Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar Precept Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Mooie wagen.
    Enig idee in welke prijsklasse deze wagen gaat spelen?
    Polestar lijkt zich nog wat hoger dan Volvo te willen positioneren.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Mooie wagen.
      Enig idee in welke prijsklasse deze wagen gaat spelen?
      Polestar lijkt zich nog wat hoger dan Volvo te willen positioneren.
      Ik denk dat ze het zelf niet weten.
      Kan best zijn dat ze hoger willen zitten dan Volvo, maar waarmee vergelijken zo lang VOLVO niet echt electrische auto's heeft buiten de XC40 en de C40.

      Sowieso zullen ze onder Mercedes en BMW moeten blijven, niemand gaat meer betalen voor een Polestar dan voor die merken.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        Ik denk dat ze het zelf niet weten.
        Kan best zijn dat ze hoger willen zitten dan Volvo, maar waarmee vergelijken zo lang VOLVO niet echt elektrische auto's heeft buiten de XC40 en de C40.

        Sowieso zullen ze onder Mercedes en BMW moeten blijven, niemand gaat meer betalen voor een Polestar dan voor die merken.
        Ik weet eigenlijk niet hoeveel financiële ruimte er is tussen Volvo en Mercedes/BMW. Volvo is knap duurder geworden de laatste 5 jaar.
        Persoonlijk vind ik het niet waard wegens de recepten uit lagere klasse (4 cilinders, voorwielaandrijving)

        Maar misschien kan Polestar in Azië of US wel meer vragen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Sowieso zullen ze onder Mercedes en BMW moeten blijven, niemand gaat meer betalen voor een Polestar dan voor die merken.
          Het is waar dat de gemiddelde Belg nog altijd liever een kaal model van één van de Duitse drievuldigheid op de oprit heeft staan dan een beter model van een minder prestigieus merk.
          En leasingprijzen in de fleet markt spelen hier ook een grote rol.

          Het zal er allemaal van af hangen wat de Polestar 5 te bieden heeft.
          Tesla heeft al bewezen dat het met de intrinsieke kwaliteiten van het ontwerp (EV architectuur) heel wat klanten kon afsnoepen van de gevestigde Duitse waarden aan betrekkelijk dure prijzen. En als ik zie hoeveel vragen er bij Kia binnen komen van prospecten die de EV6 vergelijken met een BMW i4, dan is het duidelijk dat de juiste USP's zelfs de artificiële grenzen van mainstream en premium doen vervagen. En ja, je kan je in die context inderdaad bijvoorbeeld afvragen wat er zo premium is aan de vele duizenden kale BMW 1-reeks modelletjes die er worden verkocht/verhuurd aan consultingbedrijven genre Deloitte.

          Ik wens het Polestar in ieder geval toe, want wat meer diversiviteit in het aanbod kan zeker geen kwaad. Met enkel de Polestar 1 en 2 in het huidige aanbod is het immers nogal magertjes gesteld.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

            Ik weet eigenlijk niet hoeveel financiële ruimte er is tussen Volvo en Mercedes/BMW. Volvo is knap duurder geworden de laatste 5 jaar.
            Persoonlijk vind ik het niet waard wegens de recepten uit lagere klasse (4 cilinders, voorwielaandrijving)

            Maar misschien kan Polestar in Azië of US wel meer vragen.
            Mijn persoonlijke ervaring bij de keuze van mijn laatste leaseauto.

            In mijn budget kreeg ik een A6 break 2.0 TDI 190pk met business pack en metaalkleur... en dan was het gedaan. Dat was net op het moment dat de laatste versie beschikbaar werd.
            Toen ging ik bij VOLVO kijken, en een V90 D4 Inscription configureerde met wat extra opties kreeg ik als feedback dat ik nog behoorlijk wat ruimte had.
            Ik heb toen zowat alles aangekruist behalve glazen dak en 4C, en toen was het nog niet op.

            Blijkbaar is er toch wel een stevig verschil in de kortingen die ze geven voor leasing.

            Comment


            • #26
              Dit net boven S90 plaatsen lijkt mij logisch. Volvo ziet zijn S90 tussen E-S of 5-7. En in die redenering zijn ze goedkoper dan de concurrentie.

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                Ik moet zeggen dat ik een S90 toch niet tussen E/5 of S/7 zie.
                Zou het zelfs eerder iets onder een E of 5 plaatsen.

                Maar even gaan kijken:
                S90 hybrid plugin: vanaf 75.000€
                E300E hybrid plugin: vanaf 65.000€
                Geen idee hoe het zit met de opties, ik verwacht dat de Mercedes nog meer opties nodig heeft.
                Toch zware prijzen voor een Volvo vind ik persoonlijk.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Ik moet zeggen dat ik een S90 toch niet tussen E/5 of S/7 zie.
                  Zou het zelfs eerder iets onder een E of 5 plaatsen.

                  Maar even gaan kijken:
                  S90 hybrid plugin: vanaf 75.000€
                  E300E hybrid plugin: vanaf 65.000€
                  Geen idee hoe het zit met de opties, ik verwacht dat de Mercedes nog meer opties nodig heeft.
                  Toch zware prijzen voor een Volvo vind ik persoonlijk.
                  Het is hoe Volvo het ziet.

                  En die prijzen zijn waanzinnig, maar dat is ook 45.000 euro voor een A250e. Dan is die E zelfs "goedkoop" in mijn ogen.

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Ik moet zeggen dat ik een S90 toch niet tussen E/5 of S/7 zie.
                    Zou het zelfs eerder iets onder een E of 5 plaatsen.

                    Maar even gaan kijken:
                    S90 hybrid plugin: vanaf 75.000€
                    E300E hybrid plugin: vanaf 65.000€
                    Geen idee hoe het zit met de opties, ik verwacht dat de Mercedes nog meer opties nodig heeft.
                    Toch zware prijzen voor een Volvo vind ik persoonlijk.
                    De S90 is waarschijnlijk de Inscription, en daar zit al wat op. Een Mercedes in basis is onverkoopbaar.

                    Comment


                    • #30
                      Patentplaten van de Polestar 5:













                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Mooi dat hij bijna onveranderd in productie gaat!
                        Ik vrees dat het wel een serieuze lap geld gaat kosten.
                        Achterruit lijkt hij niet te hebben, dus geen klep, maar een gewoon koffer waarschijnlijk.

                        Comment


                        • #32
                          POLESTAR 5: BIJNA 900 PK STERK

                          NIET KINDERACHTIG

                          Polestar geeft de eerste informatie vrij over de aandrijflijn van de 5. De Polestar 5 wordt het vlaggenschip van het zustermerk van Volvo en dus stond al vast dat de elektrische GT geen kinderachtige aandrijflijn zou krijgen. Nu weten we ook hoe sterk de eerste lage elektrische Polestar wordt.

                          In 2024 brengt Polestar zijn laatste van een drietal reeks aangekondigde modellen op de markt: de Polestar 5. Die wordt voorafgegaan door de 3 en de 4, achtereenvolgens een grote luxueuze en een kleinere sportieve elektrische SUV. Polestar bewaart het lekkerste voor het laatst, zo blijkt. De Polestar 5 krijgt namelijk een wel heel interessante aandrijflijn.

                          De Polestar 5 - die momenteel in ingepakte vorm te zien is tijdens het Goodwood Festival of Speed - krijgt namelijk een 884 pk en 900 Nm sterke aandrijflijn met twee elektromotoren. Om dat in perspectief te plaatsen: de krachtigste Porsche Taycan - de Turbo S - schopt het tot een piekvermogen van 761 pk. Dankzij 800V-boordpanning moet de Polestar 5 ook nog eens in relatief korte tijd vol te jagen zijn met stroom, al is de omvang van het accupakket nog onbekend.

                          Voor de 5 ontwikkelt Polestar een volledig eigen basis. Het design van de productieversie van de in 2020 getoonde Precept Concept kent weinig geheimen meer. Polestar heeft de auto zelf al eens laten zien en AutoWeek dook al eens de patenttekeningen van de elektrische GT op. Daarmee konden we de auto vanuit alle hoeken laten zien. Op naar 2024.
















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            POLESTAR 5: NIEUW ELEKTRISCH TOPMODEL IN DE SNEEUW

                            SCHIETEN OP TAYCAN EN E-TRON GT

                            ​Polestar komt in 2024 met een elektrisch topmodel dat zijn tanden moet zetten in het succes van auto's als de Audi e-tron GT en Porsche Taycan: de Polestar 5. Het testwerk met dat elektrische topmodel is in volle gang. Dat blijkt uit een nieuwe set foto's waarop de Polestar 5 in het hoge noorden van Zweden in de sneeuw is te zien.


