Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30 (Fastback) (N) - Facelift - (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai i30 (Fastback) (N) - Facelift - (2020)

I30, I30 N EN I30 N FASTBACK

HYUNDAI DRUK IN DE WEER MET TESTWERK GEFACELIFTE I30

Hyundai heeft een druk jaar voor de boeg. Na de pas onthulde geheel nieuwe i10, krijgt ook de Tucson een geheel nieuw vervolg. De i30 staat daarnaast ook op de agenda om een flinke verjongingskuur te ontvangen.

De gefacelifte Hyundai i30 is al eerder op de gevoelige plaat vastgelegd, maar wordt nu wederom gesnapt. Goed nieuws voor de petrolheads: ook de i30 N keert terug op de weg. Naast een ingepakte versie van de reguliere vijfdeurs i30, rijdt Hyundai namelijk ook rond met gecamoufleerde i30’s N en i30’s N Fastback. Hoewel het ‘slechts’ om een facelift gaat, pakt Hyundai de pre-productiemodellen grondig in. We vinden dikke stukken sierplastic rondom de neus, bij de achterspoilers en zelfs op de zijpanelen. We verwachten echter niet dat Hyundai zó heftig aan de slag gaat met de auto. Ga er dan ook vanuit dat, net zoals bij doorgaans elke facelift, vooral de bumper- en lichtpartijen worden vernieuwd.

Tot nu toe heeft een eventueel gefacelifte i30 Wagon zich nog niet laten zien, maar de kans is groot dat de station ook gewoon van een facelift wordt voorzien. Onderhuids verwachten we niet één-twee-drie hele grote veranderingen, net zozeer als rigoureuze veranderingen aan het binnenste van de auto. Het multimediasysteem kan wellicht wel op een update rekenen. De gefacelifte i30 laat zich na de jaarwisseling zien. Dan verlost hij de i30 die we sinds 2017 in zijn huidige hoedanigheid kennen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Da's snel.

Comment

De i30 heeft al een mini facelift gehad bij omschakeling naar WLTP. Nutteloze info maar kon het me niet laten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Da's snel.
        Model turnover bij Hyundai is ongeveer 5 jaar. Bv. Tucson gen1 was 5 jaar, gen2 was 6 jaar en de huidige generatie wordt volgend jaar vervangen, terug 5 jaar.

Comment

Last edited by Jocar; 17/01/2020, 14:35.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

VERNIEUWDE HYUNDAI I30 NU OOK VANBINNEN

Dat de Hyundai i30 binnenkort een facelift krijgt, was al even duidelijk. De auto is in de sneeuw opnieuw in een dikke camouflagejas gespot, maar geeft nu ook z’n interieur prijs.

Voor een facelift die op het eerste gezicht van de subtiele soort is, is de vernieuwde i30 behoorlijk overdadig gecamoufleerd. Bij vernieuwingsrondes van dit niveau volstaat een fabrikant meestal met het afplakken van de delen die daadwerkelijk nieuw zijn, zoals de lichtunits en delen van de bumper. Zo niet Hyundai, want de i30 wordt afgeplakt alsof het een geheel nieuw model betreft.

Ook het feit dat de auto nu voor de derde keerop de site verschijnt is opmerkelijk, maar er is wel degelijk nieuws te melden. Zoals op de openingsfoto te zien is, kreeg de fotograaf het nu ook voor elkaar om het interieur vast te leggen. Daarop valt vooral het centrale scherm op. Net als bij de Ioniq maakt het 8-inch touchscreen plaats voor een breder 10,25-inch exemplaar. Het daarin opgenomen infotainmentsysteem verblijdt z’n gebruikers met een nieuwe indeling en kan het bovendien zonder de fysieke knoppen rondom het scherm af. Zij maken plaats voor een opgeruimde rij ‘touch-snelkoppelingen’ onderaan. Dat oogt strakker en werkt in de praktijk net zo fijn.

Ook het instrumentarium is nieuw, waarbij de fysieke meters uiteraard plaatsmaken voor een scherm. Voor het overige lijkt het binnenste van de i30 bij het oude te blijven, al wordt er ongetwijfeld nog wat gesleuteld met kleuren en materialen.

Ook aan de buitenkant verwachten we zoals gezegd geen grote verrassingen. Anders ingedeelde lichtunits, en een nieuwe grille, wielen en kleuren zullen hier hoogstwaarschijnlijk het werk doen.

Comment

Impressie:

Comment

Teaser i30 N Line Facelift:

Comment

En nog maar eens een facelift van de i30 en de i30N. Ik zal er maar geen nieuw topic voor openen want bij sommige merken kun je bezig blijven door de talrijke facelifts

Comment

Comment

Working...
                    X