Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 - Cactus? (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

(Google translate vertaling uit het Engels)

Citroën plant nieuw C4X-model naast C4

Meer info over Citroen C4
    ► C4 + C5X = aankomende C4X
    ► Benzine-, diesel- en EV-versies komen eraan
    ► Nieuwe C4-carrosserie wordt verwacht in 2023

Citroën plant een nieuwe carrosserievorm voor de C4 , geïnspireerd op het ontwerp en de functionaliteit van zijn vlaggenschip C5X .

De C4 en C5X hebben veel gemeen: het zijn beide avant-gardistische hatchbacks met een iets hogere rijhoogte om de toegang te vergemakkelijken, maar er is een verschil van een halve meter tussen de twee. En dat is een voldoende grote opening waarin Citroën de nieuwe variant kan pluggen, die zeker C4X gaat heten.

Verwacht dat Citroën de achteroverbouw van de C4 zal verlengen, om een ​​meer vloeiende daklijn te vangen die is geïnspireerd op die van de C5X. De uitgesproken achterste heupen van het vlaggenschip, geïntroduceerd op de C5X door Pierre Leclercq toen hij designdirecteur werd en de auto herzag, zullen waarschijnlijk ook voorkomen. Of het nieuwe model dubbele spoilers nodig heeft, wordt beslist in de windtunnel: de bovenste spoiler van de C5X kanaliseert lucht naar de onderste om de lift te verminderen.

'De C4 is een legitieme voorloper van de C5X: hij is verhoogd, maar het is geen SUV', zegt Vincent Cobee, CEO van het merk Citroën, tegen CAR. 'Maar ze hebben een heel andere stylinguitvoering aan de achterkant. De C4 heeft een nogal Japanse kijk op de achterkant, terwijl de C5X ergens tussen een Duitse en Zweedse [designbenadering] in zit. Voor mij zit er een beetje Saab-erfenis achterin!'

Als we tussen de regels door lezen, lijkt het erop dat de grote verschillen zich aan de achterkant zullen bevinden, en ze zullen het laadvermogen zeker vergroten tot boven de 380 liter van de C4.

Onderhuids heeft de C4X grote overeenkomsten met zijn zusterauto. Dat betekent dat hij op het CMP-platform rijdt en een elektrische aandrijflijn biedt naast de 1,2-liter turbobenzinemotor en 1,5-liter viercilinderdiesel. De batterij van 50 kWh zou goed moeten zijn voor meer dan 200 mijl.

Zal Citroën afwachten hoe de markt de C5X (hierboven) zal ontvangen alvorens een gelijkaardige variant elders in het gamma te lanceren, vraagt ​​Car aan Vincent Cobee? 'Wat we de komende vijf jaar ook lanceren, is al beslist', antwoordt de baas. 'Als ik zeg dat we misschien – alles moet al beslist zijn. Anders zie ik je over vijf jaar!'

Lees daarin wat u wilt. Maar Stellantis heeft al bevestigd dat Citroën zijn volgende geëlektrificeerde model in 2023 zal introduceren - en het slimme geld is dat het de C4X is. Verwacht een vanafprijs van ongeveer € 23.500 voor de benzinevariant.

Bron: Scoop: Citroën plans new C4 X model sit alongside C4
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
    X