Nieuwe Ford Mustang komt in 2022.
Ford is achter de schermen druk bezig met de ontwikkeling van de volgende generatie Mustang.
De nieuwe editie debuteert in 2022 en moet het dan tot 2030 zien vol te houden.
Om hem goed beslagen ten ijs te laten komen, krijgt de nieuwe Mustang een andere basis, waardoor vierwielaandrijving voortaan tot de mogelijkheden behoort.
Je zou het misschien niet direct zeggen, maar de huidige generatie Mustang is alweer 6 jaar oud.
Het begint dus langzaam maar zeker tijd te worden voor een opvolger.
De nieuwe editie van de ‘muscle car’ debuteert in 2022 als modeljaar 2023 uitvoering.
De volgende generatie van de Mustang krijgt als taak om het 8 jaar vol te houden op de automarkt.
Pas in 2030 dient er zich een opvolger aan.
Qua design hoeven wij van de nieuwe Mustang geen revolutionaire wijzigingen te verwachten.
Logisch, want een uiterlijk dat inmiddels een iconische status heeft, moet je koesteren.
Toch blijft niet alles bij het oude.
Ford wil de volgende generatie Mustang namelijk baseren op het CD6 platform van de Explorer.
Met die keuze kunnen enerzijds ontwikkelingskosten worden bespaard en anderzijds biedt dit de mogelijkheid om de nieuwe editie te gaan leveren met vierwielaandrijving.
Van een mechanische verbinding is daarbij overigens geen sprake.
Net als nu het geval is, zal een benzinemotor de aandrijving van de achterwielen voor zijn rekening nemen.
Een elektrische collega neemt de exemplaar vóór onder zijn hoede.
Gebruik van het Explorer platform biedt ook de mogelijkheid om de nieuwe Mustang in PHEV uitvoering aan te gaan bieden.
Stekker hybride techniek begint zeker bij grotere auto’s een must te worden indien de verbrandingsmotor niet helemaal overboord wordt gekieperd.
Uiteraard krijgt de nieuwe Mustang een ingekorte variant van het Explorer platform.
Dat zal nodig zijn om ook in de toekomst bestempeld te kunnen worden als ‘muscle car’.
Om puristen te vriend te houden, zal de volgende generatie Mustang ook leverbaar worden met enkel een V8 motor.
Daarmee onderscheidt de sportwagen zich van de Explorer (en de hiervan afgeleide Lincoln Aviator) die het bij een geblazen 3,0 liter Ecoboost V6 houden.
Een verstandige keuze, want veel klanten van die andere iconische sportwagen, de Porsche 911, hebben liever een atmosferische dikke boxer unit achterin dan een compacter geblazen exemplaar.
Mocht Ford de nieuwe Mustang met dezelfde stekker hybride aandrijflijn als de Explorer, dan betekent dat een systeemvermogen van 457 pk en maximaal 825 Nm aan koppel.
Voor een ‘muscle car’ zijn dat leuke specificaties, met name het hoge koppel, maar een ouderwets goed klinkende soundtrack mis je dan wel.
Of het gebruik van het CD6 platform ook betekent dat de nieuwe Mustang breder wordt, is niet helemaal duidelijk, al is dat minder dodelijk voor sportwagen aspiraties dan een hogere bouw.
Met het inkorten van de wielbasis heeft Ford de carrosserielengte aardig in de hand.
Bron : Autointernationaal.nl
Ford is achter de schermen druk bezig met de ontwikkeling van de volgende generatie Mustang.
De nieuwe editie debuteert in 2022 en moet het dan tot 2030 zien vol te houden.
Om hem goed beslagen ten ijs te laten komen, krijgt de nieuwe Mustang een andere basis, waardoor vierwielaandrijving voortaan tot de mogelijkheden behoort.
Je zou het misschien niet direct zeggen, maar de huidige generatie Mustang is alweer 6 jaar oud.
Het begint dus langzaam maar zeker tijd te worden voor een opvolger.
De nieuwe editie van de ‘muscle car’ debuteert in 2022 als modeljaar 2023 uitvoering.
De volgende generatie van de Mustang krijgt als taak om het 8 jaar vol te houden op de automarkt.
Pas in 2030 dient er zich een opvolger aan.
Qua design hoeven wij van de nieuwe Mustang geen revolutionaire wijzigingen te verwachten.
Logisch, want een uiterlijk dat inmiddels een iconische status heeft, moet je koesteren.
Toch blijft niet alles bij het oude.
Ford wil de volgende generatie Mustang namelijk baseren op het CD6 platform van de Explorer.
Met die keuze kunnen enerzijds ontwikkelingskosten worden bespaard en anderzijds biedt dit de mogelijkheid om de nieuwe editie te gaan leveren met vierwielaandrijving.
Van een mechanische verbinding is daarbij overigens geen sprake.
Net als nu het geval is, zal een benzinemotor de aandrijving van de achterwielen voor zijn rekening nemen.
Een elektrische collega neemt de exemplaar vóór onder zijn hoede.
Gebruik van het Explorer platform biedt ook de mogelijkheid om de nieuwe Mustang in PHEV uitvoering aan te gaan bieden.
Stekker hybride techniek begint zeker bij grotere auto’s een must te worden indien de verbrandingsmotor niet helemaal overboord wordt gekieperd.
Uiteraard krijgt de nieuwe Mustang een ingekorte variant van het Explorer platform.
Dat zal nodig zijn om ook in de toekomst bestempeld te kunnen worden als ‘muscle car’.
Om puristen te vriend te houden, zal de volgende generatie Mustang ook leverbaar worden met enkel een V8 motor.
Daarmee onderscheidt de sportwagen zich van de Explorer (en de hiervan afgeleide Lincoln Aviator) die het bij een geblazen 3,0 liter Ecoboost V6 houden.
Een verstandige keuze, want veel klanten van die andere iconische sportwagen, de Porsche 911, hebben liever een atmosferische dikke boxer unit achterin dan een compacter geblazen exemplaar.
Mocht Ford de nieuwe Mustang met dezelfde stekker hybride aandrijflijn als de Explorer, dan betekent dat een systeemvermogen van 457 pk en maximaal 825 Nm aan koppel.
Voor een ‘muscle car’ zijn dat leuke specificaties, met name het hoge koppel, maar een ouderwets goed klinkende soundtrack mis je dan wel.
Of het gebruik van het CD6 platform ook betekent dat de nieuwe Mustang breder wordt, is niet helemaal duidelijk, al is dat minder dodelijk voor sportwagen aspiraties dan een hogere bouw.
Met het inkorten van de wielbasis heeft Ford de carrosserielengte aardig in de hand.
Bron : Autointernationaal.nl
Comment