Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ter verdediging van de Leaf: mensen rijden niet zoveel km met de Leaf, sommige van de auto's in de chart zijn dus redelijk oud, dat heeft ook een impact op aging
Maar de boosdoener voor de Leaf : geen liquid based cooling systeem in de batterij, iets wat ook de Renault Zoe mist. Dus snellere degradatie van de batterij. Ik denk dat zowat alle andere merken wel actieve liquid based cooling hebben (ook de Kona bvb)
Renault heeft inderdaad veel ervaring met dingen op de markt te brengen die absoluut falen.
Hun huidige batterijtechnologie lenen ze van Nissan, en is zowat de allerslechtste (geen enkele andere batterij verliest zo snel haar capaciteit). Komt wel goed dus.
Mijn volgende auto is een elektrische wagen, waarschijnlijk geen Tesla, maar absoluut zeker geen Renault.
uwe huidige is waarschijnlijk een zoe,vandaar dat je zoveel weet over de batterij................
de batterij van de zoe is in tegenstelling wat velen denken helemaal niet die van nissan.
gelukkig heb je ,in tegenstelling tot velen die hier wat onzin komen verkondigen,wel ervaring met ev.
veel plezier als klant van papa chico
Is dat waar?
Is de batterij van de Zoë is niet helemaal anders dan het systeem in de Leaf?
En als ik op fora van Zoë eigenaars kijk (al ken ik er niet zoveel), dan lees ik echt nooit over batterijproblemen. En dus ook niet over verlies van capaciteit.
Ik zeg niet dat het niet zo is eh, maar vanwaar die info?
die info zuigen ze uit hun duim (of van horen zeggen)om toch maar argementen tegen te kunnen aanhalen
zoals meestal zijn het diegenen die geen ervaring hebben die het meest weten.
Ter verdediging van de Leaf: mensen rijden niet zoveel km met de Leaf, sommige van de auto's in de chart zijn dus redelijk oud, dat heeft ook een impact op aging
Maar de boosdoener voor de Leaf : geen liquid based cooling systeem in de batterij, iets wat ook de Renault Zoe mist. Dus snellere degradatie van de batterij. Ik denk dat zowat alle andere merken wel actieve liquid based cooling hebben (ook de Kona bvb)
raar,alle zoe's die ik al heb gezien beschikken over vloeistofkoeling
Zal inderdaad wel iets met RVS eigenschappen te zien hebben maar DeLorean kon dat 40 jaar geleden toch al.
Dat denk ik ook maar ik denk niet dat de local farmer, Lumberjacks, miner of hillbilly het primaire doelpubliek van Tesla is.
Niet dat DeLorean een voorbeeld was op het vlak van hoe je een bedrijf runt of degelijkheid - los van het coole ontwerp
De Tesla cybertruck zal zich inderdaad op een ander publiek richten, van Amerikanen die eens willen opvallen maar graag met een groen imago uitpakken tot eventueel klanten in het Midden-Oosten o.i.d. waar "gewoon opvallend" nog niet genoeg is...
En wacht tot de belastingsregels voor lichte vracht in België veranderen, wie weet stappen een paar pick-up eigenaars dan over op de cybertruck? :p
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
raar,alle zoe's die ik al heb gezien beschikken over vloeistofkoeling
Ik kan eerlijk gezegd niet veel terug vinden over de koeling van de batterijen bij elektrische auto's, maar op sites waar er dan wel iets te vinden is staat er bij de zoe luchtkoeling
De leaf zou zelfs helemaal geen actieve koeling van het batterij pakket hebben (Ik weet niet of dat enkel voor de oude is af geld, of ook voor het nieuwe model?).
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Daarstraks op het nieuws, er zouden er al zo’n 150.000 exemplaren van gereserveerd zijn...
Allemaal mensen uit het MadMax tijdperk...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als hij er komt gaat hij volgens mij geen lang leven beschoren zijn. Dit is een typisch voorbeeld van 'you love it or hate it'. En ik denk dat het groepje 'love it' héél klein is. Dus van zodra de 'fanboys' er eentje hebben valt die verkoop op zijn gat.
Itt de Model S, X en 3, die een veel breder publiek aanspreken.
"New ZOE will be available with new Z.E. 50 battery pack, which holds... 52 kWh of usable capacity (26.8% more compared to the 41 kWh previously in the Z.E. 40). The pack is still actively air cooled using a fan, so no liquid cooling."
Ik vind nergens op het www een referentie naar watergekoelde batterypacks voor de Zoe
"New ZOE will be available with new Z.E. 50 battery pack, which holds... 52 kWh of usable capacity (26.8% more compared to the 41 kWh previously in the Z.E. 40). The pack is still actively air cooled using a fan, so no liquid cooling."
Ik vind nergens op het www een referentie naar watergekoelde batterypacks voor de Zoe
oj,je hebt hgelijk,enkel de motoer wordt gekoeld door koelvloeistof,just is just
Comment