Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybertruck (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Pas maar op dat hij dit niet ziet
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • #42


      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • #43
        Als je ziet dat een Ford F150 de populairste auto is in de VS (ik wil er dood nog niet in), dan gaat dit ding gewoon verkopen als gek als het op de markt komt. Ze stemmen daar ook voor Trump, dus een beetje gek zijn moet gewoon daar.
        Waarom die ruiten kapot moesten snap ik niet....
        Dat is wellicht aandachtszoekerij.

        Comment


        • #44
          Dit vergelijken met een F150 is er ook wel serieus over, de F150 ziet eruit als iedere andere pick-up, dit is iets getekend door een kleuter.

          En die ruiten moesten niet kapot, ze moesten juist heel blijven om aan te tonen hoe stevig ze waren, dat is dus een beetje mis gelopen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            Heb je het financieel verslag van 2019Q3 gelezen? Tesla heeft het voorbije kwartaal 371 miljoen dollar Free Cash Flow gegenereerd en had een netto resultaat van 143 miljoen dollar.
            Dat de huidige Tesla's niet betaalbaar zijn voor jou of de "massa's" doet er niet toe. Wanneer Tesla dat segment zou aanboren zou het onmiddellijk game over zijn voor Tesla (nog lagere marges, nog grotere investeringen,...)
            er zijn merken die in het lagere segment wel winsten weten te boeken,niet 1 kwartaal,maar tientallen.
            al die show en uitspattingen moeten ook betaald worden.
            uitpakken met 1 goed kwartaal en drie slechte is geen kunst.
            trouwens het is niet alleen het nutteloze dure speelgoed van tesla dat ik regelmatig op de korrel neem,
            maar die pappa chicco figuur maakt het soms wel al te bont.

            dus nee geen

            Comment


            • #46
              Interessante uitleg. 146.000 bestellingen al



              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Zelf niet per se voor of anti Elon Musk/Tesla. Ben daar allemaal niet mee bezig. Maar doe het hem maar eens na zou ik zeggen, 'showboy' of niet, hij is er gekomen door hard te werken en door te zetten. Voor zo'n mensen kan ik enkel maar respect hebben.

                Over die cybertruck ? Tja...
                2012 Abarth 500 'esseesse'

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                  er zijn merken die in het lagere segment wel winsten weten te boeken,niet 1 kwartaal,maar tientallen.
                  Met elektrische auto's? Neen, die zijn er niet. Ga er maar van uit dat een merk als Renault gewoon verlies maakt op de Zoë, maar dankzij de verkoop van de zoë zeker is van de gemiddelde CO2 van Renault voldoende laag te houden zodat ze geen emissie-sancties dienen te betalen in de EU.
                  al die show en uitspattingen moeten ook betaald worden.
                  Die show is veel goedkoper dan reclame op TV. Dat Tesla op zo'n korte periode zo'n grote speler kon worden is op zijn minst merkwaardig. Ik vermoed wel dat Tesla het nu langzamerhand wat moeilijker gaat krijgen doordat er andere producenten op de markt komen, maar ze hebben nog steeds heel wat technologische voorsprong.
                  uitpakken met 1 goed kwartaal en drie slechte is geen kunst.
                  Ooit gehoord van GAAP? Ik vermoed het niet, en snappen zal je het ook wel niet. Financiële cijfers moeten echt wel aan een aantal regels voldoen.
                  Je kan wel enigszins door provisies te nemen resutaten sturen, iets wat Tesla de vorige twee kwartalen deed (kosten van herstructurering al opnemen), maar niet continu.
                  Tesla genereerde trouwens 2 miljard dollar EBITDA en 1 miljard dollar Free Cash Flow over de laatste 4 kwartalen, netto bedrijfsresultaat over deze periode was 0.
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    En die ruiten moesten niet kapot, ze moesten juist heel blijven om aan te tonen hoe stevig ze waren, dat is dus een beetje mis gelopen.
                    Daar heb ik stevig mijn twijfels bij.
                    Véél meer aandacht met gebroken ruiten dan met een smooth verlopen presentatie. En het voorlopige verkoopresultaat is er ook naar...

                    Ondertussen weet iedereen dat Homer Simpson deze pick-up getekend heeft maar ik vind het geen domme zet van Musk. Natuurlijk is dit geen pick-up om op één of andere ranch in Nevada zwaar werk te gaan doen. Als je op een rijtje zet waarom veel pick-up-rijders-die-eigenlijk-geen-pick-up-nodig-hebben zo'n voertuig uitkiezen (stoer, opvallend, dominant, indrukwekkend...) dan vinkt deze non-design heel veel vakjes af!
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • #50
                      Ik denk ook dat de koets eenvoudig is om te produceren, allemaal rechte platen. Ik vraag me af of het gebruikte staal minder goed diepdrukbaar is.
                      Ik denk trouwens dat deze perfect dat zware werk in Nevada aankan.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Dat Tesla op zo'n korte periode zo'n grote speler kon worden is op zijn minst merkwaardig.
                        Deze uitspraak vind ik op zijn minst merkwaardig.
                        Tesla staat niet eens in de top 30. Er zijn dit jaar al evenveel Lada's verkocht, of is dat ook zo'n grote speler dan :-P


                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Ooit gehoord van GAAP?

                        Comment


                        • #52
                          In de 60's en 70's werden de toekomstauto's zo getekend, de jaren 2000 auto's.

                          Op zijn minst opzienbarend wat Musk hier weer uit zijn hoed tovert, ik ga zeker zo geen mastodont kopen maar geniet wel van de avonturen van Musk en Tesla

                          Begrijp zijn tegenstanders niet want de elektrische auto ga je toch niet meer tegenhouden. Die extravagantie vind ik net leuk aan hem

                          Alsof andere 'eenheidsworst' merken allemaal mooi tussen de lijntjes kleuren, er is bij de meesten wel meer stront aan de knikker
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                            Deze uitspraak vind ik op zijn minst merkwaardig.
                            Tesla staat niet eens in de top 30. Er zijn dit jaar al evenveel Lada's verkocht, of is dat ook zo'n grote speler dan :-P
                            Ik denk dat Bert bij de EV's bedoelt.

                            Dankzij de Model 3 domineert Tesla de markt voor elektromobiliteit in Europa. Meer dan een elektrische auto op vier die sinds begin dit jaar werd ingeschreven is een Tesla.


                            En in de States zal het zeker niet minder zijn. Integendeel!

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                              Ik denk ook dat de koets eenvoudig is om te produceren, allemaal rechte platen. Ik vraag me af of het gebruikte staal minder goed diepdrukbaar is.
                              Zal inderdaad wel iets met RVS eigenschappen te zien hebben maar DeLorean kon dat 40 jaar geleden toch al.

                              Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                              Ik denk trouwens dat deze perfect dat zware werk in Nevada aankan.
                              Dat denk ik ook maar ik denk niet dat de local farmer, Lumberjacks, miner of hillbilly het primaire doelpubliek van Tesla is.

                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

                              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Met elektrische auto's? Neen, die zijn er niet. Ga er maar van uit dat een merk als Renault gewoon verlies maakt op de Zoë, maar dankzij de verkoop van de zoë zeker is van de gemiddelde CO2 van Renault voldoende laag te houden zodat ze geen emissie-sancties dienen te betalen in de EU.

                                Die show is veel goedkoper dan reclame op TV. Dat Tesla op zo'n korte periode zo'n grote speler kon worden is op zijn minst merkwaardig. Ik vermoed wel dat Tesla het nu langzamerhand wat moeilijker gaat krijgen doordat er andere producenten op de markt komen, maar ze hebben nog steeds heel wat technologische voorsprong.

                                Ooit gehoord van GAAP? Ik vermoed het niet, en snappen zal je het ook wel niet. Financiële cijfers moeten echt wel aan een aantal regels voldoen.
                                Je kan wel enigszins door provisies te nemen resutaten sturen, iets wat Tesla de vorige twee kwartalen deed (kosten van herstructurering al opnemen), maar niet continu.
                                Tesla genereerde trouwens 2 miljard dollar EBITDA en 1 miljard dollar Free Cash Flow over de laatste 4 kwartalen, netto bedrijfsresultaat over deze periode was 0.
                                nog ene die gehypnothiseerd is door pappa chico,lol
                                merken die meer dan 100j bestaan lopen wel eens tegen de lamp,we zullen zien hoelang zijn zeepbel stand houd
                                trouwens,een merk als renault heeft veel meer jaren ervaring met electrisch den je zou denken,
                                de clio 1 jaren 90 bv is indertijd niet doorgebroken als ev wegens...... te duur...........
                                Last edited by ; 24/11/2019, 14:28.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  nog ene die gehypnothiseerd is door pappa chico,lol
                                  merken die meer dan 100j bestaan lopen wel eens tegen de lamp,we zullen zien hoelang zijn zeepbel stand houd
                                  trouwens,een merk als renault heeft veel meer jaren ervaring met electrisch den je zou denken,
                                  de clio 1 jaren 90 bv is indertijd niet doorgebroken als ev wegens...... te duur...........
                                  Ik ben door niemand gehypnotiseerd.

                                  Renault heeft inderdaad veel ervaring met dingen op de markt te brengen die absoluut falen.
                                  Hun huidige batterijtechnologie lenen ze van Nissan, en is zowat de allerslechtste (geen enkele andere batterij verliest zo snel haar capaciteit). Komt wel goed dus.

                                  Mijn volgende auto is een elektrische wagen, waarschijnlijk geen Tesla, maar absoluut zeker geen Renault.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    ELEKTRISCHE EXTREMIST

                                    TESLA CYBERTRUCK GEPRESENTEERD

                                    Tesla wil groeien en dus hangt het zijn hengel boven een vijver waar de vissen gretiger dan waar dan ook ter wereld happen: die van de pick-ups. We heten welkom: de Cybertruck.

                                    De Cybertruck is een vanuit elke hoek bijzonder ogende pick-up met een uiterst hoekige koets. Helemaal productierijp lijkt het gevaarte op deze afbeeldingen dan ook niet. De Cybertruck komt volgens Tesla beschikbaar als achterwielaandrijver met één elektromotor, maar daarnaast komt een vierwielaangedreven versie te staan met twee elektromotoren. Daarmee is de lijst met Cybertruck-configuraties nog niet af, Tesla belooft namelijk ook een versie met drie elektromotoren.

                                    Tesla slingert alvast een handjevol cijfers de wereld in, en die zijn best behoorlijk. Het betreft steeds de meest krachtige versie met drie elektromotoren. In die vorm heeft de Cybertruck een actieradius van boven de 800 kilometer. Die topversie sprint in minder dan 2,9 tellen naar een snelheid van 97 kilometer per uur moeten en heeft een maximum trekgewicht van -hou je vast- meer dan 6.350 kilo.

                                    De basisversie zou een actieradius van 400 kilometer moeten kunnen halen. Hier betreft het de in de Verenigde Staten zo’n 40.000 dollar kostende achterwielaangedreven versie. Deze moet een snelheid van 97 km/h in 6,5 tellen moeten kunnen bereiken. Met deze instapversie moet je genoegen nemen met een maximum trekgewicht van zo’n 3.400 kilo. De tussenvorm, dus de vierwielaangedreven versie met twee elektromotoren, heeft een beoogde actieradius van 480 kilometer en moet ‘meer dan’ 4.535 kilo aan z’n trekhaak kunnen hangen.

                                    Andere interessante gegevens: in het interieur zit net als in de Model S en Model X een 17-inch groot display waarmee nagenoeg alles van de auto bediend kan worden. De Cybertruck, die plek biedt aan tot zes personen, heeft een laadbak die 1,98 meter diep is. In de neus is ook een bagageruimte en als je de inhoud daarvan optelt bij die van de laadbak, zou je uit moeten komen op 2.832 liter. Volgens Tesla is de koets van de pick-up krasbestendig en kan hij zelfs 9 mm kogels weerstaan. Bijzonder. Eind 2021 worden de eerste exemplaren van de achterwielaangedreven instapversie in de Verenigde Staten geleverd. Nederland lijkt later te volgen. In Nederland kun je reeds een aanbetaling van slechts € 100 doen. Eind 2021 kan de Nederlandse klant zijn eigen versie configureren. De Tri Motor-variant gaat pas eind 2022 in productie.

                                    De presentatie van Tesla's nieuwste speeltje verliep op z'n zachtst gezegd niet helemaal volgens plan. Het hoofd design van de Amerikaanse autofabrikant wilde aantonen dat het futuristisch uitziende model extra stevig is, maar vernielde daarbij twee ruiten.

                                    Eerst werd met een sloophamer op een deur geslagen. Dat ging nog goed, maar een demonstratie met een metalen bal tegen een zijraam liep minder goed af. Dat de barsten in de ruiten niet bij de show hoorden bleek uit de reactie van de excentrieke Tesla-topman Elon Musk die "Oh my fucking god" zei. Bij een tweede poging met een andere ruit van de wagen en een minder harde worp ging het eveneens fout.

                                    Bron: Autoweek









                                    Je bent compleet rijp voor een inrichting als je dit bedenkt, maar het zal waarschijnlijk gaan verkopen als zoete broodjes in de US of A.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                      Hun huidige batterijtechnologie lenen ze van Nissan, en is zowat de allerslechtste (geen enkele andere batterij verliest zo snel haar capaciteit).
                                      Well off-topic hier maar:

                                      Is dat waar?
                                      Is de batterij van de Zoë is niet helemaal anders dan het systeem in de Leaf?
                                      En als ik op fora van Zoë eigenaars kijk (al ken ik er niet zoveel), dan lees ik echt nooit over batterijproblemen. En dus ook niet over verlies van capaciteit.

                                      Ik zeg niet dat het niet zo is eh, maar vanwaar die info?

                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                      Comment


                                      • #59
                                        Het battery pack van de Zoe en Leaf zijn niet dezelfde.
                                        Zoe gebruikt cellen van LG, Leaf gebruikt cellen van AESC.

                                        De Leaf en Zoe zijn voor wat EV betreft 2 compleet verschillende wagens, al vanaf dag 1.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                                          Well off-topic hier maar:

                                          Is dat waar?
                                          Is de batterij van de Zoë is niet helemaal anders dan het systeem in de Leaf?
                                          En als ik op fora van Zoë eigenaars kijk (al ken ik er niet zoveel), dan lees ik echt nooit over batterijproblemen. En dus ook niet over verlies van capaciteit.

                                          Ik zeg niet dat het niet zo is eh, maar vanwaar die info?
                                          Ik hoor/lees bij Tesla eigenaars toch ook dat het na een jaar al een pak minder is qua batterij.
                                          Zo ook bij germinal de zijne.

                                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X