                            Het moederbedrijf van Volvo en Polestar kan veel, maar één ding niet: stilzitten. Geely timmert in thuisland China aan de weg door geregeld een nieuw merk of een nieuwe modellijn uit de grond te stampen en als het even kan brengt het ook nieuwe merken naar Europa. In een recent verleden kwam immers Lynk & Co onze kant op, maar ook Zeekr moet voet op Europees grondgebied krijgen. Volvo kwam onlangs met de EX90 en schuift dit jaar met de EX30 een nieuwe kleine elektrische cross-over naar voren en ook Polestar brengt om de haverklap flink nieuws naar buiten. Kort geleden kreeg de Polestar 2 volledig nieuwe aandrijflijnen en werd in de basis opeens een achter- in plaats van voorwielaandrijver en ook elektrische SUV Polestar 3 is nog kakelvers. Maar er ligt meer in het verschiet. Ook voor de getallen 4, 5 en 6 heeft Polestar invulling bedacht.


                            De productieversie van de Polestar 5 op patentbeeld. Zonder achterruit dus!

                            Zo wordt de Polestar 6 die in 2026 op de schaal komt een elektrische cabriolet en komt Polestar in de vorm van de 4 ook nog eens met een sportieve elektrische SUV. De Polestar 5 is de auto waarmee het merk zijn tanden wil zetten in elektrische GT's als de Porsche Taycan, Audi e-tron GT. De Polestar 5 wordt in zekere zin de productieversie van de in 2020 gepresenteerde Precept Concept, al introduceerde Polestar met die auto ook direct zijn nieuwe designtaal. De Polestar 5 - die AutoWeek je op patentbeeld al vanuit alle hoeken kon laten zien - wordt geen sedan maar een hatchback met een schuin aflopende kont. Een grote klep dus voor de Polestar 5. Daarnaast lijkt de Polestar 5 geen traditionele achterruit te krijgen. In de bovenaan de achterklep geplaatste spoiler lijkt Polestar een camera te plaatsen die het zicht naar achteren verzorgt.

                            De Polestar 5 komt op volgens Polestar op een speciaal voor het model ontwikkelde basis te staan, al vertoont de auto waarschijnlijk wel enige verwantschap met de modellen op de SPA2-basis waar ook de Volvo EX90 en Polestar 3 gebruik van maken. De Polestar 5 wordt tot maar liefst 884 pk krachtig. Op naar 2024!










                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Dat profiel is wel héél erg Tesla lookalike

                              Comment


                              • #35
                                Beuh... En ze vergeten dat een auto ook een interieur nodig heeft ...
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #36
                                  POLESTAR 5: ELEKTRISCH TOPMODEL IN ACTIE

                                  KLAAR VOOR 2024

                                  ​Polestar heeft in het Goodwood Festival of Speed dat nu plaatsvindt een ideaal podium gevonden om de nieuwe Polestar 3 op onder de aandacht te brengen. Daar laat Polestar het niet bij, het brengt namelijk ook de nog te onthullen Polestar 5 mee naar het Engelse autofestijn.


                                  Polestar stuurt tijdens het Goodwood Festival of Speed de vorig jaar onthulde Polestar 3 de heuvel op. De krachtigste variant van de Polstar 3 - de versie met Performance Pack en dus twee elektromotoren van samen 517 pk - beklimt er gedurende het autofeest twee keer per dag de bekende heuvel. Dat doet hij niet alleen. Polestar neemt ook de 2 BST Edition 230 én een nog te onthullen model mee: de Polestar 5.


                                  De productieversie van de Polestar 5 op patentbeeld. Zonder achterruit, net als de Polestar 4.

                                  De Polestar 5 wordt het absolute vlaggenschip van het merk. De prototypes van de Polestar 5 zijn nog gehuld in een strak stickervelletje, maar de auto kent eigenlijk geen uiterlijke geheimen meer. AutoWeek kon je de Polestar 5 al eens op patentbeeld vanuit alle hoeken laten zien. Ook de prototypes van de Polestar 5 zullen - net als vorig jaar - de Goodwood-heuvel beklimmen. De elektrische concurrent van auto's als de Audi e-tron GT krijgt in ieder geval een 884 pk sterke aandrijflijn en de in Goodwood in actie komende testmodellen zijn dan ook met dat vermogen bedeeld. In 2024 moet de Polestar 5 gebouwd worden en op de markt komen. Dat is overigens niet de laatste nieuwe auto die het merk de komende jaren onthuld. Polestar komt namelijk ook nog met een productieversie van deze Polestar 6. De kakelverse Polestar 4 bezoekt het Goodwood Festival of Speed opvallend genoeg niet.









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Backed by China's Geely, Volvo affiliate Polestar is gearing up for the launch of a striking four-door electric GT in spring 2024 delivering over 870hp
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment

                                    Working...
                                    X