KNOTSGEK
MITSUBISHI MI-TECH CONCEPT BREEKT LOS
De Tokyo Motor Show is dé autobeurs voor wie van opvallende studiemodellen houdt. Deze Mitsubishi Mi-Tech Concept bewijst dat maar weer. Het prototype heeft namelijk niet alleen een opmerkelijke koets, maar ook een bijzondere aandrijflijn.
De Mi-Tech Concept is een buggy-achtige creatie met zeer hoekige en stoer ogende vormen. Portieren ontbreken volledig, de Mi-Tech staat hoog op zijn poten en daarmee lijkt Mitsubishi puur een vrijetijdsspeeltje te hebben ontwikkeld.
De Mi-Tech heeft namelijk een plug-in hybride aandrijflijn die bestaat uit vier in elk wiel gehuisveste elektromotoren. Dat is niet het enige. Er is een verbrandingsmotor aanwezig, maar dat is geen conventioneel exemplaar, maar een turbinemotor. Die turbine kan overigens ook overweg met diesel, kerosine en alcohol. Het niet nader gespecificeerde vermogen wordt via slimme electronica over alle vier de wielen verdeeld.
Bron: Autoweek
![](https://media.autoweek.nl/m/4b0yonpb6z39_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/0mey7jmb1ses_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/6heyp7pb440i_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/k4yypqzbrqxq_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/e6vyj5nb0d86_800.jpg)
MITSUBISHI MI-TECH CONCEPT BREEKT LOS
De Tokyo Motor Show is dé autobeurs voor wie van opvallende studiemodellen houdt. Deze Mitsubishi Mi-Tech Concept bewijst dat maar weer. Het prototype heeft namelijk niet alleen een opmerkelijke koets, maar ook een bijzondere aandrijflijn.
De Mi-Tech Concept is een buggy-achtige creatie met zeer hoekige en stoer ogende vormen. Portieren ontbreken volledig, de Mi-Tech staat hoog op zijn poten en daarmee lijkt Mitsubishi puur een vrijetijdsspeeltje te hebben ontwikkeld.
De Mi-Tech heeft namelijk een plug-in hybride aandrijflijn die bestaat uit vier in elk wiel gehuisveste elektromotoren. Dat is niet het enige. Er is een verbrandingsmotor aanwezig, maar dat is geen conventioneel exemplaar, maar een turbinemotor. Die turbine kan overigens ook overweg met diesel, kerosine en alcohol. Het niet nader gespecificeerde vermogen wordt via slimme electronica over alle vier de wielen verdeeld.
Bron: Autoweek
![](https://media.autoweek.nl/m/4b0yonpb6z39_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/0mey7jmb1ses_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/6heyp7pb440i_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/k4yypqzbrqxq_800.jpg)
![](https://media.autoweek.nl/m/e6vyj5nb0d86_800.jpg)
Comment