Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybertruck (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Een vraagje voor de economisten hier op het forum. Elon Musk mag dan wel de autowereld op z'n kop gezet hebben, maar heeft met Tesla over al die jaren +10 miljard verliezen opgestapeld. Hoe kan het dat zo'n bedrijf kan overleven. Continu extra aandelen op de markt brengen, of wat mis ik?
    ff vergelijken met benz
    waarde benz is 139 miljard...Schulden 100 miljard
    waarde tesla (incl spac-x etc, totaal) is 39 miljard...

maar dat zal uiteindelijk een veel te simpel antwoord zijn
    Last edited by bobo; 10/12/2019, 20:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Omdat dat met 'niet belachelijke machines' ook iedere dag gebeurt, dus who cares?
      Who cares ? Ik niet, maar 'hij had veel bekijks', dus ik denk dat er wel degelijk velen caren. Misschien vooral diegenen die graag eens vluchtmisdrijf plegen, zoals hij dus zelf hier deed.
      'Ik ergens tegen gereden ? Ik heb niks gevoeld. Zie jij een kras op mijn auto dan ?' :-D
      Het nodigt wel uit.
      Ik denk dat het best mogelijk is dat je daar niet zo goed overzicht in hebt, en dat het nogal een lompe bak is, en dat je er gemakkelijk ergens mee kan tegen zitten, en dat je je dat dan toch niet aantrekt, want 'mijn tank kan daartegen'. En dat je je er dan gewoon vanonder muist, al dan niet omdat je het toch niet gevoeld hebt.

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

Komaan RX8, uw frustraties are not appealing!!
      Laat die mens toch doen, ieder diertje zijn pleziertje, en het is 100% een feit, hij maakt veel mensen blij met zijn producten. Daarom niet u maar dat doet er niet toe.
      En ik weet niet of ik daarmee dan gefrustreerd klink. Maar gefrustreerd zal je wel zijn als er zo'n spel tegen uw auto gezeten heeft en hij niet meer te bespeuren is als jij aan je geparkeerde, geblutste auto aankomt.
      Zo'n tank hoort niet op de weg, dat zie je toch. Er is maar 1 filmpje van en er zijn al brokken mee gemaakt.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Zo'n tank hoort niet op de weg, dat zie je toch. Er is maar 1 filmpje van en er zijn al brokken mee gemaakt.
          Zo'n tank hoort inderdaad in Vlaanderen niet op de weg, maar in de US is die qua grootte zeker niet uitzonderlijk. Daar zie je in bepaalde regio's voornamelijk pickups. Dat is het publiek waar Tesla op mikt, niet de Europeaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Zo'n tank hoort inderdaad in Vlaanderen niet op de weg, maar in de US is die qua grootte zeker niet uitzonderlijk. Daar zie je in bepaalde regio's voornamelijk pickups. Dat is het publiek waar Tesla op mikt, niet de Europeaan.
            Maar natuurlijk zullen er mongolen zijn die dat hier in Europa ook gaan kopen. Omdat hun plasser te klein is.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Tut tut, die rijden BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Tut tut, die rijden BMW.
                maar mijn auto’s zijn kleiner?

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Veel Audi tegenwoordig ook hoor

Maar ja, er rijden ook genoeg ICE pickups rond. Sommige hebben dat nodig om iets te kunnen trekken.

Anyway, op vakantie met de Cybertruck:

Tesla has hinted at making its own trailer for the Cybertruck, and it’s likely to launch a disruption in the...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ben ook een fan van de man. In zijn eentje de strijd aangaan met al die jarenlange sjoemelaar merken die het niet gewoon waren veel tegenwind te krijgen, je moet het maar doen Mijn respect heeft hij in ieder geval hoe het ook afloopt...
                    mijn respect had hij ,een 7 tal jaren geleden ,voor hij zich begon te gedragen als een verwende clown

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

mijn respect had hij ,een 7 tal jaren geleden ,voor hij zich begon te gedragen als een verwende clown
                      bij mij heeft 'm het nu toch ook ver verkorven.
                      Bestaan nuttiger dingen dan met zo'n kutmobielen bezig zijn.

Comment

• vind ik ook,maar de kosten voor zijn kutmobiel verrekend hij wel in de 3

Comment

• genoeg hillbillies in the states die deze truck 'tha shit' vinden en dus niet meer gaan shoppen bij de concurrentie. Musk richt zijn pijlen stilletjesaan op alle wingebieden vd markt.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• In us zijn thuismarkt is dat een normale auto, de f150 is de meestverkochte auto, onze golf of clio

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• ja, hier zitten we binnenkort met de 'Green Deal' opgescheept dankzij Europa, zal er volgens mij voor een groot deel op neer komen dat de gemiddelde man stevig in de buidel zal mogen tasten om zijn huis zo groen mogelijk te maken liefst met een EV voor de deur natuurlijk terwijl er in de rest van de wereld niet zo nauw mee omgesprongen wordt daar worden rustig F150s verkocht Europa is zichzelf de das aan het omdoen vrees ik. Geen wonder dat de UK eruit wil

Comment

• Ik ben voor de green deal.
                                Kijk naar het voorbeeld in de VS.
                                Californië legt heel hoge eisen op, en dus zie je dat de bedrijven daar sterke voorsprong op bouwen.
                                China heeft verschrikkelijke hoge normen opgelegd aan oa bussen. Wie denk je dat in de komende jaren bussen gaat exporteren naar de rest van de wereld.

Als je hoge normen oplegt aan je eigen industrie, dan forceer je innovatie, en bedrijven die innoveren zijn in de toekomst de winnaars.

Ondertussen doen ze het in de boardrooms van GM en Ford in hun broek.

Als onze huizen heel energiezuinig zijn, dan moeten we op termijn veel minder geld opsturen naar de arabieren voor dinosap.
                                De EU heeft een aantal wereldtoppers op gebied van windenergie. Als we daar stevig in investeren blijven die aan de top.

Altijd kiezen voor de korte termijn en niet durven investeren is nefast en maakt je totaal afhankelijk.

En dat de britten de Brexit willen gaat hen zuur opbreken. Het volgende is dat Schotland terug naar de EU wil, en dat het VK uit elkaar valt.
                                London begint de gevolgen van de Brexit al te voelen, en heel veel bedrijven betreuren dat Polen massaal terug keren naar hun thuisland.
                                En als je naar hun auto's kijkt... JaguarLandRover is niet direct een winnaar op internationaal gebied.

Comment

• Perfect verwoord Tommie. nagel op de kop.

Al die azijnpissers die tegen elke verandering zijn, kijken geen cm verder dan hun neus lang is.

Zelf reis ik vrij veel naar Azië waaronder minstens 2 keer per jaar naar China.
                                  De ommekeer die daar nu plaats grijpt op gebied van ecologisch denken en produceren is hallucinant.
                                  Ok er zijn zéker ook nog gebieden die onderontwikkeld blijven en dat nog voor jaren, maar het beleid gaat razendsnel.
                                  Last edited by Bud Wijzer; 12/12/2019, 09:54.

Comment

• Ja, China is indrukwekkend. Natuurlijk kunnen ze daar sneller gaan omdat ze niet direct gehinderd worden door een overschot aan democratie (en daar ben ik niet direct fan van).

In vele steden zijn scooters op benzine al lang verboden. Dat verbod werd afgekondigd, en een paar maand later mochten die gewoon niet meer rond rijden.
                                    De lucht verbeterde van dag op dag, nadeel was dat er overal scooters gedumpt werden simpelweg omdat ze waardeloos waren.
                                    Maar nu koopt een chinees een electrische scooter voor minder dan 500€, en de kwaliteit van die spullen is op een goed niveau.

Zonder de strenge californische wetten was Tesla nooit geworden wat het nu is.
                                    Nu verkoopt Tesla meer autos van de modellen S en X dan er in totaal verkocht worden van de BMW7, A8 en S-klasse in de VS. Dat was 5 jaar geleden totaal ondenkbaar.

In de boardroom van BMW, AUDI en Mercedes hebben ze een WC bijgeplaatst. Het stonk er zo hard van al die mannen die in hun broek deden over de toekomst voor hun superieure modellen waaraan ze veel geld verdienen.

Comment

• Maar om on topic te blijven. Het feit dat Musk telkens mensen weer weet wakker te schudden met een nieuw project, is op zich al een verdienste, vind ik.

Is de cybertruck the way to go? Vast en zeker niet in de toekomst. Maar het opent weer deuren voor nieuwe projecten, die straks Jan Modaal wel gelukkig gaat maken.

Ik hoorde onlangs iemand die al 270K betaald heeft voor de 1000 pk super sportcar van Tesla, zonder ook maar enige garantie of hij ooit gebouwd gaat worden.
                                      Je moet het maar klaar krijgen als ondernemer, zeg ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Ik ben voor de green deal.
                                        Kijk naar het voorbeeld in de VS.
                                        Californië legt heel hoge eisen op, en dus zie je dat de bedrijven daar sterke voorsprong op bouwen.
                                        China heeft verschrikkelijke hoge normen opgelegd aan oa bussen. Wie denk je dat in de komende jaren bussen gaat exporteren naar de rest van de wereld.

Als je hoge normen oplegt aan je eigen industrie, dan forceer je innovatie, en bedrijven die innoveren zijn in de toekomst de winnaars.

Ondertussen doen ze het in de boardrooms van GM en Ford in hun broek.

Als onze huizen heel energiezuinig zijn, dan moeten we op termijn veel minder geld opsturen naar de arabieren voor dinosap.
                                        De EU heeft een aantal wereldtoppers op gebied van windenergie. Als we daar stevig in investeren blijven die aan de top.

Altijd kiezen voor de korte termijn en niet durven investeren is nefast en maakt je totaal afhankelijk.

En dat de britten de Brexit willen gaat hen zuur opbreken. Het volgende is dat Schotland terug naar de EU wil, en dat het VK uit elkaar valt.
                                        London begint de gevolgen van de Brexit al te voelen, en heel veel bedrijven betreuren dat Polen massaal terug keren naar hun thuisland.
                                        En als je naar hun auto's kijkt... JaguarLandRover is niet direct een winnaar op internationaal gebied.
                                        niet vergeten dat landen zoals China hééééél veel grondstoiffen hebben en dus mogelijkheden en inkomsten.
                                        En ? Wat heeft Europa ? Zon, wind en water ? Wel, ik ben benieuwd hoe men de gebakken lucht gaat realiseren.
                                        Denk je dat men technologische vooruitsprong kan verzilveren ? Die is er ook niet meer. De tijden van Flanders Technology zijn reeds lang achter de rug.
                                        Zoals met inkomsten van belastingen zal men de makkelijkste slachtoffers meest en eerst te pakken krijgen. De gewone bediende/arbeider.
                                        De tweespalt in de samenleving zal er nog groter op worden.
                                        En inderdaad, net zoals je pocht over innovatie en dergelijke : dat zie je inderdaad duidelijk aan de europese autoindustrie.
                                        Europa roept hard maar ik ben benieuwd.

Comment

• Voor de mannen die graag kamperen en koken: https://electrek.co/2019/11/22/tesla...configuration/

Comment

Working...
                                          X