Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volkswagen stuurt om de haverklap met camouflagestickers ingepakte Tiguans naar buiten. De SUV wordt binnenkort gefacelift en vandaag treedt die auto als R in het openbaar.
Volkswagen heeft met de 300 pk sterke T-Roc R een bijzonder krachtige compacte cross-over op de menukaart staan, maar het zal niet de enige hoogpotige van het merk zijn waar het zijn R-label op plakt. Van de Tiguan zijn in het verleden al meerdere keren als R-aangeklede testmodellen gesnapt, maar een échte R-versie is er helaas nooit van verschenen. Daar lijkt eindelijk verandering in te komen. Onze spionagefotograaf heeft een ingepakte én gefacelifte Tiguan gesnapt die namelijk weer als R is uitgedost.
De huidige Tiguan werd in 2016 in Frankfurt gepresenteerd en dit jaar is het moment daar dat de vier jaar oude SUV een facelift ondergaat. Uit eerder opgedoken foto's viel al op te maken dat de Tiguan een aantal designelementen van de nieuwe Golf meekrijgt. Zo krijgt de auto koplampen waarvan de indeling sterk doet denken aan die van de Golf VIII. De grille loopt voortaan onder de lichtunits door, al zijn deze nieuwe elementen op deze testauto vakkundig gecamoufleerd.
Dit in het noorden van Zweden betrapte testexemplaar heeft de R-kenmerkende vier uitlaatpijpen onder zijn achterste hangen, en dat kan maar één ding betekenen: dit is een Tiguan R. Het ligt in de lijn der verwachting dat die R-versie dezelfde 300 pk sterke 2.0 TSI onder de kap krijgt die zijn vermogen over alle vier de wielen verdeelt. De transmissie zal een DSG met 7 verzetten zijn. Uiteraard profiteert de Tiguan R van zaken als een sportiever afgesteld onderstel, krachtigere remmerij en een aangepaste stuurinrichting. Mogelijk laat Volkswagen in Genève meer van de vernieuwde Tiguan zien.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik de garage wisten ze nog niet veel, behalve dat er nu voor particulieren een extra korting zit op het huidige model als uitloop en dat na de zomer de facelift gaat uitgeleverd worden. Ze zijn vol verwachting van de prijzen, specs, pakketten, uitvoeringen,...
Verkoper verwacht wel dat de benamingen gaan veranderen en dat Trendline, Comfortline en Highline gaat verdwijnen. Bij de Golf en Passat is dat al zo.
De onthulling van de vernieuwde Volkswagen Tiguan is nu echt nabij. Volkswagen maakt zijn publiek vast lekker met een kleurrijke teaserplaat, die vooral de neus goed laat zien.
Dat komt mooi uit, want het is die neus waar naar alle waarschijnlijkheid het grootste nieuws te vinden is. Volkswagen noemt de facelift "a major technical and visual update" en het lijkt erop dat deze facelift er inderdaad één van de forsere soort wordt. Zoals ook op eerdere spionagebeelden al te zien was, krijgt de auto een neus die lijkt op die van de Passat en de T-Roc. Dat betekent dat de nagenoeg geheel uit strakke, horizontale lijnen opgebouwde Tiguan-neus wordt omgevormd tot een exemplaar waarbij de koplampen aanzienlijk platter zijn dan de grille, waarmee ze nog altijd één optisch geheel zullen vormen. Tegelijkertijd wordt ook de voorbumper aangepast, waarbij hier en daar opnieuw rechte lijnen plaatsmaken voor vloeiender vormen.
Tegelijkertijd met de nieuwe neus krijgt de Tiguan ook een nieuwe plug-in hybride aandrijflijn. Daarbij kan het meerdere kanten op. Om te beginnen biedt Volkswagen in de nieuwe Golf twee van zulke aandrijflijnen aan. Of de Tiguan het exemplaar met 204 pk, dat met 245 pk of beide krijgt, is nog even afwachten. In de Passat GTE en Skoda Superb iV levert een soortgelijke aandrijflijn bovendien 218 pk, dus ook dat is nog een optie. In alle gevallen eindigen er een 1.4 TSI, een zestraps DSG en een accupakket van 13 kWh in de auto.
De stevig vernieuwde Volkswagen Tiguan wordt later dit jaar gepresenteerd en verschijnt daarmee vier jaar na de onthulling van de tweede generatie van Volkswagens populairste model. Wacht, Volkswagens populairste? Ja, in 2019 streefde deze SUV alle andere modellen van het merk én het concern Volkswagen voorbij, met een totaal van 910.926 verkochte exemplaren. Daarmee is de auto ook meteen één van de drie populairste SUV’s ter wereld en de populairste SUV van Europa. Volkswagen meldt trots dat de auto in 80 procent van de landen in de wereld op het menu staat.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment