Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 308 (2021)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Dus jij zit thuis op een rechte keukenstoel, naar tv te kijken…
Want je zit dan comfortabeler en je ziet er nog beter door ook.
Waarschijnlijk ga je ook slapen op een rechte stoel….
Een rechtere zit houding is slechter, voor de bloedtoevoer naar uw benen (weefselschade), waardoor er (zeker bij iets oudere mensen) een bloedklonter kan ontstaan en tot een herseninfarct kan lijden.
Net daarom leg je uw benen op een poef, voor een zetel …en moeten oudere mensen met ader problemen dit altijd doen… net die oudere mensen laten zich wijsmaken dat een Suv of vroeger mono volume beter is, voor hun slechte benen….
Idem met vliegtuig reizen.... en daarom krijg je op een trans-Atlantische 1e klas vlucht, een bed, in plaats van een rechte zetel...
je zit iets tussen de twee in, zeg maar, met goede been ondersteuning ook.
Ik zeg ook niet dat een berline niet comfortabel kan zijn, en goede stoelen kan hebben, maar persoonlijk doe ik(deed voor corona), maandelijks een rit van dik 2.000 km heen en weer naar Polen. Heb dat al gedaan met een 3 reeks, Peugeot 508, Renault Espace, een XC60 en nu een X1.
De 3 reeks (wel met standaard stoelen en op rft banden) was uit dit rijtje veruit het minst comfortabel. (318d E91 touring)
De 508 had, zoals eerder gezegd, zeer goede stoelen en een dito ophanging, maar de meest comfortabele waren toch de Espace en de XC60.
Waarbij de XC60 ook nog eens best een dynamische ophanging bleek te hebben bij + 180kmh.
Met de X1 de trip nog maar 1 keer gedaan, en die scoort ook weer duidelijk minder op dat vlak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
De zithouding in mijn XC60 kan je absoluut niet met een keukenstoel vergelijken.
je zit iets tussen de twee in, zeg maar, met goede been ondersteuning ook.
Ik zeg ook niet dat een berline niet comfortabel kan zijn, en goede stoelen kan hebben, maar persoonlijk doe ik(deed voor corona), maandelijks een rit van dik 2.000 km heen en weer naar Polen. Heb dat al gedaan met een 3 reeks, Peugeot 508, Renault Espace, een XC60 en nu een X1.
De 3 reeks (wel met standaard stoelen en op rft banden) was uit dit rijtje veruit het minst comfortabel. (318d E91 touring)
De 508 had, zoals eerder gezegd, zeer goede stoelen en een dito ophanging, maar de meest comfortabele waren toch de Espace en de XC60.
Waarbij de XC60 ook nog eens best een dynamische ophanging bleek te hebben bij + 180kmh.
Met de X1 de trip nog maar 1 keer gedaan, en die scoort ook weer duidelijk minder op dat vlak.
Je merkt wel dat het echt moeilijk is voor een constructeur om een leuk sturende SUV te bouwen die goed uit de voeten kan op de kleinere wegen en op de snelweg. Onze 5008 is een pak lichter dan de XC60, maar daar waar die veel aangenamer is op lokale wegen begint die vaag te sturen op de snelweg, waar de XC60 aan 160 nog als een blok op de weg lag. Mijn vader had X3 en nu X4, het merk streeft naar dynamiek maar ook die blijven toch echt aan de kant van een snelweg auto hangen.
De 308 gaat daar mooi tussendoor, dat karakter helt niet over naar de ene of de andere kant. Ik heb die de laatste jaren als diesel en benzine gehad en dat blijft in alle omstandigheden homogeen rijden. Ik heb nu iets meer dan 4 jaar geleden een 308 "gekregen" op mijn werk en hoewel ik geen inspraak had in het model of de uitrusting kan ik niet veel opmerken over die wagen. Voordien reed ik een "klasse" hoger en Duits\Zweeds, maar die wagen is gewoon goed als gezinswagen.
