EINDELIJK
NISSAN START TESTWERK 370Z-OPVOLGER
Nissan lijkt eindelijk in het openbaar aan het testen geslagen te zijn met een opvolger van de 370Z. Dat werd tijd ook.
De 370Z werd in 2009 op de markt gebracht als opvolger van de 350Z. Daarmee blazen zowel de coupé als cabriolet dit jaar tien kaarsjes uit, en dat maakt het sportieve duo tot de oudste modellen de je nog nieuw kunt komen. Onlangs werd officieus bekend dat Nissan volgend jaar met een volledig nieuwe generatie 370Z op de proppen komt en op de Nürburgring-Nordschleife is nu een zogeheten mule van die nieuwkomer opgedoken.
Onder de koets van deze in een bijzonder ogende tweekleurige jas gestoken 370Z, met extra gaten in z'n neus voor meer koeling, gaat namelijk de techniek van de 370Z-opvolger schuil. Hoe de aandrijflijn er exact uit komt te zien, is voorlopig nog onduidelijk. Onder de kap van de huidige generatie houdt zich een 3,7-liter grote V6 schuil die 328 pk via een handgeschakelde transmissie naar de achterwielen stuurt.
Bron: Autoweek
NISSAN START TESTWERK 370Z-OPVOLGER
Nissan lijkt eindelijk in het openbaar aan het testen geslagen te zijn met een opvolger van de 370Z. Dat werd tijd ook.
De 370Z werd in 2009 op de markt gebracht als opvolger van de 350Z. Daarmee blazen zowel de coupé als cabriolet dit jaar tien kaarsjes uit, en dat maakt het sportieve duo tot de oudste modellen de je nog nieuw kunt komen. Onlangs werd officieus bekend dat Nissan volgend jaar met een volledig nieuwe generatie 370Z op de proppen komt en op de Nürburgring-Nordschleife is nu een zogeheten mule van die nieuwkomer opgedoken.
Onder de koets van deze in een bijzonder ogende tweekleurige jas gestoken 370Z, met extra gaten in z'n neus voor meer koeling, gaat namelijk de techniek van de 370Z-opvolger schuil. Hoe de aandrijflijn er exact uit komt te zien, is voorlopig nog onduidelijk. Onder de kap van de huidige generatie houdt zich een 3,7-liter grote V6 schuil die 328 pk via een handgeschakelde transmissie naar de achterwielen stuurt.
Bron: Autoweek
Comment