Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQE (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes EQE (2022)

    VOLLEDIG ELEKTRISCHE NIEUWKOMER

    MERCEDES EQE DUIKT VOOR DE EERSTE KEER OP

    Mercedes-Benz is druk aan het testen onder winterse omstandigheden. De Citan kwam vandaag ook al voorbij rijden, maar het echt grote nieuws is deze EQE. Die volledig elektrische nieuwkomer van Mercedes was nog niet eerder te zien.

    Onder het EQ-label rolt Mercedes-Benz de komende jaren haar elektrische modellenoffensief uit. De EQC beet eind 2018 het spits al af. Inmiddels zijn ook de kleinere EQA en EQB al als testexemplaren voorbij gekomen en die zullen naar verwachting dit jaar op de markt komen. Verder in de toekomst ligt de introductie van de EQE, die in tegenstelling tot eerder genoemde EQ-modellen zijn elektrische aandrijflijn niet in een SUV-verpakking heeft zitten. De EQE wordt, zoals op deze spionagefoto's te zien is, meer een sedan/gran coupé.

    De EQA, EQB en EQC delen hun ontwerp in grote lijnen met respectievelijk de GLA, GLB en GLC. De EQE is logischerwijs verwant aan de E-klasse, maar zo op het eerste gezicht zijn de verschillen groot. Het lijkt er dan ook op dat de EQE meer zijn eigen weg gaat qua basisvorm óf eventueel een voorbode is voor de lijnen van de volgende generatie van de E-klasse. Opvallende details zijn de laag geplaatste koplampen, de betrekkelijk hoge C-stijl en langzaam aflopende daklijn. Al met al doet het ook wat denken aan een belangrijke toekomstige concurrent; de BMW i4. Die komt eind 2021 en dat is ook wanneer we deze Mercedes EQE verwachten.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Die Elektro-E-Klasse wird kleiner als das Pendant mit konventionellem Motor ausfallen, dafür im Innenraum Platz wie in einer S-Klasse bieten. Möglich macht das unter anderem auch das Flachboden-Konzept des Modells, bei dem die Batteriepacks trotzdem zwischen den Achsen und im Bereich der hinteren Sitzanlage untergebracht werden. Die neue Plattform erlaubt zudem noch den Einsatz von Aluminium zur Gewichtsreduzierung.

      Optisch orientiert sich der EQE natürlich an dem aktuellen Style der Baureihe, entsprechend ist der Grill ausgeformt. In der Seitenansicht gesellen sich dann noch Stilelemente des CLS dazu. Insgesamt sollte der EQE deutlich aerodynamischer geformt sein, als die E-Klasse. Ein aktives Fahrwerk trägt dazu bei.

      Unter dem Blech spendiert Mercedes dem Modell Elektromotoren, die auf die Vorder- bzw. die Hinterachse wirken. Allradantrieb ist damit gesetzt, vielleicht gibt es auch eine reine Heckantriebsversion ab 2022. Allradlenkung gehört ebenfalls dazu, wie ein autonomer Fahrmodus nach Level 3. Außerdem dürften die Sicherheitsfeatures, die in der neuen ESF-Studie gezeigt wurden, dazukommen.
      Zu den Leistungsdaten gibt es nur Spekulationen: Die Reichweite dürfte über 600 Kilometer betragen, der Output bei mehr als 400 PS und 750 Nm liegen. Gebaut wird der Mercedes EQE wie der EQS in dem neuen Mercedes-Werk „Factory 56“ in Sindelfingen.


      Bron: Automotorundsport.de

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        eindelijk ook nog een electrische sedan voor MB... al die kak SUV's...
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            E-KLASSE MAAR DAN ELEKTRISCH

            MERCEDES-BENZ EQE

            Bij de ontwikkeling van EV’s blijven de autofabrikanten allemaal keurig in hun eigen deel van de markt: merken als Volkswagen, Hyundai en Skoda brengen de komende jaren steeds meer en steeds beter betaalbare EV’s voor ‘de massa’, terwijl de luxemerken hun heil zoeken in de voor hen zo belangrijke premiummarkt. BMW doet dat bijvoorbeeld met de i4 en Audi met de E-tron GT. Mercedes haakt aan in dat rijtje met de EQE, in zekere zin een elektrische tegenhanger van de E-klasse. Uiteraard ook met zijn eigen uiterlijk, in de stijl die we al kennen van de andere EQ-modellen.

            Mercedes is zijn elektrische modellenoffensief onder het EQ-label aan het uitrollen. Het begon met de EQC, een elektrische tegenhanger van de GLC-klasse. De EQA met een stevige verwantschap met de GLA-klasse komt eraan en ook de duidelijk aan de GLB-klasse verwante EQB beleeft waarschijnlijk nog dit jaar zijn debuut. Bij de lagere klassen pakt Mercedes dus duidelijk de SUV’s als voorbeeld voor de EQ-modellen. Dat geldt niet voor de E- en S-klasse, want daarbij kiest Mercedes voor een sedan/gran coupé als EQ-model.

            De EQS liet zich al eens zien en daarbij werd goed duidelijk dat het niet zo maar een iets veranderde S-klasse betreft, maar echt een compleet nieuw ontwerp. Dat geldt ook voor de EQE, die ook duidelijk voorloopt op de reguliere E. De EQE gaat qua ontwerp dus meer een eigen weg, óf is alvast een voorbode van hoe de volgende generatie van de E-klasse er in grote lijnen uit zal zien.

            Coupé-achtig

            Van een traditionele sedan is in elk geval geen sprake. De EQE is mogelijk zelfs een vijfdeurs, met in elk geval een gestrekt, coupé-achtig voorkomen. De auto is aanzienlijk wulpser gelijnd dan de al bestaande sedans en krijgt – net als bij de andere EQ-modellen – een geheel eigen neus. De brede en vrij lage grille loopt in een vloeiende lijn over in de scherp gevormde koplampen. Aan de achterzijde prijkt de voor een EQ kenmerkende breed doorlopende lichtbalk, die de achterlichten aan elkaar verbindt.

            Niet alleen de koets is compleet anders dan die van de gewone E-klasse, dat geldt ook zeker voor de basis. De EQE staat op een platform dat puur bedoeld is voor elektrische aandrijving. Uiteraard houdt Mercedes nog angstvallig geheim wat er concreet van kan worden verwacht, maar hier en daar sijpelt er uiteraard al het één en ander aan informatie naar buiten. Zo zal de EQE naar verluidt zowel op de voor- als de achteras een elektromotor krijgen en is vierwielaandrijving daarmee ook de basis. Zodoende sluit de EQE qua opzet in elk geval naadloos aan bij toekomstige concurrent Audi E-tron GT en waarschijnlijk volgt ook de (iets kleinere en mogelijk iets lager in de markt staande) BMW i4 dat recept.

            Eind 2021

            Welke krachten er op de voor- en achteras worden losgelaten, houdt Mercedes ook nog stil. Gelukkig is de concurrentie er duidelijker over wat er mag worden verwacht, dus geeft dat een goede indicatie van waar Mercedes ongeveer mee moet komen. Reken op een vermogen van minimaal 500 pk en een accupakket van pakweg 80 à 90 kWh. Met een volle accu zal, mits Mercedes in de pas loopt met de voornaamste uitdagers, om en nabij de 500 kilometer kunnen worden afgelegd. Uiteraard hangt dat ook af van de gekozen versie. Naar verluidt komt de EQE er in meerdere varianten, waaronder één of meerdere met enkel achterwielaandrijving. Geduld is in dit geval een schone zaak; we verwachten de onthulling van de EQE pas richting het einde van 2021.

            Impressie:






            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Looks good. Jammer dat electrisch is. Voor mij zal een Electrische auto altijd puur een transportmiddel zijn tegenover de huidige auto's die toch meer zijn dan dat. Anders kocht ik mij wel een Dacia. Brengt je ook waar je heen wil
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                als je de revieuws van de eqc ziet, dan hameren ze erop (zo opvallend dat je weet dat ze dat moeten zeggen welliswaar, als ze tenminste nog meer modellen willen proefrijden ) dat hij rijdt als een benz

                waarom ik een benz wil, is omdat hij zo rijdt


                maar ik denk ook wel dat een auto een wit product gaat worden

                Comment


                • #9
                  Mercedes is apparently going to offer the EQE in both sedan and crossover body styles, with both models based on the new MEA all-electric architecture, which will also underpin the upcoming EQS. For comparison, the current EQC is built upon a revised version of the GLC platform.



                  Last edited by Jocar; 01/12/2020, 11:21.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10












                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Mercedes EQE (2021) - impressie


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        edit.
                        Last edited by Jocar; 04/03/2021, 09:27.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          ELEKTRISCHE MERCEDES-BENZ EQE KOMT IN SEPTEMBER

                          Mercedes-Benz brengt dit jaar een reeks elektrische modellen op de markt, waarvan het vlaggenschip EQS er een is. Die elektrische topsedan krijgt de EQE onder zich, waarvan we nu weten dat die in september zijn publieksdebuut beleeft.

                          Mercedes-Benz heeft de reserveringslijsten van de op stapel staande EQS al op tafel liggen, maar er zit dit jaar meer EV-nieuws van Mercedes-Benz in het vat. De elektrische EQS krijgt onder meer de kleinere EQE onder zich, een auto die je in feite moet zien als het elektrische equivalent van de E-klasse. Op basis van uitspraken van niemand minder dan Mercedes-CEO Ola Kallenius schrijft Automotive News dat de EQE zijn publieksdebuut in september beleeft tijdens de IAA die dit jaar voor het eerst in München plaatsvindt.

                          Met de EQE richt, volgens Kallenius, Das Haus zijn pijlen op de Tesla Model S en Porsche Taycan en dus ook op de Audi E-tron GT. Een slag kleiner dus dan de EQS, die volgens de topman 'een klasse apart' is en de nieuwe S-klasse wat interieurruimte betreft ruimschoots moet overtreffen. Net als de EQS komt ook de EQE op Mercedes-Benz' EVA-platform te staan, een modulaire en speciaal voor grotere elektrische auto's bestemd platform. Op technisch vlak zal de EQE dan ook net zo weinig met de E-klasse te maken hebben als de EQS met de S-klasse. Niets dus, derhalve krijgen de auto's ook een compleet eigen en opvallend coupé-achtige koets.

                          Mercedes-Benz heeft het maar druk met het uitbreiden van zijn elektrische EQ-modelfamilie. Op de planning staan niet alleen de EQS en de EQE, maar ook een EQS SUV en een EQE SUV. Die eerste moet het elektrische equivalent van de GLS worden, de EQE het elektrische alternatief voor de GLE. Daarnaast brengt Mercedes-Benz binnenkort de EQA en de nog te onthullen EQB op de markt. De EQB wordt in feite de elektrische versie van de GLB. De EQA en de GLB delen hun technische basis wel met auto's waarvan ook varianten met een verbrandingsmotor beschikbaar zijn, respectievelijk de GLA en GLB. De volgende generaties van die compactere EV's krijgen wél een compleet nieuwe en speciaal voor EV's bestemde basis onder zich.

                          De EQS rolt later dit jaar in Sindelfingen van de band. De EQE ziet onder meer het levenslicht in Bremen en in Peking.

                          Bron: Autoweek
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            2022 Mercedes EQE full electric prototype spied testing on the road

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15








                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16

                                Spyshots elektrische Mercedes EQE.

                                https://www.autoliefhebber.com/spysh...qe-p-5032.html
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • #17
                                  RAP ZWAARGEWICHT

                                  MERCEDES-BENZ EQE STILLETJES OVER DE RING GEJAAGD

                                  Mercedes-Benz stoomt de volledig elektrische EQE klaar voor z'n introductie later dit jaar. De kleine broer van de onlangs onthulde EQS wordt eerst nog even op zijn staart getrapt op de Nürburgring.

                                  Nu Mercedes-Benz de EQS heeft onthuld als z'n volledig elektrische vlaggenschip, verleggen we even de aandacht naar de volgende 'EQ' die eraan zit te komen: de EQE. Het volledig elektrische equivalent van de E-klasse. Die zal net als de EQS over een flinke dosis elektro-pk's beschikken en uiteraard moeten die ook fatsoenlijk naar de weg overgebracht worden. Dat test men nu op de Nürburgring-Nordschleife. De EQE hangt behoorlijk door in de bocht en dat komt ongetwijfeld voor een deel door de snelheid waarmee men door de 'Groene Hel' scheurde, maar reken er maar op dat de EQE ook geen lichtgewicht is. De EQS legt immers bijna 2.500 kilo in de schaal en de EQE komt waarschijnlijk ook niet onder de 2 ton uit.

                                  Waar de EQE waarschijnlijk wel in uitblinkt, net als de EQS, is een lage luchtweerstand. Vooral op foto 4 is goed te zien hoe bijzonder de koets van de EQE gevormd is. Het front is uiterst laag en heel geleidelijk loopt het afgeronde lijnenspel door in de A-stijlen en het dak. Aan de achterkant zien we ook geen klassieke hoekige lijnen zoals bij de E-klasse bijvoorbeeld nog wel het geval is. Het doet sterk denken aan de EQS, al oogt de EQE vooral achteraan iets meer gedrongen.

                                  De EQE troont net als de EQS op het speciaal voor EV's bestemde modulaire EVA-platform en inmiddels weten we dat dat ruimte biedt aan configuraties met achter- en vierwielaandrijving en vermogens tot richting de 800 pk. Reken voor de basis-EQE voorzichtig op een achterwielaangedreven versie met ruim boven de 200 pk en een 90 kWh-accupakket. Hoger in de markt staande versies met vierwielaandrijving, een accupakket met pakweg 108 kWh capaciteit en vermogens van dik 300 pk tot mogelijk ruim boven de 500 pk liggen ook in de lijn der verwachting.












                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Duidelijk een EQS x 80%. Hebben ze dan geen inspiratie meer bij Mercedes?
                                    freude am fahren

                                    Comment


                                    • #19
                                      ELEKTRO-PLEZIER

                                      MERCEDES-AMG EQE OP PAD

                                      Mercedes-Benz werkt hard aan uitbreiding van zijn volledig elektrische EQ-modellenlijn. De EQE is de volgende die op de rol staat en daarmee heeft Mercedes-AMG zich ook al beziggehouden.

                                      De aalgladde Mercedes-Benz EQS krijgt er binnenkort een 'klein' broertje bij in de vorm van de EQE. Zoals de EQS de elektrische tegenhanger van de S-klasse is, is de EQE dat voor de E-klasse. Zoals duidelijk is te zien, vertoont de EQE de nodige overeenkomsten met de EQS. Ook hier weer een koets die behoorlijk gestroomlijnd van vorm is en waarop de gebruikelijke hoekigere vormen van de traditioneler aangedreven modellen ontbreken.

                                      Volledig elektrische aandrijving en een zo efficiënt mogelijke stroomlijn betekent niet automatisch dat er geen ruimte meer is voor sportief plezier. Mercedes-AMG is namelijk ook ingeschakeld om met de EQ-modellen aan de slag te gaan. Hiervan zien we nu het resultaat voor de EQE. De grote sportieve lichtmetalen wielen met enorme remschijven erachter verraden dat we met de sportieve versie van de EQE te maken hebben. Hoewel de boel nog aardig is ingepakt, is niet te missen dat de voorbumper met iets grotere inlaten wat sportiever oogt dan die van de onlangs nog gespotte reguliere EQE. Ook lijkt de Mercedes-AMG langs de flanken iets dikker aangekleed.

                                      Vooralsnog is het gissen hoeveel elektrokracht de Mercedes-AMG EQE tot zijn beschikking krijgt. De EQS komt zelfs als 'niet-AMG' al ruim boven de 500 pk, dus mogen we er toch op rekenen dat deze EQE dat ook minstens haalt. Geen overbodige luxe, want ondanks zijn ongetwijfeld zeer lage cW-waarde heeft de EQE een groot nadeel te compenseren; zijn gewicht. De EQS tikt 2,5 ton aan en het gewicht van de EQE komt waarschijnlijk ook boven de 2.000 kilo uit. In september wordt de Mercedes-Benz EQE onthuld, de Mercedes-AMG komt vermoedelijk later dit jaar.














                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        2022 Mercedes EQE Pure Electric Prototype spied testing on the Nürburgring Nordschleife

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X