merk. Retro-invloeden in een strak eigentijds jasje, dat zien we vaker bij EV's. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Honda E.

Op dit moment is er nog niet heel veel bekend over deze nieuwkomer, behalve dat het zo te zien een vijfdeurs hatchback is die betrekkelijk hoog op de poten staat. Een subtiele cross-over, eventueel. Gezien het vroege teststadium en de oorverdovende stilte vanuit Hyundai over deze auto verwachten we de introductie op zijn vroegst in de loop van volgend jaar.

De Pony Coupé Concept uit 1974.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

laat die ontwerpers zich maar wat uitleven op concept's,
                    zolang ze de definitieve versie's maar niet zo verkrachten
                    en dat geld niet alleen voor hyundai

Comment

doet me direct aan deze denken

Comment

Bron: thekoreancarblog.com

Comment

2021 Hyundai 45 EV Spotted Again With A More Revealing Camouflage Setup

Comment

Ik ben toch wel benieuwd naar dit model en zijn vormgeving tov de rest van het gamma
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

HYUNDAI TOONT LEF

HYUNDAI '45' EV PROEFT AAN DE 'RING

Hyundai heeft een nieuwe elektrische cross-over in het vat zitten, een auto die al eerder in testkostuum is opgedoken maar die telkens iets meer van zijn opvallende design laat zien.

De IAA van Frankfurt was vorig jaar het podium waarop Hyundai de eigenzinnige 45 Concept presenteerde. Met die showauto bracht het merk een hommage aan het model waarmee het avontuur van Hyundai in feite begon: de Pony uit 1978. Hoewel Hyundai de lippen over productieplannen tot op heden altijd stijf op elkaar heeft gehouden, is een sterk op het studiemodel lijkend prototype al eens voor de lens van onze spionagefotograaf verschenen. Dat-ie komt, staat buiten kijf en vandaag is een iets minder fanatiek ingepakt testexemplaar opgedoken.

De op stapel staande EV van Hyundai, die we voor het gemak voorlopig aanduiden als '45', is tijdens het maken van testronden op de Nürburgring gesnapt. In grote lijnen lijkt Hyundai voor zijn toekomstige model trouw te blijven aan het ontwerp van de 45 Concept. Dat betekent dat ook de uiteindelijke productieversie een iets hoog op de poten geplaatste hatchback wordt met een relatief vlak liggende achterruit en een recht aflopende kont. Het is niet ondenkbaar dat ook het minimalistische design van het binnenste van de 45 Concept in zekere mate doorsijpelt naar de definitieve productieversie.

De '45' staat zeer waarschijnlijk op een speciaal voor nieuwe EV's van Hyundai ontwikkeld modulair platform dat E-GMP is gedoopt. Volgend jaar verwachten we meer van de definitieve auto te gaan zien.

Comment

Impressie:

Comment

2021 Hyundai 45 EV prototype spied testing at the Nürburgring

Comment

Comment

Nog een impressie:

Comment

Not bad at all!

Comment

Working...
                                        X