Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Arona - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Arona - Facelift (2021)

STRAKTREKKEN

FACELIFT OP KOMST VOOR SEAT ARONA

De kleinste cross-over die Seat op de menukaart heeft staan is de Arona, een aan de Ibiza gelieerd SUV'tje dat inmiddels drie jaar oud is. Tijd voor een facelift!

De in 2017 gepresenteerde Seat Arona was de eerste van de compacte hoogpotige drieling van de Volkswagen Group, die naast de Arona uit de Volkswagen T-Cross en Skoda Kamiq bestaat. Wat design betreft past de Arona nog prima tussen de Ibiza en Ateca binnen de Seat-familie, maar om het model actueel te houden wordt er achter de schermen gewerkt aan een facelift.

De op deze foto's zichtbare en nog rijkelijk met camouflagemateriaal beplakte Arona is ogenschijnlijk niet al te hardhandig aangepakt. De vernieuwde koplampen van de onlangs gefacelifte Ateca krijgt de Arona opvallend genoeg niet. Wél verandert er het een en ander aan de voorkant van de Arona. Zo krijgt de cross-over duidelijk een grotere grille dan het huidige model en lijkt Seat ook de voorbumper van de Arona onder handen te nemen. Het is aannemelijk dat de Spanjaarden ook het binnenste opwaardeert. Reken op vernieuwde infotainment en hoogwaardiger materiaalgebruik.

We mikken er niet op dat de Arona straks opeens leverbaar wordt met uitgebreide geëlektrificeerde aandrijflijnen. Reken in ieder geval op de terugkeer van de TSI- en TGI-versies. Of de 95 pk sterke 1.6 TDI gehandhaafd blijft, valt nog te bezien.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Lijkt niet fel te veranderen, zo op't eerste zicht, en hoeft ook niet, vind ik.

In de juiste configuratie nog altijd een leuk karretje vind ik.

Mijn vrouw rijdt er nu al twee jaar met volle tevredenheid mee.

Dat 1.0 motortje met 115pk en automaat, is ook een perfecte combinatie met deze.
      Zelfs op de snelweg is hij ook redelijk comfortabel, zelfs met de 17" wielen.

Comment

Impressie:

Comment

Comment

Comment

Mooie kar, hier hoeft niet veel aan te veranderen. Benieuwd!

Comment

VOLGENDE WEEK ALLE DETAILS

SEATS IBIZA EN ARONA KRIJGEN FACELIFT

Seat voert een facelift door op z'n twee compactste modellen: de Ibiza en de Arona. Op 15 april, volgende week donderdag, doet het merk alles uit de doeken.

De vijfde generatie Seat Ibiza draait inmiddels alweer vier jaar mee en dus is het volgens Seat hoog tijd voor een bijpuntsessie. Op bijgaande teaserfoto is alleen nog niet echt goed te zien wat er op de schop gaat voor de tweede ronde. Reken erop dat op z'n minst de verlichting wat anders ingedeeld wordt en er nieuwe bumpers op komen. Ook nieuw voor de Ibiza is dat de modelnaam voortaan centraal op de achterklep uitgeschreven staat.

We krijgen al een stille hint van wat er met de koplampen van de Ibiza gebeurt door de auto die ernaast geparkeerd staat: de Arona. Het hogere broertje van de Ibiza krijgt namelijk zo te zien wat dikker aangezette ledverlichting. Opvallender is echter wat er met de rest van het front aan de hand is. Een compleet nieuwe bumper en de verder richting de grille verhuisde verstralers geven de Arona een wat speelser voorkomen dan hij nu heeft.

Reken behalve de veranderingen aan de binnenkant op mogelijk stevigere vernieuwingen in het interieur. Die omschrijft Seat namelijk alvast als een 'revolutie'. Dat schept hoge verwachtingen. 15 april gaan we het zien.

Comment

Als die "revolutie" in het interieur alweer zo'n mega touchscreen wil zeggen, ben ik al blij dat de onze dat niet heeft ;-)

Comment

Working...
                  X