Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybertruck (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Cybertruck (2021)

ELEKTRISCHE EXTREMIST

TESLA CYBERTRUCK GEPRESENTEERD

Tesla wil groeien en dus hangt het zijn hengel boven een vijver waar de vissen gretiger dan waar dan ook ter wereld happen: die van de pick-ups. We heten welkom: de Cybertruck.

De Cybertruck is een vanuit elke hoek bijzonder ogende pick-up met een uiterst hoekige koets. Helemaal productierijp lijkt het gevaarte op deze afbeeldingen dan ook niet. De Cybertruck komt volgens Tesla beschikbaar als achterwielaandrijver met één elektromotor, maar daarnaast komt een vierwielaangedreven versie te staan met twee elektromotoren. Daarmee is de lijst met Cybertruck-configuraties nog niet af, Tesla belooft namelijk ook een versie met drie elektromotoren.

Tesla slingert alvast een handjevol cijfers de wereld in, en die zijn best behoorlijk. Het betreft steeds de meest krachtige versie met drie elektromotoren. In die vorm heeft de Cybertruck een actieradius van boven de 800 kilometer. Die topversie sprint in minder dan 2,9 tellen naar een snelheid van 97 kilometer per uur moeten en heeft een maximum trekgewicht van -hou je vast- meer dan 6.350 kilo.

De basisversie zou een actieradius van 400 kilometer moeten kunnen halen. Hier betreft het de in de Verenigde Staten zo’n 40.000 dollar kostende achterwielaangedreven versie. Deze moet een snelheid van 97 km/h in 6,5 tellen moeten kunnen bereiken. Met deze instapversie moet je genoegen nemen met een maximum trekgewicht van zo’n 3.400 kilo. De tussenvorm, dus de vierwielaangedreven versie met twee elektromotoren, heeft een beoogde actieradius van 480 kilometer en moet ‘meer dan’ 4.535 kilo aan z’n trekhaak kunnen hangen.

Andere interessante gegevens: in het interieur zit net als in de Model S en Model X een 17-inch groot display waarmee nagenoeg alles van de auto bediend kan worden. De Cybertruck, die plek biedt aan tot zes personen, heeft een laadbak die 1,98 meter diep is. In de neus is ook een bagageruimte en als je de inhoud daarvan optelt bij die van de laadbak, zou je uit moeten komen op 2.832 liter. Volgens Tesla is de koets van de pick-up krasbestendig en kan hij zelfs 9 mm kogels weerstaan. Bijzonder. Eind 2021 worden de eerste exemplaren van de achterwielaangedreven instapversie in de Verenigde Staten geleverd. Nederland lijkt later te volgen. In Nederland kun je reeds een aanbetaling van slechts € 100 doen. Eind 2021 kan de Nederlandse klant zijn eigen versie configureren. De Tri Motor-variant gaat pas eind 2022 in productie.

De presentatie van Tesla's nieuwste speeltje verliep op z'n zachtst gezegd niet helemaal volgens plan. Het hoofd design van de Amerikaanse autofabrikant wilde aantonen dat het futuristisch uitziende model extra stevig is, maar vernielde daarbij twee ruiten.

Eerst werd met een sloophamer op een deur geslagen. Dat ging nog goed, maar een demonstratie met een metalen bal tegen een zijraam liep minder goed af. Dat de barsten in de ruiten niet bij de show hoorden bleek uit de reactie van de excentrieke Tesla-topman Elon Musk die "Oh my fucking god" zei. Bij een tweede poging met een andere ruit van de wagen en een minder harde worp ging het eveneens fout.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Had hem daarstraks al gezien, wel afgaan als een gieter:

Nee, dat was niet ‘part of the show’. Of houdt Tesla iedereen voor de gek? Tesla verraste vandaag vriend en vijand met een pick-up zoals de wereld nog nooit gezien heeft. De Cybertruck heeft een bijzonder robuuste uitstraling dankzij de hoekige vormgeving en het roestvrijstalen plaatwerk. Het is niet alleen de bedoeling dat de truck […]
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Comment

Wie is de eerste die in één enkele zin durft zeggen dat dit mooi is en dat hij geen blinde fanboy is?
          Heb een nieuwe kandidaat voor nummer 1 op de lijst met allerlelijkste gedrochten aller tijden, sorry Fiat Multipla.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Comment

Best ook verzetten naar scoops-prototypes, zal de eerste jaren nog niet leverbaar zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                Best ook verzetten naar scoops-prototypes, zal de eerste jaren nog niet leverbaar zijn
                Dat maakt toch niet uit. Is het productiemodel en officieel voorgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                  Correct, ding gaat er toch niet komen zoals hij nu is.
                  Scoops it is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Correct, ding gaat er toch niet komen zoals hij nu is.
                    Scoops it is.
                    Dan moet je dat van de Roadster ook maar verplaatsen, die werd ook bijna 2 jaar geleden al voorgesteld en komt volgend jaar. Dit is toch voor auto's die officieel voorgesteld zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dan moet je dat van de Roadster ook maar verplaatsen, die werd ook bijna 2 jaar geleden al voorgesteld en komt volgend jaar. Dit is toch voor auto's die officieel voorgesteld zijn.
                      goeie tip! Bij deze.

Het is Tesla he, altijd met een korrel zout nemen he.

Comment

goeie tip! Bij deze.

Het is Tesla he, altijd met een korrel zout nemen he.
                        Dat het jouw lievelingsmerk niet is wist ik al. Hopelijk ben je bij andere merken en onderdelen hier even snel en consequent dan

Comment

Dat het jouw lievelingsmerk niet is wist ik al. Hopelijk ben je bij andere merken en onderdelen hier even snel en consequent dan
                          Ik zit niet zoveel in deze delen van het forum, iemand maakte me er attent op dat er een heel lelijk ding werd voorgesteld en ik eens moest komen kijken.
                          Nu mijn ogen zijn al bekomen en heb ondertussen wat forum werk kunnen doen, dus het is niks voor niks.

Maar je kent de weg naar de feedback, dus als er iets is zien mijn collega's of ik het wel verschijnen.

Comment

Nu het geld voor de tekenaars ook op is, heeft hij zijn neefje van 7 maar even aan het werk gezet

Comment

Ik zit niet zoveel in deze delen van het forum, iemand maakte me er attent op dat er een heel lelijk ding werd voorgesteld en ik eens moest komen kijken.
                              Nu mijn ogen zijn al bekomen en heb ondertussen wat forum werk kunnen doen, dus het is niks voor niks.

Maar je kent de weg naar de feedback, dus als er iets is zien mijn collega's of ik het wel verschijnen.
                              Omdat het lelijk is stond het nog niet in het verkeerde onderdeel hé.

No problem, we maken wel eentje bij 'nieuwe auto's' als 'm verschijnt. Alleen staan er dan daar wel nog een reeks auto's verkeerd die momenteel ook nog niet rondrijden of verkrijgbaar zijn maar enkel officieel voorgesteld. Het klopt wel dat dit bij Tesla wat langer duurt, maar toch...

Comment

WTF
                                ​​​​​​​
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Omdat het lelijk is stond het nog niet in het verkeerde onderdeel hé.

No problem, we maken wel eentje bij 'nieuwe auto's' als 'm verschijnt. Alleen staan er dan daar wel nog een reeks auto's verkeerd die momenteel ook nog niet rondrijden of verkrijgbaar zijn maar enkel officieel voorgesteld. Het klopt wel dat dit bij Tesla wat langer duurt, maar toch...
                                  Ja ik moet nog eens grondig opkuisen, maar heb nu al tijd te kort. Komt er wel van.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Wie is de eerste die in één enkele zin durft zeggen dat dit mooi is en dat hij geen blinde fanboy is?
                                    Heb een nieuwe kandidaat voor nummer 1 op de lijst met allerlelijkste gedrochten aller tijden, sorry Fiat Multipla.
                                    Maakt allemaal niet uit, dit ding gaat verkopen als gek. Er zijn genoeg mensen op deze planeet die zich willen onderscheiden door met iets "origineels" te rijden. Net zoals de RR Cullinan, lelijk als de nacht maar schijnt zeer goed te verkopen.

Comment

Ik vind hem wel iets hebben! Echt waar!
                                      Zo'n bakbeest zal ik nooit kopen in België, maar je krijgt wel zeer veel voor de prijs. Even vergelijkend met de Rivian of de Bollinger.

Het is een uitgesproken smaak, maar persoonlijk vind ik dit interessanter dan bvb een BMW X6 of X7. Dat is pas lelijk. Dit is lelijk, maar op zo'n manier dat het weer een statement wordt.

Comment

Een X6/7? Dan ook hier liever die Tesla hoor.

Comment

Working...
                                        X