Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.6 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen ID.6 (2022)

PRODUCTIEVERSIE ID.ROOMZ VERKLEED ALS PEUGEOT

ELEKTRISCHE VOLKSWAGEN ID.6 GESNAPT

De Volkswagen ID.3 krijgt snel gezelschap van een tweede ID-model: de ID.4. Daar blijft het niet bij, het merk wil immers een complete ID-familie, waar de op deze foto's zichtbare splinternieuwe elektrische ID.6 deel van gaat uitmaken.

De ID-familie, die vandaag de dag enkel uit de ID.3 bestaat, verwelkomt later deze maand zijn tweede lid: de ID.4. De ID.4 is in feite de middelgrote elektrische cross-over van het stel, het zustermodel van de Skoda Enyaq, dat het net als die Tsjechische SUV gaat opnemen tegen auto's als de elektrische Ariya van Nissan. Het blijft heus niet bij de ID.3 en de ID.4. Volkswagen heeft de afgelopen jaren tal van studiemodellen laten zien die smeken om een productieversie. Een daarvan, de ID.Crozz, droogt op als de reeds genoemde ID.4. De hagelnieuwe SUV die op deze set foto's is te zien, is de afgeleide van de ID. Roomz die in 2019 in Shanghai schitterde.

Hoewel Volkswagen zijn best doet het testmodel te vermommen als Peugeot 5008, is overduidelijk dat hier een volledig elektrische MPV van Volkswagen zijn MEB-benen strekt. Wat design betreft lijkt de nieuwe MPV, die Volkswagen zeer waarschijnlijk ID.6 gaat noemen, sterk op het vorig jaar gepresenteerde studiemodel waar hij van is afgeleid. Dat betekent dus ook dat de ID.6 sterke uiterlijke overeenkomsten vertoont met de later deze maand te lanceren ID.4. Zwart-wit gezien is de ID.6 dan ook tot de ID.4 wat de Peugeot 5008 tot de 3008 is. Die Peugeot-vermomming lijkt dan ook niet zomaar gekozen. Reken op een MPV die zich uitstrekt over een afstand van dik 4,9 meter en die dankzij een stevige wielbasis van zo'n 3 meter plek biedt aan vijf tot zeven inzittenden. De schuifdeuren van de ID.Roomz hebben plaats moeten maken voor reguliere portieren.

Onderhuids uiteraard een variant van het speciaal voor EV's van de Volkswagen Groep ontwikkelde modulaire MEB-platform. De ID.Roomz had twee samen 306 pk sterke elektromotoren aan boord, units die hun energie putten uit een 82 kWh accupakket. Reken voor de productieversie in ieder geval ook op mildere aandrijflijnen. Zo is de Skoda Enyaq - en waarschijnlijk de ID.4 straks - ook beschikbaar met een 55 kWh groot accupakket en met een 62 kWh groot exemplaar. Reken op elektromotoren van 180 pk, 204 pk, 265 pk en de genoemde 306 pk sterke versie.

ID-modellen

Wat er nog meer in het ID-vat zit? Behoorlijk wat! Naast de ID.3, ID.4 en de hier zichtbare ID.6 komt onder meer nog een voor 2022 gepland staande productieversie van de ID. Vizzion. Die auto krijgt datzelfde jaar mogelijk gezelschap van een stationbroer, een auto waar de ID. Space Vizzion al als voorbode op diende. Meer ID-geweld komt in de vorm van de productieversie van de ID.Buzz en van diens bestelversie, de ID. Buzz Cargo. Modelnaam ID.5 is mogelijk voorbehouden aan de coupébroer van de ID.4.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nog steeds in Peugeot trim

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2022 VW ID.6 Electric SUV Caught Playing In The Snow Wearing That Funny Peugeot-like Camo

Comment

vw id.6 (2023)

Comment

Trommelrem achter?

2012 Opel Astra ST Ecoflex
          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
            Trommelrem achter?

Is omdat de motor op de achteras eigenlijk de rem is.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

ah ja, nu je het zegt. Wagengewicht gaat toch tegen de 2 ton aan. Viel me direct op, daarmee
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Comment

De Chinese versie is er al blijkbaar:

ZEVENZITSBROER VAN ID4

VOLKSWAGEN ID6 VANUIT ALLE HOEKEN

Volkswagen breidt zijn elektrische ID-familie uit met een reeks modellen, waaronder de ID5 en de ID6. De ID5 wordt het sportievere broertje van de reeds bekende ID4, de ID6 het ruimere alternatief met zeven zitplaatsen. Die elektrische Volkswagen ID6 is dankzij Chinese media al vanuit diverse hoeken te bewonderen. Zonder camouflage.

In september en december vorig jaar reed een enigszins als Peugeot 5008 vermomde nieuwe elektrische SUV van Volkswagen zich in de kijker. Het betrof de ID6, de jongste variant van de ID-familie die een stapje boven de ID4 komt te staan. De Peugeot-camouflage was door Volkswagen slim gekozen, het scheelt ons namelijk een uitlegmoment. Je moet de ID6 namelijk zien als wat de Peugeot 5008 is voor de 3008. Een langere en dus ruimere variant. Chinese media publiceren vandaag een eerste reeks foto's.

