Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Grecale (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    En die hype gaat nog lang duren zo te zien want de nieuwe EV's verschijnen ook meer en meer in SUV vorm. Niks mis mee, die dingen zitten gemakkelijk
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

      Niemand zegt toch dat je dat hoeft te kopen?

      Ieder zijn meug.
      Alleen is er nauwelijks nog iets anders te koop dan dergelijke mislukte camionetten.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Alleen is er nauwelijks nog iets anders te koop dan dergelijke mislukte camionetten.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
        Come again?
        Zowat élk merk heeft toch nog steeds berlines in zijn gamma.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

          Come again?
          Zowat élk merk heeft toch nog steeds berlines in zijn gamma.
          Alsmaar minder, buiten de Duitse tirade, die ik niet moet hebben. De Koreanen hebben ook nog een zeer breed gamma, maar de berlines worden wel meer en meer weggehouden van onze markt, zeker boven het C-segment.

          Volvo heeft geen berlines meer onder de S60, en die zal wellicht verdwijnen wegens nul verkoop. Alfa heeft alleen de Giulia en voorzover er nog ooit nieuw produkt komt, zijn het alleen SUV's. Citroën grossiert in pseudo-suv's, Peugeot heeft inderdaad nog een 208, 308 en 508, maar de focus ligt duidelijk op de modellen met twee nullen in het midden. Nissan is omzeggens SUV only op onze markt. Lexus heeft de GS al geschrapt en de IS volgt. En zo kan ik blijven doorgaan.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            Man man man is die suv hype nu nog ni gedaan...
            Here to stay. Dingen verkopen enorm goed, en elk merk wil hierin investeren omdat ze dan effectief ook kunnen verkopen.

            Een sportieve coupé of berline staat mooi in de showroom, maar geraakt veel moeilijker tot bij de klanten.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #26
              Logisch dat elk merk volgt in de hype, ze willen allemaal wel iets verdienen want anders verkopen ze niks meer. Een SUV zit en rijdt nu eenmaal gemakkelijk. Veel mensen zien daar ondertussen het voordeel van in. Ze nemen dus een groot deel van de markt in zodat sommige merken hierdoor gaan besparen op hun andere modellen. Ze kunnen ook niet onbeperkt auto's blijven verkopen.

              Dat sommigen SUV's haten kan ik nog begrijpen maar dat iemand zijn gading niet meer zou vinden in het niet SUV aanbod vind ik overdreven. Voor elk wat wils imo

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Ik vind die e-Pace voorste lichten niet mooi, ze hadden het front van de Levante moeten nemen.

                Dat vind ik wel een geslaagde SUV, 5 meter lang maar toch elegant en niet plomp.

                Comment


                • #28
                  Met de grote baas achter het stuur

                  Maserati Grecale duidelijker in beeld



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29












                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30














                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Zeer knap, gespierd voorkomen!
                        freude am fahren

                        Comment


                        • #32
                          Betere interieurfoto:

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33






                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              edit.
                              Last edited by Jocar; 09/09/2021, 09:11.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Iemand verkoopt al onderdelen voor Maserati's Grecale SUV



                                Bron: [www.carscoops.com]
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  SCHIETEN OP MACAN

                                  MASERATI GRECALE KOMT IN NOVEMBER

                                  Bij Maserati waait opeens een stevige vernieuwingswind. De MC20 is nog kakelvers, het merk werkt aan een nieuwe GranTurismo en meldt nu dat het nog voor het eind van het jaar de Grecale op het podium tilt.

                                  Sportwagenfabrikanten kunnen niet meer onder een SUV uit. Porsche heeft al jaren de Cayenne en Macan, Lamborghini de Urus, Aston Martin de DBX en zelfs Lotusen Ferrari komen met hoogpotigen. Maserati doet in het SUV-segment sinds 2016 al mee met de Levante, een auto die binnenkort een kleinere SUV naast zich krijgt. Die auto heet Grecale en wordt op 16 november eindelijk onthuld.



                                  De Grecale lijkt een van de laatste, zo niet de laatste nieuwe auto te worden die nog van Alfa Romeo's Giorgio-platform gebruik gaat maken, een basis die we kennen van de Giulia en Stelvio. De Grecale is getekend volgens de nieuwe huisstijl van Maserati die op de MC20 debuteerde, een design dat Maserati op termijn ook op de nieuwe GranTurismo en GranCabrio zal toepassen. Op een volledig elektrische Grecale hoef je niet te rekenen, al komt er waarschijnlijk wel een mild-hybride versie van zoals die sinds kort ook van de Ghibli bestaat.

                                  Op 16 november weten we meer, dan wordt de Grecale, die net als de Mistral, Ghibli, Bora, Merak, Khamsin en Levante naar een wind is vernoemd, officieel gepresenteerd. De Maserati Grecale lijkt een directe concurrent te worden van de Porsche Macan, al is het nog afhankelijk van de motorversies van de Grecale welke Macan-variant hij op de korrel neemt.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Maserati Grecale als machtige Trofeo











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      VAN UITSTEL KOMT GEEN AFSTEL

                                      MASERATI GRECALE UITGESTELD TOT 2022

                                      Minder prettig nieuws voor de Maserati-liefhebbers die popelden om de Grecale te aanschouwen. De introductie van de tweede SUV van Maserati is uitgesteld.

                                      De Maserati Levante krijgt een kleinere SUV naast zich, maar later dan aanvankelijk werd gecommuniceerd. De presentatie van de Maserati Grecale stond namelijk voor medio november gepland, maar de Italianen geven nu aan dat het pas in de lente van 2022 het doek van zijn tweede SUV trekt.

                                      Maserati zegt door problemen in de toeleveringsketen genoodzaakt te zijn de introductie van de Grecale uit te stellen. Het merk zegt vooral last te hebben van het wereldwijde chiptekort en grijpt dat aan als aanleiding om nog even te benadrukken hoe volgestopt met moderne technologie de Grecale is.

                                      De Grecale wordt een concurrent van de Porsche Macan en deelt zijn technische basis waarschijnlijk met de Alfa Romeo Giulia en Stelvio. Een elektrische Grecale verwachten we niet, al ligt het wel voor de hand dat Maserati met een mild-hybride versie komt. Ook staat er een heftige Trofeo-versie op de rol. Daarvan krijgen we voorlopig dus nog niets te zien. Op naar de lente!

                                      Bron: Autoweek
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          MASERATI GRECALE: OOK ALS 300 PK STERKE MILD-HYBRIDE

                                          EERSTE GEGEVENS!

                                          Zonder het wereldwijde tekort aan computerchips hadden we je de Maserati Grecale deze week in vol ornaat kunnen laten zien, maar de introductie is uitgesteld tot volgend jaar. Als doekje voor het bloeden kan AutoWeek je wel de eerste en vrij uitgebreide technische informatie over het model vertellen.

                                          De Levante krijgt volgend jaar een kleinere SUV naast zich: de Grecale. De Maserati Grecale zou op 16 november worden gepresenteerd, maar Maserati zag zich vooral vanwege het wereldwijde tekort aan computerchips genoodzaakt de onthulling van het model door te schuiven naar 2022. Het merk deelt met AutoWeek een uitgebreide reeks foto's van een ingepakte Grecale en geeft daarbij direct de eerste technische gegevens vrij.

                                          De Grecale is een SUV waarmee Maserati zijn tanden wil zetten in een kleiner SUV-segment dan dat waarin de 5 meter lange Levante sinds 2016 opereert. De Grecale is 4,85 meter lang, 1,95 meter breed en 1,67 meter hoog. Dat maakt de Maserati Grecale een ruime 15 centimeter langer dan de Alfa Romeo Stelvio en Porsche Macan. De wielbasis van de Grecale is met 2,9 meter weliswaar korter dan die van de Levante, maar wel 9 centimeter langer dan die van concerngenoot Stelvio.


                                          Mild-hybride


                                          We verwachten dat de Grecale onder meer op de markt komt met een ruim 500 pk sterke zescilinder, maar over dergelijke machtige versies geeft Maserati nu nog niets vrij. Wél deelt het merk de technische specificaties van het instapmodel Grecale GT. Dat is een variant met 48v mild-hybride aandrijflijn. Die krijgt een 2,0-liter geblazen viercilinder benzinemotor met een starter-generator. Die mild-hybride Grecale is 300 pk en 450 Nm sterk. Dat vermogen wordt via een achttraps automaat over alle vier de wielen verdeeld. Een sperdifferentieel is daarbij tegen meerprijs verkrijgbaar.

                                          Met zijn 300 pk schiet de 1.870 kilo wegende mild-hybride Grecale in 5,6 seconden naar de 100 km/h. Wie in totaal 23,7 seconden geduld heeft, heeft de 200 km/h op de klok. Zijn topsnelheid bedraagt 240 km/h. We verwachten overigens dat Maserati ook de 330 pk sterke mild-hybride aandrijflijn die we van de Ghibli Hybrid en Levante Hybrid kennen in de Grecale gaat leveren, maar daarover is officieel niets bekend. De Grecale GT laat zich in rijmodi Comfort, GT, Sport en Off-Road over de weg sturen en kruipt in de sportstand 1,5 centimeter naar het asfalt toe. In de Off-Road-modus staat de auto tot 3 centimeter hoger op zijn poten.


                                          Interieur


                                          Beeldmateriaal van het interieur houdt Maserati nog even onder de pet, al vertelt de fabrikant ons wel dat vrijwel alle knoppen touch-exemplaren zijn. Daarbij is de Grecale de eerste Maserati ooit met een digitaal klokje dat ook als G-krachtmeter fungeert. Maserati schroeft verder een reeks displays in de Grecale waarvan er een 12,3- en een tweede 8,8 inch meet. Ook de achterpassagiers hebben een scherm om de klimaatregeling mee aan te sturen. Het infotainmentsysteem ondersteunt onder meer Apple CarPlay en Android Auto (draadloos).

                                          Vooralsnog moeten we het met deze informatie doen. De onthulling van de Grecale staat voor ergens volgend jaar gepland, dan wordt dus ook meer bekend over de krachtigere aandrijflijnen van de pittige kleine broer van de Levante.












                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X