LIFE CYCLE IMPULSE
FACELIFT OP KOMST VOOR BMW X3
De huidige X3 oogt nog altijd als een actueel model, maar toch draait BMW's SUV in het segment van modellen als de Audi Q5 en Mercedes-Benz GLC al enkele jaren mee. Tijd voor een facelift!
BMW stelde de huidige derde generatie van de X3 in 2017 aan de wereld voor en dat betekent dat het model alweer drie jaar oud is. In het zuiden van Spanje zijn twee subtiel ingepakte testexemplaren van de X3 gesnapt. Dan weet de kenner genoeg: de X3 maakt zich klaar voor wat BMW een LCI noemt. Een Life Cycle Impulse, oftewel een facelift.
Geheel volgens BMW LCI-traditie gaat het ook bij de bijgewerkte X3 niet al te hardhandig te werk. We rekenen op licht gewijzigde koplampen, een iets aangezette grille en aangescherpt bumperwerk aan zowel voor- als achterzijde. Ook aan de achterkant wordt de verlichting aangepast, al hoef je geen volledig nieuwe units te verwachten. BMW geeft de X3 ongetwijfeld een herzien infotainmentsysteem en het is daarbij mogelijk dat het infotainmentscherm een maatje groeit.
Wat motoren betreft valt er straks weer genoeg te kiezen. BMW levert de X3 momenteel namelijk met diverse benzine- en dieselkrachtbronnen, maar heeft daarnaast ook een plug-in hybride op de prijslijst staan. Die laatste, de xDrive30e, heeft een 183 pk 2,0-liter viercilinder die samenwerkt met een 109 pk elektromotor die in de achttraps automaat is verwerkt. Het systeemvermogen bedraagt 292 pk en 420 Nm, goed voor een sprint van 6,1 tellen vanuit stilstand naar 100 km/h. De elektrische actieradius die de 12 kWh-accu (netto 10,8 kWh) mogelijk maakt, ligt afhankelijk van de gekozen uitvoering op 51 tot 55 kilometer. Liever een grotere elektrische reikwijdte? Wacht dan even tot januari, dan staat namelijk de volledig elektrische iX3 in de showrooms.
Bron: Autoweek
FACELIFT OP KOMST VOOR BMW X3
De huidige X3 oogt nog altijd als een actueel model, maar toch draait BMW's SUV in het segment van modellen als de Audi Q5 en Mercedes-Benz GLC al enkele jaren mee. Tijd voor een facelift!
BMW stelde de huidige derde generatie van de X3 in 2017 aan de wereld voor en dat betekent dat het model alweer drie jaar oud is. In het zuiden van Spanje zijn twee subtiel ingepakte testexemplaren van de X3 gesnapt. Dan weet de kenner genoeg: de X3 maakt zich klaar voor wat BMW een LCI noemt. Een Life Cycle Impulse, oftewel een facelift.
Geheel volgens BMW LCI-traditie gaat het ook bij de bijgewerkte X3 niet al te hardhandig te werk. We rekenen op licht gewijzigde koplampen, een iets aangezette grille en aangescherpt bumperwerk aan zowel voor- als achterzijde. Ook aan de achterkant wordt de verlichting aangepast, al hoef je geen volledig nieuwe units te verwachten. BMW geeft de X3 ongetwijfeld een herzien infotainmentsysteem en het is daarbij mogelijk dat het infotainmentscherm een maatje groeit.
Wat motoren betreft valt er straks weer genoeg te kiezen. BMW levert de X3 momenteel namelijk met diverse benzine- en dieselkrachtbronnen, maar heeft daarnaast ook een plug-in hybride op de prijslijst staan. Die laatste, de xDrive30e, heeft een 183 pk 2,0-liter viercilinder die samenwerkt met een 109 pk elektromotor die in de achttraps automaat is verwerkt. Het systeemvermogen bedraagt 292 pk en 420 Nm, goed voor een sprint van 6,1 tellen vanuit stilstand naar 100 km/h. De elektrische actieradius die de 12 kWh-accu (netto 10,8 kWh) mogelijk maakt, ligt afhankelijk van de gekozen uitvoering op 51 tot 55 kilometer. Liever een grotere elektrische reikwijdte? Wacht dan even tot januari, dan staat namelijk de volledig elektrische iX3 in de showrooms.
Bron: Autoweek
Comment