Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De nieuwe BMW 7-serie is een van de meest gefotografeerde nog te onthullen nieuwe auto's van het moment. Ook vandaag is BMW's nieuwe toplimo weer met een psychedelisch stickervelletje voorbij de lens van onze spionagefotograaf gereden. Ditmaal is de concurrent van auto's als de Mercedes-Benz S-klasse en Audi A8 met zijn definitieve verlichting te zien.
Er is de laatste jaren veel te doen om BMW en het designpad dat de ontwerpers van het merk bewandelen. Ook voor de nieuwe 7-serie en zijn elektrische evenknie, de i7, kiest BMW voor extravagant in plaats van behoudend design. De al vaak gefotografeerde 7-serie lijkt namelijk over twee lagen verdeelde verlichting aan de voorkant te hebben, en een neus die niet alleen spits afloopt, maar ook nog eens een vrij vroeg eindigt. BMW's opvolger van de in 2015 gepresenteerde huidige G11/G12-generatie 7-serie is op deze foto's met de definitieve verlichting gesnapt, eerder gekiekte testexemplaren hadden nog provisorisch samengestelde exemplaren.
Helaas hangt de voorkant nog behoorlijk in de plakkers en het is in theorie nog mogelijk dat de verwachte gelaagde verlichting slechts optisch bedrog is. Maar de definitieve ledlampen zitten wel al in de behuizingen. Ook aan de achterkant heeft deze ingepakte 7-serie de definitieve lichtunits. Die zagen we eerder al van veraf. De 7-serie lijkt de bekende L-vormige, brede en platte verlichting te krijgen. De nieuwe 7-serie krijgt voor het eerst in de vorm van de i7 een volledig elektrisch zustermodel en krijgt in tegenstelling tot het uitgaande model waarschijnlijk geen twaalf- en achtcilinders meer. De onthulling van de nieuwe BMW 7-serie volgt mogelijk nog dit jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
BMW vuurt volgend jaar zijn concurrent van de Mercedes-Benz EQS op autoland af. Die volledig elektrische variant van de nieuwe 7-serie is nu vanuit elke hoek in camouflagetrim te zien, BMW deelt namelijk een uitgebreide reeks foto's van een i7 die aan koudetests wordt onderworpen.
Hoewel ook SUV's in de hogere segmenten aan populariteit winnen blijven grote sedans bij veel mensen een gevoelige snaar raken. Liefhebbers van dergelijke toplimo's komen momenteel goed aan hun trekken. Genesis heeft een nieuwe G90, Audi gaf de A8 onlangs een facelift en Mercedes-Benz zette kort geleden de elektrische EQS naast de nog jonge S-klasse. BMW komt volgend jaar met een compleet nieuwe 7-serie, maar daar blijft het niet bij. Op dezelfde wijze als de i4 een elektrische versie van de 4-serie Gran Coupé is wordt de i7 die het merk volgend jaar lanceert een elektrische variant van de nieuwe Siebener. BMW laat een uitgebreide reeks foto's zien van die i7 terwijl hij in Zweden aan koudetests wordt onderworpen.
BMW bewandelt op elektrovlak duidelijk een ander pad dan rivaal Mercedes-Benz. Althans, in de hogere segmenten. Net als BMW levert Mercedes-Benz elektrische versies van auto's die ook met verbrandingsmotoren leverbaar zijn, al voeren de heren en dames in Stuttgart dergelijke elektrische versies alleen in de 'lagere' segmenten. Auto's als de EQE en EQS hebben naast hun formaat en positionering namelijk niets te maken met auto's als de E- en S-klasse. BMW doet dat anders. Zo is de iX3 een elektrische versie van de X3, maar wordt de i5 ook gewoon elektrische versie van de nieuwe 5-serie en is de i7 op deze foto's een EV die zijn platform deelt met de nieuwe 7-serie die er ook komt met verbrandingsmotoren.
BMW i7 (illustratie)
Veel technische gegevens over de nieuwe i7 deelt BMW nog niet, al geeft het merk wel aan dat het gemiddeld energieverbruik van de elektrische topsedan 19,5-22,5 kWh per 100 kilometer bedraagt. Daarnaast hint BMW duidelijk naar het dynamische karakter dat de i7 moet krijgen. Het met merk spreekt onder meer van "[...] sportieve afstelling van de veren en dempers". Ook weten we dat de elektrische aandrijflijn gerelateerd is aan die van de iX, BMW's SUV waar juist geen conventioneel aangedreven tegenhanger van is. De wijze waarop de i7 op sommige foto's dwars door de sneeuw glijdt doet vermoeden dat de elektrokracht ook naar alleen de achterwielen gezonden kan worden. Verder moeten we het met deze fraaie fotoreeks doen, waarop het elektrische bakbeest in de vrieskou van het enkele kilometers van de poolcirkel gelegen Zweedse Arjeplog is te zien.
Volgens jaar brengt BMW zowel de nieuwe 7-serie als de elektrische versie daarvan, de i7, op de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
veel smallere winterbandjes onder die EV-7 tov een benzine-7 prototype? tis alleszins hoe ridicuul iel die lijken daaronder, op dat gebied zou idd een omslag mogen gebeuren voor de efficientie
Als die er gaat uitzien zoals de impressies dan zijn ze zich bij Mercedes in de handen aan het wrijven.
een reactie die ik al sinds 2002 lees bij de komst van de eerste bangles... en toch boeren ze niet slecht als ik de jaarcijfers bekijk... we zullen zien denk ik dan
een reactie die ik al sinds 2002 lees bij de komst van de eerste bangles... en toch boeren ze niet slecht als ik de jaarcijfers bekijk... we zullen zien denk ik dan
Idd! Laat ze maar lachen denken ze daar, ondertussen zijn wij wel het grootste premium merk geworden. En niet onterecht imo
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
een reactie die ik al sinds 2002 lees bij de komst van de eerste bangles... en toch boeren ze niet slecht als ik de jaarcijfers bekijk... we zullen zien denk ik dan
Heb het over de verkoopcijfers van de 7 tov de S, en daar ligt de S al jaren stevig op kop. Als groep verkopen ze blijkbaar meer tot mijn grote verwondering. Tja blijkbaar lust het koperspubliek die gigasmoelen wel.
BMW komt met een volledig elektrische versie van de aanstaande nieuwe 7-serie. Het merk laat die i7 nu al zien terwijl hij aan akoestische tests wordt onderworpen.
Anders dan BMW komt Mercedes-Benz in het hoge luxesegment niet met een losstaand elektrische model. Althans, het merk geeft zijn op stapel staande elektrische vlaggenschip wel een eigen naam, maar daar blijft het bij. BMW's elektrische topsedan heet namelijk i7, maar is in feite een geheel elektrische variant van de nieuwe 7-serie. We verwachten dat BMW zowel de nieuwe 7-serie als elektrische i7 dit jaar nog presenteert. Vandaag laat BMW nog een stel afbeeldingen zien van de elektrische i7 die akoestische tests ondergaat in München.
Door het vrijwel volledig ontbreken van motorgeluid vallen wind- en rijgeluiden in het interieur van een EV meer op. Geen wonder dus dat BMW met de i7 extra zijn best doet om zo min mogelijk geluiden het interieur binnen te laten dringen. BMW heeft niemand minder dan componist Hans Zimmer opgetrommeld om toch een 'motorgeluid' te componeren dat in het binnenste van de i7 te horen kan zijn.
De i7 krijgt net als de nieuwe 7-serie een eigenwijs front met gelaagde verlichting. De koplampen komen hierbij vrij laag in de neus te zitten, de led-dagrijverlichting krijgt een plek erboven een plekje. De nierengrille belooft fors te worden, maar krijgt waarschijnlijk niet van het formaat van de neuspartij op de 4-serie en i4. Technische specificaties zijn er nog niet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment