New 2022 BMW 2-Series Coupe: G42 Revealed Through Leaked Photos?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-Series Coupe. (2022)
Collapse
X
-
MYSTERIEUZE BMW GESPOT
Op Instagram is een set foto’s verschenen van een tot nu toe onbekende compacte BMW. Gezien de duidelijk sportieve insteek van het model zou het zomaar eens om de nieuwe 2-serie Coupé kunnen gaan, maar er zijn meer mogelijkheden.
De foto’s komen van de onvolprezen Wilco Blok, die vaker goed is voor een primeurtje. Wilco kreeg de foto’s toegestuurd van een onbekende volger die er verder niets over losliet. Duidelijk is wel dat de beelden bij BMW zijn gemaakt. Gezien de sportieve elementen – spoilertje, uitlaten, diffuser, dikke bumpers – is de 2-serie Coupé voor velen een logische eerste gedachte. Na de 2-serie Gran Coupé is het wachten onder liefhebbers immers op een nieuwe tweedeurs ‘2’, die in tegenstelling tot z’n vijfdeurs broertje nog gewoon over achterwielaandrijving en zes-in-lijnmotoren zal kunnen beschikken.
Het is jammer dat de auto niet iets meer op de flank kan worden bekeken, want de lengte van de overhang aan de voorzijde zegt veel over deze auto. Bij voorwielaangedreven, op het UKL-platform gebaseerde modellen is die overhang doorgaans een stuk groter dan bij achterwielaandrijvers, al is de achterwielaangedreven Z4 daarop de uitzondering.
Zo zou het in theorie ook om een sedanversie van de nieuwe 1-serie kunnen gaan. Die auto kan dan in Europa naast de 2-serie Gran Coupé worden gevoerd zoals de Mercedes-Benz A-klasse Limousine naast de CLA staat. Op dit moment is er ook al zo’n 1-serie sedan, zij het alleen voor de Chinese markt.
Gezien de Duitse kentekenplaten en het klaarblijkelijk sportieve karakter lijkt een nieuwe tweedeurs 2-serie nog de beste optie. Het vrij traditionele design past ook goed bij zo’n auto, die immers vooral traditionele liefhebbers zal moeten aanspreken. Het front is wat rustiger vormgegeven dan bij de 2-serie Gran Coupé, met name rondom de grille. Diens scherp gelijnde, optisch verbonden achterlichtpartij maakt hier plaats voor een stel afgeronde, eenvoudiger verteerbare lichtunits.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
BMW 2er Coupé (2021) zum ersten Mal erwischt
Bron: https://de.motor1.com/news/432318/bm...ter-erlkoenig/Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DE ENIGE 2 MET RWD
NIEUWE BMW 2-SERIE COUPÉ DUIKT OP
BMW werkt achter de schermen hard aan een volledig nieuwe generatie van de 2-serie Coupé. Een ingepakt testexemplaar is vanuit alle hoeken op de gevoelige plaat vastgelegd.
BMW heeft in relatief korte tijd een leger aan nieuwe modellen gepresenteerd, en er zit nog een aantal nieuwkomers in het vat. De eind vorig jaar geïntroduceerde 2-serie Gran Coupé is een voor de 2-serie nieuw model dat momenteel nog een stel op leeftijd geraakte broertjes en zusjes heeft. De 2-serie Active en Gran Tourer worden straks opgevolgd door de nieuwe 2-serie Tourer en ook voor de 2-serie Coupé en Cabrio heeft BMW opvolgers in zijn ontwikkelingskamers staan. De nieuwe 2-serie Coupé is nu vanuit alle hoeken te zien.
De nieuwe 2-serie Coupé wordt net als zijn tevens nog te onthullen Cabrio-broer een vreemde eend binnen de 2-familie. De 2-serie Gran Coupé en de straks nieuwe 2-serie Active Tourer staan namelijk op het voorwielaangedreven UKL-platform dat we onder meer van de 1-serie kennen. Voor de 2-serie Coupé en Cabrio heeft BMW echter een ander platform klaarliggen. Dat duidelijk als sportiever in de markt gezette duo komt namelijk op een variant van het CLAR-platform te staan en dat betekent dat het in de basis achterwielaandrijvers worden.
De 2-serie Coupé lijkt een relatief traditioneel gelijnd model te worden dat daarmee de bloedlijn van zijn voorganger duidelijk voortzet. Het op deze foto's zichtbare testmodel, gesnapt op een opslagterrein in München, lijkt het opvallend genoeg zonder de uit de kluiten gewassen nierengrille van auto's als de 4-serie Coupé te moeten doen. Net als de op stapel staande, op de nieuwe 4-serie Gran Coupé gebaseerde i4 heeft de 2-serie Coupé in de koets verzonken portiergrepen. Reken op een uitgebreide mix vier- en zescilinders, waaronder op termijn mogelijk weer een machtige M2-variant. Een onthulling verwachten we niet voor volgend jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De afzwaaiende BMW 2-serie Coupé is volgens de puristen de enige 2-serie die nog volgens het juiste principe in elkaar steekt: een sportief gelijnde auto met achterwielaandrijving. Voor diegenen is er goed nieuws: de nieuwe 2-serie Coupé houdt daaraan vast.
De 1-serie, de 2-serie Active Tourer en zelfs de 2-serie Gran Coupé zijn allemaal voorwielaangedreven. Uiteraard kun je met xDrive ook de achterwielen nog mee laten doen, maar in beginsel wijken ze dus af van een filosofie van BMW die zo oud is als de weg naar Rome. Daarvan afwijken is vloeken in de kerk, vinden sommigen. ‘Een BMW hoort achterwielaandrijving te hebben’. Voor die puristen is er goed nieuws: voor de nieuwe 2-serie Coupé maakt BMW een uitzondering op de nieuwe regel onderin het modellengamma.
De 2-serie Coupé komt namelijk op een andere basis te staan dan zijn 1- en 2-serie-broertjes. Terwijl die gebouwd zijn op het UKL-platform, pakt BMW voor de 2-serie Coupé de CLAR-basis erbij. Jazeker, de basis waarop ook grote broer 3-serie rust. Voor de 2-serie wordt ongetwijfeld een wat kortere variant gebruikt, maar het belangrijkste is dus dat dit dezelfde configuratie mogelijk maakt als bij de huidige 2-serie. Alle krachten naar achteren, of bij de versies met xDrive naar alle vier de wielen.
Lagere neus
De basis is dus trouw aan hoe het ooit bij de heerlijke 1-serie Coupé begon en dat geldt in grote lijnen ook voor het uiterlijk. De huidige 1-serie en de verschillende versies van de 2-serie hebben allemaal wat plompere vormen dan voorheen. Dat zorgt vooral bij de 2-serie Gran Coupé voor een opvallend geheel, met een vrij forse, hoge neus en daarachter juist een strakker gelijnd koetswerk. Bij de Coupé wordt het allemaal wat meer in één lijn getrokken. Die krijgt gewoon weer een vrij rank gevormde, lagere neus, gevolgd door de bekende betrekkelijk compact opgezette coupélijnen.
Toch is het uiteraard geen één op één evolutie van de huidige 2-serie Coupé. Zo krijgt de nieuwe generatie koplampen die in verhouding tot de rest van de neus een stuk kleiner ogen, al komt dat voor een groot deel vooral door de flink forsere grille. Aan de achterzijde oogt het wat vertrouwder, al is de verlichting qua indeling ook helemaal volgens het actuele ontwerpprincipe van BMW, met de in diverse bochten gewrongen achterlichten. Daarbij doorsnijden de zijkanten van de achterklep voortaan de lichtunits voortaan.
Zescilinder
Hoewel de 2-serie Coupé op een andere, meer op sportief rijden gerichte basis staat, mag je erop rekenen dat ook de Coupé qua motorisering redelijk bescheiden begint. Waarschijnlijk start het aanbod bij de 218i, met een 140 pk viercilinder. Voor de dieselaars begint het waarschijnlijk bij de 116 pk 216d óf de 150 pk leverende 218d. In tegenstelling tot de 2-serie Gran Coupé mogen we echter ook zescilinders op de bestellijst verwachten. Die treffen we dan in de opvolger van de M240i en draagt mogelijk opnieuw die aanduiding. In de uitgaande 2-serie Coupé is die goed voor een vermogen van 340 pk. Helemaal bovenin het aanbod komt waarschijnlijk weer een M2 Coupé. Die levert tegen de 400 pk terwijl de Competition daar zelfs nog overheen gaat. We dromen vrolijk door, want als het écht feest is, komt er ook weer een M2 CS met pakweg 450 pk.
Wie niet kan wachten tot het zover is, heeft pech. De 2-serie Coupé is recent voor het eerst, en dan nog nog zwaar gecamoufleerd, in de buitenlucht gespot. Voorlopig staat hij dus nog wel even in de kraamkamer bij BMW. Reken maar op een onthulling kort na de jaarwisseling. Ergens in het voorjaar van 2021 vindt de nieuwe 2-serie Coupé dan vermoedelijk zijn weg naar de showrooms.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VERTROUWD
NIEUWE BMW 2-SERIE COUPÉ BETRAPT
Coupéliefhebbers die niet gecharmeerd zijn van de uitgesproken snuit van de BMW 4-serie moeten nog even geduld hebben. Spoedig komt München namelijk met een compleet nieuwe 2-serie Coupé, die een minder controversiële vormgeving lijkt te krijgen.
De 2-serie Coupé die je nu nog bij de lokale BMW-dealer vindt, deelt zijn basis nog met de vorige generatie 1-serie. De jongste 1-serie maakte de overstap naar een in beginsel voorwielaangedreven platform, maar voor de komende 2-serie Coupé neemt BMW een omweg. Daarvoor trekt de fabrikant namelijk zeer waarschijnlijk een kortere versie van het CLAR-platform uit de kast, dat onder meer voor de 3- en 4-serie wordt gebruikt. Fijn dus voor wie een voorwielaangedreven tweedeurs coupé van BMW niet ziet zitten. De nieuwe 2-serie Coupé is door onze spionagefotograaf inmiddels op de gevoelige plaat vastgelegd.
De opzet blijft dus min of meer gelijk aan die van het huidige model. Dat BMW een relatief veilige weg bewandelt, blijkt ook uit de vormgeving. We kunnen voorzichtig concluderen dat de kleine Bimmer niet de uitgesproken enorme grille krijgt, zoals die op de snuit van de nieuwe M3 en 4-serie zit.
We mogen ons wederom verheugen op een reeks uiteenlopende aandrijflijnen. Een heftige M2-variant die voor ongeveer 400 pk aan achterwielaangedreven pret gaat zorgen, zwaait straks de scepter. Of die M2 net als de nieuwe M3 en M4 naast een achterwielaangedreven versie ook een variant met xDrive-vierwielaandrijving krijgt, is nog ongewis. Onder de M2 komt ongetwijfeld nog een milder M Performance-model, al zijn het de gebruikelijke benzine- en dieselversies die voor de grotere verkoopaantallen moeten zorgen. De nieuwe 2-serie Coupé verwachten we rond het voorjaar van 2021 op de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VEELBELOVEND
NIEUWE BMW M2 COUPÉ GLIBBERT ROND
BMW brengt later dit jaar een compleet nieuwe 2-serie Coupé op de markt, een auto die in tegenstelling tot de 2-serie Gran Coupé en 2-serie Tourer gewoon achterwielaandrijving krijgt. Vandaag kunnen we je de eerste foto's van de nieuwe M2 Coupé laten zien, de absolute topversie van de nieuwe BMW 2-serie Coupé.
Wie nu (op afspraak) de BMW-showroom binnenwandelt, vindt daar nog altijd de 2-serie Coupé. Die auto deelt zijn basis nog met de vorige 1-serie. De actuele 1-serie maakte bij zijn generatiewissel de overstap naar een in beginsel voorwielaangedreven basis, maar de nieuwe 2-serie Coupé wordt gewoon een achterwielaangedreven coupé volgens bekend recept. Daarmee wordt de 2-serie Coupé een unieke aanbieding binnen de 2-serie. De 2-serie Gran Coupé en 2-serie Active Tourer zijn beiden immers voorwielaandrijvers. Hoewel de nieuwe 2-serie Coupé ongetwijfeld tal van motorversies krijgt, is het de M2 Coupé die het hart van pk-liefhebbers het snelst laat kloppen. Die nieuwe BMW M2 Coupé is op deze kakelverse set spionagefoto's voor het eerst te zien.
Het op deze foto's zichtbare ingepakte testexemplaar, betrapt op een bevroren meer in Zweden, verraadt zijn M-genen vooral met zijn twee sets van twee dikke knalpijpen die onderaan de van een subtiele achterspoiler voorzien bilpartij hangen. De M2 Coupé heeft zo te zien bredere achterste wielkasten. Die bredere heupen hangen ongetwijfeld samen met de grotere spoorbreedte ten opzichte van de reguliere nog te onthullen versies van de 2-serie Coupé. Achter de lichtmetalen wielen nemen we flinke, geperforeerde remschijven waar, exemplaren waar blauwe remklauwen maar wat graag hun tanden in zetten.
De laatste M2 Coupé had een 370 pk en 465 Nm sterke zes-in-lijn onder de kap (2.979 cc). De M2 Competition was met z'n 410 pk en 550 Nm sterke zes-in-lijn een klap krachtiger, al gold de M2 CS met zijn 450 pk en 550 Nm als absolute top-M2. De nieuwe M2 Coupé zal in basistrim wat spierkracht betreft in de buurt van de vorige M2 Competition zitten. Of er naast een versie met automaat ook weer een variant met handbak komt, is nog niet bekend. De nieuwe M3 en M4 zijn in 480 pk sterke standaardvorm wel met handbak leverbaar. Dat klinkt hoopgevend voor de puristen. Een stapje onder de M2 en diens later te introduceren derivaten komt waarschijnlijk weer een M240i, de M Performance-variant.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment