Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Spring Electric Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Toch vooral vooroordelen en dikke nekkerij zeg maar

    Niks mis met die auto's, integendeel!
    Gelukkig zijn er ook nog mensen die Mercedes of BMW rijden die een Dacia kunnen waarderen of beter nog: zelfs eentje in huis hebben.

    Dus alle dikke nekken over dezelfde kant scheren is een brug te ver

    Comment


    • #22
      Ben ik dan de enige die al die oranje rommel schreeuwerig en lelijk vindt?

      200km rijbereik vind ik net iets te weinig, en al zeker als het een huurbatterij wordt. Ik hoop dat ze dat niet voorzien, want dat was bij Renault toch geen succes.
      Feit is, als je maar 10k per jaar doet, dan betaal je momenteel nog geen 100€ per maand aan benzine met een kleine auto. Dan zou ik geen zin hebben om 90€ batterijhuur te betalen.

      Maar ik juich wel toe dat er tenminste één constructeur een electrische auto onder de 20k op de markt brengt. Dat zou de markt toch wat moeten wakker schudden.

      Even verder rekenen: als deze inclusief een gekochte batterij voor 18k verkocht wordt, dan hoop ik op een versie met een batterij die minstens 50% groter is, en dan rond de 20k draait.
      Dan zou ik het mezelf ook nog verkocht krijgen om een Polo door een Dacia te vervangen. Polo met DSG zit nu net boven de 20k netto.

      Knap van Dacia (Renault).

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Ben ik dan de enige die al die oranje rommel schreeuwerig en lelijk vindt?
        Oranje rommel? Dit is een concept hé, geen productieversie. Op een concept wordt al eens wat fantasie vanwege de designer losgelaten. Het eindresultaat gaat er ongetwijfeld heel wat braver uitzien.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Een auto niet mooi vinden heeft toch niks met vooroordelen of "dikke nekkerij" te maken ?
          Als ik een Rolls Royce Culllinan niet mooi vind, ben ik dan een dikkenek ? :-)

          Comment


          • #25
            Deze ziet er veelbelovend uit.

            Maar in ideale omstandigheden (milde temperatuur, geen lange autostraderitten) schat ik een rijbereik van 140 km. Wat voor mij net te nipt is voor een realistische vervanger te zijn voor een kleine benzineauto.

            De VW-groep heeft in de E-up en consoorten een batterypack van 35 kW wat net iets bruikbaarder is. Dus ik hoop dat ze bij Dacia ook nog een Spring zullen uitbrengen met een iets grotere batterij.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ben ik dan de enige die al die oranje rommel schreeuwerig en lelijk vindt?

              200km rijbereik vind ik net iets te weinig, en al zeker als het een huurbatterij wordt. Ik hoop dat ze dat niet voorzien, want dat was bij Renault toch geen succes.
              Feit is, als je maar 10k per jaar doet, dan betaal je momenteel nog geen 100€ per maand aan benzine met een kleine auto. Dan zou ik geen zin hebben om 90€ batterijhuur te betalen.

              Maar ik juich wel toe dat er tenminste één constructeur een electrische auto onder de 20k op de markt brengt. Dat zou de markt toch wat moeten wakker schudden.

              Even verder rekenen: als deze inclusief een gekochte batterij voor 18k verkocht wordt, dan hoop ik op een versie met een batterij die minstens 50% groter is, en dan rond de 20k draait.
              Dan zou ik het mezelf ook nog verkocht krijgen om een Polo door een Dacia te vervangen. Polo met DSG zit nu net boven de 20k netto.

              Knap van Dacia (Renault).
              soms moeten jullie je toch eens beter informeren hoor,die batterijhuur hoeft helemaal geen 100 e te zijn voor 10000km.
              die bedraagt momenteel bij renault vanaf 74 e voor de 50 kw batterij.dat is het dubbele van wat er voor de dacia(voorlopig) opgegeven word.
              nogmaals,niemand is verplicht te huren bij renault,het staat je vrij te kopen,bij mijn weten is renault de enige die die keuze laat https://aanbiedingen.renault.be/nieuwe-zoe
              afgaande op de promo's voor de zoe met 50 kw zou die 20000 wel eens aardig dicht kunnen komen voor de dacia met grotere batterij(die er wel zal komen)
              Last edited by ; 05/03/2020, 14:49.

              Comment


              • #27
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  PRODUCTIERIJPE DACIA SPRING IN BEELD!

                  Dacia trekt later dit jaar het doek van zijn allereerste elektrische auto, de Spring. AutoWeek heeft een drietal patentschetsen van de definitieve productieversie opgedoken.

                  Dacia heeft momenteel een interessant motorengamma. Niet alleen levert het merk in ons land auto's met de moderne TCe's van Renault, ook staan er diverse modellen met een benzinemotor op de leveringslijst die ook overweg kunnen met lpg. Voor hybriden en plug-in hybriden hoef je momenteel niet aan te kloppen bij de Roemeense fabrikant en tot voor kort leek de komst van een volledig elektrische Dacia iets voor in de verre toekomst. Niets is echter minder waar. Tijdens wat de Autosalon van Genève dit jaar had moeten zijn, trok Dacia het doek van de Spring Concept. AutoWeek heeft een stel patentschetsen van de definitieve productieversie opgedoken.

                  In feite brengen deze patenttekeningen weinig groot nieuws met zich mee. De Spring Concept was immers al nagenoeg productierijp. De Spring lijkt het uiteindelijk zonder de skidplates-achtige elementen aan de voor- en achterzijde te moeten doen die wel op de concept-car te zien waren. Ook lijken de koplampen, die zich een verdieping onder de platte led-dagrijverlichting bevinden, iets eenvoudiger van opzet. Uiteraard is het mogelijk dat Dacia een uitvoering op de markt brengt waarbij deze wel meer lijken op die van de concept-car. Een opvallend verschil met de Spring Concept: de productieversie moet het zonder laadopening op het rechter voorscherm stellen. De compacte Roemeen heeft z'n laadopening net als zijn Renault-broer waarschijnlijk achter het logo op zijn snuit zitten. Of de reguliere 'tankklep' rechtsachter betekent dat er van de Spring ook een versie met een verbrandingsmotor beschikbaar komt, is niet duidelijk.

                  De Dacia Spring is in feite Dacia's versie van de Renault City K-ZE die in China wordt verkocht, op zijn beurt de elektrische versie van de Kwid. De net geen 3,75 meter lange Spring Concept had een WLTP-bereik van 200 kilometer, al lichtte Dacia niet toe hoe groot het accupakket van de auto is. Ook hield het gegevens over de elektromotor nog onder de pet. De Renault City K-ZE waar deze Dacia zijn basis mee deelt, heeft een 26,8 kWh accupakket en heeft een 45 pk elektromotor die de voorwielen aandrijft. Overigens heeft de Dacia Spring naast de City K-ZE meer Chinese broertjes. Venucia verkoopt de kleine EV namelijk als e30 en ook Dongfeng heeft een eigen versie van de elektrische stadsrakker. In 2021 moet de compacte elektrische Dacia op de markt komen, al wordt de productieversie nog dit jaar gepresenteerd. Renault belooft dat het de goedkoopste elektrische auto van Europa wordt, dus dat klinkt veelbelovend.






                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29


















                    Bron: [www.autoevolution.com]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      wie het een beetje uitkeek kon de zoe ze 40 bemachtigen voor rond de 19.000 euro met batterijhuur.
                      logischerwijze zou dacia daar een stuk onder moeten blijven....???
                      die 19.000 met koopbatterij is mss best haalbaar?

                      Comment


                      • #31
                        MET DACIA ALLEMAAL AAN DE LAADPAAL

                        BLIK TO THE FUTURE: DACIA SPRING

                        Dacia is hét budgetmerk op de West-Europese markt, maar dat betekent niet dat je bij de Roemeense fabrikant bent aangewezen op ouderwetse techniek. Volgend jaar kun je namelijk in de Spring stappen, een volledig elektrische stadsauto die de EV voor de grote massa bereikbaarder dan ooit moet maken!

                        Dacia heeft momenteel een interessant motorengamma. Nog niet zo lang geleden was je als klant aangewezen op ietwat verouderde techniek van Renault, maar tegenwoordig hangt het merk actuele krachtbronnen in zijn modellen. Niet alleen leveren de Roemenen in ons land auto's met de moderne TCe's van Renault, ook staan er diverse modellen met benzinemotoren op de leveringslijst die overweg kunnen met lpg. Voor hybrides en plug-in hybrides hoef je momenteel niet aan te kloppen bij Dacia en daarmee lijkt de komst van elektrische modellen toekomstmuziek. Niets is echter minder waar, want volgend jaar staat er een volledig elektrische hatchback in de showrooms van Dacia, die ondanks zijn beperkte afmetingen wel eens heel interessant kan zijn!
                        Volgend jaar lanceert Dacia weliswaar een compleet nieuwe Sandero, maar de absolute knaller van het merk belooft de elektrische Spring te worden. De Spring is de productieversie van de eerder getoonde Spring Electric Concept. Uit onlangs opgedoken patentschetsen blijkt dat Dacia voor de definitieve Spring opvallend trouw blijft aan het ontwerp van de concept-car. Dacia heeft enkele glimmers van het prototype verwijderd, maar het basisontwerp blijft samen met het opvallend vormgegeven front nagenoeg intact. Het design is overigens al wat ouder en komt de Chinese consument ongetwijfeld bekend voor.

                        Prijspakker

                        De Dacia Spring is namelijk in feite Dacia's versie van de Renault City K-ZE, die sinds vorig jaar in China te koop is. De K-ZE is op zijn beurt de volledig elektrische versie van de Kwid, een uiterst compact cross-overtje dat in diverse groeimarkten wordt verkocht. De versies met verbrandingsmotor zijn nooit naar Europa gekomen, maar als EV wordt hij wél aan het gamma van budgetmerk Dacia toegevoegd. Daar komt de Renault Groupe natuurlijk prima mee weg. De Dacia-klant is namelijk eerder dan de Renault-koper geneigd om een eenvoudiger afwerking voor lief te nemen. Zeker als je je bedenkt dat Dacia voornemens is om van de Spring de goedkoopste elektrische auto van Europa te maken!

                        Voor het beloofde bescheiden prijskaartje krijg je natuurlijk geen EV die in staat is om op één lading honderden elektrische kilometers af te leggen. Toch kom je er wat actieradius betreft zeker niet bekaaid van af. De Sprint Concept, die met zijn krap 3,75 meter lange koets zo’n 25 centimeter langer is dan een Smart Forfour, had een beoogde WLTP-actieradius van een voor dit segment zeer bruikbare 200 kilometer. Ter vergelijking: de Mini Electric komt op één elektrische adem 235 kilometer ver, terwijl de elektrische e-Up-, Mii Electric- en Citigo iV-drieling van de Volkswagen Group het tot 265 kilometer schopt. Hoe groot het accupakket precies wordt, houdt Dacia - evenals de specificaties van de elektromotor - nog even onder de pet. Het is echter niet ondenkbaar dat de Dacia dezelfde aandrijflijn krijgt als de Chinese Renault City K-ZE waarmee het model zijn basis deelt. Dat zou betekenen een 26,8 kWh elektrohart dat is gekoppeld aan een 45 pk elektromotor die de voorwielen aandrijft. Al met al niet bijster indrukwekkend, maar het helpt wel om het prijskaartje zo laag mogelijk te houden.

                        Zorgen

                        Met de kale vanafprijs, die in Europa waarschijnlijk zo rond de 15 mille zal schommelen, maakt Dacia de elektrische auto opeens héél bereikbaar voor de massa. Reken er wel op dat de Spring het voor dat geld zonder de opsmuk doet die op de Spring Concept zichtbaar was, al zou een duurdere uitvoering natuurlijk wat comfort en vooral enige ‘fun’ aan de elektro-stadsauto kunnen toevoegen. Het lezen van de naam van de al aangehaalde stamvader van deze elektrische Roemeen, de Renault Kwid, baart je mogelijk wat zorgen. Global NCAP ramde in 2016 in India namelijk diverse uitvoeringen van de Kwid tegen de muur. Zelfs een versie met bestuurdersairbag – in India tot voor kort veelal optioneel – wist geen enkele ster te scoren. Inmiddels is de Kwid ingrijpend gemoderniseerd en voor de Europese markt heeft moederbedrijf Renault ongetwijfeld zijn best gedaan om het veiligheidsniveau naar een hoger plan te tillen.

                        De Spring wordt waarschijnlijk in oktober aan de wereld voorgesteld. De auto staat echter pas volgend jaar in de showroom. Een trede hoger op de EV-ladder biedt moederbedrijf Renault sinds enkele weken de Twingo Electric aan, die met zijn 82 pk leverende elektromotor en zijn WLTP-actieradius van 190 kilometer als duurder alternatief fungeert.




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Bummer....
                          45pk en dan maar een echte actieradius die geen 200km gaat zijn in echte omstandigheden....

                          Dit valt me echt wel tegen van Dacia.
                          Niks mis met een stadsauto, maar je wil wel de 120 km/h kunnen bereiken op een redelijke tijd, en eens van Brussel naar Antwerpen kunnen rijden, of zelfs eens naar de zee.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Bummer....
                            45pk en dan maar een echte actieradius die geen 200km gaat zijn in echte omstandigheden....

                            Dit valt me echt wel tegen van Dacia.
                            Niks mis met een stadsauto, maar je wil wel de 120 km/h kunnen bereiken op een redelijke tijd, en eens van Brussel naar Antwerpen kunnen rijden, of zelfs eens naar de zee.
                            Er zijn er wel meer EV's met dergelijke actieradius en deze is best betaalbaar voor Jan Modaal. En die 120 km/h gaat waarschijnlijk binnenkort in navolging van Holland ook maar 100 km/h meer zijn
                            En als je goed leest staat er dat ze nog niet juist weten welke motor gaat gebruikt worden.

                            'Hoe groot het accupakket precies wordt, houdt Dacia - evenals de specificaties van de elektromotor - nog even onder de pet'.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                              Er zijn er wel meer EV's met dergelijke actieradius en deze is best betaalbaar voor Jan Modaal. En die 120 km/h gaat waarschijnlijk binnenkort in navolging van Holland ook maar 100 km/h meer zijn
                              En als je goed leest staat er dat ze nog niet juist weten welke motor gaat gebruikt worden.

                              'Hoe groot het accupakket precies wordt, houdt Dacia - evenals de specificaties van de elektromotor - nog even onder de pet'.
                              Ja, er zijn er nog die geen 200km halen. Feit is dat die niet zo populair zijn, en echt enkel als 2de wagen kunnen gebruikt worden.
                              Ik hoop dat ze toch met minstens 80pk en een pack van 35kWh naar buiten komen.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                Ja, er zijn er nog die geen 200km halen. Feit is dat die niet zo populair zijn, en echt enkel als 2de wagen kunnen gebruikt worden.
                                Ik hoop dat ze toch met minstens 80pk en een pack van 35kWh naar buiten komen.
                                Het zou kunnen dat ik er kompleet naast zit, maar worden de meeste van die kleine autootjes zoals Twingo, Up en aanverwanten niet meestal als 2e autootje gebruikt en zijn ze toch populair?
                                Voor die prijs denk ik dat het geen slecht alternatief is zo´n ellentrieken Dacia.

                                Comment


                                • #36
                                  https://www.auto-motor-und-sport.de/...electric-2021/

                                  €17000, in duitsland met €7000 overheidspremie

                                  27kwh

                                  Comment


                                  • #37
                                    Voor die prijs gaat dat zeker goed verkopen denk ik.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #38
                                      Goed geprijsd. Dit wordt het een hit in de “budget categorie”.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • #39
                                        Dit is al even geen concept meer, staat bij 'nieuwe auto's'

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X