Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Active Tourer (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie Active Tourer (2021)

Bron: www.carscoops.com
    Last edited by Jocar; 13/12/2019, 17:07.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

MPV KRIJGT TOCH OPVOLGER

NIEUW BMW 2-SERIE ACTIVE TOURER GESNAPT

Goed nieuws voor wie over enkele jaren een nieuwe MPV van BMW wil kopen: de 2-serie Active Tourer krijgt een opvolger!

De huidige BMW 2-serie Active Tourer staat sinds 2014 bij de dealers, een MPV die daar een jaar later gezelschap kreeg van de 2-serie Gran Tourer die plek biedt aan zeven inzittenden. Even leek het erop dat het na de huidige generatie einde verhaal was voor BMW's ruimtelijke en praktische inzending, maar niets blijkt minder waar. Onze spionagefotograaf heeft namelijk een ingepakt testexemplaar van de volledig nieuwe 2-serie Active Tourer voor de lens gekregen.

BMW's 2-serie Active Tourer is de boeken in gegaan als BMW's eerste voorwielaandrijver en ook de tweede generatie zal niets aan de receptuur van het huidige model veranderen. De auto is op de foto's nog uitbundig beplakt, maar reken op een MPV die aan zowel voor- als achterzijde sterke designovereenkomsten vertoont met de huidige 1-serie. De wielbasis lijkt iets toe te nemen, maar zonder vergelijksmateriaal op deze foto's durven we dat niet glashard te stellen. Opvallend detail: de zijspiegels verhuizen bij de generatiewissel van de A-stijl naar de portieren. Of de ruimere 2-serie Gran Tourer een opvolger krijgt, valt nog te bezien. Mogelijkerwijs opteren klanten die een zevenzitter willen eerder voor een SUV-achtige. Verwacht de nieuwe 2-serie Active Tourer niet voor begin 2021 op de markt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Last edited by Jocar; 07/05/2020, 09:30.

Comment

Die krijgt blijkbaar wel meteen een digitaal dashboard, gemiste kans bij de nieuwe X1, maar daar waren ze wsl al te vroeg klaar met de facelift voor nog zo'n make over.

Comment

Eerst wordt deze afgevoerd en nu dan toch ene?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

BMW BLIJFT ENTHOUSIAST INPAKKEN

NIEUWE BMW 2-SERIE ACTIVE TOURER OPNIEUW BETRAPT

Bij BMW zijn de ontwikkelaars van de nieuwe 2-serie Tourer nog volle bak bezig met de testkilometers van prototypes. Onze spionagefotograaf trok zijn warme kleren aan en dook samen met de nieuwe BMW de sneeuw in.

Halverwege december is de nieuwe 2-serie Active Tourer voor de eerste keer op de gevoelige plaat vastgelegd. Dat is de eerste keer dat BMW de MPV laat zien en zo dus bevestigt dat de huidige generatie een opvolger krijgt. Opmerkelijk, want het segment van de MPV is momenteel op sterven na dood. Voor BMW is de auto klaarblijkelijk echter nog aantrekkelijk genoeg om een gloednieuwe generatie de wereld in te sturen. Tijdens deze tweede ontmoeting krijgen we uitgebreider de kans om een blik op de nog stevig ingepakte koets te werpen. De auto rijdt namelijk meerdere keren voorbij.

In vergelijking met de vorige keer, is de BMW jammergenoeg nog net zo goed ingepakt met camouflagemateriaal. Toch weet de maskerende wrap niet te verhullen dat de 2-serie Tourer op veel vlakken op de nieuwe 1-serie lijkt. De grille-partij belooft dezelfde opmerkelijke vorm te krijgen en ook de vorm van achterlichten komt bekend voor. Grappig is de achterruitenwisser die vanonder de spoiler wordt gehaald en een nieuw ‘normaal’ plekje krijgt toegewezen aan de onderkant van de ruit. Verder krijgt de opgehoogde auto een extra zijruitje in de voorportieren én verhuizen de zijspiegels van de A-stijl naar de portieren.

Net als zijn voorganger wordt de nieuwe 2-serie Active Tourer een voorwielaandrijver. Of ook de ruimere Gran Tourer terugkeert, is nog niet duidelijk. De auto wordt voor het einde van dit of begin 2021 verwacht. De huidige 2-serie Tourer draait sinds 2014 mee. Ook deze keer wordt een plug-in-versie verwacht.

Last edited by Jocar; 06/04/2020, 15:12.

Comment

Comment

Comment

Comment

HELAAS NOG FLINK INGEPAKT

NIEUWE BMW 2-SERIE ACTIVE TOURER ONTMOET DE 'RING

BMW zet een volgende stap in de ontwikkeling van de gloednieuwe 2-serie Active Tourer, want zijn ontwikkelaars sturen de MPV de befaamde Nürburgring op.

Na veel sneeuwkilometers worden de eerste prototypes van de fonkelnieuwe BMW 2-serie Active Tourer de Duitse Nüburgring opgestuurd. Hoewel het niet direct zijn natuurlijke habitat is, lijkt de nieuwe telg uit de BMW-stal het prima naar zin te hebben op het circuit. Jammer genoeg heeft BMW nog niet de moeite genomen om de 2-serie Active Tourer iets te ontdoen van zijn camouflagemateriaal. Dat betekent dat de MPV nog steeds van top tot teen is ingepakt met het zwart-witte materiaal.

Toch weet de wrap niet te verhullen dat de 2-serie Tourer veel op de nieuwe 1-serie gaat lijken. De grille belooft dezelfde vorm te krijgen en ook de achterlichten komen bekend voor. Grappig is de achterruitenwisser die vanonder de spoiler wordt gehaald en een extra zijruitje in de voorportieren waar ook de zijspiegels van de A-stijl naar de portieren verhuizen.

Net als zijn voorganger die sinds 2014 rondrijdt wordt de nieuwe 2-serie Active Tourer een voorwielaandrijver. Of ook de ruimere Gran Tourer terugkeert, is nog niet duidelijk. Het is natuurlijk vrij opmerkelijk dat BMW vervolg geeft aan zijn MPV-verhaal. Flink wat andere merken nemen juist afscheid van het segment en verruilen de ruimtepakkers voor SUV's. BMW echter nog niet. De auto wordt voor het einde van dit of begin 2021 verwacht.

Comment

Eigenlijk een best goede compacte MPV. Ergens goed dat dit concept behouden blijft,qua gebruiksgemak onklopbaar. Dom dat Renault de Scenic gaat saneren
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Impressie:

Comment

Meer impressie:

Comment

So in love with this (future) car, moesten ze nu toch zo slim zijn om 3 evenwaardige plaatsen te voorzien op de 2de rij, ik zou die 100% zeker kopen.
                            Ik hou evenveel van mijn 3 kids, dus ik wil niemand op een 'strafbankje' in het midden zetten. Vandaar rijden wij nu met de Espace 1.6 Tce. Daar zitten mijn kinderen evenwaardig op 'full seats' en niet op een veredelde armsteun.

Comment

Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan een B-klasse IMO.

3 volwaardige zitplaatsen achter, ga je mogen vergeten in dit segment, vrees ik. Daar is hij wat smalletjes voor.

Comment

Comment

Goed bij Mercedes gekeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Meer impressie:

Als die zo heel dicht bij het productiemodel gaat zitten zal dit een schot in de roos zijn in dit segment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan een B-klasse IMO.

3 volwaardige zitplaatsen achter, ga je mogen vergeten in dit segment, vrees ik. Daar is hij wat smalletjes voor.
                                      Met respect ben ik het oneens

Het huidig model is 180cm breed.
                                      Zoals vaak zal deze nieuwe weer wat gegroeid zijn en als die op 183.5 cm (wat de 1 serie in breedte gegroeid is) of meer zou komen kan dat.

De C5 Aircross /5008 bijvoorbeeld zijn 184cm breed en hebben 3 volwaardige zetels. Normale slanke mensen passen daar perfect in.

Maar ik besef dat BMW dat niet gaat doen. Nochtans zijn er genoeg gezinnen met 3 kinderen die nu een C5/5008/Espace/Scenic/Ludo kopen.
                                      Voor de Grand Tourer zouden ze dat toch echt mogen doen. Ik vind het een gemiste kans, temeer daar Renault een groot gat gaat laten in die specifieke markt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

Met respect ben ik het oneens

Het huidig model is 180cm breed.
                                        Zoals vaak zal deze nieuwe weer wat gegroeid zijn en als die op 183.5 cm (wat de 1 serie in breedte gegroeid is) of meer zou komen kan dat.

De C5 Aircross /5008 bijvoorbeeld zijn 184cm breed en hebben 3 volwaardige zetels. Normale slanke mensen passen daar perfect in.

Maar ik besef dat BMW dat niet gaat doen. Nochtans zijn er genoeg gezinnen met 3 kinderen die nu een C5/5008/Espace/Scenic/Ludo kopen.
                                        Voor de Grand Tourer zouden ze dat toch echt mogen doen. Ik vind het een gemiste kans, temeer daar Renault een groot gat gaat laten in die specifieke markt.
                                        Aangezien ze van de glb een zevenzitter kunnen maken denk ik dat het inderdaad gewoon een strategische keuze is. Wij hadden deze klasse in balans liggen met 5008, uiteindelijk is het die laatste geworden omdat die voor hetzelfde geld extra plaatsen had. Die worden regelmatig gebruikt ook al zijn we maar met 4 in ons gezin.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X