Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Cybertruck (2021)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
MUSK: 200.000 BESTELLINGEN TESLA CYBERTRUCK
We doen een kleine Twitter-update rondom Tesla-CEO Elon Musk, want de man heeft weer genoeg interessants over de digitale wereld uitgestort. Het voornaamste nieuws is dat er al 200.000 bestellingen voor de tamelijk bizarre Cybertruck zouden zijn geplaatst, maar daar blijft het niet bij.
De bizarre, stealth-achtige Cybertruck die vorige week in LA werd gepresenteerd, is in theorie niet aan te slepen. Met 200.000 stuks in een weekend haalt de nieuwkomer het nog niet bij de Model 3, die in de eerste 24 uur al 180.000 handtekeningen wist te verzamelen. Toch is het een knappe prestatie, zeker voor een voertuig waarvan het uiterlijk op z’n zachtst gezegd ongebruikelijk is. Daarbij wel een kleine kanttekening: voor het bestellen van een Cybertruck is 100 euro genoeg en de bestelling kan kosteloos worden geannuleerd.
Via z’n favoriete social-media-kanaal laat Musk ook weten waarom de Cybertruck geen enkele afgeronde of gebogen vorm heeft. Dat komt volgens de topman door het ‘Ultra-hard 30X steel’ waaruit de auto is opgetrokken. Dat materiaal, waardoor de Cybertruck nagenoeg onverwoestbaar zou moeten zijn, zou zich niet laten buigen zonder de pers te slopen.
Met dat onverwoestbare is trouwens wat interessants aan de hand, want zoals bekend liep de demonstratie daarvan niet helemaal zoals gepland. Na een gooi met een stalen bal kwam er een dikke barst in de ruit, die volgens Tesla juist tegen deze behandeling moet zijn opgewassen. Volgens Musk zit de fout in de volgorde. Tijdens de demonstratie werd eerst de deur bewerkt en was het daarna pas de beurt aan het raam. Volgens Musk had laatstgenoemde het proces wél doorstaan als die volgorde was omgedraaid. De klap op de deur zou de onderrand van het raam hebben beschadigd, zodat de ruit niet meer over de benodigde stevigheid beschikte.
‘En passant’ meldt Musk dat de Cybertruck voorlopig de laatste grote primeur van zijn merk is. Na de Roadster, Model S, Model X, Model 3, Semi, nieuwe Roadster, en Cybertruck is het modeloffensief van de innovatieve Amerikanen compleet. Toch zit er nog het nodige nieuws in het vat, meldt de Tesla-topman. Voor volgend jaar staat onder meer een aantal technologische updates gepland, maar meer dan dat is op dit moment nog niet bekend.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
Correct, ding gaat er toch niet komen zoals hij nu is.
Scoops it is.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
Blijkbaar wel, zou het productiemodel zijn.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Jocar, dit is een productiemodel !
Verkeerde sectie van het forum.
Ik kom dit nu pas tegen hier bij proto's.
Was al paar dagen aan wachten op de discussie hier.
Beetje vreemd.
In ieder geval, ik vind het keineig.
Zou ik wel willen als onze nieuwe gezinswagen.
6 plaatsen, 3 voor en 3 achter. Ideaal voor ons.
The future is now
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk BerichtenJocar, dit is een productiemodel !
Verkeerde sectie van het forum.
Ik kom dit nu pas tegen hier bij proto's.
Was al paar dagen aan wachten op de discussie hier.
Beetje vreemd.
In ieder geval, ik vind het keineig.
Zou ik wel willen als onze nieuwe gezinswagen.
6 plaatsen, 3 voor en 3 achter. Ideaal voor ons.
The future is nowEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenAls hij er komt gaat hij volgens mij geen lang leven beschoren zijn. Dit is een typisch voorbeeld van 'you love it or hate it'. En ik denk dat het groepje 'love it' héél klein is. Dus van zodra de 'fanboys' er eentje hebben valt die verkoop op zijn gat.
Itt de Model S, X en 3, die een veel breder publiek aanspreken.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik weet het jong, had het daar ook gepost maar de moderators denken er anders over en hebben het verplaatst
Gaat ge dan nog is een topic moeten openen in het juiste forum als hij uitgeleverd gaat worden ? Of gaan ze dit hier dan terug verplaatsen?
"Rare jongens, die moderators" zou Obelix zeggen.
- Likes 1
Comment
-
heb wel sympathie voor wat Tesla/Musk zoal uitspookt en op dergelijke korte termijn, maar de F150 vs Cybertruck is wel een beetje (veel) bij het haar getrokken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
Daar heb ik stevig mijn twijfels bij.
Véél meer aandacht met gebroken ruiten dan met een smooth verlopen presentatie. En het voorlopige verkoopresultaat is er ook naar...
Soit, nu zal hij er wel niet meer rouwig om zijn2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
Hoe? Daar kan toch geen twijfel over zijn. Zie dat interieur is, dat is gewoon puur productie normen. Niks proto.
Gaat ge dan nog is een topic moeten openen in het juiste forum als hij uitgeleverd gaat worden ? Of gaan ze dit hier dan terug verplaatsen?
"Rare jongens, die moderators" zou Obelix zeggen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Qua engineering is het ook enorm gewaagd: geen geperste, maar gevouwen koetswerk onderdelen. Veel goedkoper en makkelijker in productie + de mogelijkheid om hard rvs te gebruiken, zodat het bovendien ook als structurele versteviging kan dienen, wat helpt om het gewicht en kosten te verlagen ivm body-on-frame. Kortom: het van scratch herdenken van de uitgangspunten van voertuig-assemblage: respect. Lijkt dus weloverwogen “Form follows function” te zijn. Toen hij jaren terug zei dat Tesla wereldwijd zijn eigen oplaadpunten ging neerpoten, verklaarde ik’m ook al gek. Intussen staan ze er wel. Ik wacht dit keer vol spanning af wat het gaat geven (al is het niks voor mij persoonlijk).
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
zelfs de S en de X verkopen nog amper heb ik gehoord sinds de model 3 er in verschillende smaakjes is
Die S gaat al sinds 2012 nagenoeg onveranderd mee. Vraag me af wat de toekomst van dit model is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
Is ook zo, 87% 3 en 13% S en X samen. Marges liggen wel fors lager op zo'n massa-model. Vandaar dat er nu weer niche-modellen moeten komen.
Die S gaat al sinds 2012 nagenoeg onveranderd mee. Vraag me af wat de toekomst van dit model is.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
de model Y gaat wel goed verkopen denk ik.
Enige optie die ik nog zou nemen is een andere kleur en dan komt die op €59000. Als ik dan zie wat mijne Tiguan gekost heeft en mijn budget nu €5000 a €10000 hoger gaat zijn, vraag ik me af of het aan het einde van de rit niet break-even of goedkoper gaat zijn. Want de Tiguan gaat naar 56% aftrekbaarheid door de WLTP. En op de Model Y zeer weinig BIV en taks (blijkbaar moet er voor zakelijke wagens wel wat betaald worden, maar is dat peanuts), electriciteit is goedkoper dan brandstof, minder onderhoud,... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk BerichtenQua engineering is het ook enorm gewaagd: geen geperste, maar gevouwen koetswerk onderdelen. Veel goedkoper en makkelijker in productie + de mogelijkheid om hard rvs te gebruiken, zodat het bovendien ook als structurele versteviging kan dienen, wat helpt om het gewicht en kosten te verlagen ivm body-on-frame. Kortom: het van scratch herdenken van de uitgangspunten van voertuig-assemblage: respect. Lijkt dus weloverwogen “Form follows function” te zijn. Toen hij jaren terug zei dat Tesla wereldwijd zijn eigen oplaadpunten ging neerpoten, verklaarde ik’m ook al gek. Intussen staan ze er wel. Ik wacht dit keer vol spanning af wat het gaat geven (al is het niks voor mij persoonlijk).
De garagisten met handelsplaten met magneten gaan vloeken bij deze Die gaan terug aan de ductape moeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
De garagisten met handelsplaten met magneten gaan vloeken bij deze Die gaan terug aan de ductape moeten
Comment
Comment