Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Grecale (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    The Maserati Grecale is coming for the Porsche Macan

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      The Maserati Grecale Trofeo Is Shaping Up To Be A Very Exciting SUV

      https://www.carscoops.com/2021/12/th...-exciting-suv/
      Last edited by Jocar; 08/01/2022, 22:15.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        MASERATI GRECALE PROTOTYPE - EERSTE RIJTEST

        FRISSE WIND UIT HET ZUIDEN

        De midsize SUV’s van Duitse komaf, zoals de Porsche Macan, hadden jarenlang maar weinig concurrentie, maar met de Grecale wil Maserati nu ook een graantje meepikken in dit segment. We gaan op pad met het kleine broertje van de Levante.

        Een Maserati is altijd iets bijzonders. De modellen van het merk zijn net zo fraai gestileerd als exclusief. Een beetje té exclusief eigenlijk, want ook ­Maserati wil en moet geld verdienen. Dan is er bijna geen beter model denkbaar dan een SUV, dat is immers het succesnummer van dit moment. Nadat de Levante zijn pijlen op de Porsche Cayenne richtte, krijgen ­modellen als de BMW X3 en de Porsche Macan er nu een opponent bij.

        Volledig digitaal

        De verleiding is groot om deze auto het ‘kleine broertje’ van de Levante te noemen, maar echt klein is hij niet met een lengte van 4,86 meter. Zijn uiterlijk vertoont ­evenwel enige gelijkenis met de fullsize SUV van Maserati, ook al is deze auto in technisch opzicht verwant aan de minder exclusieve Alfa Romeo Stelvio. Het delen van techniek verlaagt de ontwikkelings­kosten en maakt van de Grecale het voor‑ deligste model in het Maserati-gamma. En het zou best eens het populairste model kunnen worden.



        Het interieur van de Grecale is aanzienlijk moderner dan dat van andere Maserati-­modellen. We zien een volledig digitaal ­instrumentarium en een dashboard met in het midden een enorm touchscreen dat iets naar de bestuurder is gedraaid, waarmee je alles kunt bedienen. Je kunt er zelfs de versnellingen van de achttraps automaat mee selecteren. Als je een andere rijmodus wilt inschakelen, kun je dat doen met een draaiknopje op de rechterspaak van het stuur. Dat hebben de Italianen goed afgekeken van Porsche. Hoewel hij een slordige 20 centimeter ­korter is dan zijn grote broer Levante, biedt de Grecale ook achterin nauwelijks minder ruimte.

        Folgore

        Ook al is dit een dynamische SUV, toch wil de Grecale geen sportauto met een knetterhard afgesteld onderstel zijn. In de rijmodi ­Comfort en GT worden wegoneffenheden goed verwerkt. Pas als je de Sport-modus inschakelt, waarbij je de luchtvering met 15 millimeter verlaagt, geven de adaptieve dempers een directe feedback van de weg. Dankzij de Comfort- en GT-modus kunnen ook onervaren bestuurders prima uit de voeten met deze midsize SUV met ­drietand in de grille. De motor doet in die rijmodi met een laag geluidsniveau zijn werk, terwijl de aandrijflijn in het Sport-programma bijzonder goed bij de les is en de 1,9 ton wegende Maserati een verbluffende lichtvoetigheid geeft. Doordat er meer vermogen naar de achterwielen wordt gestuurd dan naar de voorwielen, kun je op een ­ontspannen wijze driften, waarbij het ESP je wat speelruimte geeft.



        Behalve de tweeliter viercilindermotor die onze gecamoufleerde testauto aandrijft, ­behoren ook een V6-motor en de Folgore-techniek tot de mogelijkheden. In dat ­laatste geval gaat het om een elektrisch aangedreven Grecale met een vermogen van meer dan 600 pk, 800 volt-techniek en een actieradius van 500 kilometer. Dat klinkt best spannend.

        Na onze testrit is duidelijk dat de Grecale meer is dan een Alfa Romeo Stelvio met een ander ­jasje. Hij biedt bijna evenveel ruimte als de Levante en hij is lichter en moderner. Zo is het niet alleen een serieuze concurrent voor de Macan en consorten, maar ook voor zijn grote broer.

        Bron: Autoweek






        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          2023 Maserati Grecale Trofeo Shows Off Its Interior For The First Time

          https://www.carscoops.com/2022/01/20...he-first-time/



          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              Snow and ice can't stop the Maserati Grecale's energy

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                MASERATI GRECALE: KLAAR VOOR ONTHULLING!

                WEINIG FANTASIE MEER NODIG

                De weg naar de introductie van Maserati's tweede SUV is een lange. Toch beleeft de Maserati Grecale dit jaar toch echt zijn publieksdebuut. We moeten er nog even op wachten, maar de Italianen laten de kleine broer van de Levante vandaag alvast beter zien dan ooit tevoren. In maart wordt hij eindelijk gepresenteerd.

                Maserati zou zijn Grecale aanvankelijk in november 2021 presenteren, maar zag zich door een combinatie van zowel de pandemie als het chiptekort genoodzaakt de onthulling van zijn tweede SUV uit te stellen tot dit jaar. Wanneer de auto precies wordt onthuld? Ook dat weten we nu: 22 maart. Om de aandacht tot die tijd vast te houden geeft Maserati nu nieuwe foto's van zijn kleinere broer van de Levante vrij waarop de auto bijzonder goed te zien is.


                Maserati Grecale

                Eerlijk is eerlijk, het uiterlijk van de Maserati Grecale zal je waarschijnlijk niet verbazen. Maserati heeft al meermaals ingepakte exemplaren van de SUV laten zien en ook dit keer is de koets van de auto nog met plakkers bedekt. Dat stickerwerk is echter niet meer van het psychedelisch ogende soort en bestaat nu vooral uit afzonderlijke delen waarop zogenaamd uitspraken van de Grecale zelf te zien zijn. "My Maserati intelligent assistant can by controlled by *****", lezen we onder meer op de flank van de SUV. Hoewel het enigszins lijkt alsof Maserati daarbij enige schuttingtaal van de Grecale heeft moeten wegfilteren, bedoelt het merk er natuurlijk iets anders mee. De Grecale krijgt een digitale assistent aan boord die je met je stem kunt bedienen, maken we eruit op.


                Maserati Grecale

                De Grecale krijgt een opvallend front met daarin relatief hoog boven de grille geplaatste koplampen. De grille zelf is herkenbaar Maserati en dat betekent dat ook de Grecale een brede gapende muil krijgt met daarin de magische drietand die aan weerszijden wordt vergezeld door concave verticale spijlen. De aflopende daklijn eindigt in een achterspoiler en een bilpartij met daarin ietwat brede achterlichten met een boemerangvormige signatuur. Daarmee sluit de verlichting optisch netjes aan bij die van auto's als de Ghibli, Levante en Quattroporte.

                Maserati gaf eerder al prijs dat de Grecale 4,85 meter lang, 1,95 breed en 1,57 meter hoog wordt. Dat maakt 'm 15 centimeter langer dan de Alfa Romeo Stelvio en Porsche Macan. De Levante is 15 centimeter langer. De wielbasis van de Grecale bedraagt een behoorlijke 2,9 meter. De Maserati Grecale komt in ieder geval beschikbaar met een 300 pk en 450 Nm sterke mild-hybride aandrijflijn waarbij de verbrandingsmotor een geblazen 2.0 is. Met deze aandrijflijn lanceert de 1.870 kilo wegende SUV zich in 5,6 seconden naar de 100 km/h. Z'n topsnelheid: 240 km/h. Verwacht overigens ook krachtigere aandrijflijnen, de Grecale is namelijk al eens in een Trofeo-achtige uitdossing gesnapt!










                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Ondertussen is de verrassing er wel helemaal af
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    Bijna klaar dus



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Wanneer wordt deze nu onthuld?
                      freude am fahren

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                        Wanneer wordt deze nu onthuld?
                        Als het zolang duurt als bij de Tonale hebben we nog effe tijd
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Als het zolang duurt als bij de Tonale hebben we nog effe tijd
                          Blijkbaar op 21/3!
                          freude am fahren

                          Comment


                          • #53
                            ELEKTRISCHE MASERATI GRECALE FOLGORE GESNAPT

                            ANGSTZWEET VOOR MACAN?

                            Maserati verkoopt vanaf 2030 alleen nog elektrische auto's. Een elektrische versie van de nieuwe GranTurismo wordt de eerste EV van Maserati, maar dus zeker niet de laatste. Ook van de splinternieuwe Grecale komt namelijk een elektrische Folgore-variant!

                            Onlangs gaf Maserati de eerste duidelijke afbeeldingen vrij van de GranTurismo Folgore, een volledig elektrische variant van de nog te verschijnen nieuwe GranTurismo. Die foto's gingen hand in hand met een interessante aankondiging. Vanaf 2025 heeft Maserati namelijk van elke auto die het levert ook versie met een elektrische aandrijflijn in het aanbod en vanaf 2030 is het bij het merk helemaal over en uit voor de verbrandingsmotor. Maserati trekt zeer binnenkort het doek van de Grecale, een nieuwe SUV die een stapje onder de Levante een plaatsje krijgt in de pikorde van Maserati. Bovenstaande betekent dus ook dat er van de Grecale een elektrische Folgore-versie komt. Het is die Maserati Grecale Folgore die we je op een nieuwe set spionageplaten al kunnen laten zien.

                            Technische specificaties van de Grecale Folgore op deze foto's zijn tot op heden niet bekend, maar dat het een EV betreft staat buiten kijf. De auto heeft hetzelfde camouflageprintje als de op de foto's tevens zichtbare GranTurismo Folgore en is van de bekende waarschuwingsstickers voorzien die je vaker op een elektrisch testmodel ziet. Nog niet overtuigd? Kijk dan eens naar de achterkant van deze Grecale, daar schitteren uitlaateindstukken namelijk door afwezigheid.

                            De 4,85 meter lange Grecale - die zo'n 15 centimeter korter is dan de Levante maar en ongeveer net zoveel langer is dan de Alfa Romeo Stelvio - komt waarschijnlijk eerst met verbrandingsmotoren op de markt. We weten al dat de auto met een 300 pk en 450 Nm sterke mild-hybride 2.0 beschikbaar komt. Reken daarnaast ook op de komst van een sportievere Trofeo-achtige uitvoering.

















                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              2024 Maserati Grecale Folgore Spied Testing Its Electric Powertrain

                              https://www.carscoops.com/2022/03/20...ic-powertrain/
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment

                              Working...
                              X