Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Spring Electric Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia Spring Electric Concept

VOORBODE OP BUDGET-EV

DÍT IS DE ELEKTRISCHE DACIA SPRING ELECTRIC CONCEPT!

Dacia brengt in 2021 een zeer compacte elektrische auto op de markt en het is deze Spring Electric Concept waarmee de Roemenen een goede indicatie geven van wat we van die elektrische stadsauto kunnen verwachten.

Renault heeft de Twizy, de Zoe en straks ook een volledig elektrische versie van zijn Twingo in het segment van de compacte EV's. Zustermerk Dacia kan op EV-vlak niet achterblijven, maar een Zoe met Dacia-badges zou logischerwijs te kostbaar worden. Groupe Renault heeft een oplossing bedacht. De Renault City K-ZE, een kleine elektrische auto die Renault in China verkoopt, komt vermomd als Dacia naar Europa!

Deze Spring Electric Concept is namelijk niets meer dan een Renault City K-ZE waar het Roemeense bedrijf zijn eigen sausje over heeft uitgegoten. De Spring Electric Concept is 3,73 meter lang en heeft een WLTP-bereik van 200 kilometer. Dat zijn de enige officiële cijfers die Dacia prijsgeeft. De Renault City K-ZE die sinds vorig jaar in China wordt verkocht, beschikt over een 26,8 kWh groot accupakket en heeft een 45 pk sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. De wielbasis van die Renault, die overeen zal komen met die van deze Dacia, bedraagt 2,42 meter.

Leuk weetje: de Renault City K-ZE is niet de enige variant van de compacte EV. Venucia verkoopt 'm namelijk als e30 en ook Dongfeng heeft een eigen versie van de stads-EV. In 2021 moet de compacte elektrische Dacia op de markt komen. Renault belooft dat het de goedkoopste elektrische auto van Europa wordt, en dat klinkt veelbelovend.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Hier ben ik benieuwd naar.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

de strijd kan beginnen

als deze laag genoeg geprijsd wordt, gaat de rest ook iets moeten doen
      www.peugeotforum.be

Comment

Die ziet er nog graaf uit.

Comment

verbruik 13.4kw/h met een mooi gewicht van 921kg (dan volstaat45pk), even veel als de i4 13.3

Comment

Ziet er idd erg goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              de strijd kan beginnen

als deze laag genoeg geprijsd wordt, gaat de rest ook iets moeten doen
              liever nen dacia die de groten tegen de schenen stampt dan dat de chinezen het doen.(wat vroeg of laat toch gebeurd)

Comment

prijs zou onder 15000, maar renault kennende batterij huren a minimum 69/maand of 840/jaar voor max 10000km of kopen voor 3500...als ze niet onder de renault's prijzen zouden wat je wel een beetje kan verwachten

Comment

ik zie eigenlijk het probleem niet met het huren van de batterij?
                  de keuze is aan de klant,huren of kopen beslis je zelf.
                  al de anderen verplichten de klant om een dure batterij aan te kopen
                  nog ff wachten wat dacia gaat doen,en aan welke voorwaarden.

Comment

dus met kopen bij rond de 18500€. Dat zou een nette prijs zijn. Als je ziet dat een peugeot ion (kleiner dan deze), meer kost met een veel kleiner bereik dan is de keuze voor de meeste mensen rap gemaakt.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Wordt die Ion nog verkocht??

Deze Dacia is qua looks eigentijds, maar niet té eigentijds. Ziet er gewoon goed uit.
                      Hopelijk durven ze dit zo goed als onveranderd uitbrengen.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Dacia is goed bezig. Het lachen is er al een paar vergaan

Comment

Bwaja, maar 20 jaar geleden wàs het ook echt wel om mee te lachen, toch ?

Comment

Is dat geen Skoda Favorit?

Comment

en dat zijn uiteindelijk geen rotte bakken, ze waren mss niet erg verfijnd en helemaal uptodate, maar prijs kwaliteit was daar nix mis mee, ik heb zo nog eens een favorit break 1.9d als vervanger gehad van de fabia sdi bij garagebezoek..en ik vond het al best jammer dat ik hem moest teruggeven, vond dat best een ok cultkarreke

Comment

Idd! Nooit laatdunkend over een budget auto doen imo. Met onze dure Italiaanse krellen hebben we hier meer miserie gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Bwaja, maar 20 jaar geleden wàs het ook echt wel om mee te lachen, toch ?

Das ondertussen al 30 jaar geleden en zou graag met zo iets rijden, dan ben je dé man !

Comment

Ja sorry, ik had even Dacia en Skoda door elkaar gehaald
                                    Allemaal dezelfde soep hee
                                    En ja, prijs-kwaliteit is dat misschien wel dik in orde, maar zo een Logan bijvoorbeeld heeft nu toch niet het meest fantastische design hee
                                    De lelijkste heks kan misschien wel een mooi karakter hebben, maar ik ga er toch niet gaan inzitten hoor

Comment

Ik vind een Logan juist wel leuk omdat dit iets no nonsens uitstraalt in deze tijden van dikke nekkerij, discussie over smaken en kleuren: straatje zonder einde .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Ik vind een Logan juist wel leuk omdat dit iets no nonsens uitstraalt in deze tijden van dikke nekkerij, discussie over smaken en kleuren: straatje zonder einde .
                                        Toch vooral vooroordelen en dikke nekkerij zeg maar

Niks mis met die auto's, integendeel!

Comment

Working...
                                        X