Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybertruck (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• geen officiele cijfers
    musk beweerde cx cybertruck = .3
    coefficient berekend door computersimulaties = .39

ford f150 .56
    dodge ram .59

Comment

• ik vind hem echt gatlelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        ik vind hem echt gatlelijk.
        Als ge ’t met een mottig vet gat vergelijkt wel ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          ik vind hem echt gatlelijk.
          En toch zal deze op een minimum tijd uitverkocht zijn. Tesla hype.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Volgens een simulatie heeft Tesla Cybertruck een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,39

Dat is niet slecht voor een pick-up...

TESLA CYBERTRUCK AERODYNAMICS | CFD simulation with Pacefish

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ook dat nog

ELON MUSK: TESLA CYBERTRUCK KAN VAREN

‘FULL SELF DRIJVING’

Nu de Rivian R1T en Ford F-150 Lightning op de markt zijn en verschillende concurrenten zijn aangekondigd, blijft de vraag waar de Tesla Cybertruck blijft. Of ‘drijft’, want dat kan de bizar ogende pick-up kennelijk ook.

“De Cybertruck zal waterdicht genoeg zijn om kortstondig als boot te fungeren, zodat hij rivieren, meren en zelfs zeeën kan oversteken die niet te woelig zijn”, zegt Tesla-topman Elon Musk op – hoe kan het ook anders – Twitter. Hoe een voertuig ‘kortstondig’ als boot kan fungeren en toch in staat kan zijn om een zee te doorkruisen weten we niet, maar wellicht doelt Musk op baaien en andere uitlopers. Even later wordt de doelstelling nog even gespecificeerd: “Hij moet in staat zijn om van Starbase naar South Padre Island te komen door het kanaal te doorkruisen”, zegt de spraakmakende Tesla-baas.

Om te begrijpen hoe dat zit, moeten we even inzoomen. South Padre Island is het zuidelijkste stuk van een landstrook die als een soort natuurlijke barrière voor de kust van Zuid-Texas ligt. Er is ook een dorpje met deze naam. Net ten zuiden van dit eiland, dat overigens wel met een brug bereikbaar is, ligt Starbase, een lanceerbasis en rakettenfabriek van Musks ruimtevaartbedrijf SpaceX.

Om van Starbase naar het prettig bewoonbare South Padre Island te komen, is een flinke omweg vereist. Er ligt namelijk een haven met een fors kanaal in de weg, zodat het drie kwartier duurt om over de weg een plaats te bereiken die hemelsbreed zo’n 10 kilometer verderop ligt. Of Musk voor deze plaats mikt op een file van drijvende Cybertrucks in de ochtend- en avondspits, weten we niet. Dat de Tesla Cybertruck iets van amfibische kwaliteiten heeft, is uiteraard wel interessant. We wachten af!

De Tesla Cybertruck werd al in 2019 gepresenteerd, voordat concurrenten met elektrische pick-ups op de proppen kwamen. De auto valt op met zijn ronduit bizarre koets en heeft geheel in Tesla-stijl uiteraard ook bizarre specificaties en 'party tricks'. Ondertussen wachten we echter al heel lang op de productiestart, al kregen we via schimmige wegen nog wel eens een meer productierijpe versie van de Cybertruck te zien. Zoals het er nu uitziet, gaat de productie in de zomer van 2023 van start.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dat het maar rap op de zeebodem ligt dan

Comment

• The Tesla Cybertruck Looks Dangerously Close To Real Life Production In New Images And Video

https://www.carscoops.com/2022/10/th...ges-and-video/

FgEcSVEVUAIDLFv?format=jpg&name=small.jpg

Comment

• Elon Musk's Latest Tesla Cybertruck Prototype Is Here

Comment

• TESLA CYBERTRUCK KAN 1.000 KW SNELLADEN

1 MEGAWATT!

​Tesla heeft in de Verenigde Staten eindelijk de eerste exemplaren van zijn elektrische Semi geleverd. Die elektrische truck is interessant, maar een personenauto is het natuurlijk niet. Toch is er ook op dat vlak zeer interessant Tesla nieuws. Net als de Tesla Semi moet de Tesla Cybertruck namelijk tot 1 megawatt kunnen snelladen. Jawel: 1.000 kW!

De Tesla Semi is een waar elektrisch monster. De elektrische oplegger van Tesla werd vijf jaar geleden gepresenteerd en nu zijn tijdens het Tesla Semi Delivery Event - drie jaar later dan aanvankelijk gepland - eindelijk de eerste exemplaren geleverd aan onder meer PepsiCo. Het elektrische monster moet met volledig beladen aanhanger met een gecombineerd gewicht van ruim 37.000 kilo maar liefst zo'n 800 kilometer kunnen afleggen. Ook moet het gevaarte die kilo's in 20 seconden naar een snelheid van 97 km/h (60 mph) kunnen sleuren. Bepaald niet verkeerd voor een elektrische truck, maar dat is bij lange na niet het voor autoland grootste nieuws dat Tesla te bieden heeft.

De Cybertruck is hoekiger dan nagenoeg elke andere auto ooit gemaakt.

Zonder in detail te treden maakte Tesla-topman Elon Musk tijdens het evenement bekend dat de Tesla Cybertruck net als de Semi tot 1 megawatt kan snelladen. Met andere woorden: het maximum laadvermogen van de Tesla Cybertruck moet 1.000 kW bedragen. De 'megawatt'-laadmogelijkheid wordt in de Verenigde Staten volgend jaar aan het Supercharger-netwerk toegevoegd. Dit hangt mogelijk samen met de komst van Tesla's nieuwe V4-Superchargers, al is het aannemelijk dat Tesla bij die Supercharger-stations een speciaal plekje reserveert voor de Cybertrucks die tot 1.000 kW kunnen snelladen. Hoe groot de accu van de Cybertruck wordt, is vooralsnog niet bekend. Maar dat een leeg accupakket in een spreekwoordelijke poep en een scheet weer is vol te laden, lijkt vast te staan. Informatie met betrekking tot de Europese markt hebben we nog niet.

Bron: Autoweek

Comment

• Ook hier weer dat idiote yokestuurwiel.

Comment

• Tesla Cybertruck’s Promising Off-Road Mode Shown In New Videos

https://www.carscoops.com/2023/02/te...-in-new-video/

Comment

• Ik vroeg me in het begin van de lancering af, of ik misschien ooit wel eens aan dit design zou kunnen wennen.

Niet dus

Comment

• Idem. Ik heb het normaal wel voor buitenbeentjes.
                              Dit... nee...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Dit is ook geen auto meer, en al zeker niks voor Europa.

Maar als je ziet hoe veel pickups er in de VS rond rijden, en zeker in het binnenland, dan moest Tesla deze vraag ook beantwoorden.

Comment

• Er zullen waarschijnlijk wel wat individuen zijn die graag een ’statement’ maken door in zo’n lomp afzichtelijk gedrocht rond te tuffen.

Comment

• of je dat nu wil of niet, maar elke auto maakt een 'statement', en dan vooral voor de omstaander

Comment

• Als SF fan staat deze me enorm aan.
                                      Last edited by flappy; 26/02/2023, 13:22.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• A peek under the Tesla Cybertruck!

Comment

• Tesla Starts Testing Cybertruck ‘Alpha’ Prototypes As It Prepares For Production

Tesla will begin volume production of the long-awaited Cybertruck in 2024

Comment

Working...
                                          X