En die hype gaat nog lang duren zo te zien want de nieuwe EV's verschijnen ook meer en meer in SUV vorm. Niks mis mee, die dingen zitten gemakkelijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Maserati Grecale (2021)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Niemand zegt toch dat je dat hoeft te kopen?
Ieder zijn meug.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenAlleen is er nauwelijks nog iets anders te koop dan dergelijke mislukte camionetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Zowat élk merk heeft toch nog steeds berlines in zijn gamma.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Come again?
Zowat élk merk heeft toch nog steeds berlines in zijn gamma.
Volvo heeft geen berlines meer onder de S60, en die zal wellicht verdwijnen wegens nul verkoop. Alfa heeft alleen de Giulia en voorzover er nog ooit nieuw produkt komt, zijn het alleen SUV's. Citroën grossiert in pseudo-suv's, Peugeot heeft inderdaad nog een 208, 308 en 508, maar de focus ligt duidelijk op de modellen met twee nullen in het midden. Nissan is omzeggens SUV only op onze markt. Lexus heeft de GS al geschrapt en de IS volgt. En zo kan ik blijven doorgaan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenMan man man is die suv hype nu nog ni gedaan...
Een sportieve coupé of berline staat mooi in de showroom, maar geraakt veel moeilijker tot bij de klanten.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Logisch dat elk merk volgt in de hype, ze willen allemaal wel iets verdienen want anders verkopen ze niks meer. Een SUV zit en rijdt nu eenmaal gemakkelijk. Veel mensen zien daar ondertussen het voordeel van in. Ze nemen dus een groot deel van de markt in zodat sommige merken hierdoor gaan besparen op hun andere modellen. Ze kunnen ook niet onbeperkt auto's blijven verkopen.
Dat sommigen SUV's haten kan ik nog begrijpen maar dat iemand zijn gading niet meer zou vinden in het niet SUV aanbod vind ik overdreven. Voor elk wat wils imo
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
SCHIETEN OP MACAN
MASERATI GRECALE KOMT IN NOVEMBER
Bij Maserati waait opeens een stevige vernieuwingswind. De MC20 is nog kakelvers, het merk werkt aan een nieuwe GranTurismo en meldt nu dat het nog voor het eind van het jaar de Grecale op het podium tilt.
Sportwagenfabrikanten kunnen niet meer onder een SUV uit. Porsche heeft al jaren de Cayenne en Macan, Lamborghini de Urus, Aston Martin de DBX en zelfs Lotusen Ferrari komen met hoogpotigen. Maserati doet in het SUV-segment sinds 2016 al mee met de Levante, een auto die binnenkort een kleinere SUV naast zich krijgt. Die auto heet Grecale en wordt op 16 november eindelijk onthuld.
De Grecale lijkt een van de laatste, zo niet de laatste nieuwe auto te worden die nog van Alfa Romeo's Giorgio-platform gebruik gaat maken, een basis die we kennen van de Giulia en Stelvio. De Grecale is getekend volgens de nieuwe huisstijl van Maserati die op de MC20 debuteerde, een design dat Maserati op termijn ook op de nieuwe GranTurismo en GranCabrio zal toepassen. Op een volledig elektrische Grecale hoef je niet te rekenen, al komt er waarschijnlijk wel een mild-hybride versie van zoals die sinds kort ook van de Ghibli bestaat.
Op 16 november weten we meer, dan wordt de Grecale, die net als de Mistral, Ghibli, Bora, Merak, Khamsin en Levante naar een wind is vernoemd, officieel gepresenteerd. De Maserati Grecale lijkt een directe concurrent te worden van de Porsche Macan, al is het nog afhankelijk van de motorversies van de Grecale welke Macan-variant hij op de korrel neemt.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VAN UITSTEL KOMT GEEN AFSTEL
MASERATI GRECALE UITGESTELD TOT 2022
Minder prettig nieuws voor de Maserati-liefhebbers die popelden om de Grecale te aanschouwen. De introductie van de tweede SUV van Maserati is uitgesteld.
De Maserati Levante krijgt een kleinere SUV naast zich, maar later dan aanvankelijk werd gecommuniceerd. De presentatie van de Maserati Grecale stond namelijk voor medio november gepland, maar de Italianen geven nu aan dat het pas in de lente van 2022 het doek van zijn tweede SUV trekt.
Maserati zegt door problemen in de toeleveringsketen genoodzaakt te zijn de introductie van de Grecale uit te stellen. Het merk zegt vooral last te hebben van het wereldwijde chiptekort en grijpt dat aan als aanleiding om nog even te benadrukken hoe volgestopt met moderne technologie de Grecale is.
De Grecale wordt een concurrent van de Porsche Macan en deelt zijn technische basis waarschijnlijk met de Alfa Romeo Giulia en Stelvio. Een elektrische Grecale verwachten we niet, al ligt het wel voor de hand dat Maserati met een mild-hybride versie komt. Ook staat er een heftige Trofeo-versie op de rol. Daarvan krijgen we voorlopig dus nog niets te zien. Op naar de lente!
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MASERATI GRECALE: OOK ALS 300 PK STERKE MILD-HYBRIDE
EERSTE GEGEVENS!
Zonder het wereldwijde tekort aan computerchips hadden we je de Maserati Grecale deze week in vol ornaat kunnen laten zien, maar de introductie is uitgesteld tot volgend jaar. Als doekje voor het bloeden kan AutoWeek je wel de eerste en vrij uitgebreide technische informatie over het model vertellen.
De Levante krijgt volgend jaar een kleinere SUV naast zich: de Grecale. De Maserati Grecale zou op 16 november worden gepresenteerd, maar Maserati zag zich vooral vanwege het wereldwijde tekort aan computerchips genoodzaakt de onthulling van het model door te schuiven naar 2022. Het merk deelt met AutoWeek een uitgebreide reeks foto's van een ingepakte Grecale en geeft daarbij direct de eerste technische gegevens vrij.
De Grecale is een SUV waarmee Maserati zijn tanden wil zetten in een kleiner SUV-segment dan dat waarin de 5 meter lange Levante sinds 2016 opereert. De Grecale is 4,85 meter lang, 1,95 meter breed en 1,67 meter hoog. Dat maakt de Maserati Grecale een ruime 15 centimeter langer dan de Alfa Romeo Stelvio en Porsche Macan. De wielbasis van de Grecale is met 2,9 meter weliswaar korter dan die van de Levante, maar wel 9 centimeter langer dan die van concerngenoot Stelvio.
Mild-hybride
We verwachten dat de Grecale onder meer op de markt komt met een ruim 500 pk sterke zescilinder, maar over dergelijke machtige versies geeft Maserati nu nog niets vrij. Wél deelt het merk de technische specificaties van het instapmodel Grecale GT. Dat is een variant met 48v mild-hybride aandrijflijn. Die krijgt een 2,0-liter geblazen viercilinder benzinemotor met een starter-generator. Die mild-hybride Grecale is 300 pk en 450 Nm sterk. Dat vermogen wordt via een achttraps automaat over alle vier de wielen verdeeld. Een sperdifferentieel is daarbij tegen meerprijs verkrijgbaar.
Met zijn 300 pk schiet de 1.870 kilo wegende mild-hybride Grecale in 5,6 seconden naar de 100 km/h. Wie in totaal 23,7 seconden geduld heeft, heeft de 200 km/h op de klok. Zijn topsnelheid bedraagt 240 km/h. We verwachten overigens dat Maserati ook de 330 pk sterke mild-hybride aandrijflijn die we van de Ghibli Hybrid en Levante Hybrid kennen in de Grecale gaat leveren, maar daarover is officieel niets bekend. De Grecale GT laat zich in rijmodi Comfort, GT, Sport en Off-Road over de weg sturen en kruipt in de sportstand 1,5 centimeter naar het asfalt toe. In de Off-Road-modus staat de auto tot 3 centimeter hoger op zijn poten.
Interieur
Beeldmateriaal van het interieur houdt Maserati nog even onder de pet, al vertelt de fabrikant ons wel dat vrijwel alle knoppen touch-exemplaren zijn. Daarbij is de Grecale de eerste Maserati ooit met een digitaal klokje dat ook als G-krachtmeter fungeert. Maserati schroeft verder een reeks displays in de Grecale waarvan er een 12,3- en een tweede 8,8 inch meet. Ook de achterpassagiers hebben een scherm om de klimaatregeling mee aan te sturen. Het infotainmentsysteem ondersteunt onder meer Apple CarPlay en Android Auto (draadloos).
Vooralsnog moeten we het met deze informatie doen. De onthulling van de Grecale staat voor ergens volgend jaar gepland, dan wordt dus ook meer bekend over de krachtigere aandrijflijnen van de pittige kleine broer van de Levante.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment