Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover + RR Sport (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Range Rover + RR Sport (2021)

NIEUWE RANGE ROVER SPORT OPGEDOKEN

De Rang Rover Sport staat voorlopig nog fier in de showroom, maar de volgende generatie kondigt zich alvast aan. De nieuwe Range Rover Sport wordt door de testcoureurs volgas door de sneeuw gejaagd.

Bij de huidige Range Rover Sport sloegen de ontwerpers een beduidend modernere hoek in dan de vorige. De klassieke lijnen met sterke hints naar de oer-Rang Rover verdwenen en maakten plaats voor een meer eigentijds ontwerp. Ook kwam er meer onderscheid tussen de reguliere Range Rover en de sportievere broer daarvan. Niet geheel zonder succes, want de verkoop trok aardig aan. Voorlopig mag de auto nog een tijdje mee, maar over ruim een jaar is het de beurt aan de volgende. Die zien we nu al betrekkelijk subtiel gecamoufleerd voorbij komen.

Subtiele camouflage is natuurlijk een relatief begrip, want deze verre voorloper op het productiemodel laat nog altijd genoeg aan de verbeelding over. Wat we wel kunnen zien is dat de auto direct herkenbaar zal zijn als een nazaat van de huidige Range Rover Sport. De auto kreeg bij de huidige generatie een wat schuiner aflopende neus en een meer afgerond achterste en dat is ook hier weer het geval. Denk er wat scherper gevormde Range Rover Velar-achtige voor- en achterlichten op en je krijgt waarschijnlijk al een goed beeld van de nieuwe Range Rover Sport.

Hoewel de uiterlijke verandering misschien niet direct in het oog springt, is er onder de koets in ieder geval veel nieuws. De nieuwe Range Rover Sport staat op het nieuwe MLA-platform. Daar gaan meerdere Jaguars gebruik van maken, maar ook de volgende gewone Range Rover en Discovery. Dat modulaire platform moet het gewicht verder omlaag brengen, maar is bovendien ontwikkeld voor volledig elektrische en deels elektrische aandrijflijnen. Dit jaar horen we meer. De gewone Range Rover verschijnt mogelijk eind dit jaar nog, deze Range Rover Sport volgt waarschijnlijk medio 2021.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

LEKKER LANG

LAND ROVER STUURT RANGE ROVER LWB DE SNEEUW IN

Na een nieuwe versie van de reguliere Range Rover, stuurt Land Rover nu een prototype van een verlengde Range Rover de sneeuw in. Het wordt nog niet precies duidelijk wanneer de Britten de nieuwe SUV officieel onthullen.

Aan de top van het Land Rover-gamma staan flinke vernieuwingen te wachten. Niet gek, want de huidige Range Rover draait alweer zo’n zeven jaar mee. Het kan daarnaast ook geholpen hebben dat de concurrentie bepaald niet stil heeft gezeten. Gezien de milde camouflage, kan het dan ook nooit lang meer duren voordat Land Rover het nieuwe Range Rover-portfolio uitrolt.

Na de reguliere Range Rover is nu ook de verlengde LWB-versie in de sneeuw gespot. Volgens Land Rover staan beide varianten van de gigant op een nieuw platform. Het Modular Longitudinal Architecture (MLA) bestaat voor een groot gedeelte uit aluminium wat er vooral voor gaat zorgen dat de Brit qua gewicht flink wat kilo’s kwijtraakt. Op het oog krimpt de auto niet door de nieuwe basis. Bij deze basis is flink rekening gehouden met de eventuele plaatsing van accupakketten en batterijen. Verwacht echter geen volledig elektrische Range, maar reken wel op een plug-inhybride.

Qua maatpak houdt Land Rover vast aan het huidige ontwerp, hoewel het geheel wel sterk vernieuwd wordt. Zoals altijd wordt de achterruitenwisser onder de spoiler gemonteerd en ‘wist’ de wisser het ruit andersom schoon.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Get An Up-Close Look At The 2022 Range Rover Flagship Luxury SUV

Last edited by Jocar; 06/07/2020, 09:47.

Comment

knap detail altijd die achterwisser verborgen in spoiler bovenaan, smartje had dat ook (gepikt van LR)

Comment

De Range Rover ziet zijn pensioen met rasse schreden naderen. Althans, de huidige generatie. Land Rover stoomt uiteraard weer een nieuwe klaar en die pakt het vooral onderhuids weer een stuk moderner aan. 21e-eeuwse techniek in een nog altijd op het verleden geïnspireerd jasje.

De Range Rover is al vanaf zijn introductie in 1969 een begrip, maar zelfs met een oude en vertrouwde aanpak red je het niet eeuwig. Door de jaren heen is de auto steeds verder gemoderniseerd, maar toch ook trouw gebleven aan die oervorm van destijds. De huidige, vierde generatie werd geïntroduceerd in 2012 en borduurde toen voort op de derde generatie Range Rover uit 2001. De hoekige vormen van weleer verdwenen grotendeels, het vierde model zag er weer wat eigentijdser uit. En met succes, want de populariteit van de Range Rover groeide gestaag. Toch is er nog minstens één belangrijke eigenschap overgebleven die minder modern aandoet: het gewicht. Land Rover corrigeert dat binnenkort met de nieuwe, vijfde generatie Range Rover.

Elektrisch

Liefhebbers hoeven niet te vrezen dat de Range Rover het voortaan echt helemaal over een andere boeg zal gooien, want we mogen qua uiterlijk een grondige evolutie van het huidige ontwerp verwachten. De basisvorm blijft herkenbaar, al worden vooral de neus en het achterste van de Range Rover weer wat verder strakgetrokken. De afronding van de van oudsher scherpe hoeken van de SUV zet door. Zoals gezegd schuilt er onder de herkenbare koets meer verandering. De nieuwe Range Rover maakt immers gebruik van de nieuwe aluminium MLA-basis van Jaguar Land Rover. Dat moet het gewicht van de SUV fors verlagen. Uiteraard heeft dat tal van voordelen, ongetwijfeld ook voor het weggedrag, maar het belangrijkste is dat het ter compensatie dient van het extra gewicht dat een accupakket met zich meebrengt. De huidige Range Rover is al als plug-in leverbaar, maar de nieuwe zal ook als volledig elektrisch aangedreven variant leverbaar worden. De kans is groot dat liefhebbers van elektrische aandrijving in eerste instantie weer op een plug-in aangewezen zijn, want de volledig elektrische versie lijkt nog een paar jaar op zich te laten wachten.

Benzine en diesel

De nieuwe plug-in moet vanzelfsprekend nog weer efficiënter worden dan bij de huidige Range Rover het geval is, dus dat is absoluut een interessante tussenvariant voor wie toch al (zij het kort) elektrisch Range Rover wil rijden. De verwachting is dat een viercilinder Ingenium-benzinemotor in combinatie met een elektromotor op de achteras voor de aandrijving zorgt. Nu is de benzinekracht van de PHEV-versie nog afkomstig van een zes-in-lijn. Al met al moet de Range Rover daarmee een stuk zuiniger worden. Uiteraard zullen voor de liefhebbers van pure benzine- en dieselkracht ook gewoon weer versies met enkel een brandstofmotor verschijnen. Een sportieve SVR-versie zit ongetwijfeld ook in het vat. Of we daar V8-geweld van mogen verwachten, is echter nog de vraag. Jaguar Land Rover liet onlangs los dat het kijkt naar de mogelijkheden om bij toekomstige SVR-versies de kracht ook deels van een elektromotor te laten komen. Eind dit jaar of begin volgend jaar weten we meer; dan wordt de onthulling van de nieuwe Range Rover verwacht.

Impressie:

Comment

nieuwe land rover range rover deint over de 'ring'

Comment

Echt benieuwd wat ze er van gaan maken.... De huidige Range Rover is voor me perfect

Comment

New 2022 Land Rover Range Rover spied testing at the Nürburgring

Comment

edit.
                  Last edited by Jocar; 12/05/2021, 08:24.

Comment

edit.

Comment

edit.

Comment

LANGE AANLOOP

NIEUWE RANGE ROVER GESPOT BIJ NEDERLANDSE GRENS

De nieuwe Land Rover Range Rover bevindt zich al een hele tijd in de testfase. Nu is de grote Brit opnieuw stevig ingepakt opgedoken, ditmaal vlakbij de Nederlandse grens in België.

We danken Anique van Eijk hartelijk voor het toesturen van deze foto's. Zij spotte deze Range Rover (en nog eentje op de achtergrond) zomaar op een parkeerplaats in Minderhout, net over de grens in België. Helaas heeft Land Rover de auto sinds afgelopen zomer nog niet met minder camouflage op pad durven sturen. Toch biedt het weer een mooie kans om hem van dichtbij te bekijken. Vooral van de zijkant is goed te zien dat de Range Rover een wat meer afgerond profiel heeft dan we gewend zijn. Verder hoef je geen grote koerswijziging te verwachten qua ontwerp, naar verwachting wordt het vooral een grondige evolutie van het bekende verhaal. Eerder lieten we onze illustrator de nieuwe Range Rover al eens tekenen, om je een idee te geven.

Wat wél een grote koerswijziging is, is dat de Range Rover kennismaakt met volledig elektrische aandrijving. Hoewel Jaguar Land Rover de ontwikkeling van de volledig elektrische Jaguar XJ in de ijskast zette, is het niet zo dat de MLA-basis die onder meer daarvoor bestemd was geen doel meer dient. De Range Rover staat daar namelijk wel op en dat platform biedt zowel ruimte aan conventionele aandrijflijnen als deels en volledig elektrische aandrijving. Bij een plug-in hybride Range Rover - zoals we nu al kennen - zal het dus niet blijven. Een volledig elektrische versie hoeven we waarschijnlijk niet direct bij de introductie te verwachten, maar die zit op de langere termijn wel in het vat. Verder wordt de Range Rover een stuk lichter dan nu, dankzij meer gebruik van aluminium in de basis. Dat kan geen kwaad bij de elektrische versie, die door de accu's juist weer wat aan zal komen.

Het is nog steeds de vraag wanneer de nieuwe Range Rover dan eindelijk gepresenteerd wordt. We zetten er voorzichtig op in dat het laat in dit jaar gebeurt. In 2022 verwachten we hem op de markt.

Comment

Ik begrijp die modellenreeks van RR wel, qua marketing, maar voor mij toch altijd nog maar de classic.

Comment

Nieuwe Range Rover Sport gesnapt

Comment

edit.
                              Last edited by Jocar; 09/08/2021, 16:13.

Comment

Impressie:

Comment

Typisch RR, knap!

Comment

Range Rover Sport SVR Spied With Huge Brakes And Quad Exhaust Pipes

Last edited by Jocar; 21/08/2021, 09:26.

Comment

2022 Range Rover Drops More Camouflage To Show Its Evolutionary Styling

Comment

Land Rover Range Sport SVR V8 prototype spied testing at the Nürburgring

Comment

Working...
                                        X