Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Abarth 595 (2020-2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Abarth 595 (2020-2021)




    Questa foto è stata scattata ieri a Napoli. Si vedono una nuova Fiat 500E e una Abarth 595 durante dei test su strada.
    Per la 595 si può ipotizzare che ci sarà l'introduzione del 1.3 FireFly Turbo 150cv e l'introduzione di nuovi ADAS per la sicurezza.
    Ma sono solo ipotesi.
    Non ci sono informazioni per questo modello.

    Advanced Driver Assistant System (ADAS)

    Deze foto is gisteren gemaakt in Napels.
    Je ziet een nieuwe Fiat 500E en een Abarth 595 tijdens wegtesten.
    Voor de 595 kan worden aangenomen dat er de introductie is van de 1.3 FireFly Turbo 150cv en de introductie van het nieuwe ADAS systeem voor veiligheid.
    Maar het zijn slechts hypothesen.
    Er is geen informatie voor dit model.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

  • #2
    Nieuwe Abarth 595-serie: prestaties en stijl in het teken van de Scorpion.




    "Vrije Vertaling".

    Het Abarth 595-assortiment is vernieuwd met de nieuwe 595, Turismo, Competizione en Esseesse.
    Nieuwe interieurs, nieuwe kleuren en nieuwe details voor het assortiment dat de twee zielen van de Schorpioen belichaamt: prestatie en stijl.

    Nieuw jaar en nieuwe 595-reeks.
    2020 was een jaar van sportieve en commerciële successen, met de lancering van twee nieuwe Special Series - de 595 Monster Energy Yamaha en de 595 Scorpioneoro - en de nieuwigheden gaan ook door in begin 2021, waar de Scorpio blijft "steken" met de inauguratie van de nieuwe reeks 595.
    Het icoon van het merk dat, zoals het verhaal vertelt, perfect de twee zielen van het merk belichaamt: prestatie en stijl.

    De vier versies van de vernieuwde reeks - 595, Turismo, Competizione en Esseesse - komen tot leven met nieuwe kleuren, kostbare materialen, nieuwe stijldetails, geavanceerde technologie en geweldige personalisatie, die de nuances van het Abarth-personage onderstrepen.


    «Abarth 595 is een succesverhaal met een ziel die duizenden enthousiastelingen over de hele wereld heeft veroverd en er nog steeds bij betrokken is en die rond het merk Scorpion een unieke gemeenschap heeft gecreëerd in het autopanorama waarop we buitengewoon trots zijn.
    In 2020 is dat net afgelopen, de positieve trend zette zich voort, het marktaandeel groeide met bijna 50% in vergelijking met vorig jaar, een succes dat te maken heeft met de persoonlijkheid van deze kleine supercar en de passie van vele fans - legt Luca Napolitano, hoofd van Fiat, uit.
    Lancia & Abarth Brands EMEA -.
    Een kleine supercar die zowel op straat als op het circuit grote emoties kan opwekken.
    Zijn geheimen zijn talrijk: de 'explosieve' prestaties, het geluid van de uitlaat, zijn oneerbiedige en speelse stijl, maar vol stijl en persoonlijkheid en natuurlijk het rijplezier.
    Vandaag presenteren we de nieuwe 595-reeks, volledig vernieuwd, wat de 595 nog actueler en onderscheidend maakt en die ik zeker zal waarderen voor onze klanten, zowel degenen die meer aandacht hebben voor stijl als degenen die niet zonder prestaties kunnen, voor de nieuwe oplossingen.
    Aangenomen, voor al die details die een Abarth tot een te verzamelen juweel maken.
    We beginnen het jaar met vier belangrijke innovaties die ons met veel positiviteit naar 2021 doen kijken ».

    Welkom Abarth 595, Turismo, Competizione en Esseesse

    De modellen van de Abarth 595-reeks zijn verkrijgbaar in sedan- en cabrioversies en delen unieke kenmerken die hun sportieve karakter onderstrepen en bijdragen tot betere prestaties.
    De vier versies worden gepresenteerd met vermogens van 145 tot 180 pk, allemaal Euro 6D Final, die aan elke behoefte van onze klanten kunnen voldoen.

    Onderscheidend maar toegankelijk, de 595-versie is de toegang tot de Abarth-wereld en biedt standaard alle uitrusting die nodig is om het rijplezier en rijplezier dat typisch is voor de Scorpio-auto's te garanderen, in de eerste plaats de 'Sport-modus'-keuzeschakelaar, die in het nieuwe gamma wordt omgedoopt tot "Scorpion-modus".
    Door op de knop op het dashboard te drukken, wordt ingegrepen op de levering van het maximale koppel, op de kalibratie van de stuurbekrachtiging en op de reactie van de motor op het gaspedaal, waardoor ze puntiger worden.
    Qua technologie is de 7 ”touchscreenradio standaard op de 595-versie en tot grote vreugde van Abarth-enthousiastelingen is er een nieuw start- en uitschakelscherm, Apple CarPlay-voorbereiding en Android AutoTM-compatibiliteit * beschikbaar op aanvraag.

    Snel accelereren en effectief remmen is het voorrecht van sportief rijden en plezier.
    Daarom is de 595 uitgerust met het krachtige, specifieke Abarth-remsysteem dat maximale veiligheid biedt dankzij de 284 mm geventileerde remschijven vóór en 240 mm remschijven achter.


    De 595 Turismo en Competizione werden ook vernieuwd, vanuit technisch en stijlvol oogpunt, in naam van personalisatie, om klanten twee verschillende manieren te bieden om de wereld van Abarth te betreden en te ervaren.

    Als de 595 Turismo is gekoppeld aan de waarden van stijl en comfort die typisch zijn voor Italiaanse GT-auto's, dan is hij toegewijd aan diegenen die graag opvallen door hun stijl, die van de stad houden maar er vastberaden naar willen leven.

    De Competizione daarentegen is bedoeld voor liefhebbers van compromisloze prestaties en sportiviteit, voor degenen die zowel op de weg als op het circuit plezier willen hebben en die nooit opgeven van een reis een buitengewone ervaring te maken.

    De 595 Turismo heeft een vernieuwd interieur, te beginnen met de exclusieve lederen stoelen die zijn vernieuwd in de afwerkingen, waardoor de mogelijkheid wordt geboden om te kiezen tussen verschillende kleurtinten, waaronder de nieuwe Helmet Brown.

    Wat kleuren betreft, het grote nieuws van de 595 Competizione betreft een nieuwe Blu Rally, een matte kleur geïnspireerd op de Fiat 131 Abarth Rally uit de jaren zeventig, terwijl de nieuwe 17-inch lichtmetalen velgen knipogen naar die van de Lancia Delta Rally Integrale uit de jaren 90.
    Om de kleurstelling nog sportiever te maken, is de bodykit in de specifieke carrosseriekleur van deze versie verkrijgbaar in combinatie met de nieuwe kleur Rally Blue of Scorpion Black.
    Binnenin vinden we, naast de nieuw ontworpen “Scorpion-modus” -keuzeschakelaar, een nieuwe reeks inhoud waarmee we de auto kunnen karakteriseren, waaronder het dashboard in Alcantara, de nieuwe lederen stoelen en de carbon versnellingspookknop.

    Voor de topversie, de 595 Esseesse, heeft het team van Abarth-ontwerpers en -ingenieurs nieuwe titanium aansluitingen voor het Akrapovic-uitlaatsysteem ontworpen en ontwikkeld, die zowel op de weg als op het circuit pure geluidsemoties kunnen geven, plezier en rijplezier, kortom een ​​concentraat van emoties voor de bestuurder.

    Alle modellen worden standaard geleverd met poly-elliptische koplampen en led-dagrijlichten.
    Op aanvraag echter Xenon-koplampen.
    Het stuur heeft een platte onderkant, met een zoeker, en is ontworpen om effectiever te rijden bij sportief rijden.
    Het instrumentenpaneel zorgt voor een uitstekende leesbaarheid.
    Bovendien is de verlichting van de manometer wit, om het aflezen gemakkelijker en directer te maken.

    Motoren, transmissie, mechanica

    De nieuwe Abarth 595-reeks is uitgerust met de 1.4 T-Jet motor, dezelfde waarvan de motoren zijn afgeleid die de Formule 4 van de Italiaanse en Duitse kampioenschappen aandrijven.
    De motor is verkrijgbaar in drie vermogensniveaus: de Abarth 595 heeft 145 pk, wat oploopt tot 165 op de Turismo-versie, terwijl de 595 Competizione en 595 Esseesse met hun 180 pk de ideale auto's zijn voor wie op zoek is naar de adrenaline van de wereld. racen, zowel qua prestaties als qua technische inhoud.

    De Competizione en de Esseesse zijn namelijk uitgerust met de Garrett GT1446-turbine; het mechanische zelfsluitende differentieel, dat de tractie verbetert bij moeilijke grip en oneffen oppervlakken; Koni FSD-schokdempers op beide assen en Brembo-remmen met vaste aluminium remklauwen.

    Alle varianten van de 1.4 T-jet-motor zijn gecombineerd met de mechanische versnellingsbak, maar kunnen desgewenst worden gekoppeld aan de Abarth sequentiële gerobotiseerde versnellingsbak met peddels aan het stuur.

    Bovendien voldoen alle motoren aan de Euro6D Final-regelgeving.

    De nieuwe 595-reeks is standaard uitgerust met het UconnectTM-systeem met 7 "-radio, een snel platform uitgerust met een high-definition scherm en digitale DAB-radio met de mogelijkheid om ook Apple CarPlay-voorbereiding te hebben en Android AutoTM-compatibiliteit * en satellietnavigator.
    En bij de MY21 zijn ook de start- en stopschermen van het infotainmentsysteem nieuw.

    Eindelijk is er het verfijnde en krachtige BeatsAudioTM-systeem beschikbaar dat zelfs de meest veeleisende en verfijnde muziekliefhebber zal overwinnen.
    Ontwikkeld in samenwerking met Beats door Dr. Dre, heeft het BeatsAudioTM-systeem een ​​totaal vermogen van 480 watt en is het voorzien van een 8-kanaals digitale versterker die een geavanceerd egalisatie-algoritme integreert dat in staat is om het volledige geluidsspectrum dat een artiest ervaart opnieuw te creëren, tijdens studio-opnames.
    Het Beats AudioTM-systeem bestaat uit twee dome-tweeters die in de A-stijlen zijn geplaatst; twee 165 mm midwoofers in de voorportieren; twee 165 mm fullrange in de achterzijpanelen; en een 200 mm subwoofer centraal in de kofferbak in de reservewielbak.

    De nieuwe communicatiecampagne

    "Afgestemd op uw stijl" is de titel van de communicatiecampagne voor de lancering van de nieuwe Abarth 595-reeks.
    Prestaties gekoppeld aan de kenmerkende stijl, goed geïnterpreteerd door de 595 Turismo, aan de andere kant de prestaties op het hoogste niveau en het sportieve karakter, vertegenwoordigd door de 595 Competizione.

    De video begint met in detail het exclusieve ontwerp van het eerste model te vertellen, zodat de kijker kan genieten van het karakter van een van de Scorpio-auto's, ondergedompeld in een lifestyle-context.
    Onderweg zien we het doorgeven van het stokje van de 595 Turismo naar de 595 Competizione en daarmee ook een plotselinge verandering in stijl, zowel van het omringende landschap als van de coureur.
    Elk element van dezelfde context wordt getransformeerd om in overeenstemming te zijn met de kenmerken van pure sportiviteit die deze auto in zijn DNA heeft.
    Het woord "Tuned" betekent letterlijk "aangepast om aan een specifieke voorwaarde te voldoen".
    Geassocieerd met het woord "Stijl", benadrukt het hoe Abarth zijn klanten de mogelijkheid biedt om hun persoonlijkheid uit te drukken door het model te kiezen dat het beste bij hun stijl past,


    * Android Auto, Google Play en Google Maps zijn geregistreerde handelsmerken van Google LLC.

    * Apple CarPlay is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc


    https://www.passioneautoitaliane.com...ormance-e.html
    Last edited by The Pretender; 12/01/2021, 18:14.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • #3
      Als ik dit verhaal zo doorspit, doet het mijn vermoeden dat de nieuwe 2021 "595 Turismo" weer gebruik maakt van een kleine IHI turbo en een vermogen van 165 pk.
      En dat alleen de Competizione en Esseesse met een Garrett turbo zijn uitgevoerd met 180 pk.

      ???
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #4
        ken er nix van, maar iedereen die wil opfokken heeft baat bij de lag-garrett?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ken er nix van, maar iedereen die wil opfokken heeft baat bij de lag-garrett?
          Als je een hele goede Hybrid versie van de Garrett GT1446 turbo neemt, die spoelt al op vanaf ± 2300 T/min en is geschikt voor vermogens van 245 tot 290+ pk.
          Dit is afhankelijk van andere hardware aanpassingen, zoals turbospruitstuk, katalysator, uitlaat, intercooler, inlaatspruitstuk, en luchtinlaat.
          245 pk is in een standaard omgeving met alleen een software aanpassing (Hybrid turbo met stage-1 Software), alles meer benodigd meer hardware aanpassingen.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • #6
            De 595 Abarth's krijgen vermoedelijk in 2022 nieuwe motoren.

            De standaard 595 zou de 1.0ltr 3 cilinder turbo krijgen met 120 pk en 190 Nm.
            De 595 Turismo zou de 1.3ltr 4 cilinder turbo krijgen met 150 pk en 270 Nm.
            En de 595 Competizione - EsseEsse versies zouden de 1.3ltr 4 cilinder Twin-Scroll turbo motor krijgen met 180 pk en 350 Nm.

            Verder zou de 1.0ltr T3 motor ook zijn intrede kunnen doen in de gewone 500, maar dan met 100 pk zoals in de Tipo.
            Last edited by The Pretender; 17/05/2021, 12:24.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment

            Working...
            X