Het is voor mij wel zoiets dat je nieuw of als recente tweedehands koopt. Mocht ik met mijn budget bij een 308 van 5 jaar oud terechtkomen dan zou mijn keuze elders liggen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenEen mens zou voor elk soort verplaatsing een aparte auto moeten hebben hé? ;-)
En dan nog blijft het altijd een compromis.
Ik ben al blij dat ik er nu een Vito bij heb voor het iets stevigere gebruik. Dat verdragen die moderne wagens toch wat minder. Het geeft wat gemoedsrust dat ik onze bedrijfswagens wat kan sparen en hoef ik er ook geen rekening mee te houden wanneer ik voor een vervanger van de 308 ga kijken. Nu zijn er wat puntjes aan die in mijn ogen te wijten zijn aan het gebruik van de wagen bij enkele verbouwingen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
NIEUWE PEUGEOT 308 BETRAPT
Het wordt volgend jaar drammen in het C-segment. Er dient zich een uitgebreide reeks nieuwe modellen aan en één daarvan is de nieuwe Peugeot 308. Die nieuwe Franse concurrent van auto's als de Ford Focus en de Volkswagen Golf is in een winters kostuum in de sneeuw betrapt.
Groupe PSA heeft het maar druk. Sinds de overname van Opel stelt het concern om de haverklap een nieuw model aan de wereld voor. Zo hebben we in een korte tijd een rits compacte hatchbacks en compacte cross-overs kunnen verwelkomen. De Peugeot 208 en 2008, de Opel Corsa en Mokka en de DS 3 Crossback: al deze modellen kunnen volgend jaar op nieuwe grote broers rekenen. DS komt met de nieuwe DS 4 (Crossback), Opel met een nieuwe Astra en Peugeot lanceert volgend jaar de nieuwe 308. Die 308 laat zich nu beter dan ooit bekijken.
De nieuwe 308 staat net als de reeds genoemde nieuwe Astra en DS 4 (Crossback) op een grondig doorontwikkelde versie van het platform dat je momenteel onder de Peugeot 308 vindt: het EMP2-platform. Deze nieuwe spionagefoto's bevestigen wederom dat de nieuwe 308 ook op optisch vlak een grondig vernieuwde versie van het reeds bekende model wordt. Natuurlijk is de complete koets nieuw en zitten er designelementen van auto's als de 208, 2008 en 508 in, maar in grote lijnen blijft het 308-karakter behouden. De koplampen lijken iets lager in de neus te zitten dan bij het huidige model. Peugeot knoopt de achterlichten optisch aan elkaar en plakt een klassieke versie van zijn logo op de neus. Reken op termijn overigens ook op een volledig nieuwe 3008 en mogelijk zelfs weer een nieuwe 5008 die met designinvloeden van de nieuwe 308 zal zijn doorspekt.
De grote vraag bij de nieuwe 308 blijft de volgende: komt er een elektrische versie? Peugeot-topman Jean-Phillipe Imparato hintte eerder wel op de komst van een elektrische versie, al zou dat vergaande aanpassingen aan het huidige platform vergen. Mocht de elektrische 308 er komen, dan wordt dat natuurlijk een regelrechte aanval op auto's als de Volkswagen ID3. Groupe PSA heeft overigens een specifiek voor EV’s bestemd modulair platform in de pijplijn zitten, maar dat eVMP-gedoopte platform wordt pas in 2023 in gebruik genomen. Of dat betekent dat Peugeot pas over een kleine drie jaar met een ID3-killer komt, lijkt onwaarschijnlijk. Reken in elk geval op een stel plug-in hybrides, waarvan er eentje onder het sportieve PSE-label wordt geschaard. Daarnaast stelt Peugeot natuurlijk ook weer een reeks PureTech-benzine- en BlueHDi-dieselmotoren beschikbaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ben eens curieus naar de prijs, want die zijn de laatste jaren echt belachelijk hard gestegen.
onze huidige 308 staat nu al bijna 6000€ duurder... met minder uitrusting. En dat op 5 jaar tijd.
Comment
-
Comment
Comment