Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus IS - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lexus IS - Facelift (2021)

    Normaal zou er een nieuw model komen maar nu blijkt het toch maar een 2de doorgedreven facelift te worden.

    Motor Trend is reporting that the 2021 Lexus IS is getting an update, but it won’t be a complete redesign since it will be based on the an updated version of the current IS. The report claims that the current platform will get several structure and suspension upgrades to improve its driving dynamics. A wider rear track is also part of the updates.

    On the outside we can expect the 2021 IS to get updated front and rear fascias, which may take some inspiration from the LS. The interior will also reportedly get some updates, which should make it look and feel more luxurious than the current model.

    Bron: Lexus IS 2021

    Impressies:





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    NIEUWE LEXUS IS GEEFT EERSTE LEVENSTEKEN

    De nieuwe Lexus IS is nog één groot mysterie en dus zou je denken dat de volgende generatie nog verre toekomst is. Niks is minder waar: de nieuwe IS laat niet lang meer op zich wachten en Lexus laat nu een eerste glimp van de auto zien.

    De huidige, derde generatie van de Lexus IS loopt al een flinke tijd mee. In 2013 werd de auto aan de wereld getoond en de facelift dateert alweer van vier jaar geleden. Tot op heden is een volledig nieuwe opvolger van de IS nog niet gespot, maar als een duveltje uit een doosje geeft de nieuwe IS nu zijn eerste levensteken. Op een schimmige foto, die na fors schuiven met de helderheid toch iets meer laat zien, is de volledig andere achterkant van de nieuwe IS zichtbaar. Details zijn er nog niet uit op te maken, maar het is helder dat de IS twee scherper gevormde achterlichten krijgt die optisch met elkaar verbonden zijn met een lichtbalk over de hele breedte van de achterklep.

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Nu ook dit nog, spijtig!


      FOCUS OP CROSS-OVERS EN SUV'S

      NIEUWE LEXUS IS NIET VOOR EUROPA

      Het is in Europa binnenkort gedaan met de Lexus IS. Na drie generaties trekt Lexus Europe de stekker uit het model. De nieuwe IS zal dan ook niet naar Europa komen.

      Lexus-liefhebbers lazen gisteren ongetwijfeld likkebaardend het artikel waarin een volledig nieuwe vierde generatie IS werd aangekondigd. Vandaag helaas slecht nieuws voor wie niet kan wachten op de komst van die nieuwe sportsedan. Naar Nederland komt hij namelijk niet. De Nederlandse importeur bevestigt aan AutoWeek dat Lexus Europe besloten heeft om de nieuwe IS niet op de Europese markt te introduceren.

      De reden hierachter laat zich relatief eenvoudig raden. Volgens de importeur heeft het besluit te maken met de toenemende populariteit van SUV's en cross-overs in Europa. Vorig jaar bestond 80 procent van de Europese Lexus-verkopen uit een SUV of cross-over. Ook speelt mee dat Lexus de GS heeft vervangen voor de minstens zo grote maar prijstechnisch veel toegankelijkere ES.

      De eerste generatie IS werd in 1998 geïntroduceerd als een rechtstreekse rivaal van de BMW 3-serie. De sedan, waarvan later een lekker eigenzinnige Sportcross-versie verscheen, had een 2,0- of 3,0-liter zes-in-lijn in zijn door Tomoyasu Nishi getekende neus. De aandrijving geschiedde via de achterwielen. De eerste IS, onder meer bekend om zijn opvallende instrumentarium en zijn heldere achterlichten, werd in 2005 vervangen door de tweede generatie. Niet alleen was dit de eerste IS die ook leverbaar werd met dieselmotoren, het was ook de eerste en enige IS waarvan een pittige IS F-versie verscheen. De Sportcross-variant keerde niet meer terug. Wel breidde Lexus het gamma uit met de IS 250C , een cabriolet met een stalen klapdak. De in 2013 gelanceerde huidige IS kreeg voor het eerst hybride aandrijflijnen toebedeeld.

      Bron: Autoweek

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Zo spijtig, altijd m'n favoriet model van Lexus geweest. Die ES is ook geen waardige Lexus meer en die crossovers zijn speelgoedauto's...

        Comment


        • #5
          Aziatische 'premium' werkt, helaas mijn inziens, in Europa niet, omdat mensen nog enorm badge- en statusgericht zijn.

          Ik heb de laatste keer in de V.S. een twintigtal Ubers/Lyfts genomen, en stond versteld wat voor leuke auto's je kan krijgen als je de 'premium/black' optie gebruikt. Een Audi A6 was de enige Duitser, verder heb ik in Infinity's, Acura's en Lexussen gezeten, aangevuld met de nodige dikke Amerikanen à la Trailblaizer, Suburban, ...

          Ons landschap in Europa gaat enorm schrander worden, zeker in de hogere segmenten, op deze manier.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment

          Working...
          X