De Volkswagen ID6 staat uiteraard op het van de ID3 en ID4 bekende modulaire MEB-platform, al is die basis voor de ID6 een stukje uitgerekt. De ID6 meet 4,88 meter en dat betekent dat hij een kleine dertig centimeter langer is dan de 4,59 meter lange ID4. De wielbasis van de ID6 bedraagt 2,97 meter en daarmee bevindt zich ten opzichte van de ID4 20 centimeter extra tussen de voor- en achteras. Verwacht overigens niet dat het uiterlijk van de ID6 in Europa helemaal identiek gaat zijn aan dat van deze in China gelekte variant. We hebben de foto's van de ID6 X voor ons, de door joint-venture SAIC-Volkswagen te bouwen ID6. SAIC-Volkswagen produceert in China ook de ID4 X, een ID4 met een afwijkend front en een aangepaste achterkant. De andere Chinese joint-venture van Volkswagen, FAW-Volkswagen, verkoopt de 'Europese' ID4 in China als ID4 Crozz. Ook deze ID6 X krijgt waarschijnlijk nog een variant met een Europese snuit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    De Chinese versie is er al blijkbaar:

ZEVENZITSBROER VAN ID4

VOLKSWAGEN ID6 VANUIT ALLE HOEKEN

Volkswagen breidt zijn elektrische ID-familie uit met een reeks modellen, waaronder de ID5 en de ID6. De ID5 wordt het sportievere broertje van de reeds bekende ID4, de ID6 het ruimere alternatief met zeven zitplaatsen. Die elektrische Volkswagen ID6 is dankzij Chinese media al vanuit diverse hoeken te bewonderen. Zonder camouflage.
                    Hmm, precies toch geen grote fan van. De ID4 vind ik nog net sportief genoeg, al is 'sportief' misschien al niet meer het juiste woord. Deze ID6 komt me vooral log over.
                    Die dikke heup boven de achterwielen is niet echt mijn smaak. Zal uiteraard wel een stuk meer ruimte bieden dan de ID4, dus is zeker een publiek voor. Maar van deze look word ik niet warmer.

Dat ze er bij VW nu maar eerst eens werk van maken om die ID4 in AWD aan te bieden

Cheerio!
                    Rocky

Comment

Vreemde maar intrigerend uiterlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

Al KLAAR VOOR CHINA!

VOLKSWAGEN LAAT ID6 ZIEN

Volkswagen trekt vlak voordat de Shanghai Motor Show zijn poorten openslaat het doek van de elektrische ID6. Het merk geeft alvast een teaserplaat vrij waarop het silhouet van de ruimere broer van de ID4 is te zien.

De Volkswagen ID3 en ID4 zijn vooralsnog de enige elektrische ID-modellen van Volkswagen, maar zullen dat niet lang blijven. De ID4 krijgt namelijk nog minstens twee hoogpotige variaties naast zich. Een daarvan is de op papier sportievere ID5, compleet met sterker aflopende daklijn. De ander is de ruimere en dus vooral langere ID6. De Chinese tak van Volkswagen geeft alvast een teaserplaat vrij van de ID6.

Op de duistere designschets is het silhouet van de elektrische Volkswagen ID6 al te zien. Volkswagen heeft in China twee joint-ventures die elk een eigen versie van de ID6 gaan produceren. Inderdaad, net als bij de ID4 het geval is. FAW-Volkswagen produceert de Europese ID4 in China als ID4 Crozz en het samenwerkingsverband SAIC-Volkswagen verkoopt in China de zowel aan de voor- als achterkant afwijkende versie als ID 4 X. Zodoende krijgt ook de ID6 twee versies: de ID6 X en de ID6 Crozz. De designschets van de ID6 die nu is vrijgegeven, is afkomstig van SAIC-Volkswagen en dat lijkt te betekenen dat we hier dus de de ID6 X voor ons zien.

Volkswagen ID6 Crozz

Eerlijk is eerlijk, het is geen verrassing meer hoe de twee Chinese ID6'en er uit komen te zien. Uit de database van het Chinese Ministerie van Industrie en Transport peuterden we eerder al foto's van de ID6 X en ID6 Crozz. Als we de SAIC- en FAW-logica volgen, kunnen we concluderen dat de Chinese ID6 Crozz het meest overeenkomt met de later in Europa op de markt te verschijnen versie van de Volkswagen ID6. Neem dat echter met een stevige korrel zout, slechts weinig zaken zijn in autoland immers zo ondoorgrondelijk als de Chinese modellengamma's.

Volkswagen ID6 X

De ID6 Crozz wordt 4,89 meter lang, is 1,84 meter breed en 1,68 meter hoog. De wielbasis van die door door SAIC-Volkswagen te bouwen elektrische SUV bedraagt 2,97 meter. De door FAW-Volkswagen te bouwen ID6 X heeft uiteraard dezelfde wielbasis, maar is door iets afwijkend bumperwerk rondom zo'n twee centimeter korter. Reken op versies met een 55 kWh, 62 kWh en 77 kWh accupakket en op elektromotoren met vermogens van 180 pk, 204 pk, 265 pk en 306 pk.

Comment

Working...
                          X