In oktober 2021 presenteerde Honda voor het eerst officieel de volgende generatie Civic Type R in camouflagekleuren. Het model wordt pas volgend jaar onthuld en Honda houdt tot die tijd vrijwel alle details geheim. Toch wil de fabrikant u er voor het einde van het jaar aan herinneren dat de ontwikkeling van de Civic Type R op het Suzuka circuit in Japan zal doorgaan .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Honda Civic + Type R (2022)
Collapse
X
-
NIEUWE HONDA CIVIC TYPE-R SLOOPT RONDERECORD SUZUKA
SNELSTE VOORWIELAANDRIJVER
De nieuwe Honda Civic Type-R is nog niet onthuld, maar de op stapel staande topversie van het Civic-gamma mag zich in zijn klasse nu al de koning van het Suzuka Circuit noemen. De hot hatch is op het circuit natuurlijk niet de snelste auto ooit, maar vestigt wel een nieuw ronderecord voor voorwielaangedreven auto's.
Liefhebbers van sportieve hatchbacks kijken ongetwijfeld reikhalzend uit naar de komst van de nieuwe Honda Civic Type-R. De nieuwe topversie van de Civic wordt later dit jaar onthuld en dat betekent dat Honda al enige tijd bezig is om de gemoederen voor de komst van de auto nog verder op te warmen. Daar hoort ook weer het vestigen van nieuwe ronderecords bij. Ditmaal rijdt de nieuwe Civic Type-R het ronderecord op het Suzuka Circuit in Japan aan duigen.
De nieuwe Honda Civic Type-R heeft een ronde op het 5,8 kilometer lange Suzuka Circuit in 2 minuten en 23,12 seconden afgelegd. Daarmee is het nieuwe model 0,873 tel rapper dan zijn voorganger in zijn ultieme vorm, de Civic Type R Limited Edition. Relevant? Wellicht niet zo, maar in hot hatch land geeft een snelle rondetijd een aardige indicatie van de mate waarin een nieuw model beter presteert dan zijn voorganger.
De reguliere Civic komt alleen als hybride e:HEV naar Nederland, aangezien Honda eerder aangaf alleen nog maar geëlektrificeerde modellen in Europa te gaan verkopen. Betekent dit dat de Civic Type-R aan Europese neus voorbijgaat? Zeker niet! Ook de Civic Type-R komt onze kant op en dat wekt de suggestie dat de nieuwe beul van het Civic-gamma in zekere mate wordt ondersteund door elektrokracht. Reken op een minstens 320 pk sterke viercilinder, anders zou de auto onderdoen voor zijn voorganger. Ondanks dat de conventionele versie van de nieuwe Civic een stuk milder oogt dan zijn voorganger belooft de nieuwe Type-R weer een visueel feestje te worden waarbij zaken als heftig spoilerwerk, bumpers met grote openingen en flink lichtmetaal de gangmakers zijn.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
HONDA CIVIC TYPE-R WORDT ZEER BINNENKORT ONTHULD
De gloednieuwe Honda Civic konden we vorige maand al van dichtbij bekijken, maar nu is het wachten nog op de heftige Type-R. Lang duurt dat wachten niet meer, zo blijkt nu.
De compleet nieuwe elfde generatie van de Honda Civic is beduidend minder extravagant vormgegeven dan zijn voorganger, maar dat betekent zeker niet dat al het extreme de deur uit gaat. Ook van deze Civic verschijnt namelijk 'gewoon' weer een knotsgekke Type-R. Dat wordt dus weer smullen voor de liefhebbers van voorwielaangedreven geweld. Zeer binnenkort gaat het doek van de nieuwe Civic Type-R. Dat blijkt uit de woorden van Honda Australië-baas Stephen Collins. Tegenover Carsales.com laat hij weten: "Hij wordt in zijn geheel getoond in juni, in de Europese zomer. Verdere timing wordt dan bekendgemaakt." Met dat laatste doelt hij op de marktintroductie. Die vindt waarschijnlijk ook nog dit jaar plaats.
De details over de aandrijflijn weet Honda vooralsnog goed verborgen te houden. Dat de nieuwe Civic Type-R het ronderecord voor voorwielaangedreven auto's op het circuit van Suzuka onlangs wist te verbreken, is een goed teken. Er ging bijna een seconde van het record af, dat door zijn voorganger in Limited Edition-trim was neergezet. In ieder geval is een viercilinder weer verantwoordelijk voor de krachten, die waarschijnlijk minstens 320 pk sterk is. Omdat Honda in Europa enkel nog geëlektrificeerde auto's verkoopt en de Type-R toch ook deze kant op brengt, bestaat het vermoeden dat een deel van de kracht aan elektrische ondersteuning te danken is. Volgende maand weten we het als het goed is zeker.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Honda Caught Testing And Taking Pictures Of The 2023 Civic Type R At The Nürburgring
https://www.carscoops.com/2022/05/ho...e-nurburgring/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Wtf, hoe staat die nu op die vrachtwagen?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWtf, hoe staat die nu op die vrachtwagen?
Comment
-
Fotos en videos
Dit is het Europese interieur:
Exterieur:
Wij krijgen, in tegenstelling tot de VS (Canada is dan nog verschillend) wél:
- alcantara stuur
- elektrisch binnenklapbare buitenspiegels
- parkeersensoren
Het panoramisch dak, dat ook enkel exclusief voor Europa is, komt niet naar de Type R om begrijpbare redenen van gewichtsbesparing en stijfheid.
De Type R krijgt blijkbaar ook standaard de sfeerverlichting in de deuren die voorbehouden bleef voor de Japanse en Australische markt.
Banden en bandenmaat zijn, Michelin Pilot Sport 4S, 265 19" rondom, fucking vet dus.
Motorspecificaties nog niet bekend.....lijkt ICE te zijn en ook enkel verkrijgbaar met 6 bak, manueel dus.
Hier wat video's van de 'gewone' Civic uitgerust met allerlei fancy verlichtingsopties interieur en exterieur:
Persoonlijk, niet mooi in het rood, maar fenomenaal strak in dat Championship White kleurtje
En nog steeds geen idee hoe je fotos én videos laat weergeven, tis een tijdje geleden, maar het is gewoon super ongebruiksvriendelijk op die manier, dit forum...
Hoogst irritant dat er nog nix is veranderd om fotos en video toe te voegen, heb moeten zitten uitpluizen adhv mijn oudere posts hoe ik hier ooit es video's heb kunnen delen op de manier zoals ze nu weergegeven worden.The Power Of Dreams
Comment
-
Manueel
Vind deze beter meevallen als ik eerder had gedacht, wel braver geworden, maar dat wouden jullie toch?
Is er al iets bekend ivm vermogen?
Elk film'ke die ik zie verschijnen is gewoon en zwart rechthoekje, terwijl je vroeger de thumbnail zag.
Film'kes en foto's toevoeven heeft hier altijd miserie geweest, ik gebruik voor foto's nog steeds postimage en dat werkt perfect, voor film'ke, tsja.
Comment
-
Stond al bij 'nieuwe auto's'
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Vind deze beter meevallen als ik eerder had gedacht, wel braver geworden, maar dat wouden jullie toch?
tegen wie spreek jij dan...
Persoonlijk vind ik het een mooie evolutie.
En als je ziet wat ze hebben willen bereiken, mikten ze op de Civics van de jaren '80, de 3e en 4e generatie.
Ik lees op facebookgroepen, bij eigenaars van de huidige generatie, nogal veel negatieve commentaar dat deze te braaf is, maar ze vergeten dus bovenstaande vermelde doelstelling.
Type R's waren niet altijd schreeuwerig dus. (of hadden niet altijd een in your face windvleugel).
Meer over de conservatieve lijnen: daarmee hebben ze de motorkap verlaagd, zoals wel meer Honda's van het verleden voor bekend stonden, lage lange motorkap met als ultieme doel, een gigantisch zicht rondom, wederom, iets waar wel meer oudere Honda sportwagens voor bekend stonden.
Zo is de hele gordellijn verlaagd, voor dat verbeterd zicht rondom.
Hier wordt het hele design en engineering achter deze nieuwe generatie zelfs mooi uiteengezet met diverse informatie fiches (wel in het Italiaans)
Waarvan hier een voorbeeld van het nieuwe ontwerp met oog op een verbeterde zichtbaarheid à la Honda van ouds:
Naast de conservatieve lijnen, is de wielbasis iets langer geworden, is de spoorbreedte achteraan ook iets breder geworden en is de auto iets lager komen te zitten (allemaal in die video te zien met overlaps op de uitgaande generatie), dat kan niet anders dan resulteren in een auto die meer gezet lijkt op de weg...
Ik vind het dus persoonlijk een mooie evolutie en in het kort gewoon een mooie strakke wagen die wel stoer op de weg lijkt te plakken, hoe lager en platter, hoe liever ik het heb, dus voor mij niet gelaten, goed gedaan Honda zeg ik dan.
Ik had niets tegen de uitgaande generatie, maar snapte wel waarom die zo verdeelde, zeker op foto's zag die er zelden goed uit.
Als eigenaar van eentje, kan ik enkel zeggen dat die er gewoon veel beter uitziet in het echt dan op foto, op 1 of andere manier pakt die moeilijk op foto's...
En dat kan ik niet zeggen op van deze nieuwe generatie, die pakt mooi uit, dus dat beloofd voor het echt.
Ik ben dus mega fan! en zie me wel eentje aanschaffen in de toekomst ooit (en dat als liefhebber van achterwielaandrijvers)
The Power Of Dreams
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
'jullie'?
tegen wie spreek jij dan...
Nja kvind de neus net iets te plat gedrukt, vanaf dat ik de eerste foto's zag. Als je kijkt vanaf de voorkant ziet het er wel vet uit, ma wete, je kan pas discussiëren als je deze in het echt hebt gezien, want foto's bedriegen altijd. Ik vond de MX-5 ND in het begin ook niks, tegenvaller en kijk, ik rij er ondertussen al 6 jaar mee rond.
- Likes 1
Comment
-
Das waar, je zou eens de facebook groepen moeten zien, er is vooral 1 grote groep die zich tegen de nieuwe verzet, de eigenaars van de schreeuwerige versie
Maar dat is iets dat vermoedelijk te vinden zal zijn bij alle merken en alle modellen vanaf een model afwijkt van een vorige model dat eigenaars van het uitgaande model het luidste roepen.
Ben er wel van overtuigd dat Honda met deze zet het meeste succes zal hebben.
De huidig generatie pakt zoals gezegd heel moeilijk op foto en is het echt wel impressive, vind ik.
Dat de nieuwe op foto ook goed pakt, denk ik wil zeggen dat die in het echt nog meer indruk zal maken op mij....maar idd, afwachten hoe die in het echt zal pakken op de zintuigen.
Ik vind dat Honda hiermee sowieso terug naar het simpele klassieke van vroeger terugkeert, waar Honda's om bekend stonden, superlage neus, lage schoudelijnen en simpele lijnen allemaal met een doel om een zo groot en goed mogelijk zicht rondom te hebben: dank u Honda
De ND is ook zo een verhaal waarbij Mazda teruggreep naar zijn eerste generatie omdat de laatste te zwaar werden etc.
Waardoor de ND nu ook al gezien wordt als een succesverhaal.
Mazda is op dat vlak een heel goed voorbeeld om te volgen, ook qua interieuren hebben ze grote stappen gezet en zijn ze quasi premium geworden.
hier alvast de startup animation
hoe kan ik in godsnaam een twitter post hier embedden?!!!Last edited by E-riko; 24/07/2022, 21:20.The Power Of Dreams
Comment
-
blijkbaar zijn verwarmde stoelen deze keer wel mogelijk in de nieuwe Type R met zijn nieuwe bucket seats, verbaasd dat te zien gezien de vorige die optie niet had, althans niet in Europa.
Want onderstaande foto is ook van de Japanse persvoorstelling, zou wel een Japan only optie kunnen zijn vrees ik:
The Power Of Dreams
Comment
Comment