Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i7 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW i7 (2022)

ELEKTRISCH, MET EEN VLEUGJE OER-8

ELEKTRISCHE BMW I7 KLAAR VOOR STRIJD TEGEN EQS

Ook de topklasse van autoland is in rap tempo aan het elektrificeren. Vandaag duiken de eerste duidelijke afbeeldingen op van de op stapel staande BMW i7, de nieuwe elektrische topsedan van BMW.

De nieuwe Mercedes-Benz S-klasse krijgt in de vorm van de nog te onthullen EQS een volledig elektrisch equivalent. Jaguar komt op termijn met een opvolger van de inmiddels uit productie gegane XJ (X351), die in 2010 werd geïntroduceerd. Die nieuwe XJ lijkt zelfs puur en alleen in elektrische vorm te verschijnen. BMW brengt uiterlijk in de eerste helft van 2022 een nieuwe 7-serie op de markt. Die krijgt gezelschap van een volledig elektrisch zustermodel: de i7. Daarvan zijn nu spionagefoto's opgedoken.

De tekst 'Electric Test Vehicle' die op het camouflagemateriaal van de op deze foto's zichtbare kloeke sedan te lezen valt, laat geen twijfel bestaan over de ware aard van dit beestje. Hoewel de elektrische topsedan nog goed in de plakkers hangt, valt op dat BMW de verlichting aan de voorzijde vrij laag in het front positioneert. Het geheel doet met een vleugje fantasie zelfs denken aan dat van de eerste generatie 8-serie. Midden in de snuit is al een cameraatje zichtbaar. Reken in elk geval op een topsedan die, net als de nieuwe S-klasse, rijkelijk zal zijn voorzien van hard- en software die autonoom rijden mogelijk moet maken.

Of deze i7 ook zijn technische basis met de nieuwe 7-serie deelt, valt nog te bezien. De nog te onthullen volledig elektrische i4, het elektrische equivalent van de tevens nog te introduceren 4-serie Gran Coupé, deelt zijn platform met de auto waarmee hij ook zijn koets deelt. Het is echter goed mogelijk dat BMW de i7 op dezelfde leest schoeit als de ook nog te lanceren iNext. Wat de actieradius betreft moet de i7 minimaal zo'n 600 kilometer ver kunnen komen op één lading.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Elektro-7er zal pas vanaf 2023 strijden tegen de Mercedes EQS

De eerste spyfoto's van de geplande BMW i7 verschenen begin 2020, sindsdien zijn er keer op keer elektrische 7's gespot. Nu heeft het Britse automagazine Car het een en ander geleerd over voortstuwing.

De elektrische 7-serie zou bijvoorbeeld een batterij van 100 kWh moeten krijgen, die de puur elektrisch aangedreven luxe sedan een actieradius van 480 kilometer zou moeten brengen. Dat zou eerder een tegenvaller zijn, want de aangekondigde versie van de Tesla Model S moet 830 kilometer afleggen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Impressie:

Comment

Meer impressie:

Comment

Zo lelijk als de nacht. Maar het zou wel kunnen gezien de laatste paar modellen. Niet voor mij dan, ik moet dan mijn 745e inleveren, hopelijk ziet die i4 er beter uit.

Comment

de lijn is mooi,de snuit helemaal niet. Qua lijn een beetje E38 stijl
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

ZIJ AAN ZIJ

NIEUWE BMW 7-SERIE ÉN ELEKTRISCHE I7 BETRAPT

BMW stelt dit jaar de volledig nieuwe 7-serie én diens elektrische i7-zustermodel voor. Op een daadwerkelijke onthulling zullen we nog even moeten wachten. Wel zien we de twee toplimo's van BMW nu in ingepakte vorm buiten de deur.

BMW bewandelt op EV-gebied een eigen weg. In tegenstelling tot merken als Mercedes-Benz en Audi gelooft BMW in mindere mate in het voeren van auto's die puur en alleen met een elektrische aandrijflijn beschikbaar zijn. Naar eigen zeggen biedt het de koper per model liever de keuze uit benzine- en dieselmotoren en uit plug-in hybride en volledig elektrische aandrijflijnen. Zo is de iX3 niets meer dan een elektrische X3 en worden de i3en i4 elektrische versies van respectievelijk de 3-serie en 4-serie Gran Coupé. BMW werkt achter de schermen hard aan een nieuwe 7-serie, een auto waar in de vorm van de i7 een elektrische versie van komt. Zowel de 7-serie als de i7 zijn nu in in het openbaar betrapt.

Uit eerdere spionagefoto's viel al op te maken dat de i7, en dus ook de complete 7-serie, een zeer eigenwijs uiterlijk krijgt. Kijk niet gek op als de nieuwe 7-serie met zijn opvallende front met laag in de neus gepositioneerde koplampen net zo controversieel wordt als de E65 'Bangle'7-serie die in 2001 werd gepresenteerd. Met een beetje fantasie nemen we zelfs invloeden van de vorige 8-serie in de snuit van deze top-Bimmer waar. De reguliere 7-serie herken je op deze foto's natuurlijk aan de uitlaatpijpen en de damp die er zichtbaar uit omhoog komt. De i7 verraadt zijn ware aard niet alleen door de afwezigheid van uitlaatpijpen, maar ook met de sticker 'Electric Test Vehicle' die op de achterbumper een plek heeft gekregen. Ook interessant: in zowel de bumper als de grille zijn al camera's en sensoren te zien die semi-autonoom rijden mogelijk moet maken.

Hoewel de BMW i7 wel als losstaand model wordt gepresenteerd, deelt -ie zijn basis en koets dus gewoon met de straks nieuwe 7-serie. Mercedes-Benz bewandelt met de op stapel staande EQS een ander pad. Die auto is namelijk wel compleet anders dan de S-klasse. Mik erop dat de i7 een elektrische radius van zo'n 6- a 700 kilometer moeten kunnen halen. De aandrijflijn zal minstens zo'n 500 pk leveren. De reguliere 7-serie komt waarschijnlijk niet meer beschikbaar met een V12. Later dit jaar meer!

Comment

BMW 7 Series and BMW i7 spied testing on the public road

Comment

Working...
                X