Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lynk & Co 06 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lynk & Co 06 (2020)

    Hoppa! Nr 06 is ook een feit. 6 modellen al. Waar zijn ze eigenlijk? Toch niet allemaal in China



    Geely’s newest brand presents the latest Lynk in its chain, the Qashqai-sized Lynk & Co 06.

    Geely’s latest brand, Lynk & Co, continues to grow at a breakneck pace.

    Its latest model is the 06, an SUV roughly the size of the Nissan Qashqai. It’s set to launch early next year in China.

    Car News China obtained these photos, revealing a small crossover with Lynk & Co’s now familiar front fascia.

    Around back is where the 06 looks different from the existing 01 and 02 and upcoming 05 crossovers. It lacks the hockey stick-shaped taillights of the 01 and 02, instead featuring taillights with a trailing line, similar to those of the Lexus LC500.

    Like its siblings, there’s a quasi-floating roof effect aft of the C-pillar but it’s different in execution.

    Lynk & Co – part of the same corporate family as Volvo and Lotus – launched in China in 2017 and has a European release scheduled for next year.

    Typically, cars with numeric model names are part of a logical naming structure – for example, a BMW 3 Series is smaller and less expensive than a BMW 7 Series.

    Not so at Lynk & Co. The 06 is smaller than its 01 SUV, measuring 4340mm long, 1820mm wide and spanning a 2540mm wheelbase.

    It’s almost assured to use the same Compact Modular Architecture as the rest of the Lynk & Co range, also shared with the Volvo XC40.

    Car News China reports the 06 will use a 1.5-litre turbocharged three-cylinder engine producing 129kW. It'll also be available with a 141kW plug-in hybrid version of that engine.

    As these photos reveal, the 06 will be available with splashes of colour atop the windows and within its alloy wheels, much like the larger 05 coupe SUV.

    There's no word yet on whether the 06 will follow the 01 to the European market.

    If it makes the trip, it'll be offered under the same unconventional lease arrangements as the 01. Lynk & Co is touting its leasing model as being akin to Spotify, customers paying a fixed price per month with no lock-in contract. The price will include insurance and roadside assistance.

    For a lower cost per month, lessees will be able to choose an older Lynk & Co model.

    CEO Alain Visser told Dezeen the company is hoping to disrupt the industry. In addition to flexible leases, Lynk & Co will defy convention by eschewing dealers for 300-square-metre "lifestyle shops", even smaller than Tesla stores.

    The company also won't advertise prices of its models in Europe, though Visser said it won't say no to selling cars if a buyer would prefer not to subscribe.

    Lynk & Co is planning to come to Australia but hasn't committed to a time frame, nor has it announced whether it'll follow a traditional sales model as in China or its European subscription model.

    Bron: [www.caradvice.com.au]







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Voorzijde van de Macan, achterzijde van de 5008 en de zijkant van de Q2?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Voorzijde van de Macan, achterzijde van de 5008 en de zijkant van de Q2?
      Technologie van Tesla, en prijs van Dacia.

      Comment


      • #4
        LYNK & CO 06: NIEUW FAMILIEGEZICHT OP KLEINER MODEL

        IS DE LYNK & CO 01 DE VOLGENDE?



        ​De plug-in hybride variant van de Lynk & Co 01 is het enige model van Lynk & Co dat je in Nederland kunt kopen. Het merk heeft echter veel meer modellen in het aanbod, waaronder de 06. Die Lynk & Co 06 is grondig vernieuwd en krijgt het nieuwe familiegezicht aangemeten dat debuteerde op de Lynk & Co 08.


        Het Nederlandse aanbod van Lynk & Co is behoorlijk overzichtelijk. De 01 is hier immers het enige model van het merk en hoewel de SUV onder meer in thuisland China ook met stekkerloze hybridekracht bestaat, is de Lynk & Co er in Nederland alleen als plug-in hybride. Lynk & Co heeft veel meer auto's in zijn line-up: de 02, de 03, de 05, de 06, de 08 en de 09. De 03 is een sedan, de 05 een 01 met een sterker aflopende daklijn, de 09 is in de basis een Volvo XC90 de 08 is een splinternieuw model en de eerste Lynk & Co met de vernieuwde designtaal van het merk. Vandaag werpen we een licht op de 06. Hoewel de Lynk & Co naamgevingstechnisch een plekje hoger op de statusladder van het merk lijkt te staan dan de 01, is het een kleiner en goedkoper model. Die Lynk & Co is nu grondig vernieuwd en heeft net als de 08 de nieuwe designtaal van Lynk & Co gekregen.


        Lynk Co 08: de eerste productierijpe Lynk & Co met het nieuwe design.

        Waar de 4,45 meter lange Lynk & Co 01 zijn CMA-basis deelt met de Volvo XC40, staat de ruim 10 centimeter kortere 06 op Geely's goedkopere BMA-platform dat ook door de Geely Binyue (en dus Proton X50) wordt gebruikt. De Lynk & Co 06 werd in 2020 gepresenteerd en is nu dus pas zo'n drie jaar oud. Toch wordt de auto nu al ingrijpend vernieuwd, al lijkt er van een volledige generatiewissel toch geen sprake.

        De Lynk & Co 06 krijgt een compleet nieuw front met daarin verlichting zoals je die wellicht kent van de genoemde 08. Ook aan de achterzijde vertoont de 06 nu enigszins gelijkenissen met die SUV. Ook achterop zit voortaan namelijk verlichting die bestaat uit een balk over de gehele breedte van de kont. Lynk & Co geeft de 06 zelfs een nieuwe clam shell motorkap en een compleet nieuwe achterklep. Ook de voor- en achterschermen zijn vernieuwd. Veelal vinden dergelijke wijzigingen bij een generatie- en platformwissel plaats, maar daar lijkt hier toch geen sprake van. Allereerst is de 06 pas een paar jaar oud, maar we zien ook dat de raampartij ongewijzigd is en dat de vernieuwde Lynk & Co 06 - waarvan we de foto's en de eerste informatie hebben opgedoken uit de database van het Chinese Ministerie van Transport en Informatie Technologie - net als het origineel een 2,64 meter lange wielbasis heeft. Ook de Lynk & Co 06 is er met een plug-in hybride aandrijflijn.

        Het lijkt er sterk op dat Lynk & Co zijn nieuwe design stapsgewijs over zijn bestaande modellen gaat uitrollen. Wat dat voor de Lynk & Co 01 betekent? Dat is nog even de vraag. De auto werd voor de Chinese markt medio vorig jaar al gefacelift en die opgefriste 01 is nooit naar Europa gekomen. De Nederlandse importeur bevestigde aan AutoWeek dat er ook geen plannen zijn die vernieuwde versie hierheen te halen. Kijk niet gek op als de Lynk & Co 01 op termijn op vergelijkbare wijze als de 06 wordt bijgepunt.

        Bron: Autoweek








        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment

        Working...
        X