Ergens zegt een klein stemmetje in mij, dat die Musk zich nu toch wel een breuk zit te lachen, dat mensen zelf dààr geld voor willen geven LOL.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Cybertruck (2021)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenErgens zegt een klein stemmetje in mij, dat die Musk zich nu toch wel een breuk zit te lachen, dat mensen zelf dààr geld voor willen geven LOL.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
niet vergeten dat landen zoals China hééééél veel grondstoiffen hebben en dus mogelijkheden en inkomsten.
En ? Wat heeft Europa ? Zon, wind en water ? Wel, ik ben benieuwd hoe men de gebakken lucht gaat realiseren.
Denk je dat men technologische vooruitsprong kan verzilveren ? Die is er ook niet meer. De tijden van Flanders Technology zijn reeds lang achter de rug.
Zoals met inkomsten van belastingen zal men de makkelijkste slachtoffers meest en eerst te pakken krijgen. De gewone bediende/arbeider.
De tweespalt in de samenleving zal er nog groter op worden.
En inderdaad, net zoals je pocht over innovatie en dergelijke : dat zie je inderdaad duidelijk aan de europese autoindustrie.
Europa roept hard maar ik ben benieuwd.
als men net zou inzetten op innovatie, dan zou men misschien manieren ontwikkelen om zonder die dure metalen te kunnen werken. Voor kobalt zijn er oplossingen om dat te vervangen door keramiek. Koolstof is een veelbelovende geleider...
Maar als we niets doen, dan gaan ook die patenten richting buitenland.
China ziet in heel de omslag naar duurzaam energiebeheer heel wat mogelijkheden. Wij klagen. Da's het grote verschil.
Comment
-
misschien ben ik negatief alhoewel ik hoop eerder realistich nochtangs geen azijn gedronken deze morgen vandaag maar gunpowder thee
Als men in Europa dergelijk grote plannen ontvouwt dan vraag ik me alleen af, hoe gaat men dat financieren ?
Inkomsten uit olie zoals Noorwegen hebben we niet.
De UK kan het zich veroorloven van uit de EU te stappen, tenminste zolang ze de Schotten hebben, die hebben nml ook olie.
Wat we nog zouden kunnen exporteren om wat inkomsten te genereren is kennis ? Welke ?
Ondertussen komen er wekelijks wel 2 treintjes met alibaba spullen uit het oosten aan.
Wat gaat men doen ? c02 reduceren ....Tegen 2050 ..... nu zijn het nog doelstellingen; maar neem er maar gif op in dat het verplicht zal worden :
vloeren isoleren, daken isoleren, warmtepompen,..... wie gaat het bet betalen ? hmm juist ...
EV ipv IC ... wie gaat het betalen ? hmmm juist
De Janssens Farmaceutica krijgt 9 miljoen euro daarentegen voor boring naar warm water....hmm juist met geld van de staat...
Benieuwd hoeveel subsidies wij gaan krijgen. 't Zal proecentueel veel minder zijn
't Is geen Green Deal, het is geen Deal het is iets wat ze onze strot gaan inrammen, willen of niet. Met dank aan groene roepers we zullen hun namen maar niet roepen.
Ondertussen is er een middenklasse in China, India die aan het groeien is, die mensen gaan graag vliegtuigreizen beginnen maken (is al volop bezig). En ondertussen gaan wij in onze portemonnee zitten om CO2 te reduceren. Natuurlijk goed voor het milieu....tenzij men in andere delen van de wereld ze er volop begint door te blazen haha.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk BerichtenWat gaat men doen ? c02 reduceren ....Tegen 2050 ..... nu zijn het nog doelstellingen; maar neem er maar gif op in dat het verplicht zal worden :
vloeren isoleren, daken isoleren, warmtepompen,..... wie gaat het bet betalen ? hmm juist ...
Momenteel verplichten ze dat alle nieuwbouw geïsoleerd wordt en tegen volgend jaar moeten alle panden die verhuurd worden aan bepaalde normen voorzien.
Bij renovatie gaat men er momenteel nog lichtjes over. Een R-waarde van 0,75W/m²K is reeds voldoende dat overeen komt met 20mm PUR isolatie, of 4cm rotswol. Dat is praktisch niets. Maar alle daken die nu momenteel niet geïsoleerd zijn, gaan sowizo voordat we in 2050 zitten een renovatie moeten krijgen omdat ze versleten zijn en dus kan isolatie steken.
Warmtepompen kosten binnen een paar jaar nog evenveel als een gasketel.
Er is niets mis mee om met de evolutie mee te gaan en als de overheid geen regels oplegt, gaat niemand er ook iets aan doen.
Enige wat mij wat stoort is dat het allemaal veel te snel moet gaan en dat is nooit goed. En bij de automobielsector is dat nu wel heel snel aan het gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenmisschien ben ik negatief alhoewel ik hoop eerder realistich nochtangs geen azijn gedronken deze morgen vandaag maar gunpowder thee
Als men in Europa dergelijk grote plannen ontvouwt dan vraag ik me alleen af, hoe gaat men dat financieren ?
Inkomsten uit olie zoals Noorwegen hebben we niet.
De UK kan het zich veroorloven van uit de EU te stappen, tenminste zolang ze de Schotten hebben, die hebben nml ook olie.
Wat we nog zouden kunnen exporteren om wat inkomsten te genereren is kennis ? Welke ?
Ondertussen komen er wekelijks wel 2 treintjes met alibaba spullen uit het oosten aan.
Wat gaat men doen ? c02 reduceren ....Tegen 2050 ..... nu zijn het nog doelstellingen; maar neem er maar gif op in dat het verplicht zal worden :
De Janssens Farmaceutica krijgt 9 miljoen euro daarentegen voor boring naar warm water....hmm juist met geld van de staat...
Benieuwd hoeveel subsidies wij gaan krijgen. 't Zal proecentueel veel minder zijn
't Is geen Green Deal, het is geen Deal het is iets wat ze onze strot gaan inrammen, willen of niet. Met dank aan groene roepers we zullen hun namen maar niet roepen.
Ondertussen is er een middenklasse in China, India die aan het groeien is, die mensen gaan graag vliegtuigreizen beginnen maken (is al volop bezig). En ondertussen gaan wij in onze portemonnee zitten om CO2 te reduceren. Natuurlijk goed voor het milieu....tenzij men in andere delen van de wereld ze er volop begint door te blazen haha.
Natuurlijk begint niet iedereen tegelijk te vegen, maar toch vind ik dat we moeten beginnen.
En als er dan een paar zijn die niet vegen, too bad, die volgen wel.
Maw: ja, windenergie is een dikke winnaar, en ook EV's. Geef dat wat tijd om goedkoper te worden.
Geld is er genoeg als je goede projecten hebt.
Mijn schoonvader vond isoleren en dubbel glas ook nooit nodig, en nu klagen dat hij met 300€ per maand zijn huis niet warm krijgt.
Als hij dat 20 of 30 jaar geleden gedaan had, dan had hij nu al een hoop geld bespaard.
Blijf jij maar elke maand je centen naar de arabieren sturen, ik geef het liever uit aan Recticel, Vestas, WaseWind, etc.
En wees gerust, vliegen zal duurder worden.
Maar je moet het willen zien hé. De toekomst is aan de groene economie. Als je vandaag blijft investeren en werken aan auto's met verbrandingsmotor, dan ben je oerdom, want je weet dat die er uit moeten. Die geraak je binnenkort alleen nog in Afrika kwijt, en die hebben geen geld.
China moet die brol alvast niet meer hebben, die produceren al meer EV's dan gelijk wie. En die zullen de prijzen ook omlaag drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Als iedereen in de straat voor eigen deur veegt is heel de straat proper.
Natuurlijk begint niet iedereen tegelijk te vegen, maar toch vind ik dat we moeten beginnen.
En als er dan een paar zijn die niet vegen, too bad, die volgen wel.
Maw: ja, windenergie is een dikke winnaar, en ook EV's. Geef dat wat tijd om goedkoper te worden.
Geld is er genoeg als je goede projecten hebt.
Mijn schoonvader vond isoleren en dubbel glas ook nooit nodig, en nu klagen dat hij met 300€ per maand zijn huis niet warm krijgt.
Als hij dat 20 of 30 jaar geleden gedaan had, dan had hij nu al een hoop geld bespaard.
Blijf jij maar elke maand je centen naar de arabieren sturen, ik geef het liever uit aan Recticel, Vestas, WaseWind, etc.
En wees gerust, vliegen zal duurder worden.
Maar je moet het willen zien hé. De toekomst is aan de groene economie. Als je vandaag blijft investeren en werken aan auto's met verbrandingsmotor, dan ben je oerdom, want je weet dat die er uit moeten. Die geraak je binnenkort alleen nog in Afrika kwijt, en die hebben geen geld.
China moet die brol alvast niet meer hebben, die produceren al meer EV's dan gelijk wie. En die zullen de prijzen ook omlaag drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Wie dat gaat betalen? Dezelfde persoon die nu voor andere systemen betaald. Een huis heeft om de 30 à 35 jaar wat renovaties nodig. Bv nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuwe CV ketel,... Dus tegen dat we in 2050 zitten, hebben de meeste mensen al iets moeten vervangen dat op het lijstje staat.
Momenteel verplichten ze dat alle nieuwbouw geïsoleerd wordt en tegen volgend jaar moeten alle panden die verhuurd worden aan bepaalde normen voorzien.
Bij renovatie gaat men er momenteel nog lichtjes over. Een R-waarde van 0,75W/m²K is reeds voldoende dat overeen komt met 20mm PUR isolatie, of 4cm rotswol. Dat is praktisch niets. Maar alle daken die nu momenteel niet geïsoleerd zijn, gaan sowizo voordat we in 2050 zitten een renovatie moeten krijgen omdat ze versleten zijn en dus kan isolatie steken.
Warmtepompen kosten binnen een paar jaar nog evenveel als een gasketel.
Er is niets mis mee om met de evolutie mee te gaan en als de overheid geen regels oplegt, gaat niemand er ook iets aan doen.
Enige wat mij wat stoort is dat het allemaal veel te snel moet gaan en dat is nooit goed. En bij de automobielsector is dat nu wel heel snel aan het gaan.
maar resoluut gezcht hadden naar een systeem om energie aan te maken en op te slaan op het moment dat ze beschikbaar is. Dan maakt het zelf niet meer uit als de energie door deuren en vensters naar buiten waait bij een verouderd huis. Energie uitstoot blijft nul.
Er zijn zo van die mensen met veel plaats die gigantische watertanks tijdens de zomer opwarmen en daar een hele winter mee verwarmen :-) Kostprijs quasi niks
Comment
-
en dat laatste ga ik zelf installeren in de toekomst. Onder de zelfgebouwde garage komt een reservoir van een paar 10.000 liter welke in de zomer via collectoren worden opgewarmd. Die warmte wordt in de winter dan gebruikt om een water/water warmtepomp mee aan te drijven. Of als het warm genoeg wordt, moet die zelfs niets meer doen...
Isoleren ben ik al meer dan 10 jaar aan het doen... stuk per stuk. En ja dat heeft al veel uitgehaald. Ben daarjuist ook weeral bezig geweest. En al wie langer wacht, gaat een pak minder tijd hebben om het in orde te krijgen en dus ook een pak meer kosten. Maar ja, dan wel komen zagen dat het teveel geld kost. Net door de lange spreiding heb ik er financieel eigenlijk niets bij verloren. Ik heb er geen boterham minder voor moeten eten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen dat laatste ga ik zelf installeren in de toekomst. Onder de zelfgebouwde garage komt een reservoir van een paar 10.000 liter welke in de zomer via collectoren worden opgewarmd. Die warmte wordt in de winter dan gebruikt om een water/water warmtepomp mee aan te drijven. Of als het warm genoeg wordt, moet die zelfs niets meer doen...
Isoleren ben ik al meer dan 10 jaar aan het doen... stuk per stuk. En ja dat heeft al veel uitgehaald. Ben daarjuist ook weeral bezig geweest. En al wie langer wacht, gaat een pak minder tijd hebben om het in orde te krijgen en dus ook een pak meer kosten. Maar ja, dan wel komen zagen dat het teveel geld kost. Net door de lange spreiding heb ik er financieel eigenlijk niets bij verloren. Ik heb er geen boterham minder voor moeten eten.
het enige wat we dan nog moeten doen is meer walvissen kweken
In de strijd tegen klimaatverandering kunnen we beter walvissen beschermen dan extra bomen planten. Walvissen blijken namelijk heel veel CO₂ te absorberen. Hun poep zorgt bovendien voor meer plankton in de oceanen, dat ook enorme hoeveelheden broeikasgassen vastlegt. Dat blijkt uit een onderzoek dat is gepubliceerd door het Internationaal Monetair Fonds (IMF).
Comment
-
is toch al lang geweten dat men beter op natuur kan inzetten dan op iets anders? dat van die plankton had men trouwens via geo engineering willen bewerkstelligen via het dumpen van ijzersulfaat in de oceaan om op die manier plankton groei te stimuleren. Alleen is dat van tijdelijke aard...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen dat laatste ga ik zelf installeren in de toekomst. Onder de zelfgebouwde garage komt een reservoir van een paar 10.000 liter welke in de zomer via collectoren worden opgewarmd. Die warmte wordt in de winter dan gebruikt om een water/water warmtepomp mee aan te drijven. Of als het warm genoeg wordt, moet die zelfs niets meer doen...
ik heb ook al verschillende investeringen in deze gedaan,maar ja ik ga dan ook geen 4 keer per jaar op reis 'omdat ik het nodig heb'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenWindenergie heeft zwavelhexafluoride, daar wordt niet naar gezocht maar een extreem broeikasgas, das CO2-molecule x 23000
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
en hopen dat er verder niets misloopt.
olieindustrie vervuilt al meer dan 100 jaar door winning transport rampen gebruik.....en dat pikken we al een eeuw..
enz
enz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
kernenergie gebruikt nucleaire materie,maar ja dat stoppen we wel in de grond als we er vanaf willen zijn....
Kerncentrales zullen sowizo in de toekomst tot het verleden behoren, maar denk niet dat iemand weet hoe lang dat nog gaat duren. Radioactief afval gaan we sowizo nog lang hebben omdat het niet allen in kerncentrales gebruikt wordt, maar ook in ziekenhuizen.
Wat de olieindustrie betreft, moet men zich geen illusie maken dat die zal stoppen als straks iedereen elektrisch rijdt. Want er zijn nog onnoemelijk veel toepassingen waarvoor aardolie gebruikt wordt. In veel soorten silicone komt het bv al voor om iets simpels op te noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenKernenergie komt uit de grond ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenKernenergie komt uit de grond ?
Comment
Comment