Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Morphoz Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Morphoz Concept

    OOK DACIA NEEMT ELEKTRISCHE CONCEPT-CAR MEE

    RENAULT MET MORPHOZ CONCEPT NAAR GENÈVE

    Renault vat in een aantal zinnen samen welke nieuwkomers het meebrengt naar de Autosalon van Genève. Tussen die debutanten zit een nieuw studiemodel, de Morphoz.

    In januari wist AutoWeek-lezer Almar Nijsen ons te verblijden met een tweetal afbeeldingen van een tot op heden onbekende concept-car van Renault. Het studiemodel werd gesnapt in het Spaanse Barcelona. We vermoedden al dat de fabrikant de Autosalon van Genève zou uitkiezen als podium om die auto op te presenteren. Die vermoedens worden vandaag bevestigd.

    Renault meldt namelijk dat het een volledig elektrische studiemodel meebrengt naar Genève: de Morphoz. Volgens Renault belichaamt de concept-car de visie van het merk op "de mobiliteit van de toekomst". Daarnaast dient de auto als voorbode van "[...] een nieuwe familie van elektrische modellen van Renault die de komende jaren wordt uitgerold". Renault stuurt alvast een teaserafbeelding waarop ogenschijnlijk een stukje van de bilpartij van de showauto te zien is.

    De Morphoz is niet het enige nieuws van Groupe Renault. Zo neemt het merk een volledig elektrische versie van de Twingo, de Twingo Z.E., mee naar de Zwitserse beurs en worden ook de van E-tech voorziene nieuwkomers van het merk er belicht. Reken in ieder geval op meer informatie over de plug-in hybride Mégane. Kort geleden werd bekend dat Dacia op korte termijn een elektrische stadsauto aan zijn portfolio toevoegt en nu meldt Renault dat Dacia in Genève een voorbode van die nieuwkomer laat zien.

    Bron: [www.autoweek.nl]







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2






    h













    tp

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      doet me een beetje denken aan de vel satis,nooit succes geworden.
      dat ze dit ook maar niet te snel doordrukken....

      Comment


      • #4
        Deze heeft toch wel heel wat sexier lijnen dan de Vel Satis, vind ik.

        Doet me zelfs een beetje aan een Velar denken.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Doet me zelfs een beetje aan een Velar denken.
          Dat was ik eigenlijk ook al aan het denken.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #6
            ÉÉN CONCEPT, TWEE FORMATEN

            RENAULT MORPHOZ IS VOORBODE NIEUWE GENERATIE EV'S

            De Autosalon van Genève had als podium moeten dienen waarop tal van autofabrikanten hun nieuwkomers zouden presenteren. De belangrijkste autobeurs van Europa gaat dit jaar niet door en dus beleeft deze hagelnieuwe Morphoz Concept zijn debuut vooralsnog puur op de digitale podia. Dat maakt het studiemodel zelf echter niet minder interessant.

            Dankzij een oplettende AutoWeek-lezer konden we jullie in januari al een foto laten zien van Renault's nieuwe concept-car, een auto waar op dat moment helaas nog niets over bekend was. Renault heeft nu zelf het digitale doek van zijn nieuwe showauto getrokken: de Morphoz.

            De Morphoz Concept is een volledig elektrische cross-over, maar niet zomaar een. De nieuwkomer heeft namelijk niet alleen een opvallend vormgegeven koets, maar heeft in feite twee karakters. Dat laatste moet je vrij letterlijk nemen. De Morphoz Concept kent namelijk een City- en een Travel-modus die invloed hebben op de afmetingen van de concept-car. In City-modus is de Morphoz in totaal 4,4 meter lang en heeft hij een wielbasis van 2,73 meter. Wie de concept-car in de Travel-stand zet, krijgt een bijzonder tafereel te zien. De snuit van de Morphoz Concept schuift samen met het voorste deel van het platform 20 centimeter naar voren waardoor de wielbasis toeneemt tot 2,93 meter. Omdat ook de achterzijde van de auto in deze Travel-modus verder naar achteren uitschuift, neemt de bagageruimte toe en komt de totale wagenlengte uit op 4,80 meter. De koets van de Morphoz ziet er in Travel-modus dan van voren én van achteren bezien net even anders uit en moet in zijn reisstand ook net even efficiënter door de lucht snijden.

            Elektrisch

            Renault is van mening dat het efficiënter is om niet ten alle tijden met een elektrische SUV met een 90-100 kWh groot accupakket rond te rijden als je deze capaciteit tijdens het gros van je ritten niet nodig hebt. In City-modus beschikt de Morphoz dan ook over een 40 kWh groot accupakket, goed voor een WLTP-bereik van zo'n 400 kilometer. Toch een lange rit voor de boeg? Dan biedt de genoemde Travel-modus uitkomst. Doordat de voorzijde inclusief het platform in die stand naar voren schuiven, komt er in de vloer van de auto ruimte beschikbaar voor een additionele 'Travel Extender' batterij met een capaciteit van 50 kWh. Hiermee komt de totale capaciteit op 90 kWh te liggen en daarmee zou een actieradius van 700 kilometer haalbaar moeten zijn. Wie de Travel Extender niet meer nodig heeft, kan de extra batterij er bij hetzelfde wisselstation als waar de extra batterij vandaan is gekomen, weer inleveren. Volgens Renault zijn de daar aanwezige accu's weer te gebruiken om bijvoorbeeld elektrische fietsen op te laden of om de omliggende infrastructuur van stroom te voorzien. Op papier zijn de accu's middels inductie te laden. De elektrische aandrijflijn zelf levert in City-modus 136 pk en in Travel-mode 218 pk.

            Design

            Ook het interieur, waartoe je dankzij suicide doors en een ontbrekende B-stijl eenvoudig toegang hebt, is bijzonder vormgegeven. Omdat de auto op papier in staat is om zich autonoom (niveau 3) door het verkeer te bewegen, beschikt de Morphoz over een wegklapbaar stuur en instrumentarium. In dat futuristisch ogende stuurwiel is een 10,2-inch groot scherm opgenomen waarop puur de belangrijkste rij- en veiligheidsinformatie wordt weergegeven. Het achter het stuurwiel geplaatste 80 centimeter brede L-vormige OLED-display valt in zowel de autonome als de 'handmatige' modus weg te klappen en tevoorschijn te toveren. Andere opvallende zaken: de Morphoz kent een 'Share'-stand om met de achterpassagiers te praten. Hierbij kantelt de bijrijdersstoel achterover en fungeert de rugleuning dus opeens als zitvlak. En opvallende gimmick die het productiestadium natuurlijk niet zal halen. De stoelen achterin zijn verschuifbaar, maar dat heeft uiteraard te maken met de City- en Travel-modi waarin de Morphoz te berijden valt.

            De Ivory Gold-gespoten Morphoz is afgewerkt met Electric Yellow-kleurige details. In het interieur komt daar nog eens een stel glanzend zwarte accenten bij. Interessant is de lichtsignatuur van de concept-car, ook hier gaan we namelijk meer van terugzien op toekomstige productiemodellen. Reguliere zijspiegels ontbreken, in plaats daarvan heeft Renaults showauto op stokjes geplaatste camera's die de functie van die zijspiegels overnemen. De 22-inch wielen zijn volgens Renault zo ontworpen dat ze de aerodynamica van de auto bevorderen.

            Gadgets en technologie

            Geen moderne concept-car zonder technologische gadgets als kunstmatige intelligentie en dus is ook de Morphoz voorzien van een slimme digitale assistent die niet alleen ín, maar ook buiten de auto werkzaam is. Als je naar de auto loopt en zwaait, openen de portieren zich bijvoorbeeld vanzelf. Ook herkent de auto wie er aan komt lopen en past daar de bestuurdersstoel en de vooraf ingestelde interieurverlichting op aan. Het hart van de kunstmatige intelligentie is ondergebracht in de middentunnel. Wie zijn smartphone op de daarvoor bestemde plek legt, geeft de AI onder meer toegang tot informatie en media die op het toestel staat.

            Nut: nieuw elektrisch platform

            Volgens Bruno Vanel, Program Director van de afdeling van Groupe Renault die zich bezighoudt met elektrische auto's, dient de uitschuifgimmick van de Morphoz een tweede en veel belangrijker doel. De Morphoz Concept illustreert er namelijk mee dat er zich onderhuids een geheel nieuw voor toekomstige EV's bestemd modulair platform schuilhoudt dat door de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi is ontwikkeld. Inderdaad, modulair en dat betekent uiteraard dat de alliantie er auto's van verschillende formaten gebruik van kan laten maken. Het platform kenmerkt zich met zijn relatief lange wielbasis, ver op de hoeken geplaatste wielen en een vlakke vloer. Renault is tevens in staat een groot aantal onderdelen, waaronder de hardware van de airconditioning, in de neus van de nieuwkomers kwijt te kunnen. Dit komt de interieurruimte natuurlijk weer ten goede. Het platform is ook geschikt voor de plaatsing van elektromotoren aan zowel voor- als achterzijde van de auto en dat betekent dat ook vierwielaangedreven EV's er gebruik van kunnen maken.

            Conceptcyclus

            De Morphoz Concept maakt uiteraard deel uit van de Life Cycle-conceptstrategie die hoofddesigner Laurens van den Acker als leidraad aanhoudt bij het tekenen van zijn studiemodel. Deze nieuwe Franse showauto belichaamt het kopje 'Familie' en is dan ook een speelse vooruitblik op een familieauto. Zoals de auto nu is gepresenteerd, gaat hij uiteraard niet in productie. Renault omschrijft de Morphoz namelijk onder meer als een auto die "[...] de visie van Renault op het gebied van persoonlijke, gedeelde en elektrische mobiliteit voor de jaren na 2025 vertegenwoordigt." Wél kan AutoWeek bevestigen dat er bepaalde designelementen van deze concept-car gebruikt gaan worden voor toekomstige modellen en dat er binnen enkele jaren een nieuwe EV komt met uiterlijke kenmerken van deze Morphoz.


















            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7








              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Mijn God! Ik zit precies in The Matrix...
                Spreekt me helemaal niet aan, dit.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                  Mijn God! Ik zit precies in The Matrix...
                  Spreekt me helemaal niet aan, dit.
                  mij ook niet,maar wees gerust zo een vaart gaat het niet lopen,zoals altijd met concept cars.
                  zo nu en dan hebben die ingenieurs eens een folieke nodig om zich uit te leven..
                  wanneer was het ook alweer dat de vliegende auto voor rond het jaar 2000 voorspeld werd?lol

                  Comment


                  • #10
                    met 40kw, 400km ver geraken...das een echte revolutie, de eerste auto die aan 10kw/h zit zal nog 1000kg mogen wegen en max 80 rijden...àls het dan al lukt

                    negens een uitleg hoe ze daarin kunnen slagen

                    Comment


                    • #11
                      wat de batterij switch/extender of hoe ze het ook willen noemen betreft,dit is eigelijk niets meer dan een verder uitwerken van een systeem dat ze 10 jaar geleden al voorstelden ,ik dacht onder
                      quick drop stations.https://www.youtube.com/watch?v=MiPl...re=emb_rel_end
                      spijtig dat het er nooit gekomen is

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                        wanneer was het ook alweer dat de vliegende auto voor rond het jaar 2000 voorspeld werd?lol
                        Lang gaat dat nochtans niet meer duren. Hier zie je een paar beelden van een landgenoot in een bijna afgewerkt prototype



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Lang gaat dat nochtans niet meer duren. Hier zie je een paar beelden van een landgenoot in een bijna afgewerkt prototype


                          blijven oefenen

                          Comment


                          • #14
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15

                              Comment


                              • #16
                                Beetje trager nu

                                Comment


                                • #17
                                  BLIK TO THE FUTURE: RENAULT MORPHOZ

                                  De autosalon van Genève had in maart dit jaar als podium moeten dienen waarop tal van autofabrikanten hun nieuwkomers zouden presenteren. De Renault Morphoz Concept was een van die nieuwelingen, een uitschuifbare en volledig elektrische SUV waar Renault graag een groot publiek omheen had willen zien. De futuristisch ogende concept-car was namelijk veel meer dan slechts een markant vormgegeven aandachtstrekker!

                                  Een snelle terugblik. De met opvallende designelementen doorspekte Morphoz Concept die Renault eerder dit jaar presenteerde, had één wel heel opvallende eigenschap. De elektrische SUV was namelijk twee auto’s in één. Bijna letterlijke. Het studiemodel kende namelijk een City- en een Travel-modus die invloed hadden op de afmetingen van de concept-car. In City-modus was de Morphoz 4,4 meter lang en bedroeg de wielbasis 2,73 meter. Wie de auto in de Travel-stand zette, werd getrakteerd op een bijzonder tafereel. De snuit van de Morphoz Concept schoof samen met het voorste deel van het platform 20 centimeter naar voren waardoor de wielbasis toenam tot 2,93 meter. Omdat ook de achterzijde van de auto in deze Travel-modus verder naar buiten kwam, nam de bagageruimte toe en kwam de totale wagenlengte uit op 4,80 meter. Hoewel deze harmonicatruc natuurlijk een typische gimmick is voor een concept, lag er een zeer relevant principe aan ten grondslag.
                                  De Morphoz Concept fungeerde namelijk als uithangbord van een volledig nieuw modulair platform van de Renault-Nissan-Mitsubishi Alliantie. Dat platform heet CMF-EV en het uitschuifkunstje van de Morphoz diende puur om te illustreren dat die nieuwe elektrische basis in diverse formaten onder diverse modellen van de alliantie een plek krijgt.

                                  Aan AutoWeek werd onder meer bevestigd dat er binnen enkele jaren een elektrische SUV van Renault komt met uiterlijke kenmerken van die Morphoz. Een zeer belangrijke nieuwkomer die voor omstreeks 2022 gepland staat. Kijken we naar het huidige elektrische modellenaanbod van Renault, dan komen we daar de Twizy, Zoe, de Z.E-versies van de Kangoo en Master en straks de Twingo tegen. Een elektrische SUV schittert door afwezigheid. Die nieuwe elektrische SUV is dus zeer welkom, en reken maar dat het niet bij één model blijft.

                                  E-space

                                  Hoewel EV’s wegens het ontbreken van een ruimte-opslokkende verbrandingsmotor en dito transmissie over het algemeen ruimer zijn dan vergelijkbare auto’s met conventionele aandrijflijnen, beloven de vooralsnog naamloze nieuwkomers op het CMF-EV-platform bijzonder ruim te worden. De modulaire basis kenmerkt zich door zijn relatief lange wielbasis, ver op de hoeken geplaatste wielen en een vlakke vloer. Renault is daarnaast in staat een groot aantal onderdelen, waaronder de hardware van de airconditioning, in de neus van de EV’s kwijt te kunnen. Dit komt de interieurruimte natuurlijk weer ten goede. Omdat het platform helemaal gericht is op auto’s met een accupakket aan boord, kunnen de batterijen volgens Renault eenvoudig worden weggewerkt in het achterste deel van de bodem. De op stapel staande EV’s beloven dan ook een vrij laag silhouet te krijgen, iets dat weer een positieve uitwerking heeft op de luchtweerstand en op het zwaartepunt, dus daarmee op de rijeigenschappen.
                                  De zo’n 4,5 meter lange elektrische SUV van Renault zal in de basis een voorwielaandrijver zijn, maar doordat het platform geschikt is voor de plaatsing van elektromotoren aan zowel voor- als achterzijde van de auto, zal een vierwielaangedreven variant zich ongetwijfeld ook aandienen.
                                  De kristallen WLTP-bol voorspelt dat de elektrische SUV van Kadjar-formaat op een acculading zo’n 400 kilometer ver moet kunnen komen, afhankelijk van het formaat van het accupakket. We mikken op een set batterijen met een capaciteit van minstens 40 kWh, al bewees de Morphoz al dat het CMA-EV-platform plek biedt aan een 90 kWh groot elektrohart. Reken voor de basisversie op zo’n 130 pk aan elektrische spierkracht.

                                  Ga er maar vanuit dat Renaults elektrische SUV tal van broertjes en zusjes krijgt. En het zit er dik in dat elektrische nieuwkomers van Nissan én van Mitsubishi van dezelfde modulaire basis gebruik zullen maken!






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    DE NIEUWE MIDDENKLASSE

                                    RENAULTS ANTWOORD OP DE VOLKSWAGEN ID4

                                    Hoewel Renault met de Zoe een enorm aandeel wist te pakken in de markt voor elektrische auto’s, zijn vooral elektrische SUV’s het momenteel helemaal. Met de Mégane E-Tech Electric proeft Renault al voorzichtig van het concept van ‘hoge EV’s’, maar daar blijft het vanzelfsprekend niet bij: er is een grote broer onderweg.

                                    Er zijn anno 2021 twee zaken waarmee je als autofabrikant gegarandeerd scoort: SUV’s en elektrische aandrijflijnen. Dat eerste zat al snor bij Renault, ­gezien het succes van de Captur. Het tweede kwam ­lange tijd vrijwel geheel op het bordje van de Zoe te liggen (er is immers sinds kort ook een elektrische Twingo), maar die Zoe krijgt nu versterking van de Mégane E-Tech Electric. Renault heeft de smaak te pakken gekregen en schuift naar verwachting al volgend jaar de volgende EV naar voren. Dat wordt in tegenstelling tot de elektrische Mégane een échte SUV, en wel een middenklasser in het segment van de Kadjar. De kans is daarom groot dat Renault er een geheel nieuwe modelnaam aan hangt, in combinatie met de aanduiding ­E-Tech Electric.

                                    De lengte in

                                    De nieuwkomer is een broodnodig antwoord vanuit Frankrijk op de Skoda Enyaq, de Volkswagen ID.4 en in zekere zin ook de ­Volvo XC40 Recharge – om maar te ­zwijgen van de nieuwe Ariya van alliantiepartner ­Nissan. Het is een sterk groeiende markt, waar je van goeden huize moet komen om er een plekje te verwerven. Renault doet dat onder meer met een flink aangescherpte ontwerpvisie. Dat scenario zagen we al bij de Mégane E-Tech Electric én bij het studiemodel dat als voorbode diende van de auto waar het nu over gaat: de Morphoz Concept. Dat is een 4,40 meter lange SUV met aan de voorzijde behoorlijk scherpe lijnen en een haast niet meer als Renault te herkennen ­achterkant. De Morphoz dankte zijn naam aan het feit dat hij kon ‘uitschuiven’ naar 4,80 meter, maar dat hoeven we vanzelfsprekend bij de productieversie niet te verwachten. Waarschijnlijk zit het uiteindelijke formaat er ­ergens tussenin, want Nissan-broer Ariya is 4,60 meter lang en daarmee past hij ook ­netjes naast de directe concurrenten. Hij is net iets groter dan de Kadjar, die 4,49 meter is. Bovendien is de verwachte wielbasis van tussen de 2,70 en 2,80 m een slag groter dan de 2,65 m die er bij de Kadjar tussen de ­wielen zit, uiteraard met als doel om ruimte te maken voor het accupakket.

                                    500 km op één lading

                                    De Nissan Ariya is meer dan een toekomstige concurrent uit eigen gelederen; het is ook de auto waarmee de nieuwe Renault het gros van zijn techniek deelt. Met de blik op de Ariya komen we daardoor al veel te weten over de Renault. Zo mogen we logischerwijs rekenen op een 218 pk versie en een variant met 245 pk vermogen. Ze trekken hun stroom uit accupakketten van respectievelijk 63 kWh en 87 kWh. Die laatste combinatie ­levert de Renault een WLTP-bereik van zo’n 500 km op. Er zullen echter vast nog wel wat verschillen met de Ariya aan het licht komen en een daarvan is inmiddels al helder: de Renault krijgt geen vierwielaangedreven ­uitvoering, terwijl de Nissan Ariya die wel heeft. Renault zou vierwielaandrijving exclusief voor sportieve dochter Alpine willen reserveren, want dat merk komt met een elektrische SUV die aan deze Renault en aan de Nissan Ariya verwant is.

                                    Eén ding is zeker: er wacht de grote broer van de Mégane E-Tech Electric een zware taak. Niet alleen omdat de concurrentie moordend is, maar ook omdat het Renaults hoop in het middensegment is. De Talisman heeft het net als andere traditionele middenklassers zwaar en ook van de Kadjar werd ongetwijfeld meer verwacht. In de tweede helft van volgend jaar verlost Renault ons van de onzekerheden, want dan trekt het vermoedelijk het doek van de auto. In 2023 is het moment van de waarheid daar om – als het goed is – hordes enthousiaste klanten naar de showrooms van de Renault-dealers te trekken.





                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      'RENAULT'S NIEUWE ELEKTRISCHE SUV GAAT SCÉNIC HETEN'

                                      AANVAL OP DE VOLKSWAGEN ID4

                                      Renault komt op den duur met een elektrische SUV die de strijd aan zal gaan met auto's als de Volkswagen ID4 en Nissan Ariya. Die krijgt de bekende Scénic-naam op zich gedrukt, verneemt AutoExpress van Renault.

                                      Terwijl Renault zich opmaakt voor de onthulling van Kadjar-opvolger Austral, wordt er achter de schermen ook gewerkt aan een volledig elektrische broer in het middensegment. Een tot op heden nog naamloze SUV waar we afgelopen najaar al uitgebreid op vooruitblikten. We weten al dat die auto op de CMF-EV-basis troont waar ook de Ariya van alliantiepartner Nissan op staat. Een puur voor EV's ontwikkeld platform waarmee Renault en Nissan een flink marktaandeel op de markt voor elektrische auto's hopen te pakken. AutoExpress begrijpt nu van Renault dat de Ariya-neef Scénic zal heten. Een bekende naam dus, voor een totaal andere auto dan de voorgaande Scénics.


                                      Renault concept-teaser

                                      De nieuwe Scénic wordt zoals gezegd een SUV in plaats van een MPV en zal enkel als vijfzitter op de markt komen. In de vorm van de Morphoz Concept uit 2020 kregen we al een stevige voorbode van het uiterlijk van de nieuwe Scénic en AutoExpress stelt dat bovenstaande teaserfoto van een conceptauto die we vorige week voorgeschoteld kregen waarschijnlijk een nieuwe voorbode is van de Scénic. Hoewel Renault met die nog naamloze conceptauto komend voorjaar vooral de aandacht wil vestigen op nieuwe techniek, waaronder een heuse waterstofmotor, lijkt het uiterlijk ervan dus ook relevant voor de korte termijn. In mei krijgen we die conceptauto te zien. De onthulling van de nieuwe Scénic laat waarschijnlijk nog wel tot volgend jaar op zich wachten.

                                      Bron: Autoweek
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tsja, de MPV is dood, leve de SUV.

                                        Ik ben vooral benieuwd hoe de extra batterij kan gekoppeld worden en eventueel vervangen. Dat zou alleszins het probleem oplossen waar alle EV's mee sukkelen: oplaadtijd. Natuurlijk moet dat een eenvoudige procedure zijn. Interesseert me meer dan de porno foto's van gele zeteltjes die we hier voorgeschoteld krijgen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X