Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybertruck (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

    Hetgeen de media, die wel verzot lijkt om Tesla nieuws, er niet bij zegt is dat ze dat voorschot kunnen terug krijgen tot of tot en met 2022.



    heb dit ook gezien, als dit waar zou zijn ben ik eens benieuwd of dit in de media komt.
    Er zijn veel 'influencers' die daarom een bestelling plaatsen. Even opvallen met een screenshot van de bestelling en ze daarna annuleren.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Even oefenen net voor de presentatie

      https://twitter.com/i/status/1198090787520598016
      Nog wat nieuws:

      MUSK: 200.000 BESTELLINGEN TESLA CYBERTRUCK

      We doen een kleine Twitter-update rondom Tesla-CEO Elon Musk, want de man heeft weer genoeg interessants over de digitale wereld uitgestort. Het voornaamste nieuws is dat er al 200.000 bestellingen voor de tamelijk bizarre Cybertruck zouden zijn geplaatst, maar daar blijft het niet bij.

      De bizarre, stealth-achtige Cybertruck die vorige week in LA werd gepresenteerd, is in theorie niet aan te slepen. Met 200.000 stuks in een weekend haalt de nieuwkomer het nog niet bij de Model 3, die in de eerste 24 uur al 180.000 handtekeningen wist te verzamelen. Toch is het een knappe prestatie, zeker voor een voertuig waarvan het uiterlijk op z’n zachtst gezegd ongebruikelijk is. Daarbij wel een kleine kanttekening: voor het bestellen van een Cybertruck is 100 euro genoeg en de bestelling kan kosteloos worden geannuleerd.

      Via z’n favoriete social-media-kanaal laat Musk ook weten waarom de Cybertruck geen enkele afgeronde of gebogen vorm heeft. Dat komt volgens de topman door het ‘Ultra-hard 30X steel’ waaruit de auto is opgetrokken. Dat materiaal, waardoor de Cybertruck nagenoeg onverwoestbaar zou moeten zijn, zou zich niet laten buigen zonder de pers te slopen.

      Met dat onverwoestbare is trouwens wat interessants aan de hand, want zoals bekend liep de demonstratie daarvan niet helemaal zoals gepland. Na een gooi met een stalen bal kwam er een dikke barst in de ruit, die volgens Tesla juist tegen deze behandeling moet zijn opgewassen. Volgens Musk zit de fout in de volgorde. Tijdens de demonstratie werd eerst de deur bewerkt en was het daarna pas de beurt aan het raam. Volgens Musk had laatstgenoemde het proces wél doorstaan als die volgorde was omgedraaid. De klap op de deur zou de onderrand van het raam hebben beschadigd, zodat de ruit niet meer over de benodigde stevigheid beschikte.

      ‘En passant’ meldt Musk dat de Cybertruck voorlopig de laatste grote primeur van zijn merk is. Na de Roadster, Model S, Model X, Model 3, Semi, nieuwe Roadster, en Cybertruck is het modeloffensief van de innovatieve Amerikanen compleet. Toch zit er nog het nodige nieuws in het vat, meldt de Tesla-topman. Voor volgend jaar staat onder meer een aantal technologische updates gepland, maar meer dan dat is op dit moment nog niet bekend.

      Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

        Correct, ding gaat er toch niet komen zoals hij nu is.
        Scoops it is.
        Blijkbaar wel, zou het productiemodel zijn.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

          Blijkbaar wel, zou het productiemodel zijn.
          Idd! Is officieel voorgesteld, is geen concept. Duurt bij Tesla alleen wat langer eer het effectief op de markt komt.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85
            Ik zeg 'durven doen'. Op het eerste zicht trekt het op niets, en lijkt het een goedkoop geplooide metaalplaat. Maar het is een vreemde eend in de bijt en de mensen vallen er precies voor. Dus een goeie kok.

            Comment


            • #86
              Jocar, dit is een productiemodel !
              Verkeerde sectie van het forum.
              Ik kom dit nu pas tegen hier bij proto's.
              Was al paar dagen aan wachten op de discussie hier.
              Beetje vreemd.

              In ieder geval, ik vind het keineig.
              Zou ik wel willen als onze nieuwe gezinswagen.
              6 plaatsen, 3 voor en 3 achter. Ideaal voor ons.

              The future is now

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                Jocar, dit is een productiemodel !
                Verkeerde sectie van het forum.
                Ik kom dit nu pas tegen hier bij proto's.
                Was al paar dagen aan wachten op de discussie hier.
                Beetje vreemd.

                In ieder geval, ik vind het keineig.
                Zou ik wel willen als onze nieuwe gezinswagen.
                6 plaatsen, 3 voor en 3 achter. Ideaal voor ons.

                The future is now
                Ik weet het jong, had het daar ook gepost maar de moderators denken er anders over en hebben het verplaatst
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                  Als hij er komt gaat hij volgens mij geen lang leven beschoren zijn. Dit is een typisch voorbeeld van 'you love it or hate it'. En ik denk dat het groepje 'love it' héél klein is. Dus van zodra de 'fanboys' er eentje hebben valt die verkoop op zijn gat.

                  Itt de Model S, X en 3, die een veel breder publiek aanspreken.
                  zelfs de S en de X verkopen nog amper heb ik gehoord sinds de model 3 er in verschillende smaakjes is
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    Ik weet het jong, had het daar ook gepost maar de moderators denken er anders over en hebben het verplaatst
                    Hoe? Daar kan toch geen twijfel over zijn. Zie dat interieur is, dat is gewoon puur productie normen. Niks proto.
                    Gaat ge dan nog is een topic moeten openen in het juiste forum als hij uitgeleverd gaat worden ? Of gaan ze dit hier dan terug verplaatsen?
                    "Rare jongens, die moderators" zou Obelix zeggen.

                    Comment


                    • #90
                      heb wel sympathie voor wat Tesla/Musk zoal uitspookt en op dergelijke korte termijn, maar de F150 vs Cybertruck is wel een beetje (veel) bij het haar getrokken

                      Here's Why Tesla Cybertruck Towing A Ford F-150 Is MeaninglessA tale of physics, electric trucks, and why tug of war doesn't matter. Subscribe for new videos...

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                        Daar heb ik stevig mijn twijfels bij.
                        Véél meer aandacht met gebroken ruiten dan met een smooth verlopen presentatie. En het voorlopige verkoopresultaat is er ook naar...
                        Denk echt niet dat dit de bedoeling was. Zijn uitleg daarna ging niet meer zo vlot, dus of hij kan goed acteren, of hij was er echt efkes niet goed van ​​​​​​
                        Soit, nu zal hij er wel niet meer rouwig om zijn
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

                          Hoe? Daar kan toch geen twijfel over zijn. Zie dat interieur is, dat is gewoon puur productie normen. Niks proto.
                          Gaat ge dan nog is een topic moeten openen in het juiste forum als hij uitgeleverd gaat worden ? Of gaan ze dit hier dan terug verplaatsen?
                          "Rare jongens, die moderators" zou Obelix zeggen.
                          Dat laatste is voor jouw rekening hé. Maja, als Obelix het al zegt
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #93
                            Qua engineering is het ook enorm gewaagd: geen geperste, maar gevouwen koetswerk onderdelen. Veel goedkoper en makkelijker in productie + de mogelijkheid om hard rvs te gebruiken, zodat het bovendien ook als structurele versteviging kan dienen, wat helpt om het gewicht en kosten te verlagen ivm body-on-frame. Kortom: het van scratch herdenken van de uitgangspunten van voertuig-assemblage: respect. Lijkt dus weloverwogen “Form follows function” te zijn. Toen hij jaren terug zei dat Tesla wereldwijd zijn eigen oplaadpunten ging neerpoten, verklaarde ik’m ook al gek. Intussen staan ze er wel. Ik wacht dit keer vol spanning af wat het gaat geven (al is het niks voor mij persoonlijk).

                            Comment


                            • #94
                              Last edited by lexe; 27/11/2019, 02:16.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
                                .
                                Je hebt een punt...

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                                  zelfs de S en de X verkopen nog amper heb ik gehoord sinds de model 3 er in verschillende smaakjes is
                                  Is ook zo, 87% 3 en 13% S en X samen. Marges liggen wel fors lager op zo'n massa-model. Vandaar dat er nu weer niche-modellen moeten komen.

                                  Die S gaat al sinds 2012 nagenoeg onveranderd mee. Vraag me af wat de toekomst van dit model is.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

                                    Is ook zo, 87% 3 en 13% S en X samen. Marges liggen wel fors lager op zo'n massa-model. Vandaar dat er nu weer niche-modellen moeten komen.

                                    Die S gaat al sinds 2012 nagenoeg onveranderd mee. Vraag me af wat de toekomst van dit model is.
                                    de model Y gaat wel goed verkopen denk ik.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                                      de model Y gaat wel goed verkopen denk ik.
                                      Dat vermoed ik ook. Zeker als ge de prijs ziet. Vanaf €57000 voor de goedkoopste die nu te bestellen is (levering 2021) en vanaf 2023 komt er zelfs een goedkopere versie nog, maar wss met een range van max 200km.

                                      Enige optie die ik nog zou nemen is een andere kleur en dan komt die op €59000. Als ik dan zie wat mijne Tiguan gekost heeft en mijn budget nu €5000 a €10000 hoger gaat zijn, vraag ik me af of het aan het einde van de rit niet break-even of goedkoper gaat zijn. Want de Tiguan gaat naar 56% aftrekbaarheid door de WLTP. En op de Model Y zeer weinig BIV en taks (blijkbaar moet er voor zakelijke wagens wel wat betaald worden, maar is dat peanuts), electriciteit is goedkoper dan brandstof, minder onderhoud,... .

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
                                        Qua engineering is het ook enorm gewaagd: geen geperste, maar gevouwen koetswerk onderdelen. Veel goedkoper en makkelijker in productie + de mogelijkheid om hard rvs te gebruiken, zodat het bovendien ook als structurele versteviging kan dienen, wat helpt om het gewicht en kosten te verlagen ivm body-on-frame. Kortom: het van scratch herdenken van de uitgangspunten van voertuig-assemblage: respect. Lijkt dus weloverwogen “Form follows function” te zijn. Toen hij jaren terug zei dat Tesla wereldwijd zijn eigen oplaadpunten ging neerpoten, verklaarde ik’m ook al gek. Intussen staan ze er wel. Ik wacht dit keer vol spanning af wat het gaat geven (al is het niks voor mij persoonlijk).

                                        De garagisten met handelsplaten met magneten gaan vloeken bij deze Die gaan terug aan de ductape moeten

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                                          De garagisten met handelsplaten met magneten gaan vloeken bij deze Die gaan terug aan de ductape moeten
                                          En Carglas gaat ook vloeken als die “onbreekbare” ruiten werkelijkheid